ΒΙΝΤΕΟ: Η εξαγγελία για Τεχνικό Γυμνάσιο και το αλλιώτικο debate του ΠτΔ με τους μαθητές

Με εξαγγελίες για τη λειτουργία Τεχνικών Γυμνασίων και περαιτέρω στήριξη της Τεχνικής Εκπαίδευσης αλλά και με ένα αλλιώτικο debate του Προέδρου της Δημοκρατίας με τέσσερις μαθητές, ξεκίνησε η νέα σχολική χρονιά. Στο επίκεντρο βρέθηκε η ανάγκη για αλλαγή κουλτούρας, αναφορικά με τον τρόπο αντιμετώπισης της Τεχνικής Εκπαίδευσης, καθώς και η ανάγκη για αντιμετώπιση της βίας και παραβατικότητας.

Λίγο μετά το πρώτο κουδούνι στις 7:30, ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας, Νίκος Χριστοδουλίδης, συνοδευόμενος από την υπουργό Παιδείας, Αθηνά Μιχαηλίδου, βρέθηκε στην Τεχνική Σχολή Μακάριος Γ’ στον Αρχάγγελο, όπου συνάντησε τους μαθητές του σχολείου, για να ακούσει τα προβλήματά τους και να τους στείλει από πλευράς του ένα μήνυμα στήριξης.

Μετά την συγκέντρωση στο προαύλιο του σχολείου, όπου είχε πραγματοποιηθεί ο καθιερωμένος αγιασμός από τον πατέρα Παρασκευά, ο διευθυντής του σχολείου θέλησε να ευχαριστήσει τόσο το Νίκο Χριστοδουλίδη, όσο και την Αθηνά Μιχαηλίδου για την παρουσία τους στην Τεχνική Σχολή, ενώ έκανε ιδιαίτερη μνεία στο σχολείο των Κεντρικών Φυλακών, που υπάγεται σε αυτούς και σημείωσε πως οι μαθητές του, προσέφεραν πέντε παγκάκια για το σχολείο.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Προανήγγειλε εξελίξεις για την τεχνική εκπαίδευση ο ΠτΔ-Χτύπησε το πρώτο κουδούνι στη Μέση Εκπαίδευση

Στη συνέχεια, ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας προέβη στο δικό του χαιρετισμό και σημείωσε πως με αφορμή την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς, ζήτησε από την υπουργό Παιδείας να επισκεφτεί το συγκεκριμένο σχολείο. «Ο λόγος που το επέλεξα ήταν επειδή ως διακυβέρνηση του τόπου, με μία άριστη υπουργό Παιδείας που ξέρει όλα τα θέματα και αγαπά την παιδεία, δίνουμε ιδιαίτερη σημασία στην Τεχνική Εκπαίδευση. Αναφέρθηκε ότι αν θέλουμε ανάπτυξη αυτού του τόπου, με βάθος χρόνου, πρέπει να επενδύσουμε στην Τεχνική Εκπαίδευση».

Ο Νίκος Χριστοδουλίδης, συνεχίζοντας, υπέδειξε πως ως κράτος, υπάρχουν δύο τομείς που έχουν ευθύνη έναντι των πολιτών. Η παιδεία και η υγεία. «Έχουμε υποχρέωση να προσφέρουμε σε όλους τους πολίτες μας ίσες ευκαιρίες. Γι’ αυτό στον τομέα της παιδείας και της υγείας επενδύουμε περισσότερα από οποιοδήποτε άλλο τομέα, είναι γι’ αυτό το λόγο που στην παιδεία ξεκινήσαμε με τολμηρές μεταρρυθμίσεις και έχουμε ένα μεταρρυθμιστικό πρόγραμμα που θα εφαρμόσουμε μέχρι το τέλος».

Ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας υπογράμμισε τις αλλαγές που έγιναν την προηγούμενη χρονιά, όπως η κατάργηση των εξετάσεων τετραμήνων και το νέο σύστημα αξιολόγησης των μαθητών, καθώς και τις καινοτομίες που εφαρμόζονται αυτή τη σχολική χρονιά, που είναι τα επικαιροποιημένα αναλυτικά προγράμματα, ο εξοπλισμός των σχολείων. Πέραν τούτου, υπέδειξε πως έπονται αλλαγές στο θέμα αξιολόγησης των μαθητών, που εκκρεμεί εδώ και χρόνια, η αναβάθμιση των σχολικών υποδομών. «Πρέπει να λύσουμε ένα θέμα που εκκρεμεί εδώ και είκοσι, τριάντα, σαράντα χρόνια, το θέμα των κλιματιστικών και θα το λύσουμε στη δική μας διακυβέρνηση».

Συνεχίζοντας, ο κ. Χριστοδουλίδης σημείωσε «θέλω να σταθώ στο θέμα της Τεχνικής Εκπαίδευσης. Θέλω σήμερα να ανακοινώσω την απόφασή μας να προχωρήσουμε από το 2025 και στην ίδρυση Τεχνικών Γυμνασίων, στο πρότυπο των αθλητικών και μουσικών σχολείων. Από το 2025 θα λειτουργήσουν Τεχνικά Γυμνάσια, ως ένδειξη της σημασίας που δίνουμε στην Τεχνική Εκπαίδευση και της ανάγκης να συνδέσουμε την εκπαίδευση και παιδεία μας με την αγορά εργασίας. Θέλω να πω ότι αυτή τη στιγμή χτίζουμε δύο Τεχνικές Σχολές, στη Λεμεσό και Λάρνακα και το επόμενο διάστημα θα ανακοινώσουμε και την ίδρυση μίας νέας Τεχνικής Σχολής στα περίχωρα της Λευκωσίας».

Το αλλιώτικο debate με τους μαθητές

Μετά το χαιρετισμό του, ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας κάλεσε κάποιους μαθητές από όλα τα έτη φοίτησης, για να πραγματοποιήσουν ένα είδους debate, κατά το οποίο άκουσε τις θέσεις τους για καίρια ζητήματα τόσο για την Τεχνική Εκπαίδευση, όσο και γενικά για την παιδεία.

Ο Χριστόφορος, η Νεφέλη, ο Μάριος και ο Σταύρος, κάθισαν μαζί με τον Πρόεδρο Χριστοδουλίδη και είχαν μία ωραία συζήτηση για το λόγο που επέλεξαν την Τεχνική Εκπαίδευση, αλλά και πώς αποφάσισαν να ακολουθήσουν αυτό το δρόμο. Το «πρωτάκι» της Τεχνικής, ο Χριστόφορος, ανέφερε πως θέλει να γίνει υδραυλικός, ενώ αποκάλυψε πως έκανε την έρευνά του πριν καταλήξει σε αυτή την απόφαση, αφού ήθελε να γνωρίζει αν υπάρχει περιθώριο να εξασφαλίσει το μέλλον του. Η Νεφέλη και ο Μάριος που είναι στη Β’ τάξη, σημείωσαν πως η μεν θέλει να ασχοληθεί με την ζαχαροπλαστική που είναι η μεγάλη της αγάπη και μόνο το συγκεκριμένο σχολείο της δίνει την ευκαιρία να διδαχθεί αυτά που θέλει και ο δε ότι θέλει να γίνει μηχανολόγος και ήθελε να πάει στην Τεχνική Σχολή, αφού το Λύκειο δεν τον ικανοποίησε. Ο Σταύρος θέλει να ασχοληθεί με τους υπολογιστές και επέλεξε την Τεχνική Σχολή, επειδή του δίνει την ευκαιρία να ασχοληθεί εις βάθος με το θέμα, πριν τις σπουδές του, παρά το γεγονός ότι οι φίλοι του πήγαν στο Λύκειο.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Με καινοτομίες, ίδιους κανονισμούς και κινητά η επιστροφή των μαθητών σε Γυμνάσια και Λύκεια

Κατά τη διάρκεια της συζήτησης, ο Πρόεδρος Χριστοδουλίδης ρώτησε τους τέσσερις μαθητές αν είχαν κάποιο επαγγελματικό προσανατολισμό στο Γυμνάσιο, με τους μαθητές να απαντούν πως πέραν από την καθοδήγηση της Συμβούλου και κάποιων καθηγητών, δεν είχαν άλλη επαφή. Από πλευράς του, τόσο ο Μάριος, όσο και ο Σταύρος, υπέδειξαν πως από τη συζήτηση που είχαν με την Σύμβουλο του σχολείου τους, εκείνη τους έσπρωχνε να επιλέξουν το Λύκειο και όχι την Τεχνική Σχολή.

Στη συνέχεια, ο Νίκος Χριστοδουλίδης ρώτησε τους μαθητές για την βία και παραβατικότητα και τους ζήτησε να ιεραρχήσουν τρεις λόγους πίσω από το πρόβλημα, με τους τέσσερις να αναφέρουν πως όλα ξεκινούν από τις προσωπικές εμπειρίες, το σπίτι και τις παρέες. Η Νεφέλη σημείωσε πως πρέπει να αλλάξει ο τρόπος αντιμετώπισης κάποιων καταστάσεων εντός των σχολικών μονάδων, κυρίως από τους εκπαιδευτικούς, υποδεικνύοντας πως πρέπει να εστιάζουν περισσότερο στο να στηρίζουν τους μαθητές που έχουν ανάγκη και όχι να προβαίνουν σε παρατηρήσεις για τη στολή, ενώ υπογράμμισε πως πρέπει να υπάρχει και εμπιστευτικότητα στις συζητήσεις με τους μαθητές.

Από πλευράς του, ο Μάριος έκανε αναφορά και σε κάποιες μελέτες, που έδειξαν πως ο λόγος που ένας μαθητής καταλήγει στο να ασκεί εκφοβισμό σε άλλους είναι και ένδειξη χαμηλής αυτοπεποίθησης, ενώ οι προφάσεις που βρίσκουν είναι πολλές.

Στο τέλος, οι μαθητές όταν ρωτήθηκαν αν υπήρχε κάτι που θέλουν να αλλάξουν στο σχολείο τους, σημείωσαν πως υπάρχουν πολλά θετικά, όπως το γεγονός ότι συνδέεται με την αγορά εργασίας, καθώς καλούνται να κάνουν πρακτική και να πληρωθούν και καταλαβαίνουν τις δυσκολίες που υπάρχουν, ενώ υπάρχει αδήριτη ανάγκη για αλλαγή της κουλτούρας γύρω από το όνομα των Τεχνικών Σχολών, ειδικά τη στιγμή που τα μαθησιακά αποτελέσματα είναι τα ίδια ή ακόμη και καλύτερα από τα Λύκεια.

Δειτε Επισης

Βγάζει offside την Αστυνομία η ΚΟΠ-«Καμία σχέση τα επεισόδια με το μέτρο απαγόρευσης φιλάθλων»
Διελκυστίνδα Κυβέρνησης-Βουλής οι νομοθετικές ρυθμίσεις για τα επεισόδια
Οκτώ τυχεροί κέρδισαν αλλά δεν εξαργύρωσαν τα λαχεία τους-Επιστρέφουν στο κράτος τα χρήματα εντός Νοεμβρίου
Στη Γενεύη η Επ. Νομοθεσίας για αξιολόγηση Κύπρου για Οικονομικά, Κοινωνικά και Πολιτιστικά Δικαιώματα
Αρχίζει εκστρατεία για τον καρκίνο του θυρωειδούς-Δεύτερος σε συχνότητα καρκίνος στις γυναίκες
Μπορούσε ή δεν μπορούσε, ήθελε ή δεν ήθελε η Αστυνομία να αποτρέψει τα τεκταινόμενα στο Άλφαμεγα;
Πώς απαντά για τρύπες στα μέτρα της Αστυνομίας ο Χαρτσιώτης-Εγχειρίστηκε τραυματίας αστυνομικός
Δηλώνουν έτοιμοι για συνέχιση του πολέμου στη Χαμάς-«Συσσώρευση εμπειριών, στρατολογήθηκαν νέες γενιές»
Νέα φερόμενη απόπειρα δολοφονίας κατά του Τραμπ-Συνελήφθη από το FBI 58χρονος
Επιδρομή της Ρωσίας με drones στο Κίεβο-Καταρρίψεις από αντιαεροπορικά συστήματα