Διαφωνία για περικοπή επιχορήγησης ηλεκτρικών αυτοκινήτων εκφράζει ο ΣΕΜΗΟ

Την έντονη διαφωνία του για την απόφαση της κυβέρνησης να περικόψει το συνολικό ποσό που αρχικά προβλέπετο για επιχορήγηση ηλεκτρικών αυτοκινήτων, εκφράζει ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Μηχανοκινήτων και Ηλεκτρικών Οχημάτων (ΣΕΜΗΟ), ο οποίος ζητά επείγουσα συνάντηση με τον Υπουργό Μεταφορών για το θέμα.

Σύμφωνα με ανακοίνωση του ΣΕΜΗΟ, η απόφαση αυτή έχει προκαλέσει μεγάλη αναστάτωση τόσο στα μέλη του, όσο και στους καταναλωτές, αφού όλοι θεωρούσαν ότι το πρόγραμμα επιχορήγησης ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα συνεχιζόταν κανονικά, με βάση τις αρχικές εξαγγελίες της κυβέρνησης.

Όπως αναφέρεται, η περικοπή των χορηγιών αφήνει εκτεθειμένη την Κύπρο έναντι της Ευρωπαϊκής Ένωσης, η οποία χρηματοδοτεί το πρόγραμμα ηλεκτροκίνησης για προώθηση της πράσινης μετάβασης, ενώ στερεί από τους Κύπριους καταναλωτές τη δυνατότητα να προμηθευτούν σύγχρονα και με μηδενικούς ρύπους αυτοκίνητα.

Επισημαίνεται ότι ταυτόχρονα, η απόφαση αφήνει πλήρως εκτεθειμένους τους εισαγωγείς αυτοκινήτων μέλη του, οι οποίοι στηριζόμενοι στο σχέδιο επιχορήγησης έχουν εισαγάγει και διατηρούν στις εγκαταστάσεις τους ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ενώ προέβησαν και σε νέες παραγγελίες ηλεκτρικών αυτοκινήτων, οι οποίες τώρα δεν μπορούν να ακυρωθούν, ενώ πέραν αυτών, οι εισαγωγείς έχουν επωμιστεί και επιπλέον έξοδα για προώθηση της ηλεκτροκίνησης, υλοποιώντας το πρόγραμμα χορηγιών της κυβέρνησης.

Επιπλέον, ο ΣΕΜΗΟ, κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για υπονόμευση του στόχου της Κύπρου όσον αφορά την πράσινη μετάβαση, με βάση τον οποίο θα πρέπει να εγγραφούν 80.000 ηλεκτρικά αυτοκίνητα μέχρι το 2030.

Δυστυχώς, προσθέτει ο ΣΕΜΗΟ, «οι αρνητικές αυτές εξελίξεις σημειώθηκαν χωρίς καμία εκ των προτέρων ενημέρωσή του, αντίθετα, το Υπουργείο Μεταφορών και το ΤΟΜ έλαβαν μια μονομερή και ζημιογόνα απόφαση, στηριζόμενοι μόνο σε αμφισβητούμενα δικά τους στοιχεία και δεδομένα».

«Ο ΣΕΜΗΟ απορρίπτει τους ισχυρισμούς του Υπουργείου Μεταφορών και του ΤΟΜ για μειωμένο ενδιαφέρον του κοινού για να αξιοποιήσει το πρόγραμμα χορηγιών. Ενδεικτικό αυτού είναι το ότι μόλις άνοιξε η πλατφόρμα αιτήσεων την περασμένη Τετάρτη 23 Απριλίου, η οποία ήταν κλειστή από τις 21 Μαρτίου, εξαντλήθηκαν όλες οι διαθέσιμες χορηγίες», συμπληρώνεται.

Υπενθυμίζεται ακόμη ότι το σχέδιο επιχορήγησης θα έτρεχε μέχρι το τέλος του χρόνου και οι διαθέσιμες χορηγίες στη σχετική πλατφόρμα ΤΟΜ ήταν πολλαπλάσιες των χορηγιών που τελικά παρουσιάστηκαν, ξαφνικά και κάθετα μειωμένες, στη ίδια πλατφόρμα στις 23 Απριλίου.

«Ο ΣΕΜΗΟ πιστεύει ότι υπάρχει η απαιτούμενη ζήτηση για την ηλεκτροκίνηση και το Υπουργείο Μεταφορών και το ΤΟΜ θα έπρεπε να είχαν διαβουλευθεί με τους φορείς της αγοράς, προτού λάβουν την απόφαση για περικοπή του προγράμματος χορηγιών», αναφέρεται καταληκτικά, προσθέτοντας ότι ο ΣΕΜΗΟ, θεωρώντας ότι το θέμα είναι πολύ σοβαρό, έχει ζητήσει επείγουσα συνάντηση με τον Υπουργό Μεταφορών για συζήτηση του.

Δειτε Επισης

Αντιδρά στο πρόστιμο για το αντλιοστάσιο ο ΕΟΑ Λευκωσίας-«Οι εργασίες ήταν επιτακτικές και νόμιμες»
Διαφωνία για περικοπή επιχορήγησης ηλεκτρικών αυτοκινήτων εκφράζει ο ΣΕΜΗΟ
Αισιόδοξος για θετική κατάληξη σε συζητήσεις για ΑΤΑ ο Παναγιώτου-Οι εκτιμήσεις εργαζομένων και εργοδοτών
Μισθολογικές αυξήσεις και ωφελήματα διεκδικεί το Ωρομίσθιο Κυβερνητικό Προσωπικό
«Οι καταναλωτές χάνουν τη δυνατότητα αγοράς ηλεκτρικού οχήματος»-Διαφωνία ΣΕΜΗΟ για την περικοπή χορηγιών
Βροχές και μεμονωμένες καταιγίδες στο καιρικό μενού-Στους 26 βαθμούς η θερμοκρασία
Όαση στο υδατικό οι κινητές μονάδες αφαλάτωσης-«Καλοδεχούμενες, αλλά δεν είναι μόνιμη λύση»
«Η νομοθεσία του 2020 για την ενδοσχολική βία ακόμη δεν εφαρμόστηκε»-Καρφιά στην πρόταση Χαρτσιώτη για μειωμένες διαγωγές
Αυτοί είναι οι μαγικοί αριθμοί για τα 3,6 εκατομμύρια Τζόκερ
Συνολικά 86 επικίνδυνα προϊόντα στο ευρωπαϊκό σύστημα RAPEX την περασμένη βδομάδα