Ποιο πρόσωπο έδωσε τελικά την εντολή για μπάζωμα στα Τέμπη-Νέες αποκαλύψεις

Νέες πληροφορίες έρχονται στο φως της δημοσιότητας τόσο με τις εργασίες επιχωμάτωσης που πραγματοποιήθηκαν στον τόπο του σιδηροδρομικού δυστυχήματος στα Τέμπη, προτού ολοκληρωθεί η επίσημη έρευνα για τη φονική σύγκρουση των δύο αμαξοστοιχιών όσο και με το πρόσωπο που έδωσε την εντολή για το μπάζωμα.

Το datajournalists.co.uk αποκαλύπτει την εσωτερική έκθεση της Hellenic Train η οποία δίνει λεπτομέρειες για την επιχείρηση «μπάζωμα» που στήθηκε στον τόπο της τραγωδίας των Τεμπών με τους 57 νεκρούς και τους εκατοντάδες τραυματίες. Το κείμενο που συνοδεύεται από φωτογραφίες, συντάσσει στέλεχος της εταιρείας που κατονομάζει ευθέως ως εντολέα της τάχιστης απομάκρυνσης κάθε συντριμμιού, τον τότε Γενικό Γραμματέα Μεταφορών, κ. Ιωάννη Ξιφαρά.

Νέες πληροφορίες έρχονται στο φως της δημοσιότητας τόσο με τις εργασίες επιχωμάτωσης που πραγματοποιήθηκαν στον τόπο του σιδηροδρομικού δυστυχήματος στα Τέμπη, προτού ολοκληρωθεί η επίσημη έρευνα για τη φονική σύγκρουση των δύο αμαξοστοιχιών όσο και με το πρόσωπο που έδωσε την εντολή για το μπάζωμα.

Το datajournalists.co.uk αποκαλύπτει την εσωτερική έκθεση της Hellenic Train η οποία δίνει λεπτομέρειες για την επιχείρηση «μπάζωμα» που στήθηκε στον τόπο της τραγωδίας των Τεμπών με τους 57 νεκρούς και τους εκατοντάδες τραυματίες. Το κείμενο που συνοδεύεται από φωτογραφίες, συντάσσει στέλεχος της εταιρείας που κατονομάζει ευθέως ως εντολέα της τάχιστης απομάκρυνσης κάθε συντριμμιού, τον τότε Γενικό Γραμματέα Μεταφορών, κ. Ιωάννη Ξιφαρά.

«Εσείς το πήρατε καμένο, εγώ το πήρα φαγωμένο»: Ο συγκλονιστικός διάλογος της Μαρίας Καρυστιανού με την μητέρα του 39χρονου

«Το μεσημέρι (της Παρασκευής 3/3/2023) ενημερώθηκα από τον κ. Ξιφαρά ότι το κατεστραμμένο τροχαίο υλικό πρέπει να απομακρυνθεί το συντομότερο δυνατό», γράφει το στέλεχος, τα στοιχεία του οποίου βρίσκονται στην διάθεση των Data Journalists. Και συνεχίζει εξηγώντας ότι η εντολή ήταν μέχρι το Σαββατοκύριακο, δηλαδή τέσσερις ημέρες μετά το τραγικό δυστύχημα, να έχουν απομακρυνθεί όλα τα συντρίμμια των τρένων ώστε τουλάχιστον μία από τις δύο τροχιές να παραδοθεί την Δευτέρα το πρωί για να ξεκινήσει εργασίες ο ΟΣΕ, λες και τα δρομολόγια θα ξεκινούσαν αμέσως ενώ πέρασε ένας ολόκληρος μήνας μέχρι να συμβεί αυτό.

Η περιγραφή της απομάκρυνσης κάθε αποδεικτικού στοιχείου από το πεδίο της τραγωδίας που κάνει το στέλεχος της Hellenic Train, δεν έχει καμία σχέση με τα αυστηρά πρωτόκολλα της διερεύνησης που τηρούνται διεθνώς. Ο τρόπος με τον οποίο τα συντρίμμια σκορπίζονται μετά από μια μετωπική σύγκρουση δύο τρένων, είναι υλικό απολύτως απαραίτητο για εκείνους που θα αναλάβουν να διερευνήσουν τα αίτια του δυστυχήματος προκειμένου να μην επαναληφθεί.

Δυστυχώς, στην περίπτωση των Τεμπών, η κυβέρνηση λειτούργησε σαν να μην είχε συμβεί σιδηροδρομικό δυστύχημα αλλά κάποιο οργιώδες πάρτι, όπως αναφέρει το datajournalists.co.uk και οι υπεύθυνοι έπρεπε να εξαφανίσουν τα στοιχεία πριν επιστρέψει το…αφεντικό. Το στέλεχος της Hellenic Train, που έχει δώσει κατάθεση και στον ανακριτή, ξεκινά την περιγραφή από τις πρώτες ώρες που εκείνος έφτασε στα Τέμπη, πριν ακόμη ξημερώσει.

Παραβίαση του νόμου από την κυβέρνηση

Μιλά για ένα πλήθος υπαλλήλων της Hellenic Train, αλλά και άλλων φορέων που μπήκαν ανάμεσα στις διαλυμένες λαμαρίνες και άρχισαν να τις μετακινούν χωρίς να εξετάζουν αν είχε προηγουμένως αποτυπωθεί η κατάστασή τους από κάποιον ερευνητή. Ολες οι συνεννοήσεις γίνονται με την Πυροσβεστική και την Αστυνομία τις πρώτες δύο ημέρες (1-2 Μαρτίου 2023) ενώ μόνο την Παρασκευή αρχίζει και γίνεται λόγος για τις εντολές του ανακριτή και τους πραγματογνώμονες που είχαν ορισθεί από εκείνον, δηλαδή εκείνους που αποφάνθηκαν ότι για την πυρκαγιά ευθύνονται τα έλαια σιλικόνης.

Υπενθυμίζεται ότι στην τραγωδία των Τεμπών η κυβέρνηση παραβίασε τον νόμο 5014 που η ίδια είχε ψηφίσει τον Ιανουάριο του 2023. Βάσει αυτού του νόμου, η διερεύνηση ενός σιδηροδρομικού ατυχήματος γίνεται υποχρεωτικά από ειδικό φορέα, τον Εθνικό Οργανισμό Διερεύνησης Αεροπορικών και Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων και Ασφάλειας Μεταφορών (ΕΟΔΑΣΑΑΜ). Ο ΕΟΔΑΣΑΑΜ είναι εκείνος που δεσμεύει και αποδεσμεύει τον χώρο του δυστυχήματος αφού συγκεντρώσει το απαραίτητο υλικό. Ο ίδιος νόμος ορίζει ότι εάν δεν έχει συσταθεί ο ΕΟΔΑΣΑΑΜ, το έργο του αναλαμβάνει η Επιτροπή Διερεύνησης Ατυχημάτων και Ασφάλειας Πτήσεων (ΕΔΑΑΠ) που προϋπήρχε. Η κυβέρνηση δεν είχε συστήσει τον ΕΟΔΑΣΑΑΜ ούτε έστειλε την ΕΔΑΑΠ με αποτέλεσμα την διερεύνηση να αναλάβουν πραγματογνώμονες της Τροχαίας, που δεν κατάφεραν να αποτρέψουν το μπάζωμα και την απώλεια αποδεικτικών στοιχείων.

Πηγή: ethnos.gr

Δειτε Επισης

Χειροπέδες σε πέντε πρόσωπα-Εντοπίστηκαν ναρκωτικά και 41.670 σε οικίες, οχήματα και περίπτερα
Συνελήφθη ο οδηγός της Mercedes που παρέσυρε τους πεζούς, ξέχασε το χειρόφρενο-Στους 11 οι τραυματίες
Εκτράπηκε η μοτοσικλέτα που επέβαινε ο άτυχος 16χρονος και προσέκρουσε σε δέντρο-Εντοπίστηκε νεκρός σε χαντάκι
Η έφηβη Αμμοχωστιανή που έζησε τη φρίκη της εισβολής-«Τυλίγαμε τους νεκρούς και τους πηγαίναμε στο ξενοδοχείο του θανάτου»
Συνελήφθη ο 53χρονος φερόμενος δράστης της απόπειρας φόνου στο Πισσούρι-Δίνει μάχη για τη ζωή ο 30χρονος
Φρικτός θάνατος για 17χρονο στην Ιταλία-Θάφτηκε στην άμμο και πέθανε από ασφυξία
ΒΙΝΤΕΟ: Αυτοκίνητο κατέπεσε σε πεζούς έξω από εστιατόριο στο Κολωνάκι–Πάνω από δέκα τραυματίες, ένα σοβαρά
Χ. Πετρίδης στον REPORTER: Η συμμετοχή στα κοινά έχει μόνο ένα νόημα, να αλλάξεις όσα δεν λειτουργούν
Χτίζει νέες βάσεις με τη βάση η ΕΔΕΚ-Κατέβηκε στον κόσμο και αποκαθιστά σχέσεις
Καινοτομεί ο Δήμος Λευκωσίας-Επιχειρεί σύσταση Ενεργειακής Κοινότητας για μείωση κόστους στο ρεύμα