Ζητά εξηγήσεις για τα αυξημένα ασφάλιστρα σε ηλικιωμένους η Βουλή-Παραθέτουν στοιχεία από χώρες της Ε.Ε.

Τα αυξημένα ασφάλιστρα που καλούνται να πληρώνουν άτομα τρίτης ηλικίας για να χρησιμοποιούν τα οχήματά τους, ένεκα της ηλικίας τους, δημιουργεί αναμφίβολα ανισότητες ανάμεσα στην κοινωνία, με αποτέλεσμα σε κάποιες περιπτώσεις τα ποσά που καλούνται να καταβάλουν να ξεπερνούν τη μηνιαία σύνταξή τους, σύμφωνα με καταγγελίες που έφθασαν ενώπιον της Βουλής, οδηγώντας τους είτε στην καθήλωση στο σπίτι, είτε στην αναζήτηση βοήθειας από τρίτα πρόσωπα.

Η Επιτροπή Εργασίας και η Επιτροπή Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων και Ίσων Ευκαιριών της Βουλής, παρακάθονται το πρωί σε κοινή συνεδρία, ώστε να εξετάσουν το θέμα των αυξημένων ασφαλίστρων, καλώντας μάλιστα τις ασφαλιστικές εταιρείες να καταθέσουν τις δικές τους θέσεις επί των αποφάσεων τους.

Οι δύο Επιτροπές αναμένεται να παραθέσουν στοιχεία που λήφθηκαν από έρευνα που διενήργησε η Βουλή για τα ασφάλιστρα στις πλείστες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, τα οποία δεν παρουσιάζουν διαφορές από οποιονδήποτε άλλο πολίτη χρησιμοποιεί το όχημά του στο οδικό δίκτυο, ενώ θα συζητήσουν και εισηγήσεις για να διορθωθεί η στρέβλωση.

Ο πρόεδρος της Επιτροπής Εργασίας, Ανδρέας Καυκαλίας, μιλώντας στον REPORTER, εξήγησε ότι τα ασφάλιστρα είναι αυξημένα, ενώ κατήγγειλε εκμετάλλευση των ατόμων τρίτης ηλικίας, από τις ασφαλιστικές εταιρείες.

Όπως εξήγησε, «ζήτησα ως πρόεδρος της Επιτροπής από τον τομέα ερευνών και μελετών της Βουλής να μας καταθέσουν στοιχεία σε σχέση με το πως εφαρμόζεται και ποια είναι η πολιτική της τιμολόγησης ασφαλειών, για άτομα τρίτης ηλικίας σε άλλες χώρες κράτη-μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Επιβεβαιώνεται μέσα από τη μελέτη και τα στοιχεία ότι η ηλικία στην μεγάλη πλειοψηφία των κρατών-μελών της Ε.Ε., ότι δεν είναι επιβαρυντικός παράγοντας στον καθορισμό του ύψους των ασφαλίστρων για τα άτομα τρίτης ηλικίας».

Σημείωσε επίσης πως «είναι άλλοι οι επιβαρυντικοί παράγοντες, όπως για παράδειγμα το ιστορικό οδήγησης, αν έχει ατυχήματα, η ιπποδύναμη του οχήματος και λοιπά. Άρα θεωρούμε ότι αυτό που συμβαίνει είναι ότι έχουμε εκμετάλλευση των ατόμων τρίτης ηλικίας, αλλά παράλληλα δεν ασφαλίζουν κιόλας οδηγούς από αυτή την ηλικιακή ομάδα. Θέλουμε να τα δούμε στην Επιτροπή, βάζοντας στη συζήτηση και την Εκτελεστική εξουσία, για να κινηθούμε και να δώσουμε λύσεις σε αυτή την κατάσταση».

Υπέδειξε εξάλλου ότι για να δικαιούται κάποιος να κατέχει άδεια μετά τα 70, χρειάζεται μια βεβαίωση κάθε δύο χρόνια, ώστε να μπορεί να οδηγεί και τόνισε πως «κατά την άποψή μου, σωστά υπάρχει αυτή η ρύθμιση. Οπόταν, όταν έχει κάποιος αυτή τη βεβαίωση, αντιμετωπίζει μέχρι και άρνηση από ασφαλιστικές εταιρείες. Ως εκ τούτου, ακολουθεί μια διαδικασία, όπου πρέπει τρεις εταιρείες να σου απαντήσουν αρνητικά για να του γίνει ασφάλεια από την κοινοπραξία ασφαλειών, η οποία χρεώνει πολύ ακριβά για να σου κάνει ασφάλεια».

Εξέφρασε επίσης την πεποίθηση ότι «υπάρχει ζήτημα και θεωρούμε ότι από τη στιγμή που υπάρχει διαδικασία αξιολόγησης, ας αλλάξει η διαδικασία και να γίνει ποιο σωστά για να μην έχουμε έγνοιες. Από τη στιγμή που κρίνεσαι ικανός, κρίνεσαι ικανός».

Από την πλευρά τους, πρόσωπα που εκπροσωπούν ασφαλιστικές εταιρείες, ανέφεραν ότι είναι όντως αυξημένο το κόστος για άτομα άνω των 70 ετών, ωστόσο στις πλείστες περιπτώσεις το ποσό που χρεώνεται είναι κατά 30 με 40 ευρώ αυξημένο κι αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι η συγκεκριμένη ηλικιακή ομάδα χαρακτηρίζεται ως υψηλού ρίσκου, όπως συμβαίνει με τους νέους οδηγούς.

Παράλληλα, η ίδια πηγή κλήθηκε να σχολιάσει κατά πόσον απορρίπτονται ηλικιωμένοι από ασφαλιστικές και εξωθούνται στην κοινοπραξία ασφαλειών, αναφέροντας ότι αυτό συμβαίνει μόνο όταν είναι νέοι πελάτες. Εάν κάποιος είναι για χρόνια πελάτης της εταιρείας και παρουσιάσει τη βεβαίωσή του, τότε του ανανεώνουν την άδεια, χωρίς δεύτερη σκέψη.

Εκτός κάδρου οι βεβαιώσεις

Κληθείς ο κ. Καυκαλιάς να σχολιάσει εάν θα εγκύψουν και στο θέμα των ιατρικών βεβαιώσεων που δίδονται από τους ιατρούς και κατά πόσον είναι επαρκείς οι έλεγχοι, είπε ότι «δεν έχουμε εγκύψει επί των ελέγχων, ούτε ήρθαν ενώπιον μας στοιχεία που να δείχνουν ότι υπάρχει κενό στους ελέγχους. Γίνεται επαναξιολόγηση ανά διετία. Από τη στιγμή που αξιολογείται το δικαίωμα κάποιου να οδηγεί, θεωρούμε ότι υπάρχει εκμετάλλευση των ατόμων τρίτης ηλικίας».

Καταληκτικά, εξήγησε ότι «δεν είναι εύκολο με νομοθετικές προτάσεις ή προτάσεις Νόμου να ρυθμιστεί το ζήτημα, διότι κάποιοι επικαλούνται μια ιδιωτική συμφωνία ανάμεσα σε συμβαλλόμενα μέρη, οπόταν είναι η γνωστή συζήτηση αν μπορεί κάποιος να παρέμβει σε μια συζήτηση ανάμεσα σε συμβαλλόμενα μέρη. Παρόλα αυτά πρέπει να βρούμε μια ρύθμιση με τον ένα ή τον άλλο τρόπο, διότι είναι κρίμα ένας συνταξιούχος να λαμβάνει μια σύνταξη χαμηλότερη από το ύψος του ασφαλίστρου που ζητά μια εταιρεία και μάλιστα όταν είναι απόλυτα ικανός να οδηγεί».

Στη Βουλή κλήθηκαν να παραστούν εκπρόσωποι του Υπουργείου Οικονομικών της Υπηρεσίας Ελέγχου Ασφαλιστικών Εταιρειών του ίδιου υπουργείου, του Υπουργείου Μεταφορών, της Υπηρεσίας Προστασίας Καταναλωτή, της Αστυνομίας, του Γραφείου της Επιτρόπου Διοικήσεως και Προστασίας Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, της Επιτροπής Προστασίας του Ανταγωνισμού (ΕΠΑ), του Συνδέσμου Ασφαλιστικών Εταιρειών Κύπρου (ΣΑΕΚ), του Παγκύπριου Συνδέσμου Επαγγελματιών Ασφαλιστικών Διαμεσολαβητών (ΠΣΕΑΔ), της Επιτροπής Κοινωνικής Πρόνοιας της Βουλής των Γερόντων, του Παγκύπριου Συντονιστικού Συμβουλίου Εθελοντισμού (ΠΣΣΕ), του Παρατηρητηρίου Τρίτης Ηλικίας Κύπρου, της Οργάνωσης Πρεσβυτέρων Πολιτών Κύπρου (ΟΠΡΕΠΟ), της ομάδας «55 συν πλην μαζί Κύπρος, της Κίνησης Οικολόγων Συνταξιούχων, του Κυπριακού Συνδέσμου Καταναλωτών, της Παγκύπριας Ένωσης Καταναλωτών και Ποιότητας Ζωής και των συνδικαλιστικών οργανώσεων Παγκύπρια Εργατική Ομοσπονδία (ΠΕΟ), Συνομοσπονδία Εργαζομένων Κύπρου (ΣΕΚ), Δημοκρατική Εργατική Ομοσπονδία Κύπρου (ΔΕΟΚ), Παγκύπρια Συντεχνία Δημοσίων Υπαλλήλων (ΠΑΣΥΔΥ), Παγκύπρια Ομοσπονδία Ανεξάρτητων Συνδικαλιστικών Οργανώσεων (ΠΟΑΣΟ) και Παγκύπρια Συντεχνία ΙΣΟΤΗΤΑ.

Δειτε Επισης

Χιλιάδες τα πυροτεχνήματα, καπνογόνα και φωτοβολίδες στην κατοχή του 32χρονου στη Λεμεσό
Επαναφέρουν τις πληροφορίες και τη βοήθεια στην Ουκρανία οι ΗΠΑ-Έτοιμο το Κίεβο για εκεχειρία
Μία σύλληψη για τη σύγκρουση πλοίων στη Βόρεια Θάλασσα-Ένας ναύτης θεωρείται νεκρός
Ο πατέρας του ενός ισοβίτη αγόρασε τα κινητά που έκρυβε το ψυγείο, παρέδωσε το τιμολόγιο-Νομική μάχη για την κράτηση του
Tiktokers μπούκαραν στο νοσοκομείο που νοσηλεύεται ο Πάπας για να αποδείξουν ότι... δήθεν έχει πεθάνει
Θέτει προϋπόθεση τα «3Α» για συνομιλίες ο Τατάρ-«Ας το λύσουμε στη βάση δύο κρατών»
Κοινούς κανόνες για επιστροφές αιτητών ασύλου που απορρίπτονται και κέντρα επιστροφών προτείνει η Κομισιόν
Έκρυβε ποσότητα φωτοβολίδων στο σπίτι του και του πέρασαν χειροπέδες
Κατέρρευσε εκκλησία στα κατεχόμενα λόγω έλλειψης συντήρησης
Παραδίδεται την Τετάρτη το πόρισμα των ποινικών ανακριτών για Θανάση Νικολάου