Πέρασε η πρόταση ΥΠΑΝ για Τεχνικά Γυμνάσια-Θα βελτιώσει την ελκυστικότητα τεχνικής και επαγγελματικής εκπαίδευσης»

Η εισαγωγή του Τεχνικού Γυμνασίου θα βελτιώσει την ελκυστικότητα της τεχνικής και επαγγελματικής εκπαίδευσης και σε βάθος χρόνου θα βοηθήσει στην αντιμετώπιση της αναντιστοιχίας δεξιοτήτων που παρατηρείται στην αγορά εργασίας, ανέφερε η Υπουργός Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας Αθηνά Μιχαηλίδου, στις δηλώσεις τις μετά τη σημερινή συνεδρία του Υπουργικού Συμβουλίου.

Σύμφωνα με την Υπουργό, το Υπουργικό Συμβούλιο ενέκρινε την πρόταση του ΥΠΑΝ για εισαγωγή του θεσμού του Τεχνικού Γυμνασίου στο εκπαιδευτικό σύστημα, προσθέτοντας ότι με τον τρόπο αυτό «ακόμα μια εξαγγελία από το πρόγραμμα διακυβέρνησης υλοποιείται στο χώρο της εκπαίδευσης».

Όπως σημείωσε, η ανάπτυξη και η βελτίωση της τεχνικής και επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης αποτελεί σημαντική προτεραιότητα της Κυβέρνησης και αναφέρεται ως εμβληματική δράση του Υπουργείου για το 2025.

Προσέθεσε ότι η Κύπρος έχει ένα από τα χαμηλότερα ποσοστά συμμετοχής αποφοίτων Γυμνασίου στην τεχνική και επαγγελματική εκπαίδευση στην Ευρώπη, ενώ η διασύνδεση της εκπαίδευσης με την αγορά εργασίας αναδεικνύεται ως μια από τις μεγαλύτερες προκλήσεις που έχει να αντιμετωπίσει η χώρα τα επόμενα χρόνια.

«Η εισαγωγή του Τεχνικού Γυμνασίου θα βελτιώσει την ελκυστικότητα της τεχνικής και επαγγελματικής εκπαίδευσης και σε βάθος χρόνου θα βοηθήσει στην αντιμετώπιση της αναντιστοιχίας δεξιοτήτων που παρατηρείται στην αγορά εργασίας», σημείωσε στη συνέχεια, προσθέτοντας πως αφορά όλα τα παιδιά, τους μελλοντικούς πολίτες του τόπου, ανεξάρτητα από τις επιλογές που θα κάνουν στο λύκειο ή στην τεχνική σχολή.

Συμπλήρωσε ότι η πιλοτική εισαγωγή του θεσμού θα εφαρμοστεί για πρώτη φορά κατά τη σχολική χρονιά 2025-26 σε δύο γυμνάσια, ένα στη Λευκωσία και ένα στη Λεμεσό, τα οποία επιλέγονται στη βάση συγκεκριμένων κριτηρίων, όπως η τοποθεσία, η προσβασιμότητα και κυρίως οι υποδομές των σχολείων, ενώ ανέφερε ακόμη ότι το ωρολόγιο πρόγραμμα του Τεχνικού Γυμνασίου θα περιλαμβάνει μαθήματα σε θεματικές όπου η αναντιστοιχία στην αγορά εργασίας είναι δεδομένη, όπως η μηχανική επιστήμη, ο σχεδιασμός, οι τέχνες και οι τουριστικές σπουδές, με δυνατότητα προσαρμογής των κατευθύνσεων ανάλογα με τη ζήτηση.

Είπε ακόμη ότι η διδακτική μεθοδολογία θα περιλαμβάνει πρακτικές μεθόδους διδασκαλίας σε ειδικά εξοπλισμένα εργαστήρια, χρήση υλικών από τα παιδιά, εφαρμογή σε σενάρια πραγματικού κόσμου, υπόδυση ρόλων και λύση προβλήματος, ενώ η πιλοτική εφαρμογή θα αξιολογηθεί με τη συμμετοχή όλων των εμπλεκομένων, ώστε η διεύρυνση να γίνει τεκμηριωμένα.

Πηγή: ΚΥΠΕ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Δειτε Επισης

Παραμένει πάνω από τους 30 βαθμούς ο υδράργυρος-Επιστρέφει το κρύο από την Τρίτη
Η σύγκρουση εξουσιών στην παιδεία, η κρίση που δεν εκτονώνεται και στη μέση τα σχολεία
Εξετάζονται διάφορα σενάρια για να αποφευχθούν οι αποκοπές νερού-«Δεν πήραμε έγκαιρα μέτρα»
Αυτοί είναι οι χρυσοί αριθμοί του Τζόκερ που μοιράζουν 6,4 εκ. ευρώ
Εγκαινιάστηκε στην Αθήνα η έκθεση «ELLES: Μυθολογικές Μορφές του Χθες, Δημιουργοί του Σήμερα»
ΠτΔ: Η Πολιτεία συμπαραστάτης σε κάθε προσπάθεια για αναβάθμιση των υπηρεσιών υγείας
Αναμένει μελέτη των Δημοσίων Έργων για να προκηρύξει διαγωνισμό για το δρόμο Πόλης-Πάφου ο Βαφεάδης
Καλοκαιρινός ο καιρός, στους 34 βαθμούς Κελσίου η θερμοκρασία-Αλλάζει τις επόμενες ημέρες το σκηνικό
«Αυξάνονται τα περιστατικά παιδιών που χρήζουν βοήθειας, δύο οι παράγοντες... Οι περιπτώσεις ιδιαίτερες»
Παραθέτει τις δράσεις του για το υδατικό το ΤΑΥ-Κάθε χρόνο και χειρότερα οι εισροές στα φράγματα