Αυτή είναι η αρχική πρόταση του Υπουργείου Παιδείας για το νέο σύστημα αξιολόγησης των εκπαιδευτικών

Την πρότασή του για το σύστημα αξιολόγησης των εκπαιδευτικών, παρουσίασε ενώπιον των εταίρων του το Υπουργείο Παιδείας. Σημειώνεται πως η εν λόγω πρόταση δεν είναι η τελική, καθώς μετά την παρουσίαση ζητήθηκε από τους εμπλεκόμενους φορείς να την μελετήσουν και να επιστρέψουν με εισηγήσεις.

Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση του Υπουργείου Παιδείας, η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών αποτελεί σημαντικό πυλώνα βελτίωσης του εκπαιδευτικού συστήματος. «Είναι γενικά παραδεκτό ότι το υφιστάμενο σύστημα αξιολόγησης έχει κλείσει τον κύκλο του και επείγει η καθιέρωση ενός νέου, απλού, σύγχρονου και επιστημονικά τεκμηριωμένου συστήματος, το οποίο θα βοηθήσει τους εκπαιδευτικούς να αναδείξουν το έργο τους. Η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών αποτελεί βασική δράση του Προγράμματος Διακυβέρνησης και ορόσημο του Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας της χώρας μας, ενώ όπως είναι γνωστό, είμαστε πια η τελευταία χώρα στην Ευρωπαϊκή Ένωση στην οποία δεν εφαρμόζεται σύγχρονο σύστημα αξιολόγησης».

Στην ανακοίνωση προστίθεται πως «στη βάση του προγραμματισμού μας και με την ολοκλήρωση της διαβούλευσης, παρουσιάστηκε σήμερα στο Υπουργείο Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας (ΥΠΑΝ) σε όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, την Επιτροπή Εκπαιδευτικής Υπηρεσίας, τις εκπαιδευτικές οργανώσεις, τους συνδέσμους επιθεωρητών, τους οργανωμένους γονείς και την Παγκύπρια Συντονιστική Επιτροπή Μαθητών (ΠΣΕΜ), η προκαταρκτική πρόταση του ΥΠΑΝ, για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και του εκπαιδευτικού έργου».

Το Υπουργείο Παιδείας σημειώνει πως «η πρόταση αποτελεί το επιστέγασμα της βιβλιογραφικής επισκόπησης και έρευνας, της πρακτικής στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης και της διαβούλευσης με τους εμπλεκόμενους φορείς, ενώ αποτελεί μια ισορροπημένη προσπάθεια εκσυγχρονισμού του συστήματος αξιολόγησης των εκπαιδευτικών και του εκπαιδευτικού έργου στον τόπο μας».

Σημειώνεται πως η πρόταση στοχεύει στη βελτίωση της ποιότητας και των αποτελεσμάτων της διδασκαλίας, στον εκσυγχρονισμό στη βάση ερευνών και σύγχρονων παιδαγωγικών προσεγγίσεων, στην έγκαιρη παρέμβαση, στη βελτίωση της συνεχούς στήριξης των εκπαιδευτικών, στην παροχή κινήτρων στους εκπαιδευτικούς, στην εμπέδωση αξιοκρατίας και στην ενίσχυση διαφάνειας, καθώς και στην αύξηση της αποτελεσματικότητας της διδασκαλίας και της μάθησης.

Τα βασικά στοιχεία της πρότασης, είναι τα εξής:

  • Η πρώτη αξιολόγηση του εκπαιδευτικού πραγματοποιείται νωρίτερα από ότι στο υφιστάμενο σύστημα
  • Διευρύνεται η κλίμακα αξιολόγησης
  • Θεσμοθετείται Δευτεροβάθμιο Σώμα Εξέτασης Ενστάσεων
  • Εισάγεται θέση προαγωγής «Ανώτερου Εκπαιδευτικού»
  • Ενδυναμώνεται ο ρόλος του Διευθυντή ως ηγέτη της σχολικής μονάδας
  • Ο εκπαιδευτικός αξιολογείται από περισσότερους από έναν αξιολογητές
  • Θεσμοθετείται η διαδικασία της μεταξιολόγησης
  • Οι εκπαιδευτικοί ενδυναμώνονται σε όλα τα στάδια της καριέρας τους μέσω της επαγγελματικής μάθησης
  • Η αξιολόγηση διενεργείται στη βάση επιστημονικών, διάφανων και απλών κριτηρίων.

Το Υπουργείο Παιδείας ξεκαθαρίζει πως η πρόταση δεν είναι η τελική, αφού ζητήθηκε από τους εμπλεκόμενους φορείς και κυρίως τις εκπαιδευτικές οργανώσεις, να επανέλθουν σύντομα με εισηγήσεις και απόψεις, ώστε αυτές να συνδυαστούν με τα χρηματοοικονομικά στοιχεία που συνοδεύουν την πρόταση.

Το ΥΠΑΝ είναι ανοικτό σε διάλογο, αναφέρεται, ώστε να διασφαλιστεί ότι η τελική πρόταση θα συγκεντρώσει τη μεγαλύτερη δυνατή συναίνεση πριν αυτή υποβληθεί στη Νομική Υπηρεσία για νομοτεχνικό έλεγχο, στο Υπουργικό Συμβούλιο για έγκριση και καταλήξει στη Βουλή των Αντιπροσώπων, για συζήτηση και ψήφιση. Η υλοποίηση της Πρότασης προβλέπεται να γίνει σταδιακά και σε βάθος πενταετίας, ώστε να μην επηρεαστούν υφιστάμενες διαδικασίες ανέλιξης εκπαιδευτικών.

«Ευελπιστούμε ότι όλοι θα επιδείξουν τη δέουσα υπευθυνότητα, πενήντα σχεδόν χρόνια μετά την καθιέρωση του υφιστάμενου συστήματος, μακριά από σκοπιμότητες, μηδενισμό και συγκρούσεις, ώστε επιτέλους να επιτύχουμε τη βελτίωση και αναβάθμιση του εκπαιδευτικού μας συστήματος στηρίζοντας εκπαιδευτικούς και μαθητές. Το προσχέδιο του κειμένου της πρότασης το οποίο επιδόθηκε σε όλους τους εμπλεκομένους καθώς και η σχετική παρουσίαση της Υπουργού επισυνάπτονται», καταλήγει το Υπουργείο Παιδείας.

Δείτε το προσχέδιο της πρότασης του Υπουργείου Παιδείας εδώ

Δειτε Επισης

Ενημέρωσε τους συγγενείς αγνοουμένων για την πρόταση που έθεσε σε Τατάρ για Επιτροπή Αλήθειας ο ΠτΔ
Αυτή είναι η αρχική πρόταση του Υπουργείου Παιδείας για το νέο σύστημα αξιολόγησης των εκπαιδευτικών
Πάνω από 4 χιλιάδες οι επισκέψεις στον «Οδηγό του Ασθενή»-Τι περιλαμβάνει
Βγαίνουν ξανά στους δρόμους οι αιγοπροβατοτρόφοι-«Στόχος η προστασία του χαλλουμιού μας»
Ζητά διατήρηση του καταλόγου διοριστέων μέχρι το 2027 και διόρθωση στρεβλώσεων στο σύστημα η ΠΟΕΔ
Ανησυχητικά στοιχεία... Ένα στα τέσσερα παιδιά κάτω των 6 σε κίνδυνο φτώχειας ή κοινωνικό αποκλεισμό στην Ε.Ε.
Μετακινούν απόβλητα από το πρώην εργοστάσιο της Astrasol-Γίνεται πράξη ένα πάγιο αίτημα του Δήμου
Στη δημοσιότητα το σχέδιο για αποθήκευση ενέργειας-Ποιοι είναι δικαιούχοι και ποια τα οφέλη
Ζητά εφαρμογή εθνικής στρατηγικής για άτομα με αυτισμό η Αννίτα-«Θα μας βρείτε όλους συμμάχους»
Έντονη αντίδραση ΠΟΕΔ για τη διαρροή της πρότασης για αξιολόγηση του εκπαιδευτικού-«Παρεκκλίνει της διαδικασίας»