Διαφορετικές στάσεις από καθηγητές για το σχέδιο αξιολόγησης-Ζητά συνέχιση διαλόγου η ΠΟΕΔ
Φοινιώ Σάββα 06:00 - 15 Μαΐου 2025

Διαφορετικές απόψεις επικρατούν ανάμεσα στους καθηγητές Μέσης Γενικής Εκπαίδευσης και Μέσης Τεχνικής Εκπαίδευσης, όσον αφορά στο σχέδιο αξιολόγησης των εκπαιδευτικών, καθώς μετά την απόφαση της ΟΕΛΜΕΚ να ανακοινώσει επίσημα ότι απορρίπτει την πρόταση του Υπουργείου Παιδείας χωρίς να έχει ολοκληρωθεί ο διάλογος, η ΟΛΤΕΚ παρουσιάζεται πρόθυμη να συνεχίσει τις διαβουλεύσεις. Μάλιστα, προς αυτή την κατεύθυνση, η οργάνωση των καθηγητών Τεχνικής Εκπαίδευσης απέστειλε επιστολή στην Αθηνά Μιχαηλίδου ζητώντας της συνάντηση, ώστε να θέσουν επί τάπητος κάποια ζητήματα που έχουν εντοπίσει. Πάντως, στο ίδιο μήκος κύματος με την ΟΛΤΕΚ κινείται και η ΠΟΕΔ, η οποία ζητά όπως εξαντληθούν όλα τα περιθώρια του διαλόγου, πριν η πρόταση προωθηθεί στη Βουλή.
Η απόφαση της ΟΕΛΜΕΚ να μην αποδεχτεί την πρόταση του Υπουργείου Παιδείας, αναφορικά με το νέο σχέδιο αξιολόγησης εκπαιδευτικών, το οποίο χρίζει άμεσης αλλαγής, δεδομένου ότι εδώ και δεκαετίες ταλανίζει τον τομέα της παιδείας, δεν ήταν κεραυνός εν αιθρία, καθώς η οργάνωση των καθηγητών είχε εκφράσει προ πολλού την άποψή της ότι κρατούσε μικρό καλάθι για την πορεία των διαβουλεύσεων. Παρά το γεγονός ότι για πρώτη φορά υπήρξε μία εντατική προσπάθεια από πλευράς Υπουργείου Παιδείας να προωθηθούν οι απαραίτητες αλλαγές και να αλλάξει το σύστημα αξιολόγησης των εκπαιδευτικών, σε μία περίοδο που δεν έχει παρθεί οποιαδήποτε τελική απόφαση για προώθηση της πρότασης στη Βουλή, η οργάνωση των καθηγητών επιλέγει να κρατήσει μία άκαμπτη στάση, προδιαγράφοντας το αποτέλεσμα.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Απορρίπτει την τελική πρόταση του Υπ. Παιδείας η ΟΕΛΜΕΚ-Πάνε σε Παγκύπρια Συνδιάσκεψη για αποφάσεις
Πάντως, τη στάση της ΟΕΛΜΕΚ δεν ακολουθούν οι άλλες δύο εκπαιδευτικές οργανώσεις, αφού τόσο η ΟΛΤΕΚ όσο και η ΠΟΕΔ θεωρούν ότι ο διάλογος πρέπει να εξαντληθεί πριν παρθούν οριστικές αποφάσεις. Από πλευράς της, η ΟΛΤΕΚ έχει ήδη μελετήσει τη θέση του Υπουργείου Παιδείας την περασμένη εβδομάδα και απέστειλε επιστολή στην Αθηνά Μιχαηλίδου, με την οποία ζητά όπως έχουν συνάντηση, ώστε να συζητήσουν πέντε σημεία που έχουν εντοπίσει.
«Είχαμε βάλει πέντε σημεία που θέλουμε να συζητήσουμε. Το μόνο κοινό με την ΟΕΛΜΕΚ δευτεροβάθμιο θα ήταν υποβοηθητικό να βελτιωθεί περαιτέρω και ζητούμε επιπρόσθετα να υπάρχει ένας ακαδημαϊκός, ένας νομικός, ένα λειτουργό του Παιδαγωγικού και να υπάρχουν τρία άτομα και σε κάθε δευτεροβάθμιο να ορίζονται τυχαία και να μην είναι πάντα οι ίδιοι. Είναι κάτι που ζητούν και τα μέλη μας. Είναι αυτό που τους ενοχλεί αυτή τη στιγμή, επειδή νιώθουν ότι ο επιθεωρητής αποφασίζει μόνος για το μέλλον τους», επεσήμανε στον REPORTER ο πρόεδρος της ΟΛΤΕΚ, Παναγιώτης Λυσάνδρου.
Σημειώνεται πως η ΟΛΤΕΚ ζητά από την υπουργό Παιδείας να συνεχιστεί ο διάλογος, ώστε να γεφυρωθούν οι διαφορές και περιμένουν την απάντηση στο αίτημά τους για συνάντηση.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Δεν αποδέχεται την πρόταση Υπ. Παιδείας για αξιολόγηση εκπαιδευτικών η ΟΕΛΜΕΚ-Δημοψήφισμα στις 29 Μαΐου
Κατέθεσε απόψεις και η ΠΟΕΔ
Στο μεταξύ, χώρο για να συνεχιστεί ο διάλογος δίνει και η ΠΟΕΔ, με την οργάνωση των δασκάλων να έχει ήδη αποστείλει στο Υπουργείο Παιδείας τις θέσεις της, επί της επικαιροποιημένης πρότασης που τους κατατέθηκε και αυτό που διαμηνύεται είναι πως τα περιθώρια του διαλόγου δεν έχουν εξαντληθεί και πρέπει να συνεχίσουν τις συζητήσεις, ώστε να υπάρχουν όσο το δυνατό μεγαλύτερες συγκλίσεις και να ξεκαθαριστούν κάποια σημεία.
«Τα περιθώρια διαλόγου δεν έχουν εξαντληθεί και δεν έχουν αξιοποιηθεί. Πρέπει να συζητήσουμε στα σημεία που διαφωνούμε, για να βρεθεί λύση. Δεν δεχόμαστε ότι κοινωνικός διάλογος γίνεται στη Βουλή. Πρέπει να γίνουν συναντήσεις του Υπουργείου Παιδείας με τις εκπαιδευτικές οργανώσεις», επεσήμανε η πρόεδρος της ΠΟΕΔ, Μύρια Βασιλείου.
Πάντως, η ηγεσία της οργάνωσης αναμένεται να έχει την ερχόμενη Πέμπτη συνάντηση με την υπουργό Παιδείας, ώστε να συζητηθούν τα εκκρεμούντα στον τομέα της Δημοτικής Εκπαίδευσης θέματα, χωρίς να αποκλείεται να τεθεί προς συζήτηση και το συγκεκριμένο θέμα. Ωστόσο, όπως ξεκαθάρισε η κα. Βασιλείου, αυτό εναπόκειται στο Υπουργείο Παιδείας, αφού από πλευράς της ΠΟΕΔ έχουν ήδη κατατεθεί οι απόψεις και οι θέσεις της.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Στα βαθιά η συζήτηση για το σύστημα αξιολόγησης εκπαιδευτικών-Απαντούν οι εκπαιδευτικοί σε ΥΠΑΝ