Πάνω από δυο χιλιάδες οι καταγγελίες για χρήστες σκούτερ σε ένα χρόνο-Αυξημένες κατά πολύ σε σχέση με πέρσι
Στέλιος Χαραλάμπους 07:41 - 04 Ιανουαρίου 2025
Πέρασαν περισσότερα από δύο χρόνια από την ψήφιση και εφαρμογή του νόμου για την επιβολή προστίμων σχετικά με τη διακίνηση πολιτών με ηλεκτρικά σκούτερ στους κυπριακούς δρόμους. Παρ’ όλα αυτά, παρατηρούνται ακόμα φαινόμενα αναρχίας. Ηλεκτρικά πατίνια βρίσκονται πεταμένα δεξιά και αριστερά στα πεζοδρόμια, ενώ, όπως προκύπτει από τις καταγγελίες της Αστυνομίας, ένα σημαντικό ποσοστό των χρηστών είτε δεν έχει κατανοήσει πλήρως τη νομοθεσία είτε την αγνοεί.
Το ζήτημα της διακίνησης με ηλεκτρικά σκούτερ δεν είναι καινούργιο. Αντιθέτως, απασχολεί εδώ και πολύ καιρό, με τις αρμόδιες αρχές να αναζητούν λύσεις. Προς αυτή την κατεύθυνση, οι δήμοι έχουν εντατικοποιήσει τους ελέγχους τους. Παράλληλα, ο μεγαλύτερος πονοκέφαλος για τις τοπικές αρχές, αλλά και για τους πολίτες, ιδίως για όσους χρησιμοποιούν τροχοκάθισμα, είναι ότι οι χρήστες των ηλεκτρικών σκούτερ, αφού φτάσουν στον προορισμό τους, τα αφήνουν κυρίως πεταμένα στα πεζοδρόμια. Αυτό προκαλεί προβλήματα, αλλά και εκνευρισμό στους πεζούς.
Προς αντιμετώπιση του προβλήματος, λειτουργοί των δήμων και της διαχειρίστριας εταιρείας βρίσκονται σε συνεχή επικοινωνία και συνεργασία. Κάποιοι δήμοι, όταν εντοπίζουν εγκαταλελειμμένα σκούτερ σε δημόσιο χώρο, έχουν τη δυνατότητα να εκδίδουν και να επιβάλλουν πρόστιμα. Επιπλέον, αν οι δημοτικές αρχές εντοπίσουν σκούτερ που δεν φέρει μοναδικό σειριακό αριθμό, μπορούν να το κατάσχουν. Για την αποδέσμευσή του απαιτείται η πληρωμή προστίμου.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που εξασφάλισε ο REPORTER, από την αρχή του χρόνου μέχρι και τις 30/12, η Αστυνομία κατήγγειλε συνολικά 2.225 άτομα για παραβιάσεις της νομοθεσίας που αφορά τα ηλεκτρικά πατίνια.
Οι καταγγελίες που σχετίζονται με την οδήγηση ηλεκτρικού σκούτερ σε μη επιτρεπόμενο χώρο διακίνησης ανέρχονται σε 946. Επιπλέον, 646 άτομα καταγγέλθηκαν για χρήση σκούτερ χωρίς κατάλληλο προστατευτικό κράνος, ενώ 286 καταγγελίες αφορούν άτομα που δεν έφεραν φωσφοριζόμενα διακριτικά κατά τη χρήση συσκευής προσωπικής κινητικότητας.
Ακόμη, 194 άτομα καταγγέλθηκαν επειδή κινούνταν εκτός της καθορισμένης λωρίδας, ενώ 59 καταγγελίες σχετίζονται με τη μη λειτουργία των φανών. Άλλες 36 καταγγελίες αφορούν άτομα που είχαν αντικείμενα τοποθετημένα ή κρεμασμένα στο σκούτερ, και 10 καταγγελίες αφορούν άτομα που μετέφεραν άλλους κάτω των 14 ετών.
Οι καταγγελίες για παραβάσεις που αφορούν τα ηλεκτρικά πατίνια παρουσίασαν αύξηση, καθώς το 2023 ανήλθαν σε περίπου 1.500, με τις περισσότερες να σχετίζονται με οδήγηση σε μη επιτρεπόμενο χώρο και μη χρήση κράνους.
Η νομοθεσία που ψηφίστηκε για τη ρύθμιση της χρήσης των ηλεκτρικών σκούτερ προβλέπει πρόστιμα ύψους έως και 85 ευρώ. Συγκεκριμένα, το πρόστιμο των 85 ευρώ επιβάλλεται όταν ο οδηγός είναι κάτω των 14 ετών, όταν υπερβαίνει το όριο ταχύτητας των 20 χιλιομέτρων/ώρα ή όταν δεν φορά προστατευτικό κράνος.
Επιπλέον, πρόστιμο ίδιου ύψους μπορεί να επιβληθεί και σε οδηγούς μηχανοκίνητων οχημάτων που δεν λαμβάνουν μέτρα προστασίας έναντι των οδηγών ηλεκτρικών σκούτερ.
Η διακίνηση ηλεκτρικών σκούτερ επιτρέπεται μόνο σε δρόμους με ανώτατο όριο ταχύτητας 30 χιλιομέτρων/ώρα, σε ποδηλατόδρομους, ποδηλατολωρίδες ή σε επεκτάσεις ποδηλατοδρόμων που φέρουν ειδική σήμανση. Αντίθετα, απαγορεύεται σε αυτοκινητόδρομους, δρόμους ταχείας κυκλοφορίας, πλατείες ή πεζοδρόμους, εκτός αν ο οικείος δήμος ή κοινότητα έχει ορίσει διαφορετικά.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: