Διέταξε έρευνα για πιθανά ποινικά αδικήματα για τους ΤΑΚΑΤΑ το Υπουργικό-Εγκρίθηκε η δωρεάν μεταφορά των «272»

Έρευνα για τυχόν ποινικά αδικήματα σε σχέση με τα κενά και τις παραλείψεις που ενδεχομένως να υπήρξαν και οδήγησαν στο μπάχαλο που επικρατεί τους τελευταίους μήνες γύρω από τους ελαττωματικούς αερόσακους ΤΑΚΑΤΑ, αποφάσισε το Υπουργικό Συμβούλιο, τα αποτελέσματα της οποίας θα διαβιβαστούν στη Νομική Υπηρεσία για οδηγίες.

Η έρευνα, θα γυρίσει το χρόνο πίσω στο 2010, όταν εντοπίζονται για πρώτη φορά τα κενά στην αλυσίδα ενημέρωσης και θα φθάσουν μέχρι σήμερα, ώστε να διαφανεί εάν οποιοδήποτε πρόσωπο υπέπεσε σε ποινικά αδικήματα.

Το Υπουργείο, διενήργησε εξάλλου διοικητική έρευνα για πιθανά αδικήματα γύρω από το θέμα, η οποία αποστάλθηκε από την περασμένη Παρασκευή στον Γενικό Εισαγγελέα για οδηγίες.

Παράλληλα, το Υπουργικό Συμβούλιο αποφάσισε τη δωρεάν μετακίνηση των ιδιοκτητών των 272 οχημάτων που αποφασίστηκε να ακινητοποιηθούν λόγω των ελαττωματικών αερόσακων ΤΑΚΑΤΑ, αλλά και των ελαττωματικών φρένων, όπως ανακοινώθηκαν την περασμένη Δευτέρα από το Υπουργείο Μεταφορών.

Η συγκεκριμένη παροχή, θα βρίσκεται σε ισχύ μέχρι την αλλαγή των αεροσάκων των οχημάτων που επηρεάζονται και το κόστος για υλοποίηση της δράσης θα ανέλθει στα έξι εκατομμύρια ευρώ.

Σε δηλώσεις του, μετά το πέρας του Υπουργικού Συμβουλίου, ο υπουργός Μεταφορών ρωτήθηκε εάν ζητήθηκε από όλες τις εταιρείες να επικαιροποιήσουν τα στοιχεία τους και απάντησε ότι αυτό ζητήθηκε και έχουν ήδη ξεκινήσει επαφές με όλες τις εταιρείες.

Σημείωσε ότι ορισμένες εταιρείες υπέβαλαν τα στοιχεία τους την Πέμπτη το πρωί και τη Δευτέρα δημοσιοποιήθηκαν. Ήταν όπως είπε πέραν των 30.000 δεδομένων, τα οποία δεν μπορούσαν να ερευνηθούν ένα προς ένα.

Τα στοιχεία, όπως είπε, δημοσιεύτηκαν, ενώ εξέφρασε την άποψη ότι είναι καλύτερο να ενημερωθούν οι πολίτες ότι έχουν ανάκληση έστω κι αν την έχουν αποπερατώσει, παρά να μην ενημερωθούν και να βρεθούν με ένα όχημα, το οποίο θα έπρεπε να είχε ανακληθεί.

«Είναι μια ταλαιπωρία, απολογούμαστε γι’ αυτή, αλλά καλύτερα να γίνει με αυτόν τον τρόπο, παρά να μη γίνει καθόλου», ανέφερε.

Πρόσθεσε ότι το ΤΟΜ έχει ξεκινήσει μια συνεχή επαφή με όλους τους διανομείς για επικαιροποίηση των στοιχείων, οι οποίοι στέλνουν συνεχώς νέα στοιχεία που θα περαστούν στον κατάλογο των έργων. Ταυτόχρονε σημείωσε ότι προχωρούν μαζί τους σε μια συζήτηση για να καταρτιστεί το πλάνο υλοποίησης των ανακλήσεων.

«Μας ενδιαφέρει πόσους αερόσακους έχουν, πόσους μπορούν να βρουν, πότε θα τους βρουν, τα εργατικά, πόσα έχουν στη διάθεσή τους και αν χρειάζονται επιπρόσθετο χώρο. Το κράτος είναι εδώ για να στηρίξει αυτή την προσπάθεια και να βρεθούν λύσεις, διότι εμάς μας ενδιαφέρει να υλοποιηθεί αυτή η ανάκληση το συντομότερο δυνατόν. Αυτός είναι ο στόχος μας και θα προχωρήσουμε με αυτό το δεδομένο», ανέφερε.

Ερωτηθείς για τους όρους εντολής της διοικητικής έρευνας, είπε ότι αυτή έχει κάποιους συγκεκριμένους όρους εντολής και έχει καταλήξει σε κάποια συμπεράσματα. Πρόσθεσε ότι το Υπουργείο επιθυμεί να προχωρήσει περαιτέρω σε διερεύνηση του θέματος, ούτως ώστε να εντοπιστούν όλα τα δεδομένα, όλοι όσοι είχαν εμπλοκή σε αυτό το θέμα και να διαπιστωθεί κατά πόσον υπάρχει κάτι για το οποίο πρέπει να ενημερωθεί η Νομική Υπηρεσία.

Σημειώνεται ότι από τις αποφάσεις των διαταγμάτων επηρεάζονται άλλες 82 χιλιάδες οχήματα, τα οποία δεν ακινητοποιούνται, αλλά υπάρχει σύσταση από το Υπουργείο Μεταφορών, για μη χρήση τους.

Θύελλα αντιδράσεων για τις εταιρείες

Την ίδια ώρα, τα κόμματα ασκούν έντονη κριτική τόσο στο κράτος, για τους χειρισμούς του στην υπόθεση των ελαττωματικών αερόσακων, όσο και στις εταιρείες, που επιβάλλουν χρεώσεις σε πολίτες.

Σε ανακοίνωσή του, ο βουλευτής του ΔΗΣΥ, Νίκος Σύκας, αναφέρει ότι μετά την έκδοση διαταγμάτων του Υπουργού Μεταφορών αναφορικά με τους αερόσακους ΤΑΚΑΤΑ, επικρατεί το απόλυτο αλαλούμ στον κρατικό μηχανισμό.

Σημειώνει ότι «ογδόντα τόσες χιλιάδες ανακλήσεις για ελαττωματικά εξαρτήματα, στην πλειοψηφία τους οι γνωστοί αερόσακοι ΤΑΚΑΤΑ και η κυβέρνηση επέλεξε να αγγίξει το θέμα επιδερμικά. Ως εισηγητής της πρότασης Νόμου που κατατέθηκε και ψηφίστηκε σε Νόμο, δηλώνω ότι δεν πρόκειται να ανεχτούμε αλαζονικές συμπεριφορές από κυβερνητικά τμήματα ή από οποιονδήποτε άλλο για ένα θέμα που έχει να κάνει με τη δημόσια ασφάλεια, εγκλωβίζοντας τους πολίτες σε μια κατάσταση αβεβαιότητας».

Τονίζει πως «ενώ μετράμε δύο θανάτους νεαρών παιδιών, ένα άλλο νεαρό παιδί που για έξι χρόνια ταλαιπωρείται με επεμβάσεις εξαιτίας των δολοφονικών αερόσακων, την ίδια στιγμή βλέπουμε μια κυβέρνηση να προσπαθεί να περιορίσει το κόστος, κυβερνητικά τμήματα να κρύβονται, και κάποιους άλλους εμπλεκόμενους φορείς που θεωρούν ότι το θέμα δεν τους αφορά. Μας αφορά όλους!»

Είναι αδιανόητο, συνεχίζει « το Υπουργείο να συστήνει στους πολίτες να ακινητοποιήσουν τα αυτοκίνητα τους, ενώ γνωρίζουν τον κίνδυνο που διατρέχουν καθημερινά, είναι αδιανόητο η εναλλακτική λύση για διακίνηση των πολιτών να είναι το λεωφορείο, όπως αδιανόητο είναι να χρεώνονται για άλλη μια φορά οι πολίτες για λάθη άλλων. Αυτή η στάση είναι, επιεικώς, ανεύθυνη και επικίνδυνη».

Υποδεικνύει ακόμα ότι «το ίδιο το κράτος έπρεπε να καθορίσει μέσω των διαταγμάτων τη διαδικασία αντικατάστασης των εξαρτημάτων, να καθορίσει το ίδιο το κράτος για το που, πως και πότε μπορούν να προχωρήσουν οι πολίτες με την αντικατάσταση των ελαττωματικών εξαρτημάτων τους και όχι να τους αφήνει με αναπάντητες κλήσεις, σε πανικό για το τι θα κάνουν και πως θα πληρώσουν».

Καταληκτικά, σημειώνει ότι «η δημόσια ασφάλεια δεν είναι πεδίο διαπραγμάτευσης. Βάλαμε πλάτες καταθέτοντας την πρόταση νόμου. Δηλώσαμε στον Υπουργό κ. Βαφεάδη ότι θα τον στηρίξουμε σε οτιδήποτε χρειαστεί για να λυθεί αυτό το τόσο σοβαρό πρόβλημα, άσχετα αν επέλεξε να ενημερώσει πριν την έκδοση των διαταγμάτων μόνο τους Βουλευτές των συγκυβερνώντων κομμάτων και όχι και εκείνους τους Βουλευτές που κατέθεσαν την πρόταση. Παρόλα αυτά, εμείς θα συνεχίσουμε να πιέζουμε την κυβέρνηση για την άμεση επίλυση του θέματος. Θα επιμείνουμε μέχρι να λυθεί».

«Απαράδεκτες μεθόδους χρησιμοποιούν κάποιοι διανομείς»

Από την πλευρά της η ΕΔΕΚ, σε ανακοίνωσή της, σημειώνει πως «αντί της απαραίτητης βούλησης συνεργασίας δυστυχώς το σοβαρό ζήτημα των προβληματικών αερόσακων, αντιμετωπίζεται από κάποιους διανομείς με απαράδεκτες μεθόδους».

Υποδεικνύει εξάλλου ότι «έχουμε γίνει δέκτες καταγγελιών από πολίτες που το όχημα τους είναι υπό ανάκληση ότι συγκεκριμένοι διανομείς απαιτούν από τον ιδιοκτήτη του οχήματος την καταβολή του ποσού των 119 ευρώ ως δήθεν διοικητικό κόστος, επικαλούμενοι δήθεν άγνοια για το αντικείμενο της ανάκλησης».

Αυτό είναι απαράδεκτο, υποδεικνύει και συνεχίζει λέγοντας πως «ζητά να γνωστοποιηθεί ποιοι είναι αυτοί οι διανομείς, για να ξέρουν οι πολίτες».

Καλεί την κυβέρνηση να ασκηθούν πιέσεις, έτσι ώστε το λεγόμενο διοικητικό κόστος να το επωμιστούν οι διανομείς.

Καλούμε επίσης την Κυβέρνηση, αναφέρει, «να μελετήσει διάφορες πιθανές ενέργειες, έτσι ώστε οι ιδιοκτήτες οχημάτων να μην επωμιστούν οποιοδήποτε κόστος από τη διαδικασία ανάκλησης, καθώς είναι οι τελευταίοι που ευθύνονται για την κατάσταση όπως έχει διαμορφωθεί».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Δειτε Επισης

Τέλη του χρόνου ολοκληρώνεται το Κέντρο Φιλοξενίας Λίμνες στη Μενόγεια
Προς ποινικοποίηση το πορνογραφικό υλικό που παράγεται από ΑΙ-Υπήρξαν δυσκολίες σε νομικές υποθέσεις
Πηγαίνουν στις αντιπροσωπείες να διευθετήσουν ραντεβού για αλλαγή ΤΑΚΑΤΑ επειδή δεν απαντούν στα τηλέφωνα
Η διευκρίνηση CTC Automotive για ανάκληση οχημάτων Volvo-«Πλήρης αίσθηση ευθύνης προς τους πελάτες μας»
Error στο ΥΠΑΝ για την ηλεκτρονική εγγραφή μαθητών-Φωνές για πρόχειρο προγραμματισμό
Εκσυγχρονίζονται οι διαδικασίες για υιοθεσία-Εισάγεται εκπαίδευση και αποκάλυψη πληροφοριών
Το δόγμα «Περισσότερη Αμερική» και η βούληση Τραμπ για απόκτηση νέων εδαφών
Οδηγίες ΤΟΥΟΤΑ στους πελάτες της για τους αερόσακους-Όσα πρέπει να γνωρίζουν
Αντισυνταγματικός ο νόμος για διοχέτευση φόρου σε κουρεμένα Ταμεία Προνοίας
Μάχη για τη ζωή δίνει η ηλικιωμένη που παρασύρθηκε από όχημα-Υπέστη υποσκληρίδιο αιμάτωμα