Σε ενενήντα λεπτά ο Βαφέαδης έδειξε ευθύνες και έβαλε φρένο στο blame game-Αιχμές και προς τους Γενικούς Διευθυντές

Την ώρα που οι πρώην διευθυντές του Τμήματος Οδικών Μεταφορών που κλήθηκαν ενώπιον της Ερευνητικής Επιτροπής για τους ελαττωματικούς αερόσακους ΤΑΚΑΤΑ, επιχείρησαν μέσω των καταθέσεων τους να υπεραμυνθούν των ενεργειών τους, δηλώνοντας άγνοια και αναδεικνύοντας το πρόβλημα της υποστελέχωσης του Τμήματος, ο πολιτικός προϊστάμενος του Υπουργείου, Αλέξης Βαφεάδης, τους επέρριψε ξεκάθαρα ευθύνες για την κατάσταση που δημιουργήθηκε.

Ο υπουργός Μεταφορών στην κατάθεσή του δεν επιχείρησε ούτε να αποπροσανατολίσει, ούτε να εντοπίσει παράπλευρους παράγοντες για να δικαιολογήσει την κατάσταση που δημιουργήθηκε με το σπάσιμο της αλυσίδας ενημέρωσης, δείχνοντας το Τμήμα Οδικών Μεταφορών ως υπεύθυνο, αφού προχώρησε στη σύνταξη της περιβόητης εγκυκλίου του 2017, η οποία αφαιρούσε από τους διανομείς την υποχρέωση για ενημέρωση επί των ανακλήσεων. Η συγκεκριμένη πτυχή ήταν, όπως εξήγησε ο κ. Βαφεάδης, το ένα μέρος των ευθυνών, αφού το υπόλοιπο ανήκει στους κατασκευαστές, οι οποίοι δεν λειτούργησαν ως όφειλαν στο θέμα των ανακλήσεων, ενημερώνοντας τους διανομείς.

Ουσιαστικά, η προσπάθεια αλληλοεπίρριψης ευθυνών που επιχειρήθηκε όλο το προηγούμενο διάστημα από όσους κατέθεσαν ενώπιον της Επιτροπής, διαλύθηκε από την κατάθεση του υπουργού Μεταφορών, διάρκειας ενενήντα λεπτών, κατά την οποία ουσιαστικά επέρριψε ευθύνες και στους μεν, αλλά και στους δε, τονίζοντας επί της ουσίας ότι εάν ο καθένας έπραττε ως έπρεπε, ενδεχομένως να μην είχαμε τα σημερινά αποτελέσματα, με τους δύο νεκρούς και τον ένα σοβαρά τραυματία.

Όταν η Ερευνητική Επιτροπή τον κάλεσε να απαντήσει γιατί δεν καταλογίζονταν ευθύνες σε οποιονδήποτε από την διοικητική έρευνα που διενεργήθηκε, εξήγησε ότι ο ίδιος προέβη στις διαπιστώσεις του για το θέμα των ευθυνών, από την γνωμάτευση που έλαβε από τη Νομική Υπηρεσία, με τον Πρόεδρο της Ερευνητικής, Μιχαλάκη Χριστοδούλου να υποδεικνύει ότι ναι μεν δεν καταλογίστηκαν ευθύνες, αλλά «αφέθηκε μια ουρά ότι όλοι αφυπηρέτησαν».

Την ίδια ώρα όρισε, σύμφωνα με την εκτίμησή του, πως το σημείο κλειδί για το τεράστιο ζήτημα που ανέκυψε ήταν η κατάργηση της διεύθυνσης τεχνικής οχημάτων, το 2009, και η οποία μέχρι τότε ενίσχυε το ρόλο του ΤΟΜ και παρείχε άτομα που είχαν εμπειρογνωμοσύνη επί των συγκεκριμένων θεμάτων.

Επί τούτου, ο κ. Βαφεάδης υπέδειξε πως θα προωθήσει μέσω του Υπουργικού Συμβουλίου την επανασύσταση της εν λόγω διεύθυνσης, αφού θεωρεί ότι θα είναι ωφέλιμη για να διορθωθούν τα κακώς κείμενα που σχηματίστηκαν τα τελευταία χρόνια.

Προβληματισμό προκάλεσε ωστόσο η αναφορά του ότι ενδεχομένως οχήματα που εγγράφονται ακόμα και σήμερα να μην πληρούν τις προδιαγραφές, συμπέρασμα στο οποίο κατέληξε μετά από συνάντηση που είχε με εκπροσώπους της ΤΟΥΟΤΑ Ευρώπης.

Ίδιο το στίγμα και από Καρούσο-Αναστασιάδου

Το ίδιο στίγμα έδωσαν μέσα από τις δικές τους αναφορές και οι δύο πρώην υπουργοί, Γιάννης Καρούσος και Βασιλική Αναστασιάδου, οι οποίοι δήλωσαν ότι δεν έλαβαν οποιαδήποτε ενημέρωση από τους προκατόχους τους, αλλά ούτε έδωσαν με τη σειρά τους ενημέρωση για το θέμα στους διαδόχους τους, αφού δεν τέθηκε ποτέ ενώπιόν τους το ζήτημα των ανακλήσεων.

Τόσο ο κ. Καρούσος όσο και η κ. Αναστασιάδου, εξήγησαν ότι οποιοδήποτε ζήτημα έφθανε ενώπιόν τους και ήταν υψίστης σημασίας ή χρειαζόταν να του επιληφθούν το έπρατταν, με τον νυν πρόεδρο του Επαρχιακού Οργανισμού Αυτοδιοίκησης Αμμοχώστου να δίδει συγκεκριμένα παραδείγματα που με παρεμβάσεις του επίλυσε προβλήματα που υπήρχαν στο Υπουργείο.

Θέλοντας να δείξει ότι ήταν ανοιχτός σε οποιαδήποτε καταγγελία, ο κ. Καρούσος τόνισε πως το τηλέφωνό του ήταν αναρτημένο στο διαδίκτυο, γιατί ήθελε να μπορεί οποιοσδήποτε να επικοινωνεί μαζί του, για να τον ενημερώνει για τυχόν προβλήματα ή καταγγελίες, ωστόσο όπως τόνισε, κανένας δεν απευθύνθηκε κοντά του για το συγκεκριμένο ζήτημα.

Μπορεί να μην τέθηκε ευθέως, ωστόσο αφέθηκαν αιχμές και προς τους Γενικούς Διευθυντές του Υπουργείου, οι οποίοι είναι οι κορυφαίοι λειτουργοί και χειρίζονται δεδομένα και καταστάσεις.

Πιθανόν στο ίδιο μοτίβο και οι επόμενοι

Έχοντας το δείγμα των αναφορών τριών υπουργών, εκτιμάται ότι στο ίδιο μοτίβο θα κινηθούν και οι υπόλοιποι έξι που καταθέτουν σήμερα ενώπιον της Ερευνητικής Επιτροπής, αφού με δεδομένο ότι όσοι υπηρέτησαν κατά το διάστημα που σημειώθηκαν τα ατυχήματα δεν ενημερώθηκαν, το πιο πιθανό είναι ότι το ίδιο συνέβη και με τους προκατόχους τους.

Πάντως, από τις καταθέσεις, ξεχωρίζει αυτή του Μάριου Δημητρίαδη, που βρισκόταν στη θέση όταν σημειώθηκε το πρώτο τροχαίο, κατά το οποίο τραυματίστηκε ο Αλέξανδρος Λούγκου, αλλά και όταν εκδόθηκε η εγκύκλιος του Τμήματος Οδικών Μεταφορών.

Έχει ιδιαίτερη σημασία να διαφανεί εάν ο τότε υπουργός είχε ενημερωθεί για την συγκεκριμένη εγκύκλιο, αφού σε περίπτωση που το ΤΟΜ το έπραξε, εύλογα διερωτάται κάποιος ποια ήταν η στάση του υπουργού, ως πολιτικού προϊστάμενου.

Πέραν του Μάριου Δημητρίαδη, θα καταθέσουν επίσης οι Ευθύμιος Φλουρέντζου, Νίκος Νικολαΐδης, Ερατώ Κοζάκου-Μαρκουλλή, Μαρία Μαλαχτού-Παμπαλλή και Χάρης Θράσου.

Σημειώνεται ότι η Ερευνητική διαμήνυσε, δια στόματος του προέδρου της, Μιχαλάκη Χριστοδούλου, πως ενδέχεται λόγω των στοιχείων που περιήλθαν ενώπιόν τους αυτή να μην είναι η τελευταία συνεδρία της Επιτροπής, καθώς σκέφτονται να επανακλητεύσουν την Αστυνομία, ώστε να θέσουν ερωτήματα επί της έκθεσης της Ηλεκτρομηχανολογικής Υπηρεσίας, σε σχέση με το τροχαίο του Αλέξανδρου Λούγκου.

Τα ερωτήματα που ηγέρθησαν σε ό,τι αφορά στην Αστυνομία, είναι πως η εν λόγω έκθεση παραλήφθηκε από την ΗΜΥ, αλλά υπάρχει ασάφεια ως προς τις ενέργειες που έγιναν μετά την παραλαβή της.

Επίσης, δημιουργήθηκαν ερωτήματα και ως προς το γιατί δεν αναφέρθηκε στις εργασίες του Συμβουλίου Οδικής Ασφάλειας, που διεξάγεται υπό την προεδρία του εκάστοτε υπουργού Μεταφορών, οτιδήποτε σε σχέση με τους ΤΑΚΑΤΑ.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Δειτε Επισης

Έκρηξη βόμβας σε όχημα 26χρονου έξω από οικία
Άνοιξαν πυρ εναντίον καφετέριας στη Λεμεσό-Ζημιές στο εσωτερικό της
Έκρηξη σε κατάστημα στη Λεμεσό-Προκλήθηκαν εκτεταμένες ζημιές, επηρεάστηκε και δεύτερο
Έκρηξη βόμβας σε όχημα 60χρονου
Δύσκολη η εξαίρεση του πρωτογενούς τομέα από τον ΦΠΑ-«Υπάρχουν επιπτώσεις στις τιμές των προϊόντων»
Με πλάνο και στρατηγική για την επόμενη μέρα της ΕΔΕΚ διασταυρώνουν τα ξίφη τους Αναστασίου και Διομήδους
Υπέβαλε έφεση ο Κότας επί της απόφασης για το φόνο του Κωνσταντινίδη-Τρεις λόγους επικαλείται η υπεράσπιση
Δείχνει γραμμή πλεύσης για ευθύνες η στάση Ερευνητικής για ΤΑΚΑΤΑ-Το «κράτος εν κράτει» ΤΟΜ και η «αδικαιολόγητη ΗΜΥ
Σε άλλο σύμπαν ο Τατάρ-Χρησιμοποίησε τη συνάντηση με την Ολγκίν για να κάνει «προεκλογική» ομιλία
Παίρνει αποφάσεις για τον αποτειχισμένο ιερέα ο Αρχιεπίσκοπος-Ανοικτό το ενδεχόμενο για νέα έκτακτη Σύνοδο