Αντικαταστάτες, οργανικές θέσεις και στελέχωση έθεσαν σε ΥΠΑΝ οι δάσκαλοι-Σε αναμονή για νέα συνάντηση
06:00 - 25 Ιανουαρίου 2025
Σειρά ανοιχτών ζητημάτων έθεσαν ενώπιον του Υπουργείου Παιδείας οι δάσκαλοι, σε μία συνάντηση που είχαν την περασμένη εβδομάδα, με στόχο να βρεθεί η χρυσή τομή και να προωθηθούν σημαντικά θέματα, που εδώ και χρόνια παραμένουν ανοιχτά. Στο μεταξύ, η ΠΟΕΔ τηρεί στάση αναμονής, όσον αφορά στο θέμα του συστήματος αξιολόγησης των εκπαιδευτικών, καθώς επίσης και για την επικείμενη νομοθεσία για μετάβαση από την ειδική στην ενιαία εκπαίδευση.
Μπορεί τα σχολεία να έχουν ανοίξει και να κύλησε ομαλά η επάνοδος των μαθητών στα θρανία, μετά την επιστροφή από τις διακοπές των Χριστουγέννων, εντούτοις, τα ανοιχτά θέματα που καλείται το Υπουργείο Παιδείας να συζητήσει με τους εταίρους του να είναι πολλά. Προς αυτό το σκοπό, οι ιθύνοντες του Υπουργείου έχουν αρχίσει ένα νέο κύκλο επαφών με τους συνεργάτες τους, ώστε να θέσουν στο τραπέζι όλα τα σημαντικά θέματα και να τα προωθήσουν αναλόγως της σημαντικότητάς τους.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Τα κεφάλαια που έκλεισαν για την παιδεία το 2024 και οι εκκρεμότητες για Μιχαηλίδου το 2025
Συγκεκριμένα, ο γενικός διευθυντής του Υπουργείου Παιδείας, Γιώργος Παντελή, την περασμένη Τρίτη είχε συνάντηση με την οργάνωση των δασκάλων, κατά την οποία άκουσε τις θέσεις της οργάνωσης για καίρια ζητήματα, που εδώ και καιρό είχαν παρουσιάσει στο Υπουργείο, ώστε να παρθούν αποφάσεις.
«Στη συνάντηση συζητήθηκαν τα δύο σοβαρά θέματα που αφορούν τους αντικαταστάτες και την ανάγκη θεσμοθέτησης εργασιακού πλαισίου τους και τις πολιτικές του ΥΠΑΝ για τις αντικαταστάσεις. Θα βοηθήσει το θέμα της στελέχωσης και θα αυξηθεί το ενδιαφέρον για τις αντικαταστάσεις, αν δοθούν κίνητρα, εμείς θέλουμε να αυξηθούν οι αριθμοί των ατόμων που έρχονται στα σχολεία. Το δεύτερο είναι η στελέχωση των Προαιρετικών Ολοήμερων Σχολείων για τη νέα χρονιά», εξήγησε στον REPORTER η πρόεδρος της ΠΟΕΔ, Μύρια Βασιλείου.
Το μήνυμα που φαίνεται ότι εξέλαβε η οργάνωση των δασκάλων είναι ότι το Υπουργείο Παιδείας φαίνεται ότι αντιλαμβάνεται πως τα ανοιχτά θέματα, που τέθηκαν ενώπιόν του είναι σοβαρά και πρέπει να επιλυθούν άμεσα. Μάλιστα, η ΠΟΕΔ έχει λάβει διαβεβαίωση πως το επόμενο διάστημα θα εξεταστούν οι εισηγήσεις της οργάνωσης και θα κληθούν σε νέα συνάντηση για να τα θέσουν εκ νέου επί τάπητος.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Κάνει λόγο για πολλές στρεβλώσεις του νέου συστήματος διορισμών η Πρόεδρος της ΠΟΕΔ
Παραμένουν ανοιχτά κι άλλα θέματα
Στο μεταξύ, η ΠΟΕΔ έχει μία σειρά από ανοιχτά θέματα στην ατζέντα της, τα οποία αναμένεται να παρουσιάσει στο Υπουργείο Παιδείας σε κατοπινό στάδιο. «Ένα από τα θέματα που περιμένουμε συνάντηση είναι για τις οργανικές θέσεις Βοηθών Διευθυντών, Διευθυντών και Επιθεωρητών στην Προδημοτική. Επιβάλλεται επειδή ήδη υπάρχουν ελλείψεις, όμως είναι πιο έντονες λόγω της προς τα κάτω επέκτασης του ηλικιακού ορίου. Αυξάνεται ο μαθητικός πληθυσμός».
Πέραν τούτου, η ΠΟΕΔ ζητά από το Υπουργείο Παιδείας να καθοριστεί μία από κοινού συνάντηση με τις συντεχνίες ΣΕΚ και ΠΕΟ και το γενικό διευθυντή του Υπουργείου Παιδείας, ώστε να συζητηθεί το θέμα της στελέχωσης των σχολικών μονάδων με γραμματειακό προσωπικό.
Σημειώνεται πως σε εκκρεμότητα βρίσκεται και το θέμα της μετάβασης από την ειδική στην ενιαία εκπαίδευση, για το οποίο το Υπουργείο Παιδείας ετοιμάζει ειδική νομοθεσία. «Είναι ένα από τα εκκρεμούντα θέματα και αναμένουμε συνάντηση με το Υπουργείο και να υπάρχει διάλογος. Έχουμε καταθέσει τις θέσεις μας και γραπτώς και σε διάλογο. Περιμένουμε ένα αρχικό κείμενο για να βρεθεί λύση».
Πάντως, όσον αφορά στο μείζον ζήτημα που είναι το σύστημα αξιολόγησης των εκπαιδευτικών, η κα. Βασιλείου ξεκαθάρισε πως η οργάνωση αυτή τη στιγμή αναμένει το τελικό κείμενο από πλευράς Υπουργείου Παιδείας για να τοποθετηθεί, ενώ μαζί του αναμένει και την πρόταση για την οικονομική πτυχή του θέματος. Πάντως, μέχρι στιγμής δεν έχει τεθεί οποιοδήποτε χρονικό περιθώριο για να βρεθεί λύση.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Οι υλικοτεχνικές υποδομές το μεγαλύτερο αγκάθι για επέκταση των Ολοήμερων-Οι θέσεις των φορέων