Πέρασε η πρόταση ΥΠΑΝ για Τεχνικά Γυμνάσια-Θα βελτιώσει την ελκυστικότητα τεχνικής και επαγγελματικής εκπαίδευσης»

Η εισαγωγή του Τεχνικού Γυμνασίου θα βελτιώσει την ελκυστικότητα της τεχνικής και επαγγελματικής εκπαίδευσης και σε βάθος χρόνου θα βοηθήσει στην αντιμετώπιση της αναντιστοιχίας δεξιοτήτων που παρατηρείται στην αγορά εργασίας, ανέφερε η Υπουργός Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας Αθηνά Μιχαηλίδου, στις δηλώσεις τις μετά τη σημερινή συνεδρία του Υπουργικού Συμβουλίου.

Σύμφωνα με την Υπουργό, το Υπουργικό Συμβούλιο ενέκρινε την πρόταση του ΥΠΑΝ για εισαγωγή του θεσμού του Τεχνικού Γυμνασίου στο εκπαιδευτικό σύστημα, προσθέτοντας ότι με τον τρόπο αυτό «ακόμα μια εξαγγελία από το πρόγραμμα διακυβέρνησης υλοποιείται στο χώρο της εκπαίδευσης».

Όπως σημείωσε, η ανάπτυξη και η βελτίωση της τεχνικής και επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης αποτελεί σημαντική προτεραιότητα της Κυβέρνησης και αναφέρεται ως εμβληματική δράση του Υπουργείου για το 2025.

Προσέθεσε ότι η Κύπρος έχει ένα από τα χαμηλότερα ποσοστά συμμετοχής αποφοίτων Γυμνασίου στην τεχνική και επαγγελματική εκπαίδευση στην Ευρώπη, ενώ η διασύνδεση της εκπαίδευσης με την αγορά εργασίας αναδεικνύεται ως μια από τις μεγαλύτερες προκλήσεις που έχει να αντιμετωπίσει η χώρα τα επόμενα χρόνια.

«Η εισαγωγή του Τεχνικού Γυμνασίου θα βελτιώσει την ελκυστικότητα της τεχνικής και επαγγελματικής εκπαίδευσης και σε βάθος χρόνου θα βοηθήσει στην αντιμετώπιση της αναντιστοιχίας δεξιοτήτων που παρατηρείται στην αγορά εργασίας», σημείωσε στη συνέχεια, προσθέτοντας πως αφορά όλα τα παιδιά, τους μελλοντικούς πολίτες του τόπου, ανεξάρτητα από τις επιλογές που θα κάνουν στο λύκειο ή στην τεχνική σχολή.

Συμπλήρωσε ότι η πιλοτική εισαγωγή του θεσμού θα εφαρμοστεί για πρώτη φορά κατά τη σχολική χρονιά 2025-26 σε δύο γυμνάσια, ένα στη Λευκωσία και ένα στη Λεμεσό, τα οποία επιλέγονται στη βάση συγκεκριμένων κριτηρίων, όπως η τοποθεσία, η προσβασιμότητα και κυρίως οι υποδομές των σχολείων, ενώ ανέφερε ακόμη ότι το ωρολόγιο πρόγραμμα του Τεχνικού Γυμνασίου θα περιλαμβάνει μαθήματα σε θεματικές όπου η αναντιστοιχία στην αγορά εργασίας είναι δεδομένη, όπως η μηχανική επιστήμη, ο σχεδιασμός, οι τέχνες και οι τουριστικές σπουδές, με δυνατότητα προσαρμογής των κατευθύνσεων ανάλογα με τη ζήτηση.

Είπε ακόμη ότι η διδακτική μεθοδολογία θα περιλαμβάνει πρακτικές μεθόδους διδασκαλίας σε ειδικά εξοπλισμένα εργαστήρια, χρήση υλικών από τα παιδιά, εφαρμογή σε σενάρια πραγματικού κόσμου, υπόδυση ρόλων και λύση προβλήματος, ενώ η πιλοτική εφαρμογή θα αξιολογηθεί με τη συμμετοχή όλων των εμπλεκομένων, ώστε η διεύρυνση να γίνει τεκμηριωμένα.

Πηγή: ΚΥΠΕ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Δειτε Επισης

Δύσκολη η εξαίρεση του πρωτογενούς τομέα από τον ΦΠΑ-«Υπάρχουν επιπτώσεις στις τιμές των προϊόντων»
Αυτοί είναι οι τυχεροί αριθμοί του Τζόκερ για τα 3.000.000 ευρώ
Παίρνει αποφάσεις για τον αποτειχισμένο ιερέα ο Αρχιεπίσκοπος-Ανοικτό το ενδεχόμενο για νέα έκτακτη Σύνοδο
«Είναι ο λυγμός της μάνας που κοίταζε το άδειο δωμάτιο του παιδιού της»-Τιμήθηκαν οι ήρωες του Παλαίκυθρου
Αύξηση ποσοστού αιγοπρόβειου βιολογικού γάλακτος στο χαλλούμι ζητούν οι παραγωγοί
Σήκωσε το γάντι η ΥΠΑΝ, απαντά ξανά σε ΟΕΛΜΕΚ-«Το ερώτημα είναι αν έχουμε το θάρρος να προχωρήσουμε»
«Διαφωνώ» είπε στο σχέδιο αξιολόγησης το 91,85% στο δημοψήφισμα ΟΕΛΜΕΚ
Προσεχώς νέα σχέδια επιχορήγησης ηλεκτρικών οχημάτων-Προσπάθεια να επωφεληθούν ευάλωτοι και μεσαία τάξη
Το σκεπτικό του δήμου Λευκωσίας για το άνοιγμα της Μακαρίου-Διασκέδασε ανησυχίες ο Προύντζος
Απόφαση για καθιέρωση ακουστικής αναπηρίας ως μόνιμης για άτομα με κοχλιακό εμφύτευμα