Αδράνεια ενός χρόνου για το ζήτημα των buggies-Έδωσε διορία ενός μηνός η Βουλή για να βρεθεί λύση

Διορία ενός μηνός έδωσε στους εμπλεκόμενους φορείς η Επιτροπή Μεταφορών, ώστε να βρεθεί η κοινή συνισταμένη για το ζήτημα με τα buggies που εγγράφονται στην κατηγορία τρακτέρ, λόγω της ευρωπαϊκής οδηγίας και κατ’ επέκταση κρίνεται παράνομο για να ενοικιαστούν, με αποτέλεσμα να δημιουργείται ζήτημα με τους επαγγελματίες ενοικιάσεως, οι οποίοι είτε θα πρέπει να παρανομήσουν, είτε θα πρέπει να σταματήσουν την ενοικίαση αυτών των οχημάτων.

Το ζήτημα που προκύπτει με τα τετραθέσια buggies, τα οποία αυτή τη στιγμή εντάσσονται σε δύο κατηγορίες, με τη μία να είναι νόμιμη και η άλλη να είναι παράνομη για ενοικίαση, είχε συζητηθεί τον περασμένο Ιούνιο στην Επιτροπή Μεταφορών και διαπιστώθηκαν τα κενά και οι παραλήψεις που υπήρχαν στο νομικό πλαίσιο και άφηνα εκτεθειμένους τους επαγγελματίες, ενώ δημιουργούσαν ζητήματα ασφαλείας. Αυτό που διαπιστώθηκε από τη χθεσινή συνεδρία της Επιτροπής Μεταφορών είναι ότι για ένα χρόνο, το ζήτημα είχε μείνει στα συρτάρια, αφού δεν υπήρξε οποιαδήποτε αλλαγή, με τους επαγγελματίες να καλούν την Κυβέρνηση να λάβει μία πολιτική απόφαση, ώστε είτε να επιφέρει αλλαγές, είτε να τερματιστεί η κατάσταση.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Εγγράφουν buggies στην κατηγορία τρακτέρ και τα ενοικιάζουν-Εκπέμπουν SOS οι επαγγελματίες

Σημειώνεται πως το ζήτημα με τις δύο κατηγορίες για τα τετραθέσια buggies προέκυψε μετά από αλλαγή της Ευρωπαϊκής νομοθεσίας, βάσει της οποίας τα εν λόγω οχήματα από την κατηγορία L7 που ήταν εγγεγραμμένα τα προηγούμενα χρόνια, θα εγγράφονται πλέον στην κατηγορία Τ και για να οδηγούνται θα πρέπει να κατέχει ο ενδιαφερόμενος άδεια οδήγησης τρακτέρ. Σημειώνεται πως όσα οχήματα ήταν εγγεγραμμένα στην κατηγορία L7 και όσα εγγράφονται στην κατηγορία Τ φέρουν τα ίδια χαρακτηριστικά και δεν διαφέρουν μεταξύ τους. Ωστόσο, λόγω της αλλαγής κατηγορίας που είναι στην κατηγορία Τ, όπως και τα τρακτέρ, τα εν λόγω οχήματα δεν ασφαλίζονται από την κοινοπραξία και δεν μπορούν να ενοικιαστούν, όταν ο ενδιαφερόμενος παρουσιάσει απλά άδεια οδήγησης και όχι άδεια για τρακτέρ.

Ενοχλημένοι οι επαγγελματίες

Κατά τη διάρκεια της συζήτησης διαφάνηκε πως οι επαγγελματίες που ενοικιάζουν αυτά τα οχήματα είναι αρκετά ενοχλημένοι με τη στάση της Κυβέρνησης, καθώς μέχρι και σήμερα, που έχει αρχίσει η αντίστροφη μέτρηση για τη μαζική κάθοδο τουριστών, οι οποίοι είναι και εκείνοι που οδηγούν κατά πλειοψηφία τα buggies, δεν έχει βρεθεί η χρυσή τομή επί του θέματος.

Οι εκπρόσωποι του Συνδέσμου Εισαγωγέων Μοτοσικλετών Κύπρου, αφού είχαν εξηγήσει τις διαφορές ανάμεσα στις δύο κατηγορίες, υπέδειξαν πως αυτή τη στιγμή το πρόβλημα που προκύπτει είναι ότι κάποιοι απέκτησαν οχήματα κατηγορίας Τ και τα χρησιμοποιούν για σκοπούς ενοικίασης, κατά παράβαση του νόμου και άλλοι ενεργούν με βάση το γράμμα του νόμου, υπογραμμίζοντας με αυτό τον τρόπο, την ανάγκη λήψης μίας πολιτικής απόφασης για το ζήτημα. Πάντως, υπέδειξαν πως η προσπάθεια των κατασκευαστών και της ΕΕ είναι να βρεθεί τρόπο ς να οδηγούνται και στο δρόμο.

Όσον αφορά στα θέματα ασφάλειας, ο σύνδεσμος εισαγωγέων υπέδειξε πως επιτρέπεται αυτά τα οχήματα να οδηγούνται στους δρόμους και τα μόνα οχήματα που οδηγούνται με άδεια αυτοκινήτου είναι εκείνα στην κατηγορία L7. «Οι μοτοσικλέτες έχουν σταματήσει να ενοικιάζονται επειδή χρειάζεται εξειδικευμένη άδεια. Αν θέλουμε να αλλάξουμε την κατάσταση θα πρέπει το ΤΟΜ να αλλάξει την κατηγορία που είναι στις άδειες των ενοικιαστών και να βάλει είτε τα τρακτέρ είτε οι μοτοσικλέτες να οδηγούνται με άδεια αυτοκινήτου», τονίστηκε.

Από πλευράς του, ο εκπρόσωπος της ΠΟΒΕΚ, Νίκος Στυλιανού, σημείωσε πως τα οχήματα δεν έχουν καμία διαφορά μεταξύ τους και η εισήγησή τους είναι να μπει και η κατηγορία Τ στις άδειες λειτουργίας των μονάδων ενοικίασης, να γίνεται ΜΟΤ, κάτι που δεν συμβαίνει αυτή τη στιγμή και να δικαιούται να το οδηγήσει ο οποιοσδήποτε με άδεια αυτοκινήτου και όχι τρακτέρ. Μάλιστα, ο κ. Στυλιανού αποκάλυψε πως είχε γίνει μία σύσκεψη στο ΤΟΜ, στις 14 Μαΐου, ωστόσο δεν υπήρξε οποιοδήποτε αποτέλεσμα.

Σημειώνεται πως αυτή τη στιγμή στην Κύπρο κυκλοφορούν περίπου 20 οχήματα, ωστόσο η πρόβλεψη των εμπλεκόμενων φορέων είναι ότι ο αριθμός αυτός θα αυξηθεί, αφού πλέον μόνο στην κατηγορία Τ εγγράφονται τα τετραθέσια buggies. Πάντως, οι βουλευτές της Επιτροπής Μεταφορών εξέφρασαν την αγανάκτησή τους ότι για ένα χρόνο δεν έγινε οτιδήποτε για να επιλυθεί το ζήτημα και έδωσαν προθεσμία στους εμπλεκομένους φορείς ένα μήνα, ώστε να συζητήσουν και να επιστρέψουν στην Βουλή περί τα τέλη Ιουνίου, με λύσεις.

Δειτε Επισης

Το Ισραήλ βάζει φρένο σε όσους θέλουν να επιστρέψουν μέσω Αθήνας και Λάρνακας
Στρατιωτικά αντίποινα και εκατέρωθεν απειλές Ισραήλ και Ιράν-«Στο κόκκινο» Τεχεράνη και Τελ Αβίβ
Ανάστατοι και στα κατεχόμενα λόγω της κατάστασης Ισραήλ με Ιράν-Συνεδρία για θέματα ασφαλείας
Πεπεισμένος ο Τραμπ ότι θα καταφέρει να πείσει Ιράν και Ισραήλ να συνάψουν συμφωνία
Έντεκα συλλήψεις στη Λεμεσό μετά από επιχείρηση της Αστυνομίας σε καταστήματα
Ο Νετανιάχου δηλώνει ότι το Ιράν θα πληρώσει «πολύ βαρύ τίμημα» για τα φονικά πυραυλικά πλήγματα
Έρχεται Κύπρο τη Δευτέρα ο Δένδιας-Συνάντηση με Πάλμα
ΒΙΝΤΕΟ: Έφτασε στην Κύπρο ο Πρωθυπουργός της Ινδίας-«Ένα νέο κεφάλαιο σε μια στρατηγική συνεργασία χωρίς όρια»
Ανάλυση: Έτσι μπορεί να σβήσουν οι φλόγες της σύγκρουσης Ισραήλ-Ιράν στη Μέση Ανατολή
Τα είπαν τελικά τηλεφωνικώς Χριστοδουλίδης και Νετανιάχου-Τόνιζε την άμεση ανάγκη για αποκλιμάκωση