Εντός Φεβρουαρίου ο διαγωνισμός για αναβάθμιση του ijustice-Χρονιά τεχνολογικών αναβαθμίσεων το 2025
Άντρια Δημητρίου 06:00 - 10 Φεβρουαρίου 2025
Με τον ψηφιακό μετασχηματισμό να βρίσκεται ψηλά στις προτεραιότητες της Κυβέρνησης, ήδη έχουν εφαρμοστεί αναπτυγμένες τεχνολογίες, που στόχο έχουν να μειώσουν αφενός τις γραφειοκρατικές διαδικασίες στο δημόσιο και αφετέρου να προσφέρουν τα κατάλληλα εργαλεία τόσο στους πολίτες όσο και στις εταιρείες, ώστε να μπορέσουν να ακολουθούν ευκολότερες και γρηγορότερες ενέργειες, που άλλοτε ήταν χρονοβόρες.
Ψηφιακός Πολίτης, Ψηφιακός Βοηθός, Ηλεκτρονική Ταυτότητα, και «ΙΠΠΟΔΑΜΟΣ», είναι μόνο μερικά από τα συστήματα που εφαρμόζονται, με τις αναβαθμίσεις τους να είναι προγραμματισμένες για το 2025.
Σε συνέντευξή του στον REPORTER, ο υφυπουργός Έρευνας, Καινοτομίας και Ψηφιακής Πολιτικής, Νικόδημος Δαμιανού, αναλύει τους στόχους της τεχνολογικής ανάπτυξης του κράτους για την φετινή χρονιά, ενώ δίνει απαντήσεις και για ζητήματα που εκκρεμούν, όπως η ψηφιοποίηση της κάρτας φιλάθλου.
Παράλληλα, ξεκαθαρίζει πως εντός Φεβρουαρίου, αναμένεται η προκήρυξη του διαγωνισμού για αναβάθμιση του i-justice, μετά το περσινό ναυάγιο με το σύστημα e-justice, σε μία προσπάθεια μετάβασης στη Ψηφιακή Δικαιοσύνη. Ταυτόχρονα, απαντάει στους προέδρους τον ΕΟΑ για τα όσα του καταλόγισαν, σχετικά με τις ελλείψεις του συστήματος «ΙΠΠΟΔΑΜΟΣ».
Ο ψηφιακός μετασχηματισμός βρίσκεται ψηλά στην ατζέντα της Κυβέρνησης όπως είδαμε και με τις ανακοινώσεις του Προέδρου της Δημοκρατίας κατά τον προγραμματισμό της Διακυβέρνησης για το 2025. Ποιοι είναι οι στόχοι του Υφυπουργείου για την φετινή χρονιά;
Αν δει κανείς προσεκτικά την ομιλία του Προέδρου της Δημοκρατίας, θα βρει πολλές αναφορές σε τεχνολογική αναβάθμιση και ψηφιακό μετασχηματισμό, σε διάφορες θεματικές ενότητες και κλάδους, ξεκινώντας από τη ναυτιλία, την υγεία, την γεωργία, μέχρι και τον πολιτισμό. Οπότε ναι, είναι γενικότερα προτεραιότητα το θέμα του ψηφιακού μετασχηματισμού για την Κυβέρνηση και για τον ίδιο τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας.
Όσον αφορά τις υπηρεσίες του Δημοσίου, βρισκόμαστε στο μέσο ενός πολύ μεγάλου προγράμματος ψηφιακής μετάβασης, το οποίο επιχορηγείται σε μεγάλο βαθμό από το Σχέδιο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, και το οποίο καλύπτει όλο το φάσμα της αναβάθμισης των κρατικών υποδομών και συστημάτων. Ειδικότερα, εστιάζουμε στις ψηφιακές υπηρεσίες, καθώς νιώθουμε πλέον πως πρέπει να προσφέρουμε κάποια σύγχρονα και ασφαλή εργαλεία προς τους πολίτες, ώστε να διευκολύνουμε την αλληλεπίδρασή τους με την Κυβέρνηση και να ενδυναμώσουμε, να σπρώξουμε την ψηφιακή οικονομία.
Στο πλαίσιο αυτό εγκαινιάσαμε, το πρόγραμμα Ψηφιακός Πολίτης, το οποίο αποτελείται από τέσσερις κύριες δράσεις.
Η πρώτη είναι η Κεντρική Κυβερνητική Πύλη gov.cy, η οποία είναι βασισμένη σε τεχνολογίες cloud και μας δίνει μεγαλύτερη ευελιξία. Από τις 16 Δεκεμβρίου, που ανακοινώσαμε το συγκεκριμένο πρόγραμμα, έγιναν περίπου 770 χιλιάδες επισκέψεις στην πύλη, ένας αριθμός που αυξάνεται συνεχώς και που δείχνει το σημαντικό ενδιαφέρον των πολιτών.
Εντός του gov.cy, ως δεύτερη δράση, έχουμε τον Ψηφιακό Βοηθό που είναι το πρώτο εργαλείο τεχνητής νοημοσύνης στο δημόσιο, τύπου ChatGPT, με τη δυνατότητα να απαντάει ερωτήσεις πολιτών. Ξεκινήσαμε με τις θεματικές των Κοινωνικών Ασφαλίσεων και της ηλεκτρονικής ταυτότητας, ενώ σύντομα θα μπορεί να απαντάει και σε απλές ερωτήσεις για τα ζητήματα των αερόσακων ΤΑΚΑΤΑ, όπως για παράδειγμα αν περιλαμβάνεται ένα όχημα στις λίστες των ανακλήσεων, ποια τα επόμενα βήματα κτλ. Το συγκεκριμένο εργαλείο θέλουμε και σκοπεύουμε να το αξιοποιήσουμε και για άλλες θεματικές, για τις οποίες οι πολίτες έχουν συχνά απορίες.
Όπως βλέπετε, αυτό που προσπαθούμε είναι να δώσουμε στους πολίτες και νέα, πιο αποτελεσματικά κανάλια εξυπηρέτησης επικοινωνίας. Κάθε ενέργεια, αν και ίσως μικρή, θα βοηθήσει ουσιαστικά.
Η τρίτη δράση είναι η εφαρμογή του Ψηφιακού Πολίτη που είναι ένα wallet τύπου application για επίσημα έγγραφα. Ξεκινήσαμε με την ταυτότητα, την άδεια οδήγησης και το ΜΟΤ. Αυτό σημαίνει ότι, υπάρχει η δυνατότητα δημιουργίας ενώ ψηφιακού αντίγραφου του επίσημου πλαστικού ή έντυπου εγγράφου, για να χρησιμοποιείται αντί για το έντυπο στον φυσικό κόσμο. Την συγκεκριμένη εφαρμογή θέλουμε, εντός του 2025, να την επεκτείνουμε, προσθέτοντας κι άλλα έγγραφα και λειτουργίες.
Η τέταρτη δράση είναι η ηλεκτρονική ταυτότητα που ανακοινώσαμε αρχές της χρονιάς και έχει να κάνει με τον ηλεκτρονικό κόσμο.
Τρέχουμε λοιπόν το 2025 να χτίσουμε πάνω σε αυτά τα εργαλεία του Ψηφιακού Πολίτη, συνεχίζοντας παράλληλα με την αναβάθμιση των συστημάτων και της ευρύτερης τεχνολογικής υποδομής της κρατικής μηχανής. Σε ό,τι αφορά λοιπόν τις αναβαθμίσεις και τα μεγάλα συστήματα που βρίσκονται σε εξέλιξη, αυτά θα δώσουν απτά αποτελέσματα σε μία περίοδο 18 με 24 μηνών από σήμερα. Για παράδειγμα, το νέο School management σύστημα το οποίο θα δώσει τη δυνατότητα, εντός της χρονιάς, για σχολικές εγγραφές σε όλες τις βαθμίδες φοίτησης των μαθητών. Ξεκίνησε ήδη πιλοτικά [ND1] με την Α’ τάξη του Δημοτικού με πολύ ικανοποιητικά αποτελέσματα, ενώ στη συνέχεια θα προχωρήσουμε και με την δημιουργία του ηλεκτρονικού φακέλου του μαθητή.
Τέτοια παραδείγματα συστημάτων είναι επίσης το νέο σύστημα αυτοματοποίησης των υπηρεσιών των ταχυδρομείων, το οποίο θα ολοκληρωθεί φέτος, των Κοινωνικών Ασφαλίσεων, του Εφόρου Εταιρειών, του Τμήματος Φορολογίας το TaxForAll, τα οποία θα αρχίσουν να έχουν αποτελέσματα από φέτος, αλλά θα συνεχίζει η υλοποίησή τους και το 2026.
Η εφαρμογή του Ψηφιακού Πολίτη αποτελεί μία από τις σημαντικότερες μεταρρυθμίσεις που έχει εφαρμοστεί, που στόχο έχει να λύσει τα χέρια των πολιτών με πρόσβαση σε επίσημα έγγραφα. Πού έχουν φτάσει σήμερα οι εγγραφές και πότε αναμένεται να γίνει προσθήκη και άλλων εγγράφων, όπως η Κάρτα Φιλάθλου;
Οι εγγραφές έχουν φτάσει τις 30 χιλιάδες. Σε ό,τι αφορά την κάρτα φιλάθλου, έχουμε ξεκινήσει τις επαφές με τον ΚΟΑ και υπολογίζω ότι θα είμαστε έτοιμοι περίπου τον Απρίλιο με Μάιο, για να μπορέσουμε να το βγάλουμε στην αγορά.
Αυτή την εβδομάδα, μαζί με ομάδα του Υφυπουργείου, βρεθήκαμε στην Ελλάδα για συνάντηση με τον ομόλογό μου Υπουργό Ψηφιακής Διακυβέρνησης της Ελλάδας, και συζητήσαμε τα επόμενα βήματα που αφορούν την διαλειτουργικότητα. Δηλαδή να μπορούν οι εφαρμογές του Ψηφιακού Πολίτη και του gov.gr wallet, να μιλάνε μεταξύ τους, ώστε να μπορούν οι κύπριοι πολίτες να παρουσιάσουν και στην Ελλάδα την ψηφιακή μορφή του εγγράφου τους και να γίνει αποδεκτή, και αντίστροφα. Αυτό μπορεί να υλοποιηθεί νωρίτερα και από το χρονικό πλαίσιο για την κάρτα φιλάθλου.
Εξετάζουμε επίσης τη δυνατότητα να χρησιμοποιείται η εφαρμογή του Ψηφιακού Πολίτη και από ανήλικους, ωστόσο υπάρχουν ορισμένα ζητήματα τα οποία πρέπει ακόμη να δούμε. Επίσης διερευνούμε και τη συμπερίληψη και αλλοδαπών προσώπων που βρίσκονται μόνιμα στην Κύπρο, καθώς σήμερα η εφαρμογή είναι μόνο διαθέσιμη για Κύπριους πολίτες.
Μία από τις πρώτες κινήσεις του Υφυπουργείου για το 2025 ήταν η διάθεση της ηλεκτρονικής ταυτότητας. Υπήρξε ανταπόκριση από το κοινό;
Μέχρι την Πέμπτη 6 Φεβρουαρίου, είχαμε επτά χιλιάδες αιτήσεις. Αν λάβει κανένας υπόψη την ιδιαιτερότητα και την πολύ συγκεκριμένη χρήση που έχει το εργαλείο αυτό, είμαστε ικανοποιημένοι με τη μέχρι στιγμής ανταπόκριση. Περίπου 2000 πολίτες έχουν ήδη περάσει και από την ταυτοποίηση στα Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών, όπως απαιτεί η διαδικασία, και άλλοι τόσοι έχουν προγραμματισμένο ραντεβού. Άρα και τα ΚΕΠ ανταποκρίνονται επαρκώς στην ανάγκη και θεωρώ γενικά πως έχει γίνει μια πολύ καλή αρχή.
Για εμάς είναι σημαντικό να καταλάβει ο κόσμος, οι επιχειρήσεις, οι οργανισμοί, οι τράπεζες, οι ασφαλιστικές εταιρείες, τη σημασία του εργαλείου αυτού και να το αξιοποιήσουν για να διευρύνουν την ηλεκτρονική τους σχέση με τους πελάτες τους. Δηλαδή ο πολίτης, αντί να πρέπει να υπογράψει χειρόγραφα ένα έντυπο ή ένα συμβόλαιο, να έχει τη δυνατότητα να το υπογράψει διαδικτυακά. Αυτό θα σπρώξει τους πολίτες να χρησιμοποιήσουν την ηλεκτρονική ταυτότητα και τις εταιρείες να αναπτύξουν νέες ψηφιακές λύσεις. Είναι ένα πολύτιμο εργαλείο για την ψηφιακή οικονομία, και ευελπιστώ ότι θα συνεχίσει αυτό το ενδιαφέρον, ώστε να καλυφθεί και ο στόχος των 100 χιλιάδων χρηστών.
Ποια η διαδικασία με απλά λόγια για την ηλεκτρονική ταυτότητα αλλά και ποια τα οφέλη για τους πολίτες;
Η διαδικασία αποτελείται από τρία βήματα. Το πρώτο είναι η δημιουργία λογαριασμού στην πλατφόρμα του εγκεκριμένου παρόχου. Το δεύτερο βήμα είναι να συμπληρωθεί διαδικτυακά η αίτηση του χρήστη, που ουσιαστικά αφορά τα στοιχεία του, ενώ θα πρέπει ο πολίτης να ανεβάσει και φωτογραφία της ταυτότητάς του. Το τρίτο βήμα είναι πως πρέπει, λόγω απαίτησης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και ακριβώς επειδή είναι εργαλείο που μπορεί να χρησιμοποιηθεί διασυνοριακά εντός των κρατών μελών, να τυπωθεί η αίτηση από την πλατφόρμα, οι πολίτες να παρουσιαστούν στα ΚΕΠ με ραντεβού και να υπογράψουν ενώπιον λειτουργού, ενώ παράλληλα να δείξουν την ταυτότητά τους. Ο λόγος είναι επειδή είναι ένα εργαλείο με σοβαρή υπόσταση, πρέπει να γνωρίζουμε ότι το δίνουμε στο σωστό άτομο.
Έτσι ολοκληρώνεται η διαδικασία και το μόνο που μένει είναι οι χρήστες να λάβουν ένα μήνυμα sms και ένα email έγκρισης και εντός πέντε ημερών να μπουν ξανά πίσω στην πλατφόρμα για να ενεργοποιήσουν την ηλεκτρονική τους ταυτότητα.
Να ξεκαθαρίσουμε ότι με ηλεκτρονική υπογραφή ενός εγγράφου, δεν σημαίνει ότι οι χρήστες θα πρέπει να έχουν μαζί τους κάποια ειδική συσκευή ή usb ή οτιδήποτε άλλο. Αυτό που χρειάζεται να γνωρίζουν είναι τα διαπιστευτήρια τους, δηλαδή το όνομα χρήστη και τον κωδικό-password, και να έχουν στην κατοχή τους την συσκευή (κινητό για παράδειγμα) η οποία είναι «δεμένη» με την ηλεκτρονική υπογραφή. Ανεβάζουν το έγγραφο που θέλουν να υπογράψουν, επιλέγουν το σημείο υπογραφής, καταχωρούν τα στοιχεία και στη συνέχεια έρχεται μία ειδοποίηση (push notification) για επιβεβαίωση και με βιομετρικά στοιχεία της χρήσης της ηλεκτρονικής υπογραφής.
Όταν ολοκληρωθεί αυτή διαδικασία, το έγγραφο κλειδώνει και δεν μπορεί να αλλοιωθεί ούτε το ίδιο το έγγραφο, ούτε η υπογραφή, κάτι που στον φυσικό κόσμο μπορεί να γίνει μέσω της πλαστογραφίας. Αν αλλοιωθεί ένα από τα δύο, τότε ακυρώνεται η υπογραφή. Επίσης πέραν πάσης αμφιβολίας, υπάρχει ψηφιακό ίχνος και μπορούμε να γνωρίζουμε με ακρίβεια και ασφάλεια πότε υπογράφηκε.
Εμείς ως Κυβέρνηση, ενσωματώσαμε ήδη την ηλεκτρονική υπογραφή στην πλατφόρμα «ΙΠΠΟΔΑΜΟΣ» για την έγκριση και υποβολή οικοδομικών και πολεοδομικών αδειών. Φεύγει δηλαδή η χαρτούρα και η ευθύνη να έχει κάποιος μαζί του τα υποστηρικτικά έντυπα, ενώ οι λειτουργοί των ΕΟΑ εκδίδουν τις άδειες με ηλεκτρονική υπογραφή. Αυτό ακριβώς θα εφαρμοστεί και στο σύστημα του Τμήματος Οδικών Μεταφορών και του Εφόρου Εταιρειών.
Επιπλέον, οι χρήστες του CY Login, μπορούν να έχουν πρόσβαση στα κρατικά συστήματα με τα διαπιστευτήρια της ηλεκτρονικής τους ταυτότητας. Παράλληλα, μία σειρά από έντυπα και αιτήσεις που σήμερα δεν έχουν ακόμη ψηφιοποιηθεί, θα μπορεί ο πολίτης να τις συμπληρώσει, να τις υπογράψει ηλεκτρονικά και να τις στείλει μέσω email στην εκάστοτε αρμόδια υπηρεσία. Ενώ μέχρι σήμερα οι πολίτες θα έπρεπε να τις τυπώσουν, να τις συμπληρώσουν χειρόγραφα, να τις υπογράψουν, πιθανόν να πρέπει να πιστοποιήσουν την υπογραφή τους και να μεταβούν στα ΚΕΠ ή αλλού να τις υποβάλουν. Είναι όλη αυτή τη διαδικασία που θέλουμε να απλοποιήσουμε, έως ότου ψηφιοποιηθούν οι υπηρεσίες αυτές.
Ξεκινάμε με 21 τέτοιες αιτήσεις των Κοινωνικών Ασφαλίσεων, εκ των οποίων οι 10 είναι ήδη διαθέσιμες, ενώ στη συνέχεια θα προσθέσουμε και άλλες. Είναι μία απλή μορφή ψηφιοποίησης, που όμως έχει οφέλη για τον πολίτη και την καθημερινότητά του.
Το Υπουργικό Συμβούλιο άναψε το πράσινο φως για την δημιουργία της Εθνικής Εξειδικευμένης Επιτροπής για την Τεχνητή Νοημοσύνη. Η Κύπρος διαθέτει σήμερα τα μέσα για να μπορέσει να αναπτύξει την τεχνική νοημοσύνη; Ποια είναι αυτά και ποιες οι ελλείψεις;
Καταρχήν, είναι τεράστια η σημασία της σύστασης αυτής της Εξειδικευμένης Επιτροπής, το AI Taskforce. Πιστεύω δείχνει την δέσμευσή μας ως Κυβέρνηση να δούμε σοβαρά το θέμα της τεχνητής νοημοσύνης, διότι όποιο κράτος πλέον μείνει εκτός, θα έχει σημαντικό μειονέκτημα.
Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου σχετικά με την ωριμότητα και την ετοιμότητα των χωρών να μπορέσουν να διαμορφώσουν και να εφαρμόσουν την τεχνητή νοημοσύνη, η Κύπρος βρίσκεται στην 35η θέση ανάμεσα σε 174 χώρες. Η τεχνητή νοημοσύνη, αυτή είναι η φύση της ως τεχνολογία, μπορεί να χρησιμοποιηθεί εύκολα και άμεσα, φτάνει να βρει κανείς τις κατάλληλες εφαρμογές της. Χρειάζεται βέβαια ταλέντο και εξειδίκευση, που θεωρώ ότι είναι δύο από τα δυνατά σημεία της Κύπρου.
Ποσοστιαία μέσα στον πληθυσμό, έχουμε υψηλό αριθμό ειδικών τεχνολογίας και τεχνητής νοημοσύνης. Το θέμα είναι να μπορέσουμε να αξιοποιήσουμε αυτό το ανθρώπινο δυναμικό. Επίσης είναι απαραίτητη η υπολογιστική ισχύ, δηλαδή υποδομές, για να μπορέσουν να εκπαιδευτούν αυτά τα μεγάλα γλωσσικά μοντέλα, αλλά δεν σημαίνει ότι είναι απαραίτητο να αναπτυχθούν από όλες τις χώρες στον ίδιο βαθμό.
Παράλληλα, απαιτούνται δεδομένα τα οποία είναι διαθέσιμα και είναι ευθύνη του Υφυπουργείου να χτίσει ένα καλύτερο πλαίσιο διαχείρισης των δεδομένων του δημοσίου, κάτι που βρίσκεται στα σχέδια μας για το 2025. Οι προϋποθέσεις είναι εκεί, ένα μεγάλο μέρος της επιχειρηματικής κοινότητας αξιοποιεί ήδη την τεχνητή νοημοσύνη, αλλά έχουμε ακόμα δρόμο να διανύσουμε σε αυτό τον τομέα, όσον αφορά κυρίως τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις. Αυτή είναι η μία αδυναμία.
Η άλλη αδυναμία είναι το δημόσιο. Πρέπει να αξιοποιήσουμε καλύτερα σε αυτό την τεχνητή νοημοσύνη, κάτι που θα χτίσουμε μέσω και του έργου της Εξειδικευμένης Επιτροπής. Θέλουμε να διαμορφώσουμε μία εφαρμοσμένη στρατηγική εντός της χρονιάς, για το πως μπορούμε να αξιοποιήσουμε την τεχνητή νοημοσύνη στο δημόσιο και ευρύτερα στην οικονομία.
Τα κράτη που θα κερδίσουν στην προσπάθεια αυτή, δεν είναι απαραίτητα αυτά που θα χτίσουν εξ αρχής τα μεγάλα γλωσσικά μοντέλα. Κερδισμένοι θα είναι εκείνοι που θα μπορέσουν να εφαρμόσουν κατάλληλα την συγκεκριμένη τεχνολογία.
Μέσα στο 2024 έγινε μία προσπάθεια για μεταβίβαση στην ψηφιακή δικαιοσύνη με την πλατφόρμα e-justice. Ωστόσο τερματίστηκε η σύμβαση με την ανάδοχο εταιρεία αφού δεν τήρησε τους όρους της συμφωνίας. Ποιο είναι το πλάνο σας για τα επόμενα βήματα;
Υπολογίζουμε πως εντός του μήνα, θα εκδοθεί διαγωνισμός για αναβάθμιση του i-justice. Έχουμε περάσει από μία μικρή περίοδο διερεύνησης κατά την οποία επιβεβαιώθηκε ότι, το συγκεκριμένο σύστημα μπορεί να ικανοποιήσει τις ανάγκες του τομέα, κάτι που έγινε σε συνεργασία με τις δύο μεγάλες κατηγορίες χρηστών, τον Παγκύπριο Δικηγορικό Σύλλογο και την Δικαστική Υπηρεσία. Αφού έγινε αυτό, θα προχωρήσουμε σύντομα με τον διαγωνισμό, ώστε να επεκτείνουμε τις δυνατότητες και λειτουργίες του i-justice.
Υπήρχε όμως και το σενάριο ανάπτυξης μίας άλλης πλατφόρμας.
Θεωρήσαμε πολύ πιο φρόνιμο να αξιοποιήσουμε ένα σύστημα το οποίο υπάρχει ήδη και καλύπτει ένα μεγάλο μέρος των αναγκών. Οι χρήστες είναι ικανοποιημένοι, κάτι που αποδείχθηκε από μία σύντομη διερεύνηση και μελέτη. Έτσι θεωρήθηκε πιο οικονομικά αποδοτικό και πρακτικό, να χτίσουμε πάνω σε εκείνο, παρά να ξεκινήσουμε από την αρχή τη διαδικασία για ένα νέο σύστημα που θα πάρει, προφανώς, και περισσότερο χρόνο.
Οι Προέδροι των Επαρχιακών Οργανισμών Αυτοδιοίκηση δήλωσαν μη ικανοποιημένοι με τους στόχους και τις επιδιώξεις του μηχανογραφικού συστήματος «ΙΠΠΟΔΑΜΟΣ». Πως απαντάτε;
Είχα και πρόσφατα συνάντηση με τους προέδρους των ΕΟΑ στην παρουσία και της ομάδας του Υπουργείου Εσωτερικών και του Τμήματος Πολεοδομίας. Η αλήθεια είναι πως η εικόνα που έχω αποκομίσει από τη συζήτηση, ήταν διαφορετική από αυτή που είδα στα Μέσα, μετά την συνάντηση. Το έχω συζητήσει με τους προέδρους.
Είναι θεμιτό να υπάρχουν ανάγκες και αγωνία για την περαιτέρω βελτίωση του συστήματος, όμως θεωρώ ότι πλέον δεν παρουσιάζει προβλήματα όσον αφορά την ανταπόκριση του συστήματος, παρόλο που υπάρχει πλάνο για συνεχόμενη αναβάθμιση εντός της χρονιάς, σε συντονισμό με τους ΕΟΑ. Τα θέματα που έχουν προκύψει, αφορούν βελτιώσεις που εντοπίζονται τώρα μέσα από την τριβή με το σύστημα.
Βρισκόμαστε στην τέταρτη δέσμη παραδοτέων αλλαγών και υπάρχουν ακόμη τρεις προγραμματισμένες, μέσα στις οποίες εμπίπτουν και οι αποφάσεις του Υπουργείου Εσωτερικών για ταχεία και αυτόματη υλοποίηση των οικοδομικών και πολεοδομικών αδειών, που θα δώσουν τεράστια ώθηση στον τομέα.
Οπότε η απάντησή μου είναι ότι πρέπει να στηρίξουμε το σύστημα, και αυτό είναι που έχω εκλάβει και από την συνάντηση για να είμαι ειλικρινής. Υπάρχουν κάποιες βελτιώσεις που πρέπει να γίνουν και έχουμε δεσμευτεί ότι πρέπει να τις υλοποιήσουμε, αλλά νιώθω ότι τελικά καταλήξαμε - που ίσως στην αρχή να ήταν δικαιολογημένο γιατί υπήρχαν όντως προβλήματα - να αναφερόμαστε μόνο στο σύστημα, ενώ τα προβλήματα φαίνεται ότι δεν αφορούν το σύστημα αλλά άλλους παράγοντες.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: