Η «απερίσκεπτη αντίδραση», το bullying στη διαφωνούσα και στο βάθος η παιδεία

Δεν έχει ακόμη κοπάσει ο σάλος που προκλήθηκε από τις καταγγελίες για ναζιστικό χαιρετισμό από μερίδα μαθητών σχολείου Μέσης Εκπαίδευσης στην ελεύθερη επαρχία Αμμοχώστου, με τις αντιδράσεις να συνεχίζονται, αφού πρόκειται για ένα σοβαρό περιστατικό, που προωθεί ιδεολογίες και απόψεις που μόνο απαράδεκτες και καταδικαστέες μπορούν να χαρακτηριστούν. Το περιστατικό έχει θορυβήσει όλους τους εμπλεκόμενους φορείς και έχουν εκφραστεί διάφορες απόψεις, όπως ότι το σχολείο πρέπει να είναι χώρος που διδάσκει στους μαθητές το σωστό και το λάθος, χωρίς πολιτικές πεποιθήσεις, ενώ επικρατεί και η άποψη πως πίσω από τη δημοσιοποίηση της εν λόγω φωτογραφίας υπάρχει πολιτική σκοπιμότητα.

Η φωτογραφία που εδώ και λίγα εικοσιτετράωρα κάνει το γύρο του διαδικτύου, έχει προκαλέσει σωρεία αντιδράσεων, με αρκετούς να αναφέρουν πως πρόκειται για μαθητική ανωριμότητα και απερισκεψία, ενώ από την άλλη υπογραμμίζεται πως πρόκειται για μαθητές, εντός σχολικής μονάδας, που πρέπει να διδαχθούν πως η προώθηση τέτοιων ιδεολογικών δεν μπορεί να γίνει ανεχτή. Πάντως, το Υπουργείο Παιδείας επισημαίνει πως πρόκειται για «απερίσκεπτη αντίδραση μαθητών/μαθητριών ενός τμήματος σχολείου μέσης εκπαίδευσης, μετά το πέρας της καθιερωμένης σχολικής φωτογράφησης». Μάλιστα, το Υπουργείο Παιδείας έδωσε οδηγίες «τόσο προς τη διεύθυνση όσο και προς το προσωπικό του σχολείου, όπως στο μέλλον αποφεύγονται τέτοιες ή παρόμοιες χειρονομίες, οι οποίες μπορεί να παρερμηνευθούν».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: «Απερίσκεπτη αντίδραση μαθητών»-Η τοποθέτηση του Υπουργείου Παιδείας για το ναζιστικό χαιρετισμό

Παρά το γεγονός ότι το Υπουργείο χαρακτήρισε αυτή την πράξη των μαθητών μία «απερίσκεπτη αντίδραση», οι οργανωμένοι γονείς θεωρούν ότι πρέπει το θέμα να μελετηθεί, καθώς είναι ανησυχητικό, αφού πολιτικές αντιλήψεις και μάλιστα αυτού του είδους, δεν έχουν θέση στο σχολείο. Εκτός αυτού, θεωρούν πως το σχολείο και οι εκπαιδευτικοί του πρέπει να προστατεύουν τους μαθητές και να τους δείχνουν το σωστό και το λάθος, δεδομένου ότι βρίσκονται στο στάδιο που «πλάθονται» οι απόψεις τους.

Αυτός είναι και ο λόγος που κρίνεται αναγκαίο να υπάρχει διαχωρισμός των προσωπικών απόψεων των εκπαιδευτικών, από τη σχολική ύλη, καθώς οι γονείς θεωρούν ότι δεν πρέπει να πολιτικοποιείται καμία περίσταση και μάθημα. Αντίθετα, η θέση που εκφράζεται από την ηγεσία της Συνομοσπονδίας Συνδέσμων Γονέων Μέσης Εκπαίδευσης είναι πως πρέπει να γίνει μία εσωτερικός χειρισμός, να μιλήσουν με τους μαθητές και να τους εξηγήσουν πως ο συγκεκριμένος χαιρετισμός απαγορεύεται.

Σημειώνεται πως οι οργανωμένοι γονείς έχουν ενώπιον τους και καταγγελία, η οποία αναφέρει πως η μαθήτρια που είχε καταγγείλει το περιστατικό στη Διεύθυνση του σχολείου έχει στοχοποιηθεί και δέχεται εκφοβισμό, πράξη που είναι επίσης καταδικαστέα, καθώς είναι δικαίωμα του κάθε ατόμου να εκφέρει διαφορετική άποψη από τους πολλούς και να πράξει αναλόγως.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Στην αντεπίθεση η ΟΕΛΜΕΚ για το ναζιστικό χαιρετισμό σε σχολείο-Kάνει λόγο για διαστρέβλωση

Πολιτικές σκοπιμότητες βλέπει η ΟΕΛΜΕΚ

Στο μεταξύ, τις τελευταίες ώρες εκφράζεται και μία άλλη άποψη, ότι πίσω από τη δημοσιοποίηση της εν λόγω φωτογραφίας, που απεικονίζει μαθητές, κρύβονται πολιτικές σκοπιμότητες. Συγκεκριμένα, η ΟΕΛΜΕΚ θεωρεί πως θα μπορούσαν να αποφευχθούν τα λαϊκά Δικαστήρια, αν πριν την δημόσια ανακοίνωση υπήρχε επικοινωνία με τη Διεύθυνση του σχολείου, ώστε να λάβουν ενημέρωση.

Μάλιστα, από την ηγεσία της οργάνωσης των καθηγητών διαμηνύεται πως αυτή που δημοσιοποίησαν αυτή τη φωτογραφία με τους μαθητές στην επαρχία Αμμοχώστου, είναι ανάμεσα σε εκείνους που είχαν καταδικάσει τη δημοσιοποίηση της φωτογραφίας, που έδειχνε πως σε σχολείο στην Πάφο, φοιτούσαν μόνο παιδιά μεταναστών. Ουσιαστικά, αυτό που θέλει να θίξει η οργάνωση των καθηγητών είναι πως σε εκείνη την περίπτωση προβαλλόταν έντονα η άποψη πως καταπατώντας τα προσωπικά δεδομένα των μαθητών, ενώ σε αυτή την περίπτωση δεν επικράτησε η ίδια θέση.

Πάντως, η ΟΕΛΜΕΚ έχει λάβει σχετική επιστολή από το σχολείο που βρίσκεται στο στόχαστρο, όπου καταγράφονται τα γεγονότα και ξεκαθαρίζεται πως δεν υπήρξε οποιαδήποτε σκοπιμότητα πίσω από αυτή την ενέργεια.

Ουσιαστικά, το ζήτημα που έχει προκύψει με το συγκεκριμένο περιστατικό είναι πως ο χώρος που σημειώθηκε ήταν μία σχολική μονάδα. Ένας χώρος όπου τα παιδιά πηγαίνουν για να μάθουν, να παιδευτούν και να εξελιχθούν. Όμως, η προώθηση τέτοιων αντιλήψεων έχουν τα αντίθετα αποτελέσματα και αυτό είναι που πρέπει να απασχολήσει όλους. Επειδή πίσω από το ναζιστικό χαιρετισμό, πίσω από την «απερίσκεπτη αντίδραση», πίσω από το bullying στη μαθήτρια που διαφωνούσε, κρύβεται η παιδεία. Κι αυτό πρέπει να τεθεί μπροστά και να είναι ο φάρος για όλους.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Σάλος με ναζιστικό χαιρετισμό σε Γυμνάσιο-Με οδηγίες Μιχαηλίδου ζητήθηκε έκθεση γεγονότων

Δειτε Επισης

Πλήθος κόσμου συμμετείχε στην 50η Πορεία Χριστοδούλας στη Λευκωσία
Θεμιτή και αναγκαία μεν η πράσινη μετάβαση αλλά έχουν επιπτώσεις οι φορολογίες σύμφωνα με έρευνα
Μας τα χαλάει ο καιρός-Κίτρινη προειδοποίηση για καταιγίδες και χαλάζι
Οι 5 πιθανές αιτίες της συντριβής του μοιραίου ελικοπτέρου με τον CEO της Siemens και την οικογένειά του στη Νέα Υόρκη
Ο Νόμος δεν δέρνεται, αλλά ο επιβολέας του αυτομαστιγώνεται...
Διεύρυνε τον κομματικό πυρήνα του το Volt και βάζει μπρος για τις Βουλευτικές
Ν. Αναστασιάδης: Η ιστορική αλήθεια για τους λόγους κατάρρευσης της Διάσκεψης στο Κραν Μοντανά
Η εμμονή Τατάρ για «συνεργασία», η διασύνδεση απεσταλμένου και ΜΟΕ και η αναμονή για διορισμό
Χωρίς καθυστερήσεις οι αιτήσεις για παρένθετες μητέρες-Το μπέρδεμα με επιδοτήσεις και ο ρόλος του Συμβουλίου
Ανατριχιαστικές μαρτυρίες για πειράματα σε ανθρώπους στη Βόρεια Κορέα-Άτομα με αναπηρία στα χέρια του καθεστώτος