Αρχίζει ο διάλογος για το σύστημα διορισμών-Ακούει εκπαιδευτικούς και καθορίζει πλάνο το ΥΠΑΝ

Με το χρόνο να μετρά αντίστροφα και το 2027 να πλησιάζει, το Υπουργείο Παιδείας ανοίγει το διάλογο για ένα σημαντικό θέμα, που αφορά τον τομέα της παιδείας, το σύστημα διορισμών και τον τρόπο που θα πραγματοποιείται η στελέχωση των σχολείων, μετά την κατάργηση των καταλόγων των διοριστέων. Παράλληλα, το Υπουργείο Παιδείας αναμένεται να θέσει ενώπιον των εκπαιδευτικών οργανώσεων τις απόψεις του για το νέο σύστημα αξιολόγησής τους.

Το σύστημα διορισμού των εκπαιδευτικών έχει βρεθεί αρκετές φορές στο επίκεντρο των συζητήσεων, ειδικά τα τελευταία χρόνια, αφού υπήρξε η κατάληξη και η ψήφιση της νομοθεσίας το 2015 για κατάργηση των καταλόγων διοριστέων το 2027. Το συγκεκριμένο θέμα παραμένει ανοιχτό, με την υπουργό Παιδείας, Αθηνά Μιχαηλίδου να παρουσιάζεται έτοιμη να ακούσει τους εκπαιδευτικούς φορείς, ώστε να συγκεντρώσει όλες τις απόψεις και να καθορίσει ένα πλάνο δράσης.

Ο διάλογος που αναμένεται να ανοίξει στο Υπουργείο Παιδείας κρίνεται καθοριστικής σημασίας από τις εκπαιδευτικές οργανώσεις, καθώς θα ξεκαθαρίσουν οι θέσεις όλων των εμπλεκόμενων φορέων και θα συναποφασίσουν πώς θα γίνει ο διάλογος.

«Δυστυχώς καθυστέρησε και είναι αναγκαίο να προχωρήσει άμεσα και να καταλήξει σε μία λύση προς τη σωστή κατεύθυνση, για να μην έρθει το 2027 και να διερωτόμαστε πώς θα γίνει στελέχωση των σχολείων. Η ομόφωνη θέση της ΠΟΕΔ, παραμένει και περιλαμβάνει αφενός τη διατήρηση του καταλόγου διοριστέων και μετά το 2027 και αφετέρου τη διόρθωση των στρεβλώσεων της Νομοθεσίας του Νέου Συστήματος Διορισμών, έχοντας ως βασική αρχή τη μη θυματοποίηση εκπαιδευτικών με υπηρεσία στο δημόσιο σχολείο, είτε αυτή έχει αποκτηθεί από τον κατάλογο διοριστέων είτε από τον κατάλογο διορισίμων», ανέφερε στον REPORTER η πρόεδρος της ΠΟΕΔ, Μύρια Βασιλείου.

Πάντως, οι δάσκαλοι θεωρούν πως η κατάργηση των καταλόγων διαοριστέων θα προκαλέσει ένα μεγάλο πρόβλημα υποστελέχωσης των σχολείων, καθώς ο κατάλογος διορισίμων δεν μπορεί να καλύψει τις ανάγκες που υπάρχουν αυτή τη στιγμή, αλλά και τις ανάγκες που θα δημιουργηθούν στο μέλλον. Μάλιστα, αυτό που υπογραμμίζουν είναι ότι υπάρχει ο κίνδυνος, χιλιάδες εκπαιδευτικοί με υπηρεσία και εμπειρία, να βρεθούν εκτός των δημόσιων σχολείων.

«Θεωρούμε πως η επαγγελματική διασφάλιση των συναδέλφων είναι σημαντική παράμετρος. Εξίσου σημαντικό είναι να συνεχίσει να αξιοποιείται η εκπαιδευτική τους εμπειρία. Σημειώνουμε ότι το ενδεχόμενο κατάργησης τους καταλόγου διοριστέων το 2027, έχει δημιουργήσει μεγάλη ανασφάλεια ανάμεσα στους νέους εκπαιδευτικούς, ενώ λειτουργεί ως αντικίνητρο στους συναδέλφους να υπηρετήσουν στα σχολεία από τη θέση του αντικαταστάτη, ή/και να διοριστούν ως συμβασιούχοι εκπαιδευτικοί, αφού το εργασιακό τους μέλλον κρίνεται αβέβαιο».

Ζητά διασφάλιση των καθηγητών και η ΟΕΛΜΕΚ

Στο ίδιο μήκος κύματος, αναφορικά με το θέμα της διασφάλισης των καθηγητών, κινείται και η ΟΕΛΜΕΚ, η οποία θεωρεί πως κύριο μέλημα του Υπουργείου Παιδείας, θα πρέπει να είναι η εξεύρεση μίας φόρμουλας, που θα προστατεύει τους εκπαιδευτικούς που τόσα χρόνια υπηρέτησαν την παιδεία, είτε με το καθεστώς συμβάσεων, είτε ω αντικαταστάτες.

«Είναι έμπειροι συνάδελφοι, που υπηρέτησαν την παιδεία. Να δημιουργηθεί ένα κλειστός κατάλογος, για τους συναδέλφους που πρέπει να διασφαλιστούν. Είναι συνάδελφοι που είναι σε καθεστώς αορίστου και εργάστηκαν στην παιδεία, για ένα μεγάλο χρονικό διάστημα. Όταν συναινέσαμε το 2015 για κατάργηση του καταλόγου διοριστέων, η ΟΕΛΜΕΚ θέλοντας να διασφαλίσει τους συναδέλφους που πέρασαν την υπηρεσιακή επιμόρφωση, συμφωνήσαμε με τον κ. Καδή την παραχώρηση αρχικά 746 θέσεις, που δόθηκαν την τριετία 2016-2018. Σε αυτή τη φάση θεωρούμε ότι πρέπει να διασφαλιστούν αυτοί οι συνάδελφοι. Για όσους τάσσονται υπέρ του καταλόγου, έχουμε πάρει αρκετές θέσεις όταν συμφωνήσαμε στην κατάργηση», επεσήμανε ο πρόεδρος της ΟΕΛΜΕΚ, Δημήτρης Ταλιαδώρος.

Αναφορικά με το δεύτερο θέμα συζήτησης, που έχει μετατραπεί σε καυτή πατάτα, δεδομένου ότι δεν έχει ακόμη επιλυθεί και είναι το σύστημα αξιολόγησης των εκπαιδευτικών, η θέση της ΟΕΛΜΕΚ είναι ότι το υφιστάμενο σχέδιο έχει θεσμοθετηθεί από το 1976 και είναι αδήριτη η ανάγκη να αλλάξει.

«Συμπληρώνεται πεντακονταετία και είναι πολλά τα χρόνια. Θεωρούμε ότι πρέπει να αλλάξει, πρέπει να τεθούν γερές βάσεις, για ένα αντικειμενικό, αξιοκρατικό σύστημα που δεν θα επιδέχεται εξωγενείς παρεμβάσεις και θα δίνει την ευκαιρία στους συναδέλφους, να διεκδικούν προαγωγές με την αξία τους».

Δειτε Επισης

Ένταλμα σύλληψης για τον 64χρονο που κατηγορείται για κακοποίηση ανηλίκων-Δεν παρουσιάστηκε στη δίκη του
Στην επιδιόρθωση οικιών η έμφαση στον προϋπολογισμό του Ταμείου Τ/κ Περιουσιών
Την άρση του στρατιωτικού νόμου αξιώνει η Βουλή της Νότιας Κορέας-Πλήθος κόσμου στους δρόμους
Ενώπιον της Ολομέλειας στις 12 Δεκεμβρίου ο προϋπολογισμός της ΠΕΠ
Δεν υπονομεύει το δημόσιο σχολείο η προσφορά ξενόγλωσσων προγραμμάτων, απαντούν τα Πανεπιστήμια
Σε «λάθος διατύπωση» αποδίδει τις αντιδράσεις για την εγκύκλιο φίμωσης η Μαρία Παναγιώτου
«Ανέστειλε» τη Βουλή και τα κόμματα ο Πρόεδρος της Ν. Κορέας-Απαγόρευσε διαδηλώσεις και απεργίες (pics&vid)
Διαφωνία πέντε οργανώσεων για προσφορά από Πανεπιστήμιο Κύπρου ξενόγλωσσων προπτυχιακών
Ανανέωσε την κίτρινη προειδοποίηση η Μετεωρολογική μέχρι το πρωί
Ζητά συνολική στρατηγική για αύξηση γονικής άδειας η Βουλή-«Η Κυβέρνηση δεν είναι έτοιμη να το εφαρμόζει»