Το νέο τροχαίο με ΤΑΚΑΤΑ που ήχησε ξανά καμπανάκι, «άνθρακας» τα διατάγματα-Παραμένει η επικινδυνότητα
Γιώργος Χατζηπαναγή 06:00 - 19 Φεβρουαρίου 2025

Μόνο προβληματισμό και κατακόρυφη αύξηση της ανησυχίας προκάλεσε η είδηση για τον οδηγό οχήματος που ενεπλάκη σε τροχαίο, έπειτα από το οποίο ενεργοποίησε τον αερόσακο του, τύπου ΤΑΚΑΤΑ, εκσφενδονίζοντας θραύσματα, από τα οποία γλύτωσε ως εκ θαύματος, αφού σφηνώθηκαν στην οροφή του οχήματός του.
Δεδομένου ότι το εν λόγω όχημα ανήκει ανάμεσα στα αυτοκίνητα που τελούν υπό ανάκληση και όχι στη λίστα με τα άμεσα ακινητοποιημένα, φανερώνεται για άλλη μια φορά η μεγάλη επικινδυνότητα που επικρατεί, ενώ τίθενται εν αμφιβόλω οι αποφάσεις που έλαβε το Υπουργείο Μεταφορών, ως προς τα ποια θα ακινητοποιηθούν και για ποια θα υπάρχει σύσταση, ώστε να μην χρησιμοποιούνται από τους πολίτες.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Είχε Άγιο οδηγός αυτοκινήτου με ΤΑΚΑΤΑ-Εξερράγη ο αερόσακος, τρύπησαν την οροφή τα θραύσματα (pics)
Εάν συνυπολογίσει κάποιος το γεγονός ότι το όχημα που ενεπλάκη στο τροχαίο ήταν το ίδιο μοντέλο με το όχημα της 19χρονης Στυλιανής που σκοτώθηκε τον περασμένο Οκτώβριο, στο δρόμο Αυγόρου-Φρενάρους, λόγω ελαττωματικού αερόσακου, επιβεβαιώνονται για άλλη μια φορά όσοι αντέδρασαν έντονα μετά τις ανακοινώσεις των διαταγμάτων, οι οποίοι τόνιζαν πως κινδυνεύουν πολλοί άλλοι συμπολίτες μας που συνεχίζουν να κυκλοφορούν καθημερινά στους δρόμους.
Με την έκδοση μόνο της σύστασης για τα υπό ανάκληση οχήματα, οι πολίτες δικαιούνται να χρησιμοποιούν τα αυτοκίνητά τους, αφού κάποιοι ενδεχομένως να μην έχουν εναλλακτικά μέσα μεταφοράς. Από την άλλη, θα έλεγε κανείς πως το Υπουργείο λαμβάνοντας την συγκεκριμένη απόφαση, δεν χρειάστηκε να προβεί σε λήψη σοβαρών αντισταθμιστικών μέτρων, πέραν της παραχώρησης δωρεάν διακίνησης με λεωφορείο, για όσους ακινητοποιούνται άμεσα τα οχήματά τους και για όσους από τα υπό ανάκληση αυτοκίνητα αποφασίσουν να τα ακινητοποιήσουν εθελοντικά.
Παρόλα αυτά, το εν λόγω μέτρο είναι σχεδόν αδύνατο να εξυπηρετήσει οικογένειες ή ακόμα και μεμονωμένα άτομα που έχουν υποχρεώσεις, τις οποίες πρέπει να εκπληρώσουν και θεωρείται αδύνατο να το πράξουν με τη χρήση μόνο του λεωφορείου, δεδομένου ότι υπάρχει παραδοχή από το ίδιο το κράτος, ότι τα μέσα μαζικής μεταφοράς στην Κύπρο χρειάζονται βελτιώσεις, ώστε να πειστεί ο πολίτης να τα χρησιμοποιεί.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Μπαλάκι η ευθύνη για χρεώσεις εταιρειών για ΤΑΚΑΤΑ-Αδύνατη η έκδοση διατάγματος πριν την επιστροφή Βαφεάδη
Αφαιρέθηκαν σχεδόν τέσσερις χιλιάδες οχήματα από τις λίστες
Την ίδια ώρα, σε εξέλιξη βρίσκονται οι διαδικασίες αλλαγών αερόσακων για όσες εταιρείες έχουν απόθεμα, αφού από τη λίστα που έχει αναρτημένη το Τμήμα Οδικών Μεταφορών αφαιρέθηκαν σχεδόν τέσσερις χιλιάδες οχήματα.
Από αυτά, ένας αριθμός θεωρείται δεδομένο ότι σχετίζεται με λανθασμένα στοιχεία που υπήρχαν καταχωρισμένα στο σύστημα και για τα οποία οι πολίτες ενημέρωσαν ότι είτε άλλαξαν ήδη τους αερόσακούς τους, είτε ότι έγιναν αλλαγές πριν τα αγοράσουν κάτι που αποδεικνύεται μέσα από τα στοιχεία που επισύναψαν στο Τμήμα Οδικών Μεταφορών.
Η αρχική λίστα του ΤΟΜ είχε καταχωρημένα 81,000 οχήματα, ενώ στη σημερινή λίστα κάποιος μπορεί να εντοπίσει 77.247. Η μεγαλύτερη μείωση στον κατάλογο παρατηρείται στα οχήματα Nissan, τα οποία από 6.136, έφθασαν στα 4.777, ενώ ακολουθεί η AUDI με 1.406, από 2.414 που είχε αρχικά. Στην τρίτη θέση είναι τα Volkswgen με 1.855, από 2.815. Αντίθετα, κάποιες εταιρείες παρουσιάζουν αύξηση των οχημάτων που επηρεάζονται, όπως για παράδειγμα τα Jaguar, τα οποία στην πρώτη ανάρτηση ήταν 217 και σήμερα ανέρχονται στα 459, ενώ τα Ford ήταν 200 και ανήλθαν στα 250.
Αξιοσημείωτο είναι και το γεγονός πως από τα 138 οχήματα που είχαν χαρακτηριστεί ως άμεσα ακινητοποιημένα, δηλαδή τα 130 Citroen και τα 8 Ford, παραμένουν στις λίστες, γεγονός που καταδεικνύει ότι δεν προχώρησαν ακόμα οι αντικαταστάσεις τους. Σημειώνεται ότι η λίστα για τα Citroen παραμένει αναλλοίωτη από την αρχική της μορφή, κάτι που δείχνει ότι ενδεχομένως να μην έγιναν ακόμα οποιεσδήποτε αλλαγές αερόσακων.
Αξίζει να σημειωθεί πως τα περισσότερα οχήματα είναι της εταιρείας Τoyota, που έχει 27.111 οχήματα, όσα είχε δηλαδή αρχικά, η Mazda, που από 16023 έπεσε στα 15857 και η Honda, η οποία από 10.253 σήμερα έχει 10.066.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Σηκώνει τα χέρια ψηλά η Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτών για τις χρεώσεις στους ΤΑΚΑΤΑ-Μεγάλο νομοθετικό κενό
