Η νέα σχολική χρονιά ξεκίνησε ομαλά, με δεκάδες νέες δράσεις και καινοτομίες, στον δρόμο για ένα σύγχρονο, δημοκρατικό και συμπεριληπτικό σχολείο

Έχοντας ξεκινήσει ήδη η σχολική χρονιά δεκάδες είναι οι καινοτομίες, μεταρρυθμίσεις και νέες δράσεις, οι οποίες δρομολογούνται από το Υπουργείο Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας (ΥΠΑΝ) και οδηγούν σταδιακά στο σύγχρονο, ανθρωποκεντρικό, δημοκρατικό και συμπεριληπτικό σχολείο. Ενδεικτικά, αναφέρονται δράσεις και καινοτομίες που αφορούν:

  • στην αναδόμηση των Αναλυτικών Προγραμμάτων και στη μείωση της περιττής ύλης,
  • στη βελτίωση των συνθηκών διδασκαλίας και μάθησης,
  • στην περαιτέρω αυτονόμηση των σχολικών μονάδων,
  • στον εκσυγχρονισμό και την επέκταση του Ολοήμερου Σχολείου,
  • στην μετάβαση από την Ειδική στην Ενιαία Εκπαίδευση,
  • στην εισαγωγή παρεμβατικών προγραμμάτων πρόληψης και αντιμετώπισης της βίας/παραβατικότητας και του αναλφαβητισμού,
  • στην εισαγωγή πρόσθετων προγραμμάτων Αγωγής Ζωής,
  • στην αναβάθμιση της Τεχνικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης,
  • στη μετάβαση στο ψηφιακό σχολείο,
  • στην περαιτέρω ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών,
  • στην περαιτέρω καλλιέργεια και προώθηση της ελληνικής γλώσσας,
  • στην περαιτέρω ενίσχυση και επέκταση της Προδημοτικής Εκπαίδευσης
  • στην εγκατάσταση κλιματιστικών στη βάση ολοκληρωμένου σχεδιασμού.

Είναι ξεκάθαρο ότι οι πιο πάνω ενδεικτικές δράσεις/μεταρρυθμίσεις, σε συνδυασμό με το σύνολο των πολιτικών και αλλαγών που προωθούνται για πρώτη φορά τεκμηριωμένα, στοχευμένα και στη βάση παιδαγωγικών κριτηρίων στο εκπαιδευτικό μας σύστημα, έχουν ήδη επιφέρει νέα πνοή και σημαντική πρόοδο στην παιδεία του τόπου μας κάτι το οποίο αποτελεί κοινή παραδοχή. Η έμφαση που η Κυβέρνηση και η Πολιτεία ευρύτερα αποδίδουν στην Παιδεία αποδεικνύεται εμπράκτως μέσω των αυξημένων, πολύ στοχευμένων επενδύσεων και των μεταρρυθμίσεων που ήδη διενεργούνται.

Το Υπουργείο Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας και η ίδια η Υπουργός συνεχίζουν να λειτουργούν στη βάση προγραμματισμού, εξαντλητικού διαλόγου, συζήτησης με όλους τους ενδιαφερόμενους φορείς και αποφασιστικής λήψης αποφάσεων, προς την επίλυση χρόνιων ζητημάτων και στρεβλώσεων στο εκπαιδευτικό μας σύστημα.

Γιάννης Α. Οικονομίδης

Εκπαιδευτικός

Δειτε Επισης

Καιρός να πάρουμε τη μοίρα μας στα χέρια μας
Πενήντα χρόνια μετά-Μνήμη Δώρου Λοΐζου
Η νομιμότητα κατοχής ταυτόχρονα τριών θέσεων στην Αστυνομία
Η ακύρωση του GSI θα είναι μια κολοσσιαία στρατηγική αποτυχία
Όταν η Αστυνομία συνεχίζει να παρανομεί, το φαινόμενο της δυστροπίας της Διοικήσεως στην εκτέλεση ακυρωτικών αποφάσεων
«Δαμαί εγεννήθηκα, δαμαί εν να πεθάνω»
Μια από τα ίδια. Ο χορός των προαγωγών στην Αστυνομία και η απόρριψη τους από το Δικαστήριο καλά κρατεί
Το παράνομο της Τουρκικής Εισβολής
Μια βιωματική εμπειρία και μια προσωπική άποψη/παρέμβαση για τον ΔΗΣΥ-«Παρθενογένεση» η μόνη λύση
Η επιστολή του Υπαρχηγού ΓΕΕΦ: Πιο σοβαρές οι προεκτάσεις της απ' ό,τι φαίνεται