Ειδικοί εξηγούν τι προκάλεσε το αεροπορικό δυστύχημα στην Ουάσιγκτον-Τα σενάρια για τη σύγκρουση στον αέρα

Ειδικοί καταθέτουν εκτίμηση γύρω από τα αίτια της αεροπορικής τραγωδίας στην Ουάσιγκτον, με θύματα 67 ανθρώπους.

Μια σειρά σοβαρών παρανοήσεων και λάθος υπολογισμών σε ένα από τα πιο πολυσύχναστα και περίπλοκα σημεία του ουρανού στις ΗΠΑ προκάλεσε πιθανότατα τη θανατηφόρα σύγκρουση στον αέρα το βράδυ της Τετάρτης μεταξύ ενός επιβατικού αεροσκάφους της American Airlines και ενός ελικοπτέρου Black Hawk του αμερικανικού στρατού κοντά στο Εθνικό Αεροδρόμιο Ronald Reagan.

Η συντριβή, η οποία στοίχισε τη ζωή και στους 64 επιβαίνοντες της πτήσης 5342 από τη Γουιτσιτά του Κάνσας, συν τρεις ανθρώπους στο ελικόπτερο, είναι η πιο θανατηφόρα αεροπορική καταστροφή στις ΗΠΑ από το 2001, γράφει η New York Post. Λιγότερο από 20 δευτερόλεπτα πριν από τη σύγκρουση, ένας ελεγκτής εναέριας κυκλοφορίας προειδοποίησε το ελικόπτερο ότι πλησίαζε πολύ κοντά στο επιβατικό αεροσκάφος CRJ-700 και ο έμπειρος πιλότος του ελικοπτέρου, που πραγματοποιούσε εκπαιδευτική πτήση, το αναγνώρισε.

Ωστόσο, οι ειδικοί πιστεύουν ότι ο πιλότος του ελικοπτέρου μπορεί να έκανε ελιγμούς για να αποφύγει άλλο αεροπλάνο, ένα τζετ του ίδιου μοντέλου που απογειωνόταν πιο μακριά - και δεν είδε ποτέ το αεροσκάφος της American Airlines μέχρι που ήταν πολύ αργά.

Το ελικόπτερο Black Hawk πετούσε προφανώς πολύ ψηλά - σε ύψος περίπου 400 ποδιών - όταν συγκρούστηκε με το αεροσκάφος της American Airlines, το οποίο κατέβαινε ταχύτατα αφού είχε λάβει άδεια προσγείωσης, δήλωσαν οι ειδικοί. Ωστόσο, λόγω της περιορισμένης περιοχής γύρω από το αεροδρόμιο Reagan - υπάρχουν μόλις 50 πόδια που χωρίζουν το μέγιστο επιτρεπόμενο ύψος για τα ελικόπτερα και το ελάχιστο ύψος για τα αεροπλάνα που προσγειώνονται στο σημείο - μια πολύ μικρή απόσταση που δεν αφήνουν σχεδόν κανένα περιθώριο για λάθος. Οι αξιωματούχοι δεν έχουν ακόμη αναφερθεί σε μια πιθανή αιτία για τη συντριβή, ωστόσο, ο υπουργός Μεταφορών Σον Ντάφι δήλωσε την Πέμπτη ότι η τραγωδία ήταν «απολύτως» αποτρέψιμη, στέλνοντας σαφές μήνυμα ότι ήταν θέμα χειρισμού το τραγικό αποτέλεσμα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Bίντεο ντοκουμέντο από την σύγκρουση του αεροπλάνου με το ελικόπτερο στις ΗΠΑ

Η New York Post μίλησε με διάφορους εμπειρογνώμονες της αεροπορίας για διάφορους παράγοντες που μπορεί να συνέβαλαν στη μοιραία σύγκρουση.

Μικρό και απαιτητικό αεροδρόμιο

Tο αεροδρόμιο Reagan, αρχικά κατασκευάστηκε για να μεταφέρει σημαίνοντα πρόσωπα και αξιωματούχους στην πρωτεύουσα της χώρας με ιδιωτικά ή κυβερνητικά αεροσκάφη. Το συγκεκριμένο αεροδρόμιο είναι μικρότερο αεροδρόμιο από το Dulles ή το Washington International - τα άλλα δύο αεροδρόμια της περιοχής. Με έναν διάδρομο προσγείωσης σχεδόν στο μισό μήκος από τους συνήθεις διαδρόμους άλλων αεροδρομίων που κατασκευάστηκαν για να φιλοξενούν μεγάλα αεροσκάφη, η προσγείωση είναι δύσκολη για τα εισερχόμενα αεροπλάνα, δήλωσε ο πρώην πιλότος της American Airlines με έδρα την Ουάσιγκτον, John Wright.

«Όταν χτίστηκε αρχικά το 1941, δεν υπήρχαν αεροπλάνα τζετ, τα οποία πρέπει να καταλαμβάνουν πολύ περισσότερο χώρο από τα αεροπλάνα που κινούνται με έλικα», εξήγησε.

Ο μικρότερος διάδρομος καθιστά την κάθοδο δύσκολη, δημιουργώντας την ανάγκη οι πιλότοι να είναι διπλά συγκεντρωμένοι, δήλωσε ο Wright. «Τις πρώτες φορές που πετάς εκεί, συνήθως είσαι με [έναν συνάδελφο πιλότο] που είναι πραγματικά έμπειρος», δήλωσε.

Υπάρχουν δύο διαδρομές πτήσης στην περιοχή -μία για ελικόπτερα και μία για αεροπλάνα - που συγκλίνουν κοντά στο αεροδρόμιο Reagan, σύμφωνα με επίσημο χάρτη πτήσεων. Ο ήχος του ελεγκτή εναέριας κυκλοφορίας κατέγραψε τους χειριστές να προειδοποιούν το στρατιωτικό ελικόπτερο ότι πλησίαζε την πτήση 5342 της American Airlines και να το κατευθύνουν να περάσει πίσω από το επιβατικό αεροπλάνο, το οποίο θα είχε το δικαίωμα διέλευσης για την πιο δύσκολη προσγείωση.

«Είναι ένα τόσο δύσκολο αεροδρόμιο για να προσγειώσεις ένα τζετ αεροπλάνο, καθώς η εστίασή σου είναι πραγματικά στην ταχύτητα του αέρα, το ύψος σου, τον ρυθμό καθόδου σου», είπε, προσθέτοντας ότι «το τελευταίο πράγμα που κοιτάς είναι να δεις αν κάποιος περνάει στην πορεία σου». Παρ' όλα αυτά, επέμεινε, «είναι απολύτως δυνατό να επιχειρήσετε με ασφάλεια στο Reagan International - το έκανα για 50 χρόνια, φυσικά».

Μοιραίο λάθος του ελεγκτή εναέριας κυκλοφορίας;

Ένας άλλος παράγοντας που θα μπορούσε να περιπλέξει την κατάσταση θα μπορούσε να είναι οι πολύ γενικές οδηγίες του ελεγκτή εναέριας κυκλοφορίας προς το ελικόπτερο Black Hawk. Σε ένα από τα βίντεο της σύγκρουσης, ένα δεύτερο αεροσκάφος φαίνεται στον ουρανό να απογειώνεται την ίδια στιγμή που η πτήση με προορισμό την Ουάσιγκτον προσπαθούσε να προσγειωθεί. Αντί να δώσει συγκεκριμένες πληροφορίες για το πού βρισκόταν το αεροπλάνο της Γουιτσιτά, ο ελεγκτής ρώτησε μόνο τον στρατιωτικό πιλότο αν είδε το «CRJ» - τον τύπο του αεροπλάνου - στον ουρανό, χωρίς να υποδείξει πού βρισκόταν. «Η γλώσσα είναι συνήθως περισσότερο προς την κατεύθυνση … ''Black Hawk, βλέπεις το αεροσκάφος στις 11 η ώρα σου, πέντε μίλια έξω, να κινείται βόρεια;'' ή κάτι τέτοιο», δήλωσε στην New York Post ο συνταξιούχος στρατιωτικός πιλότος ελικοπτέρων αντισυνταγματάρχης Darin Gaub.

Και πρόσθεσε: «Αυτό ίσως είναι κάτι που θα πρέπει να εξεταστεί, διότι από την εμπειρία μου, αυτού του είδους οι κλήσεις και οι προειδοποιήσεις γίνονται πολύ συγκεκριμένα με την κατεύθυνση του ρολογιού, την απόσταση και τα ύψη και στη διαδρομή του ταξιδιού». Ωστόσο, ο πρώην πιλότος της Πολεμικής Αεροπορίας και βουλευτής Adam Kinzinger υποστήριξε σε βίντεο που αναρτήθηκε στο X την Πέμπτη ότι «ο έλεγχος εναέριας κυκλοφορίας έκανε τη δουλειά του», απλώς ειδοποιώντας το ελικόπτερο για την προσέγγιση του CRJ.

Η ορατότητα του ελικοπτέρου

Ο αντισυνταγματάρχης Gaub δήλωσε ότι συνήθως υπάρχουν δύο στρατιώτες σε ένα Black Hawk που βοηθούν στον εντοπισμό αεροσκαφών της περιοχής για τους πιλότους των ελικοπτέρων - αλλά στην πτήση της Πέμπτης υπήρχε μόνο ένας. «Συνήθως υπάρχουν δύο επικεφαλής του πληρώματος στο πίσω μέρος, και οι δύο κοιτάζουν στα πλευρά του αεροσκάφους και ο καθένας από αυτούς είναι ένα σύνολο ματιών που μπορούν να δουν πολύ περισσότερα, σε ορισμένες περιπτώσεις, από ό,τι οι πιλότοι», δήλωσε στο Fox News την Πέμπτη.

Ένα άλλο ζήτημα που μπορεί να έπαιξε ρόλο στην ορατότητα του πληρώματος του ελικοπτέρου ήταν η πιθανή χρήση γυαλιών νυχτερινής όρασης, δήλωσε ο Gaub, υποστηρίζοντας τους περιορισμούς που προκαλεί στο εύρος της όρασης η χρήση τέτοιων γυαλιών.

Σημείωσε επίσης ότι τα φώτα των εμπορικών αεροσκαφών μπορεί να έχουν «αναμειχθεί με τα φώτα της πόλης και αυτό μπορεί να κάνει δύσκολη την αναγνώριση ενός αεροσκάφους. Μου έχει ξανασυμβεί, εξήγησε ο βετεράνος πιλότος.

«Ξέρω ακριβώς πώς φαίνεται και μπορείς να χάσεις ένα ολόκληρο 747 μέσα στα φώτα μιας μεγάλης πόλης, υπογράμμισε.

Το ελικόπτερο ξεπέρασε το επιτρεπόμενο υψόμετρο;

Το ύψος του ελικοπτέρου μπορεί επίσης να έπαιξε ρόλο στη σύγκρουση, καθώς τα ελικόπτερα δεν πρέπει να πετούν ψηλότερα από 200 πόδια στην πορεία τους - και η σύγκρουση συνέβη σε ύψος περίπου 300 ποδιών.

«Εάν το ελικόπτερο πετούσε σε ύψος υψηλότερο από αυτό που προβλέπεται και υπαγορεύεται από τη διαδικασία μέσω αυτού του διαδρόμου εναέριου χώρου … θα μπορούσαν να βλέπουν ένα αεροσκάφος που ήταν … ενδεχομένως ακόμη και κάτω από το δικό τους ύψος», δήλωσε ο Gaub. Ακόμη και αν το ελικόπτερο βρισκόταν στο μέγιστο ύψος των 200 ποδιών, ο δικηγόρος αεροπορίας αεροσκαφών και πρώην πιλότος Jim Brauchle εξήγησε ότι και πάλι δεν θα υπήρχε πολύς χώρος μεταξύ αυτού και του εμπορικού αεροσκάφους που κατέβαινε από το ανώτατο όριο των 500 ποδιών. «Έχετε διασταυρούμενες διαδρομές που προφανώς τις χωρίζουν, ξέρετε, μόνο μερικές εκατοντάδες πόδια - που δεν είναι πολύς χώρος για περιθώριο λάθους». Επιπλέον, οι κανόνες της Ομοσπονδιακής Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας επιτρέπουν στους πιλότους μια τυπική απόκλιση 75 ποδιών από τα προβλεπόμενα ύψη, η οποία θα μπορούσε ενδεχομένως να μειώσει το περιθώριο αυτό ακόμη περισσότερο, δήλωσε ο Brauchle.

Πηγή: iefimerida

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ:

Δειτε Επισης

Η Γροιλανδία δεν έχει καμία επιθυμία να τεθεί υπό τον έλεγχο των ΗΠΑ
Τοποθετήθηκαν κλιματιστικά σε σχολεία αλλά εξακολουθούν να μην λειτουργούν
Προεργασία για την πολυμερή έκανε ο Πρόεδρος με τον Στιούαρτ-Στο τραπέζι η δέσμη προτάσεων Χριστοδουλίδη
Η ένοπλη πτέρυγα της Χαμάς ανακοίνωσε τα ονόματα των τριών ομήρων που θα απελευθερωθούν
Μετακινήθηκαν τα πτώματα των γουρουνιών, διερευνά το Υπουργείο Γεωργίας
Υπό κράτηση δυο πρόσωπα για τα επεισόδια ανάμεσα σε οπαδούς της Ομόνοιας 29 και της Αστυνομίας
Ειδικοί εξηγούν τι προκάλεσε το αεροπορικό δυστύχημα στην Ουάσιγκτον-Τα σενάρια για τη σύγκρουση στον αέρα
Στις 15 Φεβρουαρίου αναμένεται να μιλήσει ο Οτσαλάν
Θα επιβληθούν ποινές για τα νεκρά ζώα στο Μένοικο-«Πρόθεση να συγκαλύψουν την όλη πράξη»
Ενίσταται το Υπ. Δικαιοσύνης στην έκδοση καταδικασθείσας, πράσινο από Δικαστήριο-Απέρριψε τη θέση περί πρόωρης αποφυλάκισης