Τα πέντε στοιχεία των ερευνών για την τραγωδία των Τεμπών-Περίπου 16 με 30 άτομα κάηκαν ζωντανοί
08:35 - 27 Ιανουαρίου 2025
Η έκδοση δύο πορισμάτων του Εθνικού Μετσοβείου Πολυτεχνείου αλλά και του νέου φορέα έρευνας σιδηροδρομικών κι αεροπορικών ατυχημάτων αναμένεται να δημιουργήσει νέα δεδομένα στην έρευνα για την τραγωδία των Τεμπών με την ανάδειξη πιθανόν του γεγονότος ότι η φονική έκρηξη που ακολούθησε την σύγκρουση των δύο αμαξοστοιχιών δεν οφείλονται στα έλαια σιλικόνης των μετασχηματιστών των τραίνων και συνεπώς υπήρχε κάποιο παράνομο φορτίο.
Τα ηχητικά που ακούστηκαν με την «έλλειψη οξυγόνου» κλπ προέρχονται από εγκλωβισμένους σε βαγόνι μετά την σιδηροδρομική τραγωδία των Τεμπών κι οποιοσδήποτε άλλος ισχυρισμός, ότι είναι διαφορετική η προέλευση τους, είναι αβάσιμος. Οι ιατροδικαστές που ασχολήθηκαν με το εν λόγω δυστύχημα έκαναν σημαντικά λάθη με την μη διενέργεια τοξικολογικών εξετάσεων, αλλά ακόμη πιο προβληματικό είναι ότι η σχετική δικαστική έρευνα για τις παραλείψεις τους τέθηκε στο αρχείο.
Βασικό πρόβλημα στην υπόθεση των Τεμπών είναι βεβαίως οι παραπλανητικές ενέργειες υπευθύνων του ΟΣΕ, οι καθυστερήσεις στην έρευνα αλλά κι οι άστοχες ενέργειες ενός-δύο πραγματογνωμόνων που δημιουργούν σύγχυση και οδηγούν σε αργοπορία στην ολοκλήρωση της ανάκρισης με ισχυρισμούς για ύπαρξη «βαγονιών φαντασμάτων» κι άλλους που δεν επιβεβαιώνονται τελικώς από την δικαστική έρευνα.
Πέντε νέα στοιχεία για την τραγωδία των Τεμπών
Αυτά είναι ορισμένα από τα πέντε νέα στοιχεία αλλά και τις διευκρινιστικές αναφορές που παρουσιάζει το in σε σχέση με την τραγωδία των Τεμπών, στην συνέχεια της χθεσινής τεράστιας κινητοποίησης των πολιτών στην Αθήνα, την Θεσσαλονίκη και σε άλλες πόλεις που ζήτησαν, εκτός των άλλων, να μην υπάρχει καμιά συγκάλυψη στην έρευνα για το δραματικό συμβάν.
Σε ποιο σημείο είναι η δικαστική έρευνα για τα Τεμπη;
Μετά την άσκηση διώξεων σε δεκάδες υπηρεσιακά στελέχη κι όχι μόνο για παραλείψεις που σχετίζονται με την σιδηροδρομική τραγωδία, πλέον αναμένεται από μέρα σε μέρα το πόρισμα του Εθνικού Μετσοβείου Πολυτεχνείου για τα αίτια της φονικής πυρόσφαιρας που δημιουργήθηκε μετά την σύγκρουση των δύο τραίνων.
Σύμφωνα με πληροφορίες το πόρισμα θα αποσυνδέει την έκρηξη από τα έλαια σιλικόνης των δύο τραίνων, κάτι που είχαν υποστηρίξει κυβερνητικοί κι υπηρεσιακοί παράγοντες.
Όμως στα τέλη Φεβρουαρίου αναμένεται και το πόρισμα Εθνικού Οργανισμού Σιδηροδρομικών κι Αεροπορικών Ατυχημάτων κι Ασφάλειας Μεταφορών (ΕΟ.Δ.Α.Σ.Α.Α.Μ) που συνεργάζεται με ξένους ερευνητικούς φορείς και θα προσδιορίσει κι εκείνο τις αιτίες της έκρηξης, πιθανόν όχι πάλι από τα έλαια σιλικόνης των δύο τραίνων.
Είναι πραγματικά ή όχι τα ηχητικά της σιδηροδρομικής τραγωδίας που έχουν προκαλέσει συγκινησιακή φόρτιση στην κοινή γνώμη;
Ασφαλώς είναι πραγματικά κι έχουν ενταχθεί στην δικογραφία από τον Μάιο του 2023. Όμως υπήρχαν αντιδράσεις από συγγενείς των δύο επιβατών που ακούγονται σε αυτά ώστε να μην δημοσιοποιηθούν. Κάτι που τελικώς συνέβη προ τριών μηνών. Η διατύπωση της άποψης ότι τα ηχητικά αφορούν ατύχημα αυτοκινητιστικό –κάτι το οποίο έσπευσαν να υιοθετήσουν και ορισμένοι κυβερνητικοί παράγοντες – οφείλεται σε σύγχυση που προκάλεσαν τεχνικοί σύμβουλοι που ερμήνευσαν λάθος τα στίγματα των κινητών των εγκλωβισμένων επιβατών.
Υπήρχαν λάθη, όπως αναφέρεται, από ιατροδικαστές που ανέλαβαν τις εξετάσεις των σορών των θυμάτων της τραγωδίας;
Αναμφισβήτητα υπάρχουν, χωρίς να υπάρξει ουσιαστικός δικαστικός έλεγχος. Οι ιατροδικαστές δεν προχώρησαν σε τοξικολογικές εξετάσεις ώστε να διαπιστωθεί εκτός των άλλων, αν οι νεκροί επιβάτες είχαν εισπνεύσει αέρια από την φωτιά που προκλήθηκε από την φονική έκρηξη, Κάτι που θα αναδείκνυε πόσοι και ποιοι άτυχοι επιβάτες κάηκαν ζωντανοί, εγκλωβισμένοι στα συντρίμμια των τραίνων και ποιοι λόγω της σφοδρής σύγκρουσης.
Τοξικολογικές εξετάσεις που είχαν πραγματοποιηθεί σε σειρά άλλων παρόμοιων δραματικών συμβάντων όπως στις φωτιές της Ηλείας το 2007, στο Μάτι το 2018.
Για αυτές τις παραλείψεις των ιατροδικαστών υπήρξε έρευνα από τους ίδιους δικαστικούς λειτουργούς της Λάρισας, οι οποίοι την αρχειοθέτησαν αποδεχόμενοι ισχυρισμούς των ιατροδικαστών ότι «οι τοξικολογικές εξετάσεις δεν πραγματοποιήθηκαν γιατί ήταν δεδομένο για αυτούς ότι όλοι οι επιβάτες πέθαναν από την φωτιά»! Κάτι που ωστόσο δεν φαίνεται να ισχύει κι η αναφορά –δικαιολογία αυτή δεν έχει καμιά επιστημονική υπόσταση.
Τελικά πόσοι κάηκαν ζωντανοί στην έκρηξη στα Τεμπη;
Παρότι έχουν υπάρξει τεχνικές μελέτες, χωρίς πληρότητα αποδεικτικών στοιχείων, ότι οι άτυχοι επιβάτες που κάηκαν ζωντανοί-κυρίως από τον χώρο του κυλικείου είναι από 16 έως 30 οι εκτιμήσεις των μελών της Επιτροπής Διερεύνησης Ανεξάρτητων Πραγματογνωμόνων Οικογενειών (ΕΔΑΠΟ) που έχει πραγματοποιήσει σχετικές ενδελεχείς έρευνες τους προσδιορίζουν από πέντε ως οκτώ.
Όπως εξηγούν από τα προαναφερθέντα ηχητικά ντοκουμέντα που κατέγραψε το 112 από επιβάτες που βρίσκονταν στον χώρο του κυλικείου, το οποίο κάηκε μαζί με τους περισσότερους επιβάτες λόγω της εξέλιξης της φωτιάς, προκύπτει ότι ακούγονται οι φωνές μόνο δύο επιβατών (μίας νεαρής κι ενός νεαρού) και όχι άλλων. Κάτι που δείχνει ότι ήδη είχαν χάσει τη ζωή τους.
Η κατάσταση των συντριμμιών λόγω της σφοδρότητας της σύγκρουσης δείχνει ότι δεν υπήρχαν περιθώρια επιβίωσης των υπολοίπων στον ίδιο χώρο. Επίσης θεωρείται βέβαιο ότι άλλοι δύο επιβάτες έχασαν τη ζωή τους από καταθέσεις επιβατών σε άλλο βαγόνι που επέζησαν και οι οποίοι αναφέρθηκαν σε συνεπιβάτες τους που μετά τη σύγκρουση ακούγονταν να βογκούν ή να ζητούν βοήθεια αλλά τελικά βρέθηκαν καμένοι.
Ένα πέμπτο θύμα που θεωρείται ότι ήταν εν ζωή αλλά ακρωτηριασμένο μετά τη σύγκρουση και κάηκε ακολούθως είναι η περίπτωση υπαλλήλου της Hellenic Train, στη σορό του οποίου ανιχνεύθηκαν ενώσεις σχετιζόμενες με την φονική έκρηξη.
Έχουν υπάρξει προσπάθειες αλλοίωσης στοιχείων, συγκάλυψης ή παραπλάνησης των δικαστικών αρχών στην τραγωδία των Τεμπών;
Βεβαίως έχουν υπάρξει. Αρχικά δόθηκε εντολή –σε μυστική σύσκεψη το βράδυ της 3ης Μαρτίου στον χώρο της τραγωδίας – από στελέχη της κυβέρνησης, υπηρεσιακούς παράγοντες (σ.σ. χωρίς να έχουν καμιά συνέπεια για τις επιλογές τους) και στελεχών της τοπικής αυτοδιοίκησης σε αστυνομικούς και πυροσβέστες να «μπαζωθεί» ο χώρος της τραγωδίας για επικοινωνιακούς λόγους, έτσι ώστε να μην προβάλλονται από τα ΜΜΕ τα συντρίμμια και συνολικά το σκηνικό του πολύνεκρου δυστυχήματος.
Επίσης, πάλι για επικοινωνιακούς λόγους, υπήρξε μοντάζ συνομιλιών υπαλλήλων του ΟΣΕ, ώστε να προβληθεί μόνο η εκδοχή του ανθρώπινου λάθους. Ακόμη υπήρξε με χαρακτηριστική καθυστέρηση η αναζήτηση υλικού καμερών (σ.σ. είχαν καλυφθεί από νεότερες καταγραφές) από την κίνηση της εμπορικής αμαξοστοιχίας ώστε να διαπιστωθεί αν είχε παράνομο φορτίο.
Όμως το εντυπωσιακό είναι ότι όταν ζητήθηκε υπεύθυνοι του ΟΣΕ δεν έστειλαν το οπτικό υλικό από τον εμπορευματικό σταθμό Θεσσαλονίκης που έγινε η φόρτωση του εμπορικού τραίνου, αλλά από τον επιβατικό σταθμό όπου βέβαια δεν είχε υπάρξει καμιά σχετική ενέργεια. Με υψηλόβαθμα στελέχη του ΟΣΕ που σχετίζονται με παραπλανητικές αναφορές στην Βουλή, με την υπόθεση του μοντάζ συνομιλιών, με την παράδοση λάθος στοιχείων από τις κάμερες να παραμένουν –όπως επισημαίνουν κι οικογένειες των θυμάτων- στις θέσεις τους.
Πηγή: in.gr
- ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
- ΒΙΝΤΕΟ: Αυτό είναι το φρικιαστικό ηχητικό ντοκουμένο που έχει στοιχειώσει από το δυστύχημα στα Τέμπη
- Λουλούδια στο σημείο της τραγωδίας στα Τέμπη άφησαν συγγενείς των θυμάτων (vid&pics)
- Επεισόδια με μολότοφ μετά τη συγκέντρωση για τα Τέμπη στο Σύνταγμα-Κουκουλοφόροι επιτέθηκαν στα ΜΑΤ (vids&pics)
- Ένταση στο Σύνταγμα κατά τη συγκέντρωση διαμαρτυρίας για το δυστύχημα των Τεμπών