Οι πόλεις μας σκοτώνουν-Η ευρωπαϊκή πραγματικότητα της ρύπανσης και του θορύβου

Το Ευρωπαϊκό Ελεγκτικό Συνέδριο (ΕΕΣ) αποκάλυψε ανησυχητικά στοιχεία για τη ρύπανση και τον θόρυβο στις ευρωπαϊκές πόλεις.

Παρά τις βελτιώσεις, οι πόλεις παραμένουν θορυβώδεις και έντονα μολυσμένες, με την ατμοσφαιρική ρύπανση και τον θόρυβο να θέτουν σοβαρές απειλές για την υγεία των πολιτών.

Τα κράτη μέλη της ΕΕ είναι απίθανο να επιτύχουν τον στόχο για μείωση των πρόωρων θανάτων από ρύπανση κατά 55% έως το 2030. Η έκθεση δημοσιεύθηκε στις 15 Ιανουαρίου και τονίζει την ανάγκη για πιο αποφασιστικές δράσεις.

Σε γενικές γραμμές, η ποιότητα του αέρα στην Ευρώπη έχει βελτιωθεί στις αστικές περιοχές από το 2013. H Ισπανία, η Πολωνία και η Ελλάδα έχουν βελτιώσει τις εκπομπές που συνδέονται με την ποιότητα του αέρα από το 2022, σύμφωνα με το EUobserver.

Περίπου τα τρία τέταρτα των Ευρωπαίων ζουν σε αστικές περιοχές – με τους πρόωρους θανάτους 250.000 ανθρώπων από την ατμοσφαιρική ρύπανση και 12.000 ανθρώπων κάθε χρόνο από την ηχορύπανση, σύμφωνα με την έκθεση.

Ανησυχία για την αποτυχία του στόχου μηδενικής ρύπανσης έως το 2030

Το 2023, ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Περιβάλλοντος (ΕΟΠ) διαπίστωσε ότι ο στόχος της ΕΕ για μηδενική ρύπανση πιθανόν να μην επιτευχθεί έως το 2030, με κίνδυνο να αυξηθεί το ποσοστό των ανθρώπων που ενοχλούνται χρόνια από τον κυκλοφοριακό θόρυβο.

Στην Αθήνα, τη Βαρκελώνη και την Κρακοβία, η έκθεση διαπίστωσε ότι οι πολιτικές και τα μέτρα καταστολής του θορύβου συχνά εφαρμόζονταν μόνο εν μέρει.

Για την ελληνική πρωτεύουσα, τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία για την ακύρωση θορύβου χρονολογούνται από το 2014. Όταν καταγράφηκαν αυτά τα δεδομένα, το 98% του πληθυσμού της πόλης ήταν εκτεθειμένο σε υψηλότερο επίπεδο κυκλοφοριακού θορύβου από το συνιστώμενο.

Μεγάλη απειλή για την υγεία τα οχήματα

Σύμφωνα με την έκθεση, η μεγαλύτερη απειλή για την υγεία στα αστικά κέντρα της Ευρώπης παραμένει η έκθεση στο τοξικό διοξείδιο του αζώτου (ΝΟ2) που εκτοξεύεται από τα μηχανοκίνητα οχήματα. Ενώ τα επίπεδα ρύπανσης έχουν μειωθεί την τελευταία δεκαετία, παραμένουν θανάσιμα υψηλά. Η ΕΕ αποδεικνύεται αξιοσημείωτα απρόθυμη για την αντιμετώπιση του ζητήματος: Έχει δεσμευτεί μόνο να ευθυγραμμιστεί με τα πρότυπα ποιότητας του αέρα που έχει θέσει ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας (ΠΟΥ) έως το 2050, σύμφωνα με το Politico.

Η έκθεση σε υπερβολικά επίπεδα θορύβου αποδεικνύεται επίσης θανατηφόρα μάστιγα στις πόλεις, με αποτέλεσμα 48.000 νέες περιπτώσεις καρδιακών παθήσεων και 12.000 πρόωρους θανάτους κάθε χρόνο. Και εδώ, το ΕΕΣ κατηγορεί την ΕΕ ότι δεν κάνει τίποτα: Το μπλοκ απέτυχε να θεσπίσει όρια ή στόχους μείωσης του θορύβου και η προφανής αδιαφορία του για το θέμα οδηγεί πολλές πόλεις να μην λαμβάνουν σοβαρά υπόψη τις επιπτώσεις του. Και εδώ, επίσης, τα αυτοκίνητα αποτελούν μεγάλο μέρος του προβλήματος- η οδική κυκλοφορία είναι μια σημαντική πηγή αστικής ηχορύπανσης.

Πηγή: in.gr

Δειτε Επισης

Δημογλίδου για Βασίλη Καλογήρου-«Μέχρι στιγμής δεν έχουμε στοιχείο που να μας οδηγεί ξεκάθαρα σε έγκλημα»
Συνελήφθησαν δυο γυναίκες για κλοπή χρημάτων στην Λάρνακα-Καταζητείται ακόμα ένα πρόσωπο
Νέα έρευνα την Τουρκία εναντίον Ιμάμογλου για πλαστό πτυχίο
Καταγγελία για ομαδικό βιασμό 22χρονης στη Χαλκίδα-Την εξανάγκασαν να κάνει χρήση ναρκωτικών
Το Associated Press μηνύει τον Λευκό Οίκο για τον αποκλεισμό του από τις ενημερώσεις Τραμπ
ΒΙΝΤΕΟ: Ισραηλινός όμηρος φιλά στο μέτωπο μαχητή της Χαμάς κατά την απελευθέρωσή του
Απεβίωσε ο πατέρας του βουλευτή του ΔΗΣΥ Δημήτρη Δημητρίου
Τελέστηκε η κηδεία της μητέρας και των παιδιών στη Λεμεσό-«Να κρατήσουμε το φως που μας χάρισε η παρουσία τους»
BINTEO: Δείχνει τα δόντια της η Coral-Νυφάδες χιονιού και χαλάζι σε διάφορες περιοχές (Pics)
Απαντήσεις για τον θάνατο του Βασίλη Καλογήρου ψάχνει η ΕΛ.ΑΣ–Το στοιχείο που προκαλεί προβληματισμό