Στην αντεπίθεση η Μιχαηλίδου, απαντά σε ΟΕΛΜΕΚ-«Ερωτήματα από το δημοψήφισμα, απέρριψε την πρόταση»
11:36 - 26 Μαΐου 2025

Σήκωσε το γάντι και βγήκε στην αντεπίθεση η υπουργός Παιδείας, Αθηνά Μιχαηλίδου, η οποία απάντησε στις αναφορές της ΟΕΛΜΕΚ για απουσία ουσιαστικού διαλόγου, αναφορικά με το νομοσχέδιο για το νέο σχέδιο αξιολόγησης εκπαιδευτικών, σημειώνοντας πως εγείρονται ερωτήματα γύρω από το γεγονός ότι η οργάνωση των εκπαιδευτικών προέβη σε δημοψήφισμα, από τη στιγμή που απέρριψε την πρόταση στο σύνολό της.
Σε γραπτή της δήλωση, η υπουργός Παιδείας επισημαίνει ότι «σε σχέση με το νομοσχέδιο για το Νέο Σύστημα Αξιολόγησης Εκπαιδευτικών και Εκπαιδευτικού Έργου, το Υπουργείο Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας (ΥΠΑΝ) υπενθυμίζει ότι η διαδικασία που ακολουθήθηκε ήταν εξαρχής γνωστή σε όλους τους εμπλεκόμενους και είναι η μόνη θεσμικά προβλεπόμενη, συμπεριλαμβανομένης και δημόσιας διαβούλευσης. Οι αναφορές περί απουσίας διαλόγου προκαλούν εντύπωση, δεδομένου ότι ο διάλογος με τις εκπαιδευτικές οργανώσεις ξεκίνησε πριν από εννέα μήνες και είχε συγκεκριμένα αποτελέσματα. Το Υπουργείο καλεί τους ενδιαφερόμενους να μελετήσουν την ολοκληρωμένη πρόταση, η οποία είναι στη διάθεση όλων».
Όλες οι προκαταρκτικές προτάσεις του Υπουργείου έχουν δημοσιοποιηθεί, ενσωματώνοντας παρατηρήσεις και εισηγήσεις που υποβλήθηκαν από τις οργανώσεις, τονίζει η Αθηνά Μιχαηλίδου. «Υπενθυμίζεται ότι η ΟΕΛΜΕΚ επέλεξε να αποχωρήσει μονομερώς από τον διάλογο, λίγο μετά τη δημοσιοποίηση του πρώτου σταδίου της πρότασης. Ωστόσο, οι απόψεις της για εκείνο το στάδιο λήφθηκαν υπόψη και πολλές από αυτές ενσωματώθηκαν. Ακόμα και όταν η ΟΕΛΜΕΚ δεν συμμετείχε ενεργά, το Υπουργείο συνέχισε να αποστέλλει τις επικαιροποιημένες του προτάσεις, καλώντας την παράλληλα να τοποθετηθεί».
Η υπουργός Παιδείας, στην ανακοίνωσή της, σημειώνει παράλληλα ότι «ο θεσμικός διάλογος δεν σημαίνει αποδοχή κάθε πρότασης των συνδικαλιστικών οργανώσεων. Όπως ανέφερε και ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας στη συνεδρία του Υπουργικού Συμβουλίου κατά την οποία εγκρίθηκε το νομοσχέδιο, ο διάλογος δεν μπορεί να παρατείνεται επ’ αόριστον. Η ΟΕΛΜΕΚ, παρά την πρόσκληση για συμμετοχή, επέλεξε να μην συμμετάσχει σε όλες τις φάσεις της διαδικασίας. Το Υπουργείο, σε αντίθεση, προχώρησε σε σειρά αλλαγών σε μια προσπάθεια προσέγγισης και επίτευξης συναίνεσης με τις εκπαιδευτικές οργανώσεις».
Εντούτοις, συνεχίζει η κα. Μιχαηλίδου «ορισμένες από τις θέσεις που εξακολουθούν να προβάλλονται από τις οργανώσεις είτε συγκρούονται με εισηγήσεις άλλων οργανώσεων, είτε θίγουν βασικές αρχές της πρότασης και υπονομεύουν την επιστημονικότητά της. Για παράδειγμα, ζητήματα όπως η σύνθεση του δευτεροβάθμιου σώματος εξέτασης ενστάσεων για την οποία οι οργανώσεις δεν έχουν κοινή θέση, ή ο μηδενισμός της αριθμητικής αξιολόγησης από τους διευθυντές, δεν είναι δυνατόν να ήταν συμφωνημένα. Αυτά τα θέματα θα συζητηθούν θεσμικά στο πλαίσιο της κοινοβουλευτικής διαδικασίας».
Το ΥΠΑΝ σέβεται πλήρως τις διαδικασίες των εκπαιδευτικών οργανώσεων και καλεί τους εκπαιδευτικούς να μελετήσουν το σύνολο της Πρότασης, για να έχουν ολοκληρωμένη άποψη και θέση επί της ουσίας της. Αναφορικά με το εσωτερικό δημοψήφισμα της ΟΕΛΜΕΚ, εγείρονται ερωτήματα, ειδικά όταν η οργάνωση έχει ήδη απορρίψει την πρόταση στο σύνολό της, υποδεικνύει η υπουργός Παιδείας.
«Είναι καιρός να αφήσουμε πίσω τις καθυστερήσεις. Η πρόταση προβλέπει ήδη πενταετή μεταβατική περίοδο, με κοινή παρακολούθηση της εφαρμογής από το Υπουργείο και τις εκπαιδευτικές οργανώσεις. Αν πράγματι θέλουμε να αλλάξουμε και να αναβαθμίσουμε την εκπαίδευση, όπως όλοι δηλώνουμε, τότε αυτή η μεταρρύθμιση είναι αναγκαία».
Καταλήγοντας, η Αθηνά Μιχαηλίδου ξεκαθαρίζει πως «το Υπουργείο, πιστό στη δέσμευσή του απέναντι στους εκπαιδευτικούς, στους μαθητές και στην κοινωνία, προχωρεί κανονικά με την κατάθεση μιας πρότασης ισορροπημένης και ουσιαστικής, που προσφέρει εργαλεία και ευκαιρίες στους ίδιους τους εκπαιδευτικούς. Μακριά από συντεχνιακά αιτήματα και τακτικές υπεκφυγής, προχωρούμε με αποφασιστικότητα για να ανοίξει ο δρόμος μιας πραγματικής αλλαγής στο εκπαιδευτικό μας σύστημα. Είμαστε βέβαιοι ότι όλοι θα σταθούμε στο ύψος των περιστάσεων, ώστε να διαμορφώσουμε ένα σύγχρονο και αποτελεσματικό σχολείο, στο οποίο η κοινωνία και το κράτος θα συνεχίσουν να επενδύουν με εμπιστοσύνη».
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Η ΟΕΛΜΕΚ καλεί την Επ. Παιδείας να επιστρέψει το νομοσχέδιο για αξιολόγηση εκπαιδευτικών