Μετά το Πάσχα τελικά στην Ολομέλεια η πρόταση για τις ανακλήσεις οχημάτων
17:21 - 10 Απριλίου 2025

Δεν κατατέθηκε τελικά με τη μορφή του κατεπείγοντος η πρόταση νόμου που ετοιμάστηκε από την Κοινοβουλευτική Επιτροπή Μεταφορών, με στόχο το ξεμπλοκάρισμα της διαδικασίας μεταβίβασης και εγγραφής οχημάτων που υπόκεινται σε ανάκληση.
Παρότι υπήρχε η πρόθεση να οδηγηθεί στην Ολομέλεια της Βουλής κατά τη σημερινή συνεδρία, οι απαραίτητες αλλαγές που πρέπει να γίνουν κρίθηκε ότι απαιτούν καλύτερο χειρισμό. Ως αποτέλεσμα, η κατάθεση της πρότασης μετατέθηκε για μετά το Πάσχα.
Νωρίτερα, όπως ανέφερε ο πρόεδρος της Επιτροπής Μεταφορών, Μαρίνος Μουσιούττας, «στην προηγούμενη συνεδρία συζητήσαμε το κατά πόσο υπάρχει κοινή συνισταμένη Βουλής και Εκτελεστικής Εξουσίας, ώστε να αρθεί ένα πρόβλημα στην αγορά μέσω της έκδοσης της σχετικής νομοθεσίας και του διατάγματος που αφορά τη μεταβίβαση και την εγγραφή νέων οχημάτων». Όπως εξήγησε, με βάση τα ισχύοντα διατάγματα, εάν ένα όχημα υπόκειται σε ανάκληση, αυτή πρέπει να προηγηθεί προτού πραγματοποιηθεί η μεταβίβαση ή η εγγραφή. Σημείωσε πως, με πρωτοβουλία του βουλευτή του Κινήματος Οικολόγων, Σταύρου Παπαδούρη, καταρτίστηκε πρόταση νόμου για να γίνουν οι απαραίτητες αλλαγές.
Από την πλευρά του, ο κ. Παπαδούρης ανέφερε ότι στόχος της πρότασης είναι η τήρηση των χρονικών ορίων για τις ανακλήσεις οχημάτων, δηλαδή οκτώ μήνες για τους ελαττωματικούς αερόσακους ΤΑΚΑΤΑ και 18 μήνες για άλλα εξαρτήματα. Παράλληλα, όσον αφορά την κατηγοριοποίηση του κινδύνου κάθε ανάκλησης, έχει ενσωματωθεί προοίμιο στην πρόταση, όπου αναφέρονται συγκεκριμένα άρθρα του νόμου, ενώ την ευθύνη για την κατηγοριοποίηση έχει ο ίδιος ο κατασκευαστής.
Η εκπρόσωπος της Νομικής Υπηρεσίας εξήγησε πως, αν υιοθετηθεί το προοίμιο όπως προτείνεται, θα αφορά μόνο περιπτώσεις σοβαρού κινδύνου, χωρίς όμως να καθορίζεται με σαφήνεια τι συνιστά τέτοιος κίνδυνος. «Έχουμε απομονώσει τα άρθρα που σχετίζονται με την ευθύνη του κατασκευαστή να παρέχει πληροφορίες για τον σοβαρό κίνδυνο, όπως και την υποχρέωση των εισαγωγέων να τον ενημερώνουν σε περίπτωση κινδύνου. Αν το όχημα εισαχθεί για πρώτη φορά, η ευθύνη ενημέρωσης βαραίνει τον εισαγωγέα, ενώ και ο διανομέας έχει υποχρέωση παροχής πληροφοριών», ανέφερε.
Σε παρέμβασή του, εκπρόσωπος του Τμήματος Οδικών Μεταφορών εξήγησε πως, σύμφωνα με τη νομοθεσία, για να πραγματοποιηθεί εγγραφή ή μεταβίβαση ενός οχήματος, ο ιδιοκτήτης πρέπει να προσκομίσει βεβαίωση από τον αντιπρόσωπο ότι το όχημα δεν υπόκειται σε ανάκληση. «Σε περίπτωση που διαπιστωθεί ανάκληση, τότε, μέσω σχετικής δήλωσης, ο αγοραστής θα βεβαιώνει ότι έχει λάβει γνώση. Με βάση το διάταγμα του Υπουργού Μεταφορών, θα επισυνάπτεται σχετική βεβαίωση και ο αγοραστής θα υποχρεούται να υλοποιήσει την ανάκληση εντός του καθορισμένου χρονικού διαστήματος», σημείωσε.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
- Πάει Ολομέλεια αλλά με αστερίσκο η πρόταση για ανακλήσεις οχημάτων-Πρόβλημα οι μεταβιβάσεις μεταξύ ιδιωτών
- Διαψεύδει ενημέρωση για ΤΑΚΑΤΑ από εταιρεία για το όχημα του Όξινου η μητέρα του-Ζητά κατάθεση στοιχείων
- «Έπεσα σε κατάθλιψη, αηδίαζα με τον εαυτό μου»-Η συγκλονιστική εξομολόγηση του πρώτου θύματος των ΤΑΚΑΤΑ
- Αποκαλύφθηκαν προθέσεις και καταγράφηκαν καταγγελίες από διανομείς ενώπιον της Ερευνητικής για ΤΑΚΑΤΑ
- Κατέθεσαν οι πρώτοι πέντε μάρτυρες για ΤΑΚΑΤΑ-Καταγγελίες για κενά και αναλγησία στις ανακλήσεις
- Στοχευμένες οι κλήσεις μελών του ΣΕΜΗΟ για την πρεμιέρα της Ερευνητικής-Αυξάνονται τα υπό ανάκληση οχήματα
