Κάμερες για την ασφάλεια, όχι για τα ταμεία!

Οι κάμερες τροχαίας έχουν ένα κύριο στόχο: να συμβάλλουν στην αποτροπή των θανατηφόρων και σοβαρών τροχαίων. Να το λέμε πολύ δυνατά: δεν είναι ένα φοροεισπρακτικό εργαλείο στα χέρια του κράτους, δεν είναι μέθοδος για να γεμίζουν τρύπες στον κρατικό προϋπολογισμό.

Στη Βουλή (13/3) συμβάλαμε ως ΑΚΕΛ να γίνουν αλλαγές στη νομοθεσία για βελτίωση του συστήματος φωτοεπισήμανσης, ώστε να αμβλύνουμε τις επιπτώσεις από τα παράλογα πρόστιμα και να δώσουμε στους οδηγούς πρόσθετα εργαλεία για ασφαλή οδήγηση.

Η πρόταση του ΑΚΕΛ για τοποθέτηση χρονομετρητή στα φανάρια εγκρίθηκε.

Τα χρονόμετρα θα τοποθετηθούν όπου υπάρχουν κάμερες. Θα βοηθήσουν ιδιαίτερα τους οδηγούς να αισθάνονται ασφάλεια, να απαλλαγούν από το άγχος και μην παγιδεύονται αχρείαστα στις διασταυρώσεις.

Καλούμε τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας να αφουγκραστεί την κοινωνία και να υπογράψει την νομοθεσία το συντομότερο. Το σύστημα καμερών πρέπει να βελτιωθεί, να εξορθολογιστεί και να πάψει να λειτουργεί ως φοροεισπρακτικό μέτρο, παγιδεύοντας τους οδηγούς με τα 300ρια ευρώ να πέφτουν βροχή.

Στη Βουλή ψηφίσαμε επίσης νέες ρυθμίσεις για να αμβλύνουμε τα προβλήματα με τα 250.000 ανεπίδοτα πρόστιμα. Επεκτείνεται η προθεσμία πληρωμής του εξώδικου προστίμου στις 90 ημέρες, δίδεται περισσότερη ευχέρεια προτού πάει δικαστήριο και οι βαθμοί ποινής υπολογίζονται με την πάροδο δύο χρόνων.

Δυστυχώς φτάσαμε σε αυτό το απαράδεκτο σημείο γιατί κάποιος δεν έκανε την δουλειά του. Η κυβέρνηση προκάλεσε το ασήκωτο βάρος και αντί να βρει λύσεις, έστησε μια ηλεκτρονική πλατφόρμα εκφοβισμού των πολιτών για να εισπράττει 300ρια γιατί πολλοί οδηγοί πάτησαν την άσπρη γραμμή.

Καμία αίσθηση ότι συμπολίτες μας δυσκολεύονται λόγω της ακρίβειας και κάποιοι δυσπραγούν. Πώς θα πληρώσει ένας πολίτης το 300ρι πρόστιμο, όταν ο βασικός του μισθός είναι 900 ευρώ; Πώς θα το πληρώσει ο φοιτητής, ο πολύτεκνος, ο συνταξιούχος, οι ευάλωτες ομάδες του πληθυσμού;

Η κυβέρνηση επιστράτευσε το σύστημα φωτοεπισήμανσης, αλλά το εφάρμοσε με σωρεία λαθών. Τα θανατηφόρα δυστυχήματα έχουν αυξηθεί κατά 30% το 2024.

Η μείωσή τους δεν θα επέλθει με τα παράλογα πρόστιμα που εφαρμόζει η κυβέρνηση. Η μείωση θα επέλθει με:

> την ορθή χρήση των καμερών στα μελανά σημεία του οδικού δικτύου και όχι

με την χρήση τους ως φοροεισπρακτικού μέτρου

> την αναβάθμιση και βελτίωση του απαρχαιωμένου οδικού δικτύου

> την αξιοποίηση της τεχνολογίας στις οδικές μεταφορές

> την επικαιροποίηση των ορίων ταχύτητας και την καλύτερη αστυνόμευση και

> την καλλιέργεια παιδείας και οδικής συνείδησης.

*του Βαλεντίνου Φακοντή, βουλευτή ΑΚΕΛ Πάφου

Δειτε Επισης

Κάμερες για την ασφάλεια, όχι για τα ταμεία!
Η άτυπη πενταμερής και οι ανησυχίες της ΔΗΠΑ για το Κυπριακό
Όταν ο Αρχηγός Αστυνομίας παραβιάζει κατ’ επανάληψη τις Αστυνομικές Διατάξεις που αφορούν μεταθέσεις αξιωματικών
Αυτοί που σήμερα φωνάζουν για αποθήκευση είναι οι ίδιοι που την έκοψαν το 2021
Ο αλα καρτ χειρισμός δικαστικών αποφάσεων από την Αστυνομία
Τα ψηφιακά δίδυμα του σώματος στην ιατρική και ο ρόλος της κυπριακής έρευνας
Να επαναφερθεί η πρόταση του Ανδρέα Παπανδρέου
Οι ακραίες φωνές οδηγούν σε διχασμό για την πολιτική τους επιβίωση
Ζητήθηκε αύξηση ενοικίου του κτιρίου που ενοικιάζεται από το 2008 για στέγαση της ΑΔΕ Λευκωσίας και του Αστυνομικού Σταθμού Στροβόλου
«Πόσο κοστίζουν οι ζωές μας, αδερφούλη;»