Ανησυχία εκφράζει η Παιδιατρική Εταιρεία για χρήση ψηφιακών μέσων από νήπια παιδιά

Η χρήση ψηφιακών μέσων όπως τηλέφωνα ή άλλες ηλεκτρονικές συσκευές όπως ταμπλέτες για να απασχοληθεί ή να ηρεμήσει το παιδί, μπορεί να επηρεάσει την ομαλή ανάπτυξη του εγκεφάλου και να οδηγήσει σε προβλήματα, ιδίως αυτορρύθμισης και διαχείρισης των συναισθημάτων, προειδοποιεί η Παιδιατρική Εταιρεία Κύπρου και Εθνική Επιτροπή Περιβάλλον και Υγεία του Παιδιού.

Εκφράζοντας έντονη ανησυχία για τη μη λελογισμένη και ανεξέλεγκτη εισβολή της ψηφιακής τεχνολογίας στη ζωή και στην εκπαίδευση των παιδιών, προσθέτει σε ανακοίνωσή της ότι η Ψηφιακή Τεχνολογία έχει άπειρες δυνατότητες, όμως ο ανεξέλεγκτος ψηφιακός μετασχηματισμός της κοινωνίας , θα μπορούσε να προκαλέσει σοβαρή και μη αναστρέψιμη γνωστική βλάβη στη νέα γενιά.

Αναφέρει ακόμα πως η American Academy of Paediatrics (AAP) προειδοποιεί ότι η ηλικία κάτω των 2 ετών, είναι μια ιδιαίτερα ευαίσθητη φάση όπου τα παιδιά αναπτύσσουν γνωστικές, γλωσσικές, αισθητικοκινητικές και κοινωνικό-συναισθηματικές δεξιότητες οι οποίες απαιτούν εξερεύνηση και επαφή με τον πραγματικό κόσμο και όχι με τον τεχνητό κόσμο των πολυμέσων.

Η ΑΑP ήδη από το 2016 αποτρέπει τη χρήση συσκευών και οθονών για παιδάκια κάτω των 2 και θέτει αυστηρά όρια για τα μεγαλύτερα παιδιά. Η Spanish Pediatric Association (SPA), στη βάση νεότερων ερευνών του 2024, ανεβάζει το ηλικιακό όριο από τα 2 στα 6 χρόνια, συνεχίζει.

Τα παιδιά στα πρώτα χρόνια χρειάζονται ζώνες ελεύθερες από ψηφιακή τεχνολογία τουλάχιστον μέχρι να προχωρήσουν στο δημοτικό σχολείο, εκεί όπου θα μπορέσουν να αναπτύξουν τις μαθησιακές εμπειρίες που συμβαδίζουν με τη γνωστική τους ανάπτυξη, επισημαίνει.

Μείζον θέμα είναι επίσης η καλπάζουσα εισδοχή της Ψηφιακής τεχνολογίας στην εκπαίδευση, στο σχολείο και στο σπίτι.

Επίσης σημειώνει ότι από την συναξιολόγηση της αναδυομένης βιβλιογραφίας και τις τοποθετήσεις της UNESCO, της AΑP, της SPA, τις έρευνες PISA / OECD προκύπτει ότι υπάρχει σοβαρή έλλειψη επιστημονικών στοιχείων και τεκμηριωμένων πρακτικών που να δικαιολογούν τα τρέχοντα επίπεδα χρήσης ψηφιακής τεχνολογίας για εκπαιδευτικούς σκοπούς στην τάξη και στο σπίτι. Αντίθετα, υπάρχει ένας αυξανόμενος όγκος επιστημονικών μελετών που υπογραμμίζουν τις άμεσες και έμμεσες αρνητικές επιπτώσεις της ανεξέλεγκτης χρήσης της ψηφιακής τεχνολογίας στη γνώση, στην ανάπτυξη, στη συμπεριφορά και στην ευημερία των παιδιών.

Περαιτέρω ενημερώνει πως οι μελέτες PISA/OECD αποδεικνύουν ότι τα πιο πετυχημένα συστήματα είναι αυτά που εφάρμοσαν ισοζυγισμένη κλασική και ψηφιακή εκπαίδευση.

Παραθέτει ως μείζον θέμα τον ψηφιακό εθισμό που προκαλείται στα παιδιά, ενώ λέει ότι ιδιαίτερα ανησυχητική είναι η χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης πριν από τα 16 χρόνια. Η ανεξέλεγκτη χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης συνδέεται στενά με το άγχος, την κατάθλιψη, τον εκφοβισμό και τη μοναξιά, σημειώνει.

Συμπληρώνει ότι ανάλογα με την ηλικία χρειάζεται προσεκτική επιλογή εφαρμογών/συσκευών και καθορισμός χρονικών, και χωρικών κανόνων και ορίων, καθώς και έλεγχος του περιεχομένου.

Πηγή: ΚΥΠΕ

Δειτε Επισης

Βαρίδι για τους καταναλωτές ανά το παγκόσμιο οι δασμοί-Έξι τρόποι που επηρεάζουν τον πληθωρισμό
«Είναι στα αυθαίρετα, άμα μυρίσει ψωμί δεν το αφήνει»-Νέοι διάλογοι για το κύκλωμα πολεοδομίας στη Ρόδο
Η τρίτη χειρότερη ανομβρία για την Κύπρο-Υπό συνεχή δοκιμασία η διαθεσιμότητα νερού
Έκρυθμη η κατάσταση στην Τουρκία, πάνω από 340 συλλήψεις-Οργή κατά Ερντογάν για 4η ημέρα
Οι πέντε λόγοι που ο Τραμπ δυσκολεύεται να λήξει τον πόλεμο στην Ουκρανία-Οι προκλήσεις που αντιμετωπίζει
Ο «πόλεμος» για τη νέα Συρία έχει ξεκινήσει-Η περίπλοκη ιστορία πίσω από τις μαζικές σφαγές
Η Κύπρος σβήνει για μια ώρα τα φώτα συμμετέχοντας στην «Ώρα της Γης»
Δίνει ημερομηνίες για ΜΟΕ ο Πρόεδρος-Σε συνεχή επικοινωνία με ΗΕ για απεσταλμένο
Προανήγγειλε ένταξη της Αλληλεγγύης στο ΔΗΚΟ ο Νικόλας-Ανοίγματα σε παλιούς συναγωνιστές, στήριξη χωρίς λευκή επιταγή
Ζούσαν σαν εμίρηδες οι πολεοδόμοι της Ρόδου-Το ταξίδι στην Ταϊλάνδη, τα €800.000 και τα supercars