Χτίζει το προφίλ των μελών της Ερευνητικής ο Βαφεάδης-Ανησυχία για την αδυναμία τερματισμού χρεώσεων
06:00 - 20 Φεβρουαρίου 2025

Τους εκλεκτούς για την τριμελή Ερευνητική Επιτροπή που τελικά θα διοριστεί από το Υπουργικό Συμβούλιο την ερχόμενη εβδομάδα αναζητεί ο υπουργός Μεταφορών, Αλέξης Βαφεάδης, ώστε να αρχίσει η έρευνα που θα γυρίσει το χρόνο δεκαπέντε χρόνια πίσω και θα εξετάσει πιθανά αδικήματα από οποιοδήποτε πρόσωπο που είχε ενασχοληθεί με το θέμα των ελαττωματικών αερόσακων ΤΑΚΑΤΑ.
Δεδομένου ότι η απόφαση του Υπουργικού Συμβουλίου για σύσταση τριμελούς Επιτροπής λήφθηκε μόλις χθες και είναι πολύ πρώιμη η συζήτηση γύρω από τα πρόσωπα που θα προτείνει, ο υπουργός Μεταφορών έχει αρχίσει να χτίζει τα προφίλ των προσώπων που θα πρέπει να απαρτίζουν την Ερευνητική.
Σύμφωνα με πληροφορίες, ένα από τα σενάρια που εξετάζεται είναι να δοθούν οι όροι εντολής σε ένα πρόσωπο με άριστες νομικές γνώσεις ή ακόμα και εμπειρία από Ερευνητικές Επιτροπές, ένα πρώην μέλος της Αστυνομίας με εμπειρία στις ανακρίσεις και στη συλλογή στοιχείων για μια τόσο μεγάλη υπόθεση, αλλά και ένα πρόσωπο που έχει άριστη γνώση των θεμάτων με τους ελαττωματικούς αερόσακους. Ωστόσο, όπως ανέφερε η ίδια πηγή, δεν αποκλείεται να προκύψουν διαφορετικά δεδομένα και η επιλογή των προσώπων να γίνει με διαφορετικά κριτήρια.
Το μόνο σίγουρο είναι πως δεν μπορεί να αξιοποιηθεί οποιοδήποτε πρόσωπο που εργαζόταν στο Τμήμα Οδικών Μεταφορών και συνταξιοδοτήθηκε μετά το 2010, αφού θα προκύψει σύγκρουση συμφέροντος, δεδομένου ότι η Ερευνητική Επιτροπή θα διερευνήσει όλες τις ενέργειες που έλαβαν χώρα τα τελευταία δεκαπέντε χρόνια, για να καταλήξει στο πως οδηγηθήκαμε στο σημερινό αποτέλεσμα, που ήταν το σπάσιμο της αλυσίδας ενημέρωσης.
Ο κ. Βαφεάδης αναμένεται να καταλήξει σε μια μικρή λίστα ονομάτων, από την οποία θα αποφασίσει ποιοι θα είναι οι εκλεκτοί του, που την ερχόμενη Τετάρτη θα εισηγηθεί στο Υπουργικό Συμβούλιο.
Ανησυχία για την αδυναμία τερματισμού χρεώσεων
Την ίδια ώρα, ένα άλλο μεγάλο κεφάλαιο που παραμένει ανοιχτό και σύμφωνα με όσα ανέφερε μετά το τέλος του χθεσινού Υπουργικού, ο Αλέξης Βαφεάδης, δεν αναμένεται να κλείσει, είναι πως ελλείψει Νομοθεσίας δεν μπορεί να εκδοθεί διάταγμα που να περιορίζει την χρέωση διοικητικών εξόδων ή οποιωνδήποτε άλλων εξόδων, που δεν περιλαμβάνονται στην ανάκληση και στη διεκπεραίωση της ανάκλησης από τους διανομείς.
Ωστόσο, η ανακοίνωση του υπουργού, ο οποίος παρότρυνε τους διανομείς να αποφεύγουν τις χρεώσεις, δημιουργεί ανησυχία στους ιδιοκτήτες οχημάτων άλλων εταιρειών, που έχουν αερόσακους ΤΑΚΑΤΑ, ως προς το κατά πόσον θα γίνει σεβαστή η έκκληση του υπουργού.
Μετά την παραδοχή ότι δεν μπορεί με οποιονδήποτε τρόπο να αναχαιτιστεί η δράση των εταιρειών που χρεώνουν, θα έλεγε κανείς ότι ανοίγει ο δρόμος και για άλλες εταιρείες να ακολουθήσουν τη συγκεκριμένη πρακτική, κάτι που αν συμβεί θα αυξήσει τις αντιδράσεις, ως επίσης και το κόστος στις τσέπες των καταναλωτών που δεν φέρουν καμία ευθύνη για το πρόβλημα που ανέκυψε.
Το κατά πόσον οποιαδήποτε εταιρεία θα πράξει διαφορετικά από τη μέχρι σήμερα στάση που τήρησε, αναμένεται να ξεκαθαρίσει τις επόμενες μέρες, ωστόσο στο Υπουργείο Μεταφορών ευελπιστεί ότι δεν θα προκύψουν οποιεσδήποτε αλλαγές.
Σημειώνεται πως όπως ανέφερε ο υπουργός Μεταφορών, αναμένονται να έρθουν στην Κύπρο μεγάλοι αριθμοί ανταλλακτικών και ακόμα και οι εταιρείες, οι οποίες έχουν πολύ μεγάλο αριθμό οχημάτων που επηρεάζονται, της τάξης των 30.000, πήραν διαβεβαιώσεις από τις μητρικές εταιρείες, τους κατασκευαστές τους ίδιους ότι θα ενεργήσουν για να βρεθούν οι αερόσακοι και να σταλούν στην Κύπρο.
Τόνισε μάλιστα χαρακτηριστικά ότι «9.000 αερόσακοι αναμένουμε να φτάσουν στην Κύπρο αρχές του Μάρτη και αυτό σημαίνει ότι άμεσα μπορούμε να ξεκινήσουμε σε μεγάλους αριθμούς την υλοποίηση των ανακλήσεων».
Σε ότι αφορά προβλήματα ανθρώπινου δυναμικού για να προχωρήσουν οι αλλαγές εξαρτημάτων ο Υπουργός είπε ότι αναμένουν από τις εταιρείες ένα επιχειρησιακό πλάνο, «ούτως ώστε να δούμε που αντιμετωπίζουν προβλήματα τα οποία θα περιορίσουν τους ρυθμούς υλοποίησης της ανάκλησης».
«Κάποιες εταιρείες μας έχουν πει για υποστατικά. Εμείς έχουμε εντοπίσει υποστατικά του κράτους τα οποία μπορούμε να διαθέσουμε στις εταιρείες προσωρινά, ούτως ώστε να στεγάσουν συνεργεία αντικατάστασης αερόσακων για να διευρύνουν τον αριθμό και τον ρυθμό με τον οποίο θα τους κάνουν», ανέφερε.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
- Διορίζεται τριμελής Ερευνητική Επιτροπή για τους ΤΑΚΑΤΑ-«Δεν μπορεί να εκδοθεί διάταγμα για τις χρεώσεις»
- Το νέο τροχαίο με ΤΑΚΑΤΑ που ήχησε ξανά καμπανάκι, «άνθρακας» τα διατάγματα-Παραμένει η επικινδυνότητα
- Είχε Άγιο οδηγός αυτοκινήτου με ΤΑΚΑΤΑ-Εξερράγη ο αερόσακος, τρύπησαν την οροφή τα θραύσματα (pics)
