Οι πόλεις μας σκοτώνουν-Η ευρωπαϊκή πραγματικότητα της ρύπανσης και του θορύβου

Το Ευρωπαϊκό Ελεγκτικό Συνέδριο (ΕΕΣ) αποκάλυψε ανησυχητικά στοιχεία για τη ρύπανση και τον θόρυβο στις ευρωπαϊκές πόλεις.

Παρά τις βελτιώσεις, οι πόλεις παραμένουν θορυβώδεις και έντονα μολυσμένες, με την ατμοσφαιρική ρύπανση και τον θόρυβο να θέτουν σοβαρές απειλές για την υγεία των πολιτών.

Τα κράτη μέλη της ΕΕ είναι απίθανο να επιτύχουν τον στόχο για μείωση των πρόωρων θανάτων από ρύπανση κατά 55% έως το 2030. Η έκθεση δημοσιεύθηκε στις 15 Ιανουαρίου και τονίζει την ανάγκη για πιο αποφασιστικές δράσεις.

Σε γενικές γραμμές, η ποιότητα του αέρα στην Ευρώπη έχει βελτιωθεί στις αστικές περιοχές από το 2013. H Ισπανία, η Πολωνία και η Ελλάδα έχουν βελτιώσει τις εκπομπές που συνδέονται με την ποιότητα του αέρα από το 2022, σύμφωνα με το EUobserver.

Περίπου τα τρία τέταρτα των Ευρωπαίων ζουν σε αστικές περιοχές – με τους πρόωρους θανάτους 250.000 ανθρώπων από την ατμοσφαιρική ρύπανση και 12.000 ανθρώπων κάθε χρόνο από την ηχορύπανση, σύμφωνα με την έκθεση.

Ανησυχία για την αποτυχία του στόχου μηδενικής ρύπανσης έως το 2030

Το 2023, ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Περιβάλλοντος (ΕΟΠ) διαπίστωσε ότι ο στόχος της ΕΕ για μηδενική ρύπανση πιθανόν να μην επιτευχθεί έως το 2030, με κίνδυνο να αυξηθεί το ποσοστό των ανθρώπων που ενοχλούνται χρόνια από τον κυκλοφοριακό θόρυβο.

Στην Αθήνα, τη Βαρκελώνη και την Κρακοβία, η έκθεση διαπίστωσε ότι οι πολιτικές και τα μέτρα καταστολής του θορύβου συχνά εφαρμόζονταν μόνο εν μέρει.

Για την ελληνική πρωτεύουσα, τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία για την ακύρωση θορύβου χρονολογούνται από το 2014. Όταν καταγράφηκαν αυτά τα δεδομένα, το 98% του πληθυσμού της πόλης ήταν εκτεθειμένο σε υψηλότερο επίπεδο κυκλοφοριακού θορύβου από το συνιστώμενο.

Μεγάλη απειλή για την υγεία τα οχήματα

Σύμφωνα με την έκθεση, η μεγαλύτερη απειλή για την υγεία στα αστικά κέντρα της Ευρώπης παραμένει η έκθεση στο τοξικό διοξείδιο του αζώτου (ΝΟ2) που εκτοξεύεται από τα μηχανοκίνητα οχήματα. Ενώ τα επίπεδα ρύπανσης έχουν μειωθεί την τελευταία δεκαετία, παραμένουν θανάσιμα υψηλά. Η ΕΕ αποδεικνύεται αξιοσημείωτα απρόθυμη για την αντιμετώπιση του ζητήματος: Έχει δεσμευτεί μόνο να ευθυγραμμιστεί με τα πρότυπα ποιότητας του αέρα που έχει θέσει ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας (ΠΟΥ) έως το 2050, σύμφωνα με το Politico.

Η έκθεση σε υπερβολικά επίπεδα θορύβου αποδεικνύεται επίσης θανατηφόρα μάστιγα στις πόλεις, με αποτέλεσμα 48.000 νέες περιπτώσεις καρδιακών παθήσεων και 12.000 πρόωρους θανάτους κάθε χρόνο. Και εδώ, το ΕΕΣ κατηγορεί την ΕΕ ότι δεν κάνει τίποτα: Το μπλοκ απέτυχε να θεσπίσει όρια ή στόχους μείωσης του θορύβου και η προφανής αδιαφορία του για το θέμα οδηγεί πολλές πόλεις να μην λαμβάνουν σοβαρά υπόψη τις επιπτώσεις του. Και εδώ, επίσης, τα αυτοκίνητα αποτελούν μεγάλο μέρος του προβλήματος- η οδική κυκλοφορία είναι μια σημαντική πηγή αστικής ηχορύπανσης.

Πηγή: in.gr

Δειτε Επισης

Φορτηγό έπεσε πάνω σε πεζούς στη Βοστώνη-Έξι τραυματίες
Θανατική ποινή για τον Λουίτζι Μαντζιόνε ζητά η Γενική Εισαγγελέας των ΗΠΑ
Η Κομισιόν σχεδιάζει να κάνει «ευρωπαϊκό FBI» τη Europol και να ενισχύσει τον ρόλο της Frontex
Η Μάνταλεϊ ήταν η «πόλη του χρυσού» στη Μιανμάρ-Πλέον κυριαρχεί η μυρωδιά του θανάτου
Εν ψυχρώ δολοφονία 21χρονης φοιτήτριας στην Ιταλία-Δράστης 27χρονος συμφοιτητής της
ΒΙΝΤΕΟ: Τεράστια πυρκαγιά έπειτα από έκρηξη αγωγού φυσικού αερίου στη Μαλαισία
ΒΙΝΤΕΟ: Αυτοκίνητο έπεσε πάνω σε πεζούς στην πόλη Ναγκόγια, επτά οι τραυματίες
Δασμό 20% στις εισαγωγές προτείνουν συνεργάτες του Τραμπ-Δεν έχει ληφθεί οριστική απόφαση
ΒΙΝΤΕΟ: Συναγερμός για ηφαίστειο στην Ισλανδία-Ρέει μάγμα, πιθανή ηφαιστειακή έκρηξη
Η Ευρώπη σε νέα εποχή-Γαλλία και Γερμανία πρωταγωνιστούν στον στρατιωτικό επανεξοπλισμό