Στο εξεταστικό σκαμνί το ΥΠΑΝ, ανοίγει τα χαρτιά του για το κέντρο παραβατικών μαθητών

Στο εξεταστικό σκαμνί της Επιτροπής Παιδείας αναμένεται να κάτσει το Υπουργείο Παιδείας, ώστε να δώσει απαντήσεις για το σχολείο εναλλακτικής φοίτησης, στο οποίο θα πηγαίνουν οι μαθητές που παρουσιάζουν ακραία παραβατική συμπεριφορά. Ένα θέμα που είχε απασχολήσει πολλάκις το προηγούμενο διάστημα, ειδικά μετά τις αποκαλύψεις ενώπιον της Επιτροπής Παιδείας, για σεξουαλική βία ακόμη και σε Δημοτικά.

Το κεφάλαιο που αφορά στο εναλλακτικό σχολείο φοίτησης, που θα απασχολεί τους μαθητές όλων των βαθμίδων που παρουσιάζουν τόσο ακραία συμπεριφορά, με αποτέλεσμα να κρίνεται δύσκολο ακόμη και να τους διαχειριστούν οι εκπαιδευτικοί τους, είχε ανοίξει προ πολλού, όταν είχε αρχίσει η συζήτηση για τα αυξανόμενα περιστατικά βίας και παραβατικότητας στα σχολεία. Ουσιαστικά, οι αποκαλύψεις που έγιναν κυρίως από τους βουλευτές, για περιστατικά ακόμη και σεξουαλικής παρενόχλησης από μαθητές σε μαθητές, είχαν προκαλέσει έντονη ανησυχία τόσο στο Υπουργείο Παιδείας, όσο και στους διάφορους φορείς.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Είχε εγκριθεί από ειδικούς ο χώρος για το κέντρο παραβατικών μαθητών-Καθυστερεί η λειτουργία του

Αυτός είναι και ο λόγος που η Επιτροπή Παιδείας αναμένεται να θέσει εκ νέου το θέμα προς συζήτηση, την ερχόμενη Τετάρτη, καθώς τα μέλη της θεωρούν ότι είναι ένα αρκετά σοβαρό ζήτημα που δεν πρέπει να περάσει στην αφάνεια και χαρακτηρίζουν ως ένα δικό τους «παιδί» αυτό το κέντρο, αφού είχαν παλέψει αρκετά για να θεσπιστεί. Ουσιαστικά, τα μέλη της Επιτροπής Παιδείας θα ζητήσουν από το Υπουργείο Παιδείας να αναλύσει τον σχεδιασμό του και κατά πόσο είναι έτοιμο να λειτουργήσει το κέντρο εντός του μήνα Φεβρουαρίου, όπως ακούγεται από διάφορους ψιθύρους ανάμεσα στους εμπλεκόμενους φορείς.

Συγκεκριμένα, το Υπουργείο Παιδείας αναμένεται να παρουσιάσει ενώπιον της Βουλής το χώρο που έχει επιλέξει για να λειτουργήσει το συγκεκριμένο κέντρο, καθώς και τη διαδικασία που ακολουθήθηκε, δηλαδή αν είχε γίνει διαβούλευση με ειδικούς, με τους οργανωμένους γονείς και με τις εκπαιδευτικές οργανώσεις. Πέραν τούτου, θα πρέπει να αναλύσει και τον τρόπο που θα λειτουργήσει το εν λόγω κέντρο και το πρόγραμμα που θα ακολουθούν οι μαθητές, αφού όπως έγινε γνωστό, οι μαθητές που θα φοιτήσουν στο εν λόγω σχολείο, αναμένεται να ακολουθήσουν ένα πρόγραμμα εξατομικευμένο, το οποίο θα είναι σε συνάρτηση με το πρόγραμμα του γενικού σχολείου, αλλά θα υπάρχει και παρακολούθηση των παιδιών από ειδικούς, ώστε να λάβουν την βοήθεια που απαιτείται.

Σημειώνεται πως τα μέλη της Επιτροπής Παιδείας έχουν ακούσει διάφορα γύρω από το ζήτημα της λειτουργίας του εν λόγω εναλλακτικού σχολείου, ωστόσο αυτό που διαμηνύεται είναι ότι πρέπει να υπάρξει επίσημη ενημέρωση. Αυτό που θέλουν να ξέρουν τα μέλη της Επιτροπής Παιδείας είναι κατά πόσο οι διαδικασίες που ακολουθήθηκαν από πλευράς εκτελεστικής εξουσίας είναι οι ενδεδειγμένες και δεν θα προκύψουν αντιδράσεις στο παρά πέντε, όπως και την περασμένη φορά.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Δίπλα από Παγκύπριο το κέντρο για τους παραβατικούς μαθητές-Διαμαρτύρονται οι καθηγητές

Πάντως, εκτός από τις εξηγήσεις για τον τρόπο που λειτούργησε το Υπουργείο Παιδείας για να ετοιμαστεί το εναλλακτικό σχολείο φοίτησης, οι βουλευτές ενδέχεται να θέσουν στο τραπέζι και δικές τους απόψεις, δεδομένου ότι στη Λευκωσία θα γίνει πιλοτική εφαρμογή του και από την ερχόμενη σχολική χρονιά θα υπάρχει επέκταση και σε άλλες επαρχίες. Μάλιστα, μία εξ αυτών των προτάσεων θα αφορά στον τρόπο επιλογής του χώρου που μπορεί να επιλεγεί για να εφαρμοστεί το εν λόγω σχολείο, όπως για παράδειγμα ένα ερειπωμένο σχολείο.

Η επιλογή ενός σχολείου που πλέον δεν λειτουργεί θα έχει αρκετά οφέλη και θα διευκολύνει το Υπουργείο Παιδείας, καθώς από τη μία θα χρειάζονται ελάχιστες διαμορφώσεις στο χώρο και από την άλλη πρόκειται για ένα χώρο που ομοιάζει με το σχολείο των παιδιών και δεν θα είναι δύσκολη η προσαρμογή τους. Πέραν τούτου, το κάθε εναλλακτικό σχολείο φοίτησης θα μπορεί να μισθώσει το δικό του λεωφορείο για να μεταφέρει εκείνους τους λίγους μαθητές, που θα επιλεγούν για να φοιτήσουν στο εναλλακτικό σχολείο φοίτησης.

Αυτό που είναι ξεκάθαρο είναι πως τα μέλη της Επιτροπής Παιδείας δεν θα αφήσουν το θέμα να χαθεί, καθώς κρίνεται υψίστης σημασίας να λειτουργήσει το εν λόγω κέντρο εναλλακτικής φοίτησης, σε μία προσπάθεια να βρεθεί αποτελεσματικός τρόπος αντιμετώπισης των σοβαρών περιστατικών βίας και παραβατικότητας στα σχολεία. Προς αυτό το σκοπό, αυτό που τονίζεται είναι πως θα υπάρχει συνεχής παρακολούθηση της διαδικασίας και το Υπουργείο Παιδείας θα καλείται ενώπιον της Βουλής όποτε κρίνεται αναγκαίο, για να ενημερώνει το Σώμα για την πορεία υλοποίησης των διαδικασιών.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Τα κεφάλαια που έκλεισαν για την παιδεία το 2024 και οι εκκρεμότητες για Μιχαηλίδου το 2025

Στο τραπέζι και το μπάχαλο Οκτωβρίου

Σημειώνεται πως κατά τη διάρκεια της συζήτησης αναμένεται να τεθεί ενώπιον των βουλευτών της Επιτροπής Παιδείας της Βουλής και το μπάχαλο που είχε προκύψει τον περασμένο Οκτώβριο, όταν είχαν ξεκινήσει οι διαδικασίες από πλευράς Υπουργείου Παιδείας για να ετοιμαστεί ο χώρος που είχε επιλεγεί.

Υπενθυμίζεται πως ο αρχικός χώρος που είχε επιλεγεί από πλευράς Υπουργείου Παιδείας, μετά και από υπόδειξη των ειδικών υπηρεσιών του (σ.σ. σχολικοί ψυχολόγοι), βρισκόταν δίπλα από το Παγκύπριο Γυμνάσιο, στο κέντρο της Λευκωσίας. Ουσιαστικά, επρόκειτο για ένα υποστατικό που ήταν υπό την ευθύνη της σχολικής εφορίας Λευκωσίας και μετά από την εν λόγω υπόδειξη, είχαν αρχίσει οι διαδικασίες για να διαμορφωθεί, ώστε να μπορεί να φιλοξενεί τους επτά μαθητές που θα επιλέγονταν για να φοιτήσουν σε αυτό και τους εκπαιδευτικούς και άλλους επαγγελματίες, που θα το στελέχωναν.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Μετακινεί το σχολείο για παραβατικούς μαθητές το ΥΠΑΝ-«Αδικαιολόγητη στοχοποίηση παιδιών»

Ανάμεσα στις εργασίες συντήρησης και διαμόρφωσης του χώρου ήταν και η επέκταση του διαχωριστικού τοίχου, που χώριζε την αυλή του από τον προαύλιο χώρο του Παγκύπριου Γυμνασίου. Ωστόσο, αυτή ήταν και η αιτία που είχαν προκληθεί τόσο έντονες αντιδράσεις, κυρίως από πλευράς καθηγητών και μετά από μερίδα γονιών, που είναι εκφράσει έντονη δυσαρέσκεια για το γεγονός ότι επιλέγηκε το συγκεκριμένο υποστατικό, για τους μαθητές με έντονα παραβατική συμπεριφορά. Μάλιστα, είχαν φτάσει στο σημείο να απειλούν με λήψη δυναμικών μέτρων, ενώ είχε γίνει και μία εκδήλωση διαμαρτυρίας.

Τελικά, το Υπουργείο Παιδείας είχε αποφασίσει να σταματήσει τις διαδικασίες και να παρατήσει την ιδέα για λειτουργία του κέντρου στο συγκεκριμένο χώρο. Αυτό, ωστόσο, είχε ως αποτέλεσμα να μην λειτουργήσει το κέντρο εντός του πρώτου τετραμήνου της σχολικής χρονιάς, όπως είχε αποφασιστεί, αλλά να μετατεθεί η λειτουργία του στο δεύτερο τετράμηνο. Αυτό είναι και το μεγάλο στοίχημα του Υπουργείου Παιδείας.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Ζητά από ΥΠΑΝ να μετακινήσει το κέντρο για παραβατικούς μαθητές εκτός Παγκύπριου η ΟΕΛΜΕΚ

Δειτε Επισης

Αντικρούει τα πυρά ο Χαρτσιώτης-«Στην Ελλάδα καθημερινά υπάρχουν εγκλήματα και κανένας δεν ζήτησε παραίτηση»
Μετέφερε τρόφιμα σε κρατούμενο και εντοπίστηκαν ναρκωτικά... στα πατατάκια
Σκόνη στην ατμόσφαιρα αλλά βροχές το απόγευμα-Στα 12 εκατοστά το χιόνι στο Τρόοδος
Στους 24 αυξήθηκαν οι νεκροί από τις πυρκαγιές στο Λος Άντζελες-Θυελλώδεις άνεμοι τις επόμενες ώρες
Στα βαθιά η μεταρρύθμιση της ΤΑ-Κάνουν το επόμενο βήμα ΕΟΑ και Συμπλέγματα, ψάχνουν μόνιμο προσωπικό
Μέχρι και 30% μειώθηκαν οι κρατήσεις στα ορεινά ξενοδοχεία λόγω Airbnb-Ταλαντεύεται η βιωσιμότητα τους
Στο εξεταστικό σκαμνί το ΥΠΑΝ, ανοίγει τα χαρτιά του για το κέντρο παραβατικών μαθητών
Ζητείται... Αστυνομία για επιβολή τάξης στην Αστυνομία-Δυσφορία Κυβέρνησης για την αστοχία, πολιτικοί κραδασμοί
Αυτά προνοεί η αστυνομική διάταξη όταν εντοπιστεί νεκρός-Συνεχίζονται οι έρευνες όταν υπάρχουν υπόνοιες από Αστυνομία
Αισχροκέρδεια σε βάρος των πυρόπληκτων καταγγέλλουν οι κάτοικοι του Λος Άντζελες