Δεν κλείνει η συζήτηση για την αλλαγή ωραρίου στα σχολεία-Προσπάθεια προς πάσα κατεύθυνση
Φοινιώ Σάββα 06:00 - 10 Φεβρουαρίου 2025
![373419021_1467304170694283_4304470482611253079_n](/images/a02VuCnAZTKsmJMvwvWde3NnVMA=/845017/width-750/2025/02/03/373419021_1467304170694283_4304470482611253079_n.jpg)
Δεν κλείνει η συζήτηση, όσον αφορά στο θέμα της αλλαγής ωραρίου των σχολείων, με τους βουλευτές να επιμένουν στις προσπάθειές τους, καθώς κρίνεται πως είναι καιρός για να επέλθουν σημαντικές αλλαγές επί του θέματος. Πάντως, διαπιστώθηκε πως υπάρχει πρόσφορο έδαφος για τις συζητήσεις, με τους μόνους που εκφράζουν αντίθετη άποψη να είναι οι εκπαιδευτικοί.
Το θέμα της αλλαγής ωραρίου των σχολείων δεν είναι καινούργιο, καθώς είχε τεθεί στο τραπέζι από το 2021, όταν ο πρόεδρος της Επιτροπής Παιδείας και βουλευτής του ΔΗΚΟ, Παύλος Μυλωνάς, ο οποίος προωθούσε την άποψη ότι πρέπει να υπάρξει αλλαγή τόσο στα αναλυτικά προγράμματα όσο και στα ωρολόγια, με στόχο να επωφεληθούν οι μαθητές και να μην πηγαίνουν στα σχολεία τους από τις 7:30 το πρωί, σε κατάσταση που δεν τους βοηθά να παρακολουθήσουν το μάθημά τους.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Σε κοινή γραμμή γονείς Δημοτικής και Βουλή για αλλαγή στο ωράριο των σχολείων-Αγωνία για κλιματιστικά
Κατά τη διάρκεια της συζήτησης είχαν ακουστεί διάφορες απόψεις, με τους πλείστους να τάσσονται υπέρ της πρότασης του κ. Μυλωνά, καθώς θεωρούν ότι θα επιφέρει βελτιωμένα μαθησιακά αποτελέσματα, ενώ θα αλλάξει και την κατάσταση στα σχολεία, με τους μαθητές να είναι πιο συγκεντρωμένοι και ενεργοί. Μόνοι που διαφωνούσαν ήταν οι εκπαιδευτικοί, οι οποίοι επικαλούμενοι διεθνείς έρευνες, υποστήριξαν πως η έλευση στις 7:30 το πρωί έχει οφέλη για τους μαθητές.
Πάντως, παρά το γεγονός ότι υπήρξε πρόσφορο έδαφος από τους πλείστους εμπλεκόμενους φορείς, ενώ υπήρχε και από πλευράς προηγούμενης Κυβέρνησης θετική πρόθεση για το θέμα, εντούτοις μετά τις πρώτες συζητήσεις το θέμα μπήκε στα συρτάρια, χωρίς να υπάρξει οποιαδήποτε αλλαγή επ’ αυτού.
Ωστόσο, ο Παύλος Μυλωνάς έδειξε τις προθέσεις του από την πρώτη στιγμή και με την πρώτη ευκαιρία, το θέμα επαναφέρετο προς συζήτηση, ενώπιον της Επιτροπής Παιδείας, σε συνάρτηση με τα άλλα ζητήματα που ταλανίζουν τον τομέα της παιδείας. Σημειώνεται πως μία σημαντική παράμετρος στο συγκεκριμένο θέμα είναι και το γεγονός ότι θα επιφέρει σημαντικές αλλαγές και σε ένα άλλο σοβαρό πρόβλημα που απασχολεί την κοινωνία στο σύνολό της, που είναι το κυκλοφοριακό. Αυτό επειδή επικρατεί η άποψη πως σε περίπτωση που αλλάξει το ωράριο λειτουργίας των σχολείων, ένα σημαντικό μερίδιο οδηγών δεν θα κυκλοφορούν σε ώρες αιχμής και θα αποσυμφωρηθεί η πίεση στις οδικές αρτηρίες.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Επεκτείνεται σε 60 μονάδες ο θεσμός των θερινών σχολείων-Λειτουργεί σε όλα τα ειδικά
Η πιο πρόσφατη συζήτηση για το συγκεκριμένο θέμα ήταν την περασμένη εβδομάδα, κατά την πρώτη συνάντηση της νέας συνομοσπονδίας οργανωμένων γονέων Δημοτικής Εκπαίδευσης με την Επιτροπή Παιδείας, κατά την οποία οι γονείς είχαν εκφράσει τη θετική τους άποψη επί του θέματος, ενώ εξέφρασαν και κάποιους προβληματισμούς, για τον τρόπο μεταφορά των μαθητών, σε περίπτωση που οι γονείς πρέπει να πάνε στη δουλειά. Οι ανησυχίες τους διασκεδάστηκαν από τους βουλευτές και διαπιστώθηκε πως επικρατεί να υπάρχει κοινό έδαφος.
Πάντως, αυτό που διαμηνύεται από τους εμπλεκόμενους είναι ότι το θέμα είναι άμεσα συνυφασμένο με το θεσμό των Ολοήμερων Σχολείων, που προωθεί το Υπουργείο Παιδείας για όλες τις σχολικές μονάδες. Συγκεκριμένα, αυτό που προωθείται από πλευράς των φορέων είναι ότι σε περίπτωση που αλλάξει το ωράριο λειτουργίας των σχολείων, είναι πιο εύκολο να προωθηθεί ο θεσμός του Ολοήμερου Σχολείου, καθώς θα είναι λιγότερες οι ώρες που οι μαθητές θα μένουν στις σχολικές μονάδες. Την ίδια ώρα, θα είναι εφικτό να υπάρξει σύνδεση του προγράμματος των πρωινών σχολείων με των απογευματινών, κάτι που αυτή τη στιγμή δεν συμβαίνει.
Έστειλε επιστολή στον Πρόεδρο και τους πολιτικούς αρχηγούς
Σημειώνεται πως για να αναπτύξει την πρότασή του, ο πρόεδρος της Επιτροπής Παιδείας έστειλε τον περασμένο Νοέμβριο επιστολή στον Πρόεδρο της Δημοκρατίας, αλλά και τους πολιτικούς αρχηγούς, στην οποία περιλαμβάνει όλα τα επιχειρήματα που υποστηρίζει αλλά και τα δεδομένα που έχουν καταγραφεί γύρω από το θέμα.
Παρά το γεγονός ότι μέχρι στιγμής δεν υπήρξε οποιαδήποτε απάντηση προς την επιστολή του, ο κ. Μυλωνάς δεν τα παρατά και συνεχίζει να προωθεί την πρότασή του, με κινήσεις προς πάσα κατεύθυνση, με μοναδικό γνώμονα να τεθούν οι βάσεις, ώστε να υπάρξουν στο άμεσο μέλλον αλλαγές επ’ αυτού.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Έτοιμη η πρόταση ΥΠΑΝ για το σύστημα αξιολόγησης εκπαιδευτικών-«Εδώ και πενήντα χρόνια είναι το ίδιο»
![Altamira22](https://reporter.com.cy/media/documents/Altamira22.png)