Ανοίγει η συζήτηση για στέρηση άδειας σε νέους οδηγούς που είναι θετικοί σε άλκοτεστ-Η πρόταση στο τραπέζι
Φοινιώ Σάββα 06:00 - 07 Ιανουαρίου 2025
Έντονο προβληματισμό και ανησυχία έχουν προκαλέσει σε όλους τους αρμόδιους, οι αυξημένοι αριθμοί στα θανατηφόρα δυστυχήματα που σημειώθηκαν τους περασμένους μήνες, με τους φορείς να ψάχνουν λύσεις για να μην παρατηρούνται αυτές οι τραγωδίες. Προς αυτή την κατεύθυνση, ανοίγει η συζήτηση για την πρόταση νόμου που έχει κατατεθεί για στέρηση άδειας σε νέους οδηγούς, όταν βρίσκονται θετικοί στο άλκοτεστ.
Το τελευταίο διάστημα διάφορες Επιτροπές στη Βουλή είχαν θέσει προς συζήτηση το σοβαρό ζήτημα των θανατηφόρων δυστυχημάτων, ειδικά μετά τα αυξημένα περιστατικά που σημειώθηκαν στους δρόμους της Κύπρου, σε μία προσπάθεια να βρεθεί ο τρόπος που θα μειωθούν τα δυστυχήματα και έχουν κατατεθεί διάφορες προτάσεις προς αυτή την κατεύθυνση. Μία εξ αυτών είναι και η πρόταση για μηδενική αλκοόλη για τους νέους οδηγούς, σε αντίθετη περίπτωση να υπάρχουν αυστηρές ποινές.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Ένταξη «Οδικής Αγωγής» στη δημόσια εκπαίδευση ζητούν οι βουλευτές ως απάντηση στη λαίλαπα της ασφάλτου
Συγκεκριμένα, την εν λόγω πρόταση νόμου κατέθεσε ο βουλευτής και των εκ των αντιπροέδρων του Δημοκρατικού Κόμματος, Χρύσανθος Σαββίδης και προνοεί όπως σε άτομα που θεωρούνται νέοι οδηγοί (σ.σ. όσοι οδηγούν για τρία χρόνια και κάτω) να μην επιτρέπεται να πίνουν ποτό πριν οδηγήσουν. Στην πρόταση του κ. Σαββίδη αναφέρεται πως αν πιαστούν με οποιαδήποτε ένδειξη, ακόμη και κάτω από το επιτρεπτό όριο, να υπάρχει μέχρι και στέρηση άδειας για ένα χρόνο.
Αυτή τη πρόταση νόμου έρχεται να συμβάλει στις προσπάθειες που καταβάλλονται, για να αυξηθούν τα εργαλεία και οι δράσεις των αρμόδιων Αρχών, ώστε να περιοριστεί η κατάσταση με τα θανατηφόρα δυστυχήματα. Σημειώνεται πως βάσει της υφιστάμενης νομοθεσίας, υπάρχει πρόνοια όπως το επιτρεπτό όριο αλκοόλης για τους νέους οδηγούς είναι 9%.
Πάντως, μέχρι στιγμής υπήρξε μία πρώτη θετική ανταπόκριση από πλευράς βουλευτών, ωστόσο οι προθέσεις όλων θα διαφανούν κατά την διάρκεια της συζήτησης, που θα πραγματοποιηθεί ενώπιον της Επιτροπής Μεταφορών, η οποία είναι και η καθ’ ύλην αρμόδια για να μελετήσει το συγκεκριμένο θέμα. Μάλιστα, ενώπιον των βουλευτών αναμένεται να κληθούν και όλοι οι αρμόδιοι, ώστε να καταθέσουν τις απόψεις τους περί του θέματος, για να υπάρξει μία σχετική κατάληξη, που θα είναι προς όφελος όλων των οδηγών.
Σκοπός της πρότασης νόμου είναι να περάσει το μήνυμα ότι όποιος καταναλώνει αλκοόλ δεν πρέπει να πιάνει τιμόνι, κάτι το οποίο περιλαμβάνεται στον κώδικα οδικής κυκλοφορίας, δυστυχώς δεν τηρείται. Αυτό φαίνεται και από τα στοιχειά που ακούστηκαν ενώπιον της Βουλής, τα οποία έδειξαν πως για την τριετία 2021-2024 μία από τις κυριότερες αιτίες των θανατηφόρων δυστυχημάτων ήταν η αλκοόλη και η υπερβολική ταχύτητα.
Συνεχίζεται η συζήτηση για μάθημα οδικής ασφάλειας
Σημειώνεται πως το θέμα της δημιουργίας οδικής συνείδησης και κουλτούρας έχει απασχολήσει ξανά τη Βουλή, καθώς στην Επιτροπή Παιδείας έχει ανοίξει μία συζήτηση για να ενταχθεί μάθημα στα σχολεία, ώστε από νεαρή ηλικία να υπάρχει καλλιέργεια για τους κινδύνους που περιέχονται όταν κάποιος οδηγεί υπό την επήρεια οποιασδήποτε ουσίας.
Το θέμα είχε τεθεί προς συζήτηση τον περασμένο Νοέμβριο και ακούστηκαν αρκετές απόψεις, σε μία προσπάθεια να ενταχθεί σε όλα τα σχολεία, όλων των βαθμίδων το μάθημα της «Οδικής Αγωγής», καθώς τα θανατηφόρα δυστυχήματα των προηγούμενων μηνών είχαν καταστήσει επιτακτική την ανάγκη εξέτασης του τρόπου ενημέρωσης και εκπαίδευσης των παιδιών σε σχέση με την οδική ασφάλεια και την αναγκαία ένταξη ειδικού μαθήματος στα δημόσια σχολεία. Κατά τη διάρκεια της συζήτησης, οι βουλευτές είχαν καλέσει το Υπουργείο Παιδείας να επανεξετάσει τους τρόπους για την αγωγή της κυκλοφορίας, ούτως ώστε να αυξηθεί στη δημοτική εκπαίδευση το μάθημα και τα εκπαιδευτικά προγράμματα για τους μικρούς μαθητές. Η συζήτηση επί του θέματος αναμένεται να συνεχιστεί σε κατοπινό στάδιο.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Έντονη ανησυχία για τα θανατηφόρα-Ανοίγει η συζήτηση για εισαγωγή μαθήματος οδικής συνείδησης