Σύγκρουση συμφέροντος ή εξαίρεση υπουργών από Ερευνητική για ΤΑΚΑΤΑ-Διετέλεσε υπ. Μεταφορών η σύζυγός Παμπαλλή

Σχήμα οξύμωρο δημιουργείται από τους διορισμούς της Ερευνητικής Επιτροπής που θα κληθεί να αποφασίσει κατά πόσον προκύπτουν κενά και παραλείψεις που οδήγησαν στο σκάνδαλο με τους ελαττωματικούς αερόσακους ΤΑΚΑΤΑ, στη βάση της εντολής που έλαβε από το Υπουργικό Συμβούλιο, την περασμένη Τετάρτη.

Μπορεί η Επιτροπή να μην έχει λάβει ακόμη τους όρους εντολής που θα καθορίζουν κατά πόσον θα διερευνηθούν ή όχι τα ανώτατα δώματα του Υπουργείου Μεταφορών και του Τμήματος Οδικών Μεταφορών, δηλαδή υπουργοί και διευθυντές, για την περίοδο από το 2004 μέχρι σήμερα, ωστόσο σε περίπτωση που η απόφαση είναι να διερευνηθούν άπαντες, τότε προκύπτει ζήτημα για τον πρόεδρο της Επιτροπής, Κώστα Παμπαλλή. Και αυτό διότι, ο κ. Παμπαλλής, είναι σύζυγος της Μαρίας Μαλαχτού Παμπαλλή, η οποία αποχώρησε από τη θέση της ανώτερης δικηγόρου στη Νομική Υπηρεσία και διορίστηκε στη θέση της υπουργού Συγκοινωνιών και Έργων, επί Κυβέρνησης Τάσσου Παπαδόπουλου, από τις 16 Ιουλίου 2007 μέχρι τις 29 Φεβρουαρίου 2008, όταν ανέλαβε τη διακυβέρνηση ο Δημήτρης Χριστόφιας.

Χωρίς να αμφισβητείται η αμεροληψία του προέδρου της Επιτροπής, το γεγονός ότι η σύζυγος του διετέλεσε υπουργός Συγκοινωνιών και δεδομένου πως οι έρευνες αγγίζουν και την συγκεκριμένη περίοδο, ενδεχομένως να προκληθούν αντιδράσεις και να αφεθούν σκιές, περί σύγκρουσης συμφέροντος. Από την άλλη, ακόμα και να μην προκύπτει οτιδήποτε μεμπτό εναντίον της τότε υπουργού και κατά την θητεία της να προέβη στις δέουσες ενέργειες, ενδέχεται να δημιουργηθεί παραφιλολογία λόγω της σχέσης τους.

Ωστόσο, εάν οι όροι εντολής εξαιρούν τους υπουργούς ή ακόμα και τους διατελέσαντες διευθυντές του Τμήματος Οδικών Μεταφορών, τότε δεν προκύπτει οποιοδήποτε ζήτημα για τον πρόεδρο της Επιτροπής. Εντούτοις, δημιουργούνται ερωτήματα σε σχέση με την έρευνα που θα διεξαχθεί και το εύρος της, αφού εξάγεται το συμπέρασμα πως δεν θα αγγίζει τα ψηλά στρώματα, ώστε να διαπιστωθεί εάν προκύπτουν ευθύνες σε πολιτικούς ή τους επιχειρησιακούς προϊστάμενους, σε σχέση με τους χειρισμούς τους ή τις αποφάσεις που έλαβαν ή δεν έλαβαν για τους ελαττωματικούς αερόσακους ΤΑΚΑΤΑ.

Σε δύο μέτωπα ο Στέφανος Σκορδής

Σε ό,τι αφορά το όνομα του Στέφανου Σκορδή, που είναι ένα εκ των μελών της Ερευνητικής, ανακοινώθηκε δύο μήνες νωρίτερα σε σχέση με την έρευνα που διατάχθηκε - με καθυστέρηση - από τον υπουργό Δικαιοσύνης, Μάριο Χαρτσιώτη και αφορούσε την απόδραση του ισοβίτη Θεόδωρου Θεοφάνους, άλλως Κομμωτής.

Ο Κομμωτής είχε αποδράσει όταν μετέβη σε πάρτι στην οικία του, περί τα τέλη Σεπτεμβρίου, ωστόσο τέσσερις μήνες μετά κι αφού ακολούθησαν άλλες δύο αποδράσεις, για τις οποίες η Αστυνομία δέχθηκε έντονες επικρίσεις και γελοιοποιήθηκε στα μάτια των πολιτών, ο υπουργός Δικαιοσύνης ανακοίνωσε τον διορισμό δύο ανεξάρτητων ποινικών ανακριτών, παρά το γεγονός ότι είχαν προηγηθεί άλλες δύο έρευνες, μία των Φυλακών και μία της Αστυνομίας, τα μέλη της οποίας που είχαν εμπλοκή επέστρεψαν στο Σώμα.

Ο ένας εκ των δύο ανακριτών είναι ο Στέφανος Σκορδής και σύμφωνα με αρμόδια πηγή, η συγκεκριμένη έρευνα δεν έχει ολοκληρωθεί. Ωστόσο, αυτό που μας αναφέρθηκε πως πρόκειται για ποινική ανάκριση, ενώ στην περίπτωση του σκανδάλου των ΤΑΚΑΤΑ πρόκειται για Ερευνητική Επιτροπή, η οποία όμως και πάλι μπορεί να υποδείξει ποινικά αδικήματα, όπως έγινε σε άλλες περιπτώσεις, όπως για παράδειγμα της Επιτροπής Νικολάτου, που αφορούσε τις πολιτογραφήσεις.

Εντός της εβδομάδας συνέρχεται η Ερευνητική

Την ίδια ώρα, σύμφωνα με αρμόδια πηγή, τα μέλη που απαρτίζουν την Ερευνητική Επιτροπή αναμένεται να έχουν μια πρώτη συνάντηση την ερχόμενη εβδομάδα, ώστε να καθορίσουν τη γραμμή πλεύσης τους και να αποφασίσουν τον τρόπο που θα διεξαχθούν οι έρευνες τους, η οποία όπως αποφασίστηκε δεν θα αρχίσει από το 2010, όπως διαμήνυε αρχικά το Υπουργείο Μεταφορών, αλλά από το 2004.

Ο λόγος που λήφθηκε η συγκεκριμένη απόφαση, σύμφωνα με την ίδια πηγή, είναι γιατί κρίθηκε σημαντικό να αξιολογηθεί η περίοδος από την ημέρα ένταξής μας στην Ευρωπαϊκή Ένωση, όταν άρχισε να φθάνει στην Κύπρο ένας τεράστιος αριθμός μεταχειρισμένων οχημάτων, που σήμερα αποτελεί το 60% των οχημάτων που διακινούνται στους δρόμους.

Με βάση την συγκεκριμένη απόφαση, ο όγκος εργασιών της Επιτροπής μεγαλώνει ακόμη περισσότερο, αφού έχει να καλύψει άλλα έξι χρόνια, με τον χρόνο που έχει δοθεί για ολοκλήρωση της έρευνας να είναι τρεις μήνες. Παρόλα αυτά, το Υπουργικό Συμβούλιο έχει τη δυνατότητα να δώσει παράταση για άλλους τρεις μήνες, εάν και εφόσον δεν ολοκληρωθεί η διαδικασία, κάτι που μοιάζει εξαιρετικά πιθανό, αφού το χρονικό διάστημα που έχουν να καλύψουν είναι εξαιρετικά μεγάλο.

Αφού ολοκληρώσουν την έρευνά τους, αναμένεται να την παραδώσουν και σε αυτή θα καταγράφονται οι εισηγήσεις τους για το κατά πόσον προκύπτουν οποιαδήποτε ποινικά αδικήματα, σε βάρος οποιουδήποτε προσώπου.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Δειτε Επισης

Ένα πρόσωπο στο Νοσοκομείο μετά από τροχαίο στον αυτοκινητόδρομο Λεμεσού-Πάφου-Έκλεισε η μια λωρίδα
Στο Νοσοκομείο ένα πρόσωπο μετά από καβγά στη Λεμεσό
Βαθαίνει το σκάνδαλο στο Εnglish School, διέρρευσαν ηχογραφημένες συνομιλίες-Καταγγελία στην Αστυνομία από τους εμπλεκόμενους
Σεισμική δόνηση αισθητή σε διάφορες περιοχές της Κύπρου
Καραμπόλα πέντε οχημάτων στον αυτοκινητόδρομο Λευκωσίας-Λεμεσού-Προληπτικά ένα πρόσωπο στο Νοσοκομείο
Χειροπέδες σε δυο πρόσωπα για υπόθεση απαγωγής ανηλίκου και ληστείας στη Λεμεσό
Συνεχίζει να απουσιάζει από το χώρο διαμονής του ανήλικος-Χάθηκαν τα ίχνη του από τις 16 Φεβρουαρίου
Τελικά είμαστε για τα Καρναβάλια...
Σύγκρουση συμφέροντος ή εξαίρεση υπουργών από Ερευνητική για ΤΑΚΑΤΑ-Διετέλεσε υπ. Μεταφορών η σύζυγός Παμπαλλή
Οπαδοί μπούκαραν στο γήπεδο στο Αμμόχωστος-Χρήση δακρυγόνων από την Αστυνομία