Κρίσιμη συνάντηση στο ΥΠΑΝ, παρουσιάζει την πρόταση για την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού
06:00 - 07 Φεβρουαρίου 2025
![anoikta_sholeia_aithoysa_thrania_taxi](/images/AJDNcBRkXeBXOMzpzqLMHvf2_wg=/845882/width-750/2025/02/06/anoikta_sholeia_aithoysa_thrania_taxi.jpg)
Κρίσιμη χαρακτηρίζεται η συνάντηση που θα έχει η υπουργός Παιδείας, Αθηνά Μιχαηλίδου, με τους εμπλεκόμενους φορείς, καθώς θα τους παρουσιάσει την πρόταση που έχει καταρτίσει το Υπουργείο αναφορικά με το σύστημα αξιολόγησης του εκπαιδευτικού. Αυτό στον απόηχο της ανταλλαγής εκατέρωθεν πυρών με την ΟΕΛΜΕΚ, αλλά και στη σκιά των αντιπαραθέσεων για τα ξενόγλωσσα προγράμματα σπουδών από τα δημόσια πανεπιστήμια.
Από την έναρξη της τρέχουσας σχολικής χρονιάς, το Υπουργείο Παιδείας είχε θέσει ως μία από τις προτεραιότητές του, το θέμα της αλλαγής στο σύστημα αξιολόγησης του εκπαιδευτικού, το οποίο χρονολογείται και ταλανίζει τον τομέα της παιδείας για δεκαετίες. Συγκεκριμένα, η Αθηνά Μιχαηλίδου, από την πρώτη στιγμή είχε εντοπίσει τις παθογένειες του συστήματος αξιολόγησης των εκπαιδευτικών και άρχισε την προσπάθεια για να προβεί σε αλλαγές, ώστε να υπάρξει διαφοροποίηση.
Τους προηγούμενους μήνες, μάλιστα, το Υπουργείο Παιδείας είχε συνάντηση με όλους τους εταίρους, που εμπλέκονται στο συγκεκριμένο θέμα, σε μία προσπάθεια να καταγραφούν οι απόψεις όλων, ώστε να προχωρήσει στη διαμόρφωση μίας πρότασης που να τους ικανοποιεί. Σημειώνεται πως κατά τη διάρκεια των συναντήσεών της, η Αθηνά Μιχαηλίδου κατέθετε και τις βλέψεις του Υπουργείου, ώστε να διαπιστωθεί σε ποια σημεία συγκλίνουν οι απόψεις και σε ποια αποκλίνουν.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Έτοιμη η πρόταση ΥΠΑΝ για το σύστημα αξιολόγησης εκπαιδευτικών-«Εδώ και πενήντα χρόνια είναι το ίδιο»
Μετά από αυτή τη διαδικασία, το Υπουργείο Παιδείας κατάφερε να συγκεντρώσει όλα τα δεδομένα και να καταρτίσει ένα κείμενο, που παρουσιάζει το μεσημέρι στους δάσκαλους, τους καθηγητές Μέσης και Μέσης Τεχνικής, καθώς επίσης και στους οργανωμένους γονείς Δημοτικής και Μέσης Εκπαίδευσης, ώστε να αποφασιστεί κατά πόσο τα όσα περιλήφθηκαν στο κείμενο, είναι προς τη σωστή κατεύθυνση.
Σημειώνεται πως δεν πρόκειται για την ολοκληρωμένη πρόταση του Υπουργείου Παιδείας, αλλά την αρχική μορφή και αναλόγως με τις εισηγήσεις που θα ακουστούν από πλευράς εκπαιδευτικών και γονέων, το Υπουργείο θα προβεί και στις κατάλληλες τροποποιήσεις. Στόχος είναι να συνεχιστεί ο διάλογος ανάμεσα στις δύο πλευρές και στη συνέχεια, όταν το κείμενο πάρει την τελική του μορφή, αυτό να ακολουθήσει τη διαδικασία που χρειάζεται και να παρουσιαστεί ενώπιον της Βουλής, ώστε να ενημερωθούν και οι βουλευτές.
Αυτό που πρέπει να έχουν μαζί τους στη συνάντηση όλοι οι εμπλεκόμενοι είναι η καλή θέληση, για να βρεθεί λύση για ένα θέμα που εδώ και δεκαετίες αποτελεί αγκάθι στον τομέα της παιδείας και να συνεχιστεί ο διάλογος. Πάντως, την ανάγκη για αλλαγή στο σύστημα αξιολόγησης και στον καθορισμό μίας διαδικασίας που θα αλλάξει τα δεδομένα που επικρατούν αυτή τη στιγμή, είχαν θέσει ενώπιον της ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας οι εκπαιδευτικοί, σε διάφορες συναντήσεις που είχαν το προηγούμενο διάστημα.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: «Ισοπεδωτικό το σύστημα αξιολόγησης εκπαιδευτικών… Άσχετα με το θέμα οι επικρίσεις της ΟΕΛΜΕΚ»
Από πλευράς της, η υπουργός Παιδείας είχε αναφέρει πως το σύστημα είναι ισοπεδωτικό και απαρχαιωμένο. Στη συνέντευξή της στον REPORTER πριν από τρεις εβδομάδες, είχε αναφέρει συγκεκριμένα «αναντίλεκτα έχουμε ένα αναχρονιστικό, ισοπεδωτικό σύστημα αξιολόγησης των εκπαιδευτικών, το οποίο πρέπει να αλλάξει. Ως εκ τούτου, στόχος μας είναι η συνδιαμόρφωση με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς ενός νέου, σύγχρονου και πρακτικού συστήματος αξιολόγησης, το οποίο θα λειτουργεί προς όφελος των εκπαιδευτικών και, κατ’ επέκταση, των παιδιών μας».
Μία κόντρα άνευ ουσίας
Σημειώνεται πως το περασμένο διάστημα, η ΟΕΛΜΕΚ είχε αποφασίσει όπως σταματήσει μονόπλευρα το διάλογο με το Υπουργείο Παιδείας, για το σύστημα αξιολόγησης των εκπαιδευτικών, καθώς θεωρούσε πως υπήρχε αδικαιολόγητη καθυστέρηση στην παρουσίαση της πρότασης, παρά το γεγονός ότι εδώ και αρκετά χρόνια δεν υπήρξε οποιαδήποτε κίνηση από τους εκάστοτε κυβερνώντες να αγγίξουν το ζήτημα. Μάλιστα, είχαν ανακοινώσει πως δεν αποκλείεται να λάβουν μέτρα, σε περίπτωση που δεν ικανοποιηθούν τα αιτήματά τους.
Ωστόσο, η προσπάθεια των καθηγητών για να δημιουργηθεί κόντρα δεν ευδοκίμησε, καθώς και οι ίδιοι θέλησαν να χαμηλώσουν τους τόνους, αλλά και το Υπουργείο Παιδείας κινήθηκε με τον τρόπο που έπρεπε για να αποφευχθούν οι συγκρούσεις.
Πάντως, η παρουσίαση του κειμένου της πρότασης αξιολόγησης των εκπαιδευτικών πραγματοποιείται στη σκιά της έντονης αντιπαράθεσης που έχει ξεσπάσει αναφορικά με τους κανονισμούς που προωθούνται για την παραχώρηση ξενόγλωσσων προγραμμάτων από τα δημόσια πανεπιστήμια. Αυτό που έχει ενδιαφέρον είναι το γεγονός ότι η υπουργός Παιδείας θα έχει τετ α τετ με τους καθηγητές και τους γονείς, που έχουν εξαγγείλει ότι προτίθενται να λάβουν όλα τα απαραίτητα μέτρα, για να διασφαλίσουν, όπως οι ίδιοι υποστηρίζουν, να μην υπάρχει οποιαδήποτε αρνητική συνέπεια στο θεσμό των Παγκύπριων Εξετάσεων, παρά το γεγονός ότι διά στόματος Αθηνάς Μιχαηλίδου είχε ξεκαθαριστεί πως αυτό δεν πρόκειται να γίνει.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Αντεπιτίθεται η ΥΠΑΝ-«Να επιβάλλονται απαντήσεις που συνάδουν με θέσεις ΟΕΛΜΕΚ δεν είναι υγιής διάλογος»
![Altamira22](https://reporter.com.cy/media/documents/Altamira22.png)