Στο σκοτάδι η Αστυνομία για εφαρμογή διαταγμάτων των ΤΑΚΑΤΑ-Δυσοίωνες οι προβλέψεις για το χρονοδιάγραμμα

Για γέλια και για κλάματα είναι η κατάσταση που επικρατεί γύρω από τους αερόσακους ΤΑΚΑΤΑ και όσα έρχονται στο προσκήνιο με την πάροδο του χρόνου, από τη στιγμή που ανακοινώθηκαν τα διατάγματα του Υπουργείου Μεταφορών, αφού φαίνεται ότι τα κενά που υπάρχουν είναι τόσα πολλά και τα ερωτήματα ακόμη περισσότερα, που δημιουργούν απογοήτευση, αλλά και εκνευρισμό στους πολίτες, οι οποίοι βρίσκονται στο απέραντο σκοτάδι.

Πέραν της σωρείας ερωτημάτων που δημιουργήθηκαν σε σχέση με τα διατάγματα που εκδόθηκαν, αφού δεν δόθηκαν επίσημα απλοποιημένες απαντήσεις για τις ακινητοποιήσεις, τις ανακλήσεις, τον τρόπο επικοινωνίας για διευθέτηση ραντεβού και πολλά άλλα, προκύπτουν κενά και παραλείψεις και στο θέμα των ελέγχων από την Αστυνομία.

Από χθες έχουν ακινητοποιηθεί 272 οχήματα, εκ των οποίων τα 138 για ελαττωματικούς αερόσακους ΤΑΚΑΤΑ και τα υπόλοιπα 134 για ελαττωματικό ενισχυτή φρένων. Από τα συγκεκριμένα οχήματα ακυρώθηκε το πιστοποιητικό καταλληλότητας (ΜΟΤ) και ταυτόχρονα η άδεια κυκλοφορίας. Ως εκ τούτου, η Αστυνομία είναι υπεύθυνη να εποπτεύει ότι τα συγκεκριμένα οχήματα δεν θα διακινούνται. Ωστόσο, η Αστυνομία δεν γνώριζε από προηγουμένως τις πρόνοιες των διαταγμάτων, αφού δεν έλαβε ενημέρωση από το Υπουργείο Μεταφορών, με αποτέλεσμα αυτή τη στιγμή να τρέχει για να λάβει την ανάλογη ενημέρωση από το Τμήμα Οδικών Μεταφορών, για τον τρόπο που θα εφαρμόζει το Νόμο.

Σύμφωνα με πληροφορίες, η Αστυνομία ζήτησε ενημέρωση για τις ενέργειες που πρέπει να ακολουθεί όταν εντοπίσει ένα όχημα που θα έπρεπε να είναι ακινητοποιημένο, να διακινείται στους δρόμους και κατά πόσον θα πρέπει να ανακόπτεται άμεσα και να το μεταφέρει πλατφόρμα σε ασφαλές χώρο. Επίσης, η Αστυνομία θέτει σειρά ερωτημάτων ως προς το κατά πόσον θα πρέπει να εκδίδεται εξώδικο, για ποιους λόγους και ποιο θα είναι το ύψος του.

Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, η Αστυνομία ζητά ενημέρωση για το τι ισχύει στο νομοθετικό πλαίσιο, σε σχέση με την ενημέρωση του κοινού. Το Τμήμα Οδικών Μεταφορών απέστειλε γραπτά μηνύματα στους πολίτες που επηρεάζονται από ανακλήσεις ή ακινητοποιήσεις, ωστόσο η Αστυνομία θέλει να γνωρίζει κατά πόσον καλύπτεται από το Νόμο να ανακόπτει οχήματα ή να εκδίδει εξώδικα μόνο και μόνο με την αποστολή ενός ενημερωτικού SMS προς τους ιδιοκτήτες των οχημάτων. Αρμόδια πηγή, εξέφρασε την θέση ότι ενδεχομένως κάποιοι να μην έλαβαν το μήνυμα ή να μην τους αποστάλθηκε μήνυμα, διότι δεν εντοπίστηκε το κινητό τους τηλέφωνο σε βάση δεδομένων.

Κάποιος θα μπορούσε να πει ότι αντί τα διατάγματα να θέσουν την κατάσταση στις ράγες, την εκτροχίασαν, αφού πέραν των πολιτών, ούτε οι αρμόδιες υπηρεσίες που έχουν την ευθύνη της εποπτείας και των ελέγχων δεν έλαβαν από προηγουμένως ενημέρωση, για να μπορούν να διενεργούν τους ελέγχους χωρίς ιδιαίτερα προβλήματα. Αντίθετα, δημιουργήθηκαν μεγαλύτερα προβλήματα και στις συγκεκριμένες υπηρεσίες, όπως η Αστυνομία, η οποία είναι λογικό να χρειάζεται χρόνο για να προετοιμαστεί και να ενημερώσει τα μέλη της.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Χαώδης η επόμενη μέρα των διαταγμάτων, σωρεία καταγγελιών-Όσα ισχύουν για τις 80.000 χιλιάδες ανακλήσεις

Αυξάνονται οι καταγγελίες των πολιτών

Την ίδια ώρα, αυξάνονται συνεχώς οι καταγγελίες των πολιτών γύρω από τις εταιρείες και την αντιμετώπιση που τυγχάνουν, αμέσως μετά τις ανακοινώσεις για τα οχήματα που εμπίπτουν στις 80 χιλιάδες που ανακαλούνται.

Ανάμεσα σε άλλα προκύπτουν καταγγελίες για μη ανταπόκριση των εταιρειών στις κλήσεις των πολιτών, ώστε να διευθετήσουν ραντεβού για ανακλήσεις, παρότι γνώριζαν από την μέρα που κατέθεσαν τα δεδομένα τους στο ΤΟΜ, ότι θα λάμβαναν χιλιάδες κλήσεις. Εντούτοις φαίνεται πως δεν προνόησαν για να διαθέσουν περισσότερους αριθμούς ή και προσωπικό, ώστε να ανταποκρίνεται, να δίνει κατευθυντήριες οδηγίες και να κλείνει ραντεβού.

Άλλες καταγγελίες αναφέρουν ότι ακόμα και πολίτες που προσπαθούν να επικοινωνήσουν με τις επαρχίες τους για να κλείσουν ραντεβού, όταν τους απαντούν, τους παραπέμπουν στα κεντρικά γραφεία στη Λευκωσία, γεγονός που δείχνει επίσης ότι επικρατεί μια ανοργανωσιά, η οποία θα έπρεπε να ρυθμιστεί από προηγουμένως. Μια εκ των σοβαρότερων καταγγελιών, τέθηκε στο τραπέζι από τον βουλευτή του ΑΚΕΛ Ανδρέα Πασιουρτίδη, ο οποίος ανέφερε πως εταιρεία ζητά από πολίτες το ποσό των 160 ευρώ για να τους κλείσει ραντεβού για αλλαγή αερόσακων, την ίδια ώρα που οι αλλαγές είναι δωρεάν και το κόστος θα επιβαρύνει τους κατασκευαστές, σύμφωνα με όσα ανέφερε το Υπουργείο.

Προκύπτει παράλληλα ένα τεράστιο μπάχαλο με τα μηνύματα που λαμβάνουν οι πολίτες, αφού κάποιοι υποστηρίζουν πως παρότι άλλαξαν τους αερόσακούς τους, εντούτοις έλαβαν μηνύματα για ανακλήσεις, κάτι που δείχνει ότι ενδεχομένως να μην επικαιροποιήθηκαν οι λίστες, πράγμα που προκαλεί ακόμα μεγαλύτερη σύγχυση στο κοινό, που πλέον καλείται να εποκοινωνήσει με το ΤΟΜ για να λύσει το πρόβλημα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Ξέσπασε η μητέρα του Κυριάκου Όξινου για τους ΤΑΚΑΤΑ-«Λίαν συντόμως θα ακούσουμε το επόμενο θύμα»

Ερωτήματα από τις αναφορές του υπουργού

Ο υπουργός Μεταφορών τοποθετήθηκε το πρωί της Τρίτης στο κρατικό ραδιόφωνο για το θέμα με τους ΤΑΚΑΤΑ, δημιουργώντας, με κάποιες αναφορές, διάφορα ερωτήματα που χρήζουν περαιτέρω ανάλυσης, ώστε να ξεκαθαριστεί το σκεπτικό γύρω από τις αποφάσεις που λήφθηκαν.

Ανάμεσα σε άλλα, ο υπουργός ανέφερε πως «εμείς ξεκινούμε αμέσως επαφές με όλους τους διανομείς για την κατάρτιση ενός πλάνου για τις ανακλήσεις, να δούμε τις δυνατότητές τους, να δούμε πώς μπορούν να βοηθήσουν, τι περιθώριο έχουν για την παραγγελία ανταλλακτικών, πόσο ανθρώπινο δυναμικό έχουν στη διάθεσή τους, τι μπορεί να κάνει το κράτος, για παράδειγμα να συνδράμει με την παροχή υποστέγων για τις ανακλήσεις. Το κράτος θέλει να βοηθήσει, αλλά αυτά θα διαφανούν με τις συναντήσεις που θα έχουμε».

Από τη συγκεκριμένη δήλωση, συμπεραίνει κάποιος ότι δεν υπήρξε από προηγουμένως χαρτογράφηση της κατάστασης, αφού είναι άγνωστος ο αριθμός των διαθέσιμων αερόσακων στην αγορά, αλλά και οι δυνατότητες που έχουν οι εταιρείες για υλοποίηση του στόχου των οκτώ μηνών που τέθηκε από το Υπουργείο, ώστε οι πολίτες να αλλάξουν τους ελαττωματικούς αερόσακούς τους.

Με απλές μαθηματικές πράξεις, για να αλλαχθούν οι ογδόντα χιλιάδες ελαττωματικοί αερόσακοι τους επόμενους οκτώ μήνες, πρέπει κάθε μήνα να αλλάζονται κατά μέσο όρο δέκα χιλιάδες. Αυτό σημαίνει 454 αερόσακοι ανά ημέρα, αν συνυπολογίσουμε ότι οι εργάσιμες ημέρες είναι πέντε ανά εβδομάδα.

Για κάθε αλλαγή αερόσακου, χρειάζονται περίπου είκοσι λεπτά κι ως εκ τούτου για να αλλαχθούν οι 454, ο μέσος χρόνος είναι 9080 λεπτά (151 ώρες). Για να υλοποιηθεί αυτός ο στόχος, θα πρέπει να εργάζεται ένας υπάλληλος σε 19 συνεργεία, οκτώ ώρες ανά ημέρα, για τους υπόλοιπους οκτώ μήνες.

Tο κατά πόσον υπολογίστηκαν τα συγκεκριμένα δεδομένα, αλλά και εάν κάτι τέτοιο είναι εφικτό, είναι στην κρίση του Υπουργείου Μεταφορών να απαντήσει εάν όντως μπορεί ή όχι να επιτευχθεί ο στόχος που τέθηκε.

Ακόμα και εφικτός να είναι ο στόχος, θα πρέπει να υπάρχει το απόθεμα μερικών χιλιάδων αερόσακων, ώστε να αρχίσουν οι αλλαγές, μέχρι να φτάσει η επόμενη παρτίδα, η οποία από τις αναφορές του υπουργού, αντιλαμβάνεται κανείς ότι ακόμα δεν έχει παραγγελθεί.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Δειτε Επισης

Ανήλικοι οι εμπρηστές νηπιαγωγείου στη Λευκωσία-Χειροπέδες σε 16χρονο και 17χρονο
Δωδεκάχρονος πίσω από τους βανδαλισμούς σε μνημείο της ΕΟΚΑ-Εντοπίστηκε και ομολόγησε
Άρχισαν τα χιόνια στο Τρόοδος-Στα λευκά οι ψηλότερες κορυφές
Ερημιά στα σοκάκια και τους δρόμους της Σαντορίνης-Έφυγαν πάνω από 10.000 κάτοικοι και εργαζόμενοι
Συγκλονίζει ο χειρουργός για την δωρεά οργάνων του Άγγελου-«Είδα το κορμί και είπα "Θεέ μου, τι πάμε να κάνουμε;"»
Στους 11 οι νεκροί στη χειρότερη επίθεση σε σχολείο στην ιστορία της Σουηδίας-Το προφίλ του δράστη
Κάνει βουτιά η θερμοκρασία, έρχονται βροχές και χιόνια-Αναμένεται ψυχρό Σαββατοκύριακο
Στην Κύπρο ο Δένδιας-Βλέπει Πάλμα και μετά Χριστοδουλίδη-Στο επίκεντρο διμερείς σχέσεις
Ο Ζελένσκι δηλώνει έτοιμος για απευθείας διαπραγματεύσεις με τον Πούτιν
Ανακτήθηκαν όλες οι σοροί της αεροπορικής τραγωδίας στην Ουάσινγκτον-Στους 67 οι νεκροί