«Ήταν από τις χειρότερες ημέρες της ζωής μου» είπε στην απολογία του ο Βασίλης Ματθαιόπουλος στη δίκη για το Μάτι

Κάθε κατηγορία αρνήθηκε σήμερα κατά την απολογία του στη δίκη σε δεύτερο βαθμό για τη φονική πυρκαγιά στο Μάτι ο τότε υπαρχηγός της Πυροσβεστικής Βασίλης Ματθαιόπουλος. «Ήταν από τις χειρότερες ημέρες της ζωής μου» είπε ο κατηγορούμενος εκφράζοντας τα συλλυπητήρια του προς τους συγγενείς των θυμάτων και τη λύπη του για τους τραυματίες.

Ειδικότερα, ο απόστρατος πλέον, κατηγορούμενος άφησε σαφείς αιχμές για τον συγκατηγορούμενό του Ιωάννη Τερζούδη και άλλους τότε επιχειρησιακούς επικεφαλής του ΕΣΚΕ, ενώ σε άλλο σημείο της απολογίας του επισήμανε ότι δεν ήταν δική του αρμοδιότητα να διατάξει οργανωμένη απομάκρυνση κατοίκων από την φλεγόμενη περιοχή, αλλά ευθύνη του αξιωματικού του πεδίου.

Ακόμη, ο κ. Ματθαιόπουλος αναφέρθηκε και στην πυρκαγιά που είχε ξεσπάσει την ίδια ημέρα στη Κινέτα όπου είχε γίνει απομάκρυνση πολιτών. Όπως ανέφερε στην Κινέτα λόγω της παλαιάς και της Νέας Εθνικής οδού και της μεγάλης έκτασης της παραλίας ήταν εφικτή η ασφαλής μετακίνηση κατοίκων. Αντίθετα, σύμφωνα με τους ισχυρισμούς του, στη πυρκαγιά στο Νταού «είχαμε μόνο την Μαραθώνος με πλάτος 20 μέτρα και πεύκα που σε πολλά σημεία οι κορυφές τους είτε έσμιγαν είτε ήταν πολύ κοντά» Συνεχίζοντας ο κατηγορούμενος ανέφερε: «Δεν ξέρω τι θα γινόταν, εάν θα είχαμε ή όχι περισσότερα θύματα. Πού θα πηγαίναμε όλον αυτόν τον κόσμο, μήπως είχαμε περισσότερα θύματα;»

«Η διαχείριση των εναέριων μέσων ήταν από την έγκριση του αρχηγού»

Ο κατηγορούμενος ανέφερε ακόμη πως δεν ήταν στην αρμοδιότητα του τα εναέρια μέσα. «Η διαχείριση των εναέριων μέσων ήταν από την έγκριση του αρχηγού. Ο υπαρχηγός δεν έχει καμία μορφή αρμοδιότητας στη διαχείριση των εναέριων μέσων. Όταν ήμουν αρχηγός μόνο εγώ έκρινα πότε θα πετάξουν τα εναέρια» είπε χαρακτηριστικά.

Σε άλλο σημείο της απολογίας του αναφέρθηκε στη μη κινητοποίηση των πλωτών σκαφών της Πυροσβεστικής και τις βάρκες της ΕΜΑΚ για τη διάσωση ανθρώπων που ήταν ώρες στην θάλασσα. «.. Είναι υπηρεσία εκτός επιφυλακής. Δεν γνώριζα εάν είναι στελεχωμένα. Αν παίρναμε όλα τα πυροσβεστικά πλοιάρια, ίσως να μην λειτουργούσε το λιμάνι. Το πολύ να μπορούσε να φύγει ένα. Ο πλεύσιμος χρόνος για την επίμαχη περιοχή είναι γύρω στις 3,5 ώρες. Οπότε θα έφταναν πολύ αργά..Οι βάρκες της ΕΜΑΚ χρησιμοποιούνται σε στάσιμα νερά μετά από πλημμύρες, σε νερά δηλαδή χωρίς κυματισμό. Επιπλέον δεν μπορούν να αξιοποιηθούν κατά τη διάρκεια της νύχτας», σημείωσε μεταξύ άλλων.

Τέλος σε ερώτηση από έδρας, ο κατηγορούμενος είπε πως τότε υπήρχε πιλοτική εφαρμογή drone, τα οποία ωστόσο όταν επιχειρούν εναέρια πυροσβεστικά δεν ενδείκνυνται. Συγκεκριμένα, ανέφερε: «Βλέπουμε τι έγινε αυτές τις ημέρες στην Καλιφόρνια. Άκουσα ότι συγκρούστηκε drone με εναέριο μέσο και ευτυχώς κατάφερε και προσγειώθηκε. Όπως άκουσα στις ειδήσεις η υπηρεσία εναέριων μέσων είπε ότι πτήση drone κατά τη διάρκεια της φωτιάς είναι επικίνδυνη».

Πηγή: protothema.gr

Δειτε Επισης

Διαφορετικές αναγνώσεις στην Επιτροπή Νομικών στην πρόταση νόμου για καθορισμού θητειών βουλευτών
Στους 20 ανήλθε ο αριθμός των μαθητών μετά το τροχαίο με λεωφορείο στα κατεχόμενα
Περισσότερες ώρες δουλεύουν οι Κύπριοι σε σχέση με τους άλλους ευρωπαίους-Τι δείχνουν τα στοιχεία της Eurostat
Βρέθηκε βρέφος σε σακούλα δίπλα σε κάδο απορριμμάτων στον Άλιμο-Προσήχθη η γυναίκα που δηλώνει μητέρα του
Όρισε συνέδριο για τις 14 Ιουνίου η ΔΗΠΑ-Επικαιροποιεί θέσεις και χαράζεται πολιτική
Συγκλονίζουν οι μαρτυρίες με τον μητροκτόνο μετά τη δολοφονία–Οι πόζες του 21χρονου στα social media
Διπλωματικό θρίλερ για την Ουκρανία-Ο Λαβρόφ δεν θα ταξιδέψει στην Κωνσταντινούπολη, όλα τα φώτα στραμμένα στον Πούτιν
Πράσινο φως στο 17ο πακέτο κυρώσεων ΕΕ κατά Ρωσίας
Παραμένουν τα ίδια δεδομένα για τις οφειλές των Σωματείων-«Οι αποφάσεις δεν έχουν διαφοροποιηθεί»
ΒΙΝΤΕΟ: Τροχαίο ατύχημα με λεωφορείο που μετέφερε μαθητές στα κατεχόμενα-10 τραυματίες