Ξεκαθάρισε τις σκιές για απαγόρευση κινητών η Μιχαηλίδου-Πυρά από ΑΚΕΛ για αποτυχία εφαρμογής νόμων

Απαντήσεις στα βασικά ερωτήματα, που αφορούν τις αλλαγές που προωθούνται για την απαγόρευση της χρήσης των κινητών τηλεφώνων, εντός των σχολικών μονάδων Μέσης Εκπαίδευσης, κατά τη διάρκεια της ημέρας, έδωσε ενώπιον της Βουλής η υπουργός Παιδείας, Αθηνά Μιχαηλίδου, η οποία ξεκαθάρισε πως στόχος τους είναι να γίνει το σχολείο συμπεριληπτικό και μαθητοκεντρικό και με τις αλλαγές που προωθούνται ενδεχομένως να υπάρξουν αλλαγές και στα ακαδημαϊκά αποτελέσματα των παιδιών.

Η Επιτροπή Παιδείας κάλεσε την κα. Μιχαηλίδου, ώστε να ξεκαθαρίσει τις σκιές και τις ανακρίβειες που δημιουργήθηκαν κατά την πρώτη συνεδρία, κατά την οποία τέθηκε προς συζήτηση το θέμα των κινητών τηλεφώνων, αναφορικά με τις τροποποιήσεις που προωθούνται, με την υπουργό Παιδείας να σημειώνει πως «μας βοήθησε η πρώτη συζήτηση που έγινε, καταγράψαμε αντιδράσεις, είδαμε επιφυλάξεις. Η πρόταση αφορά κάτι πολύ συγκεκριμένο. Σήμερα απαγορεύεται η χρήση κινητού την ώρα του μαθήματος. Η πρόταση μας αφορά στο να επιτρέπεται η μεταφορά των κινητών στη τσάντα, απενεργοποιημένο και απαγόρευση της χρήσης την ώρα του διαλείμματος».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: «Μαθητές κατέστρεψαν τη ζωή μίας οικογένειας»-Καταγγελία για τα κινητά εντός των σχολείων

Η κα. Μιχαηλίδου σημείωσε πως από την τελευταία φορά που συζητήθηκε το θέμα μέχρι σήμερα, έχουν πολλαπλασιαστεί τα δεδομένα που συνηγορούν σε αυτή την απαγόρευση της χρήσης των κινητών, τονίζοντας πως υπάρχουν μελέτες και εισηγήσεις από ειδικούς που υπογραμμίζουν τις αρνητικές συνέπειες της χρήσης των κινητών τηλεφώνων από τους μαθητές.

«Εισηγήσεις από διεθνείς οργανισμούς ότι επιβαρύνει την ψυχική υγεία, τον ύπνο και την προσοχή στην τάξη. Εκείνο που είναι καινούργιο είναι ότι συνδέεται με τα χαμηλά μαθησιακά αποτελέσματα. Πολλές Ευρωπαϊκές χώρες έχουν απαγορεύσει τη χρήση του κινητού. Η Ελλάδα προχωρά με σύνθημα κινητό στη τσάντα που θέλουμε να κάνουμε κι εμείς».

Στη συνέχεια, η υπουργός Παιδείας θέλησε να δώσει απαντήσεις σε κάποια βασικά ερωτήματα που τέθηκαν τόσο κατά τη διάρκεια της συζήτησης, όσο και κατά δημόσιες τοποθετήσεις από τους εμπλεκόμενους φορείς. «Το ένα ερώτημα είναι γιατί τώρα. Επειδή δεν θέλουμε να μας επιβληθεί. Θέλουμε να αναλάβουμε την ευθύνη ως Υπουργείο. Το άλλο ερώτημα είναι αν θα λυθούν τα προβλήματα της βίας και της παραβατικότητας με την απαγόρευση των κινητών. Οι έρευνες δείχνουν ότι θα μειωθούν αυτά τα φαινόμενα. Δεν θα σταματήσει όλα, αλλά θα μειωθούν τα προβλήματα. Είχαμε παρουσίαση για ηλεκτρονικό τζόγο, θέλουμε να προσφέρουμε ένα υγιές περιβάλλον».

Η Αθηνά Μιχαηλίδου, κατά την τοποθέτησή της, επεσήμανε πως σε κάποια σχολεία, με πρωτοβουλία των διευθυντών, έχουν απαγορευτεί τα κινητά και τα αποτελέσματα είναι πολύ θετικά. «Θα μειωθεί και η σεξουαλική παρενόχληση από το διαδίκτυο. Είμαστε υπέρ της χρήσης των τεχνολογικών μέσων την ώρα του μαθήματος. Ήδη έχουμε εξοπλίσει τα σχολεία με χιλιάδες συσκευές. Δεν έχουμε εμπιστοσύνη στα παιδιά; Φυσικά έχουμε εμπιστοσύνη, γι’ αυτό επιτρέπεται η μεταφορά. Πριν και μετά το σχολείο επιτρέπεται η χρήση του κινητού. Δεν απαγορεύουμε παντελώς τη χρήση και κατοχή κινητού».

Δημιουργούνται εναλλακτικοί χώροι στα σχολεία

Η υπουργός Παιδείας, συνεχίζοντας την τοποθέτησή της, υπέδειξε πως για να είναι αποτελεσματική η εφαρμογή των κανονισμών, έχουν ληφθεί αποφάσεις για τη δημιουργία εναλλακτικών χώρων, τους οποίους μπορούν να αξιοποιήσουν οι μαθητές, για να περνάνε τα διαλείμματά τους.

«Κάνουμε χώρους πρασίνου, έχουμε χώρους δημιουργικής απασχόλησης, στηρίζουμε την επικοινωνία παρά την αποξένωση. Δεν είμαστε απόλυτοι, γι’ αυτό μιλούμε για συγκεκριμένη χρήση των κινητών. Μαζί μας συμφωνεί και η κοινωνία. Βλέπουμε τα μηνύματα. Χρειάζεται μία προσπάθεια από όλους μας. Θα μιλήσουμε στα παιδιά με παιδαγωγικούς τρόπους, χωρίς πολλές τιμωρίες, αλλά με παιδαγωγικά μέτρα. Θέλουμε το σχολείο να είναι ένας παιδαγωγικός τόπος και να κάνουν τη δουλειά τους, όπως είναι η καλλιέργεια ικανοτήτων και δεξιοτήτων».

Οι απαντήσεις στα ερωτήματα

Απαντώντας σε σχετικά ερωτήματα, η υπουργός Παιδείας ξεκαθάρισε πως αυτό που θέλει το Υπουργείο Παιδείας είναι να υπάρχει ένα σχολείο υγιές, μακριά από τις εξαρτήσεις, μαθητοκεντρικό σχολείο, που θα κάνει τη δουλειά του και δεν θα οδηγήσει τους μαθητές στην αποξένωση.

«Δεν ζητούμε κάτι που είναι μακριά από τους παιδαγωγικούς μας στόχους. Αξιοποίηση της τεχνολογίας γίνεται με το σωστό τρόπο. Αφήστε το Υπουργείο να ρυθμίσει εσωτερικά τον τρόπο εφαρμογής και εποπτείας. Θα είναι παιδαγωγικά τα μέτρα που θα ληφθούν. Θα είναι ενάντια στις εξαρτήσεις. Ήδη οι Τεχνικές Σχολές έχουν θυρίδες, που κάνουν τα παιδιά. Ήδη έχουμε επικοινωνία με τις εταιρείες για να βάλουν τις θυρίδες και θα είναι άμεσο με την ψήφιση των κανονισμών. Δεν μπορούμε να δούμε το θέμα αλλιώς, παρά μόνο παιδαγωγικά».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Βγάζει το mute και ανοίγει τη συζήτηση για απαγόρευση κινητών στα σχολεία η Βουλή

Σε δηλώσεις της μετά το πέρας της συνεδρίας, η υπουργός Παιδείας κλήθηκε να σχολιάσει τις ποινές που προνοούνται και όπως ανέφερε οι ποινές υπάρχουν στην υφιστάμενη νομοθεσία και ξεκινούν από μία επίπληξη και καταλήγουν σε αποβολή. Όσον αφορά στον τρόπο εποπτείας για την εφαρμογή της νομοθεσίας, θα ληφθούν παιδαγωγικά μέτρα σε συνεργασία με τους συνεργάτες του Υπουργείου Παιδείας, σε μία εκ των έσω διαδικασία, που δεν θα χρειαστεί παρέμβαση της Βουλής.

Οι τοποθετήσεις των βουλευτών

Στη συνέχεια, το λόγο πήραν οι βουλευτές, οι οποίοι ξεκαθάρισαν και τις προθέσεις τους αναφορικά με το συγκεκριμένο θέμα. Ο βουλευτής και εκ των αντιπροέδρων του Δημοκρατικού Συναγερμού, Γιώργος Κάρουλας, θέλησε να μάθει για το αν έγινε διαβούλευση με τους μαθητές, ποιες ποινές προνοούνται από τη νομοθεσία που προωθείται, ποιοι είναι οι μηχανισμοί παρακολούθησης, αν θα υπάρχουν κάποιοι χώροι, όπως ειδικές θυρίδες, για τοποθέτηση των κινητών από τους μαθητές και αν οι καθηγητές θα κάνουν τους αστυνομικούς.

Ο βουλευτής του ΑΚΕΛ, Χρίστος Χριστοφίδης, στη δική του τοποθέτηση, η οποία ήταν σε έντονο ύφος, σημείωσε πως αυτή τη στιγμή υπάρχουν κανονισμοί και νομοθεσία, που απαγορεύει την χρήση των κινητών τηλεφώνων κατά τη διάρκεια του μαθήματος και υποστήριξε ότι δεν θα αποτελέσει λύση του προβλήματος της εξάρτησης των μαθητών από τα κινητά, αν απαγορευτεί η χρήση για 20-30 λεπτά. Μάλιστα, υπέδειξε πως αυτό είναι εκτός πραγματικότητας, αφού παιδιά από την ηλικία των 2-3 ετών κάνουν χρήση των κινητών. Αναφερόμενος, σε άλλες χώρες, ο κ. Χριστοφίδης σημείωσε πως 1 στις 4 χώρες τα έχουν καταργήσει και το 75% των χωρών δεν το έχουν κάνει.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Κινητό μαθητή άρχισε να καίγεται στην τσέπη του-Το πέταξε στο έδαφος και εξερράγη

Από πλευράς του, ο επίσης βουλευτής του ΑΚΕΛ, Ανδρέας Καυκαλιάς, αναφερόμενος στους υφιστάμενους κανονισμούς, που προβλέπουν την απαγόρευση χρήσης σε συγκεκριμένες περιπτώσεις, υπέδειξε πως απέτυχε η Κυβέρνηση να τους εφαρμόσει. «Πρέπει να γίνει η παραδοχή. Γιατί δεν παίρνετε κάποια μέτρα να εφαρμοστούν οι υφιστάμενοι κανονισμοί και να επανέλθουμε;», διερωτήθηκε.

Ο βουλευτής του ΑΚΕΛ, Χρίστος Χριστόφιας, ο οποίος ανέφερε και τη στάση του κόμματος, ότι πρόκειται να καταψηφίσει τους κανονισμούς που προωθούνται, σημείωσε πως υπάρχει πρόβλημα και είναι ευθύνη όλων. «Για μένα θα ήταν πιο αποτελεσματικό να μπει μία θυρίδα ή ένα ράφι για να μπαίνουν εκεί τα κινητά. Να κλείνουν την ώρα που μπαίνουν οι μαθητές και την ώρα που τελειώνουν να τα πιάνουν και να φεύγουν. Με αυτό τον τρόπο θα μπορούν να προλάβουν πράγματα».

Ο αναπληρωτής πρόεδρος της Επιτροπής και εκ των αντιπροέδρων του ΔΗΚΟ, Χρύσανθος Σαββίδης, επεσήμανε πως τα έξυπνα κινητά είναι μέρος της ζωής όλων και ότι η σωστή χρήση μπορεί να βοηθήσει σε μεγάλο βαθμό. Ωστόσο, αναφερόμενος στους κανονισμούς που προωθούνται σημείωσε ότι «τα παιδιά είναι σε ένα εύρο ηλικίας που ακόμη χρειάζονται καθοδήγηση και συμβουλή. Χρειάζονται να κατακτήσουν γνώση, να κοινωνικοποιηθούν. Τι καταφέρνουμε όταν είναι μπροστά από μία οθόνη; Ο παιδαγωγός σε ένα σχολείο παίζει το ρόλο του γονέα. Δυστυχώς η αλόγιστη χρήση που γίνεται από όλους μας οδηγεί σε αντίθετα αποτελέσματα. Έρευνες που έχω διαβάσει, ειδικοί είπαν ότι η αλόγιστη και συνεχή χρήση του κινητού, οδηγεί στη μη κατάκτηση της γνώσης. Η μη χρήση θα τονίσει τη δημιουργικότητα. Το να κρατούν τα κινητά κλειστά στη σχολική μονάδα είναι η καλύτερη λύση».

Ο βουλευτής της ΕΔΕΚ, Ανδρέας Αποστόλου, στη δική του τοποθέτηση, σημείωσε ότι το σχολείο από μόνο του δεν μπορεί να πλάσει τους ανθρώπους και πρέπει να υπάρχει ισορροπία. «Εμείς θεωρούμε πως αυτή η πρόταση κρατά την ισορροπία. Έχει ευθύνη το σχολείο να βάζει όρια και μέτρο. Επίσης, θεωρούμε πως αν έχει κάποιο που γνωρίζει τι γίνεται στα σχολεία, είναι οι διευθυντές και πρέπει να ακούσουμε τι γίνεται. Εμείς δεν θεωρούμε πως πρέπει να συνεχιστεί η κατάσταση. Εμείς συμφωνούμε με τις εισηγήσεις του Υπουργείου».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Θέλει να κάνει power off τα κινητά στα σχολεία το ΥΠΑΝ-Ξεκαθαρίζει τις ασάφειες και θέτει προτεραιότητες

Ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος της ΔΗΠΑ, Αλέκος Τρυφωνίδης, ανέφερε πως οι διαπιστώσεις του Υπουργείου Παιδείας είναι σωστές και αποδεχτές και πως η χρήση του κινητού τηλεφώνου επηρεάζει τη μάθηση, αυξάνει την παραβατικότητα και υποστήριξε πως γι’ αυτό το λόγο υπάρχει εμπορία ναρκωτικών στα σχολεία και τζόγος.

«Δεχόμαστε τη θέση του Υπουργείου. Είναι καθαρό πλέον. Όμως, νόμους έχουμε πολλούς. Την εφαρμογή και την ισονομία της πρέπει να προσέξουμε. Θέλω να ακούσω πώς θα εφαρμόσουμε αυτό το μέτρο, που θα συμβάλει μαζί με την πρόληψη. Ήδη πολλοί σχεδιάζουν πώς θα μας γελάσουν για το νόμο που σχεδιάζουμε. Να κάνουμε την προσπάθεια, να συμβάλουμε θετικά στη θέση του Υπουργείου, όμως πρέπει να την κάνουμε σωστά».

Ο ανεξάρτητος βουλευτής, Ανδρέας Θεμιστοκλέους, που ήταν και αυτός που αποκάλυψε το περιστατικό με μαθητές που είχαν δημιουργήσει προβλήματα στην οικογένεια καθηγήτριας, δημοσιοποιώντας φωτογραφίες που είχε αποθηκευμένες στο κινητό της, σημείωσε πως οι μαθητές πρέπει να κοινωνικοποιούνται, πρέπει να πηγαίνουν στη βιβλιοθήκη, να λαμβάνουν μέρος στους ομίλους τους, να πηγαίνουν στους καθηγητές τους.

«Το διάλειμμα δεν σημαίνει νεκρός χρόνος για το σχολείο. Δεν υπάρχει καμία ανάγκη του κινητού εντός του σχολικού χρόνου. Η μόνη ανάγκη που προκύπτει είναι όταν σχολάνει ο μαθητής και περιμένει κάποιο δικό του να τον πάρει ή θα πάει σε άλλη δραστηριότητα. Αν θέλει ο μαθητής να επικοινωνήσει με το γονέα του, πάει στη γραμματεία και τηλεφωνούν και το αντίθετο».

Σημειώνεται πως από τις μέχρι στιγμής τοποθετήσεις, όλα τα κόμματα, πλην του ΑΚΕΛ, τάσσονται υπέρ των κανονισμών. Η Επιτροπή Παιδείας έχει ήδη ξεκινήσει την κατ' άρθρον συζήτηση και αναμένεται το τελικό κείμενο να οδηγηθεί ενώπιον της Ολομέλειας προς ψήφιση το συντομότερο δυνατό.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: «Μαθητές κατέστρεψαν αίθουσα για να βγάλουν βίντεο»-Διίστανται οι απόψεις για τα κινητά στα σχολεία

Δειτε Επισης

Δικαιώνει γυναίκα στρατιωτικό η Επ. Διοικήσεως που έμεινε έγκυος το 1993
Κίτρινη προειδοποίηση για ισχυρές καταιγίδες, χαλάζι και δυνατούς ανέμους
Ειδική Οικιακή Διατίμηση της ΑΗΚ για χαμηλοσυνταξιούχους και μονογονιούς
Προς πλήρη αναβάθμιση οι ΟΕΔΑ Κόσιης-Πεντακώμου-Θα ολοκληρωθούν τα έγγραφα διαγωνισμού
Επενδύει στην πολιτιστική παιδεία η Κασσιανίδου-«Σημαντική και απαραίτητη»
Στο 86% η συμμόρφωση σε παρεμβάσεις της Επιτρόπου Διοίκησης, στο 53% σε εκθέσεις
Είδε κοινοτάρχες Λεμεσού ο ΥΠΕΣ-«Με οδηγίες ΠτΔ ξεκίνησε η καταγραφή αιτημάτων για αγροτικούς δρόμους»
Εκκρεμεί το 49% των υποθέσεων των αγνοούμενων-Εφαρμόζεται πλάνο με συγκεκριμένες δράσεις
Αύξηση 4,2% στις αφίξεις τουριστών-Η καλύτερη εννιαμηνία στην ιστορία του τουρισμού της Κύπρο
Πάνε σε 24ωρη απεργία οι οδηγοί λεωφορείων στην Πάφο στις 25 Νοεμβρίου