Στις 25/9 ξεκινά ο διάλογος ΥΠΑΝ – αρμοδίων φορέων για καταλόγους

Από τις 25 Σεπτεμβρίου θα ξεκινήσει διάλογος με όλους τους αρμόδιους φορείς σχετικά με θέματα που άπτονται των καταλόγων διοριστέων και διορισίμων, ο οποίος θα ολοκληρωθεί μέχρι και το τέλος του έτους, ανέφερε η Γενική Διευθύντρια του Υπουργείου Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας, Μαρίνα Ιωάννου Χασάπη, στα μέλη της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Παιδείας, η οποία συνήλθε την Τετάρτη.

Σε δηλώσεις τους μετά το τέλος της συνεδρίας της Επιτροπής, οι Βουλευτές ανέφεραν ότι αναμένουν την έναρξη του διαλόγου καθώς και την έκβασή του, εκφράζοντας την ελπίδα ότι θα είναι προς όφελος της εκπαίδευσης και των μαθητών

Ο Πρόεδρος της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Παιδείας, Βουλευτής του ΔΗΚΟ, Παύλος Μυλωνάς, ανέφερε ότι στη συνεδρία της Επιτροπής ακούστηκαν όλες οι απόψεις από όλους τους οργανωμένους και τους νεοσύστατους συνδέσμους, προσθέτοντας ότι από τις 25 Σεπτεμβρίου και μετά Το Υπουργείο Παιδείας ξεκινά διαβούλευση και συζήτηση με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς.

Απαντώντας σε ερώτηση, είπε ότι έχει διαπιστώσει πως υπάρχουν «πολλές και τεράστιες διαφωνίες, οι οποίες είναι έντονες», σημειώνοντας ότι υπάρχουν και συνδικαλιστικά ζητήματα, αλλά είναι κυρίως ουσίας όσον αφορά τον τρόπο που η κάθε πλευρά προσεγγίζει τα διάφορα θέματα που προκύπτουν.

Απαντώντας σε άλλη ερώτηση, ο κ. Μυλωνάς σημείωσε ότι τα κόμματα είναι σε διαβούλευση και με τις οργανώσεις των εκπαιδευτικών και με τους οργανωμένους γονείς «για να καταλήξουμε σε ένα πραγματικά πολύ δύσκολο θέμα».

Είπε ακόμη ότι τέθηκε και το θέμα της έλλειψης εκπαιδευτικών που θα περνούν τις εξετάσεις εάν καταργηθεί ο κατάλογος διοριστέων. Παράλληλα, εξέφρασε την πεποίθηση ότι μέσα από το διάλογο που θα ξεκινήσει θα δοθεί η ευκαιρία σε όλους να τοποθετηθούν με τον πιο εποικοδομητικό τρόπο, καθώς και την ελπίδα «στο τέλος της ημέρας να δούμε το συμφέρον των παιδιών».

Ο Βουλευτής του ΔΗΣΥ, Γιώργος Κάρουλλας, εξέφρασε την άποψη ότι ορθά ανοίγει αυτή τη στιγμή ο διάλογος, υπογραμμίζοντας ότι αυτός ο δημόσιος διάλογος πρέπει να κλείσει παραγωγικά «προς όφελος της ποιότητας της εκπαίδευσης και προς όφελος των παιδιών».

Ανέφερε επιπλέον ότι το σύστημα διορισμών στη δημόσια εκπαίδευση χρειάζεται βελτίωση σε αρκετούς τομείς, προσθέτοντας ότι ο ΔΗΣΥ ετοιμάζει τη δική του πρόταση για τη βελτίωση αυτού του συστήματος. «Θα αναμένουμε την πρόταση του Υπουργείου Παιδείας, κατόπιν διαλόγου που θα ξεκινήσει στις 25 που Σεπτέμβρη, και θα τοποθετηθούμε και επί αυτής», κατέληξε.

Ο Βουλευτής του ΑΚΕΛ, Χρίστος Χριστοφίδης, αναφερόμενος στις εξετάσεις για τον κατάλογο διορισίμων, σημείωσε ότι σε κάποια γνωστικά αντικείμενα έχουμε 90% επιτυχία και σε κάποια άλλα 7%, προσθέτοντας ότι «οι εξετάσεις σε πολλές περιπτώσεις κατακρεουργούν κυριολεκτικά ψυχολογικά και ηθικά τους υποψηφίους».

Όπως είπε, υπάρχουν διάφορα ζητήματα και προβλήματα τα οποία πρέπει να συζητηθούν και χρήζουν αντιμετώπισης. Το κύριο πρόβλημα, συνέχισε, είναι το γεγονός ότι η εκτελεστική εξουσία δεν έχει καμία θέση για αυτά τα ζητήματα.

«Υποσχέθηκαν ότι μέχρι το τέλος του χρόνου θα ολοκληρώσουν τη συζήτηση και αναμένουμε την καθοριστική και κρίσιμη θέση της εκτελεστικής εξουσίας για αυτό το κορυφαίο ζήτημα».

Ο Βουλευτής της ΔΗΠΑ, Αλέκος Τρυφωνίδης, ζήτησε από το Υπουργείο Παιδείας να φέρει στη Βουλή μια αξιολόγηση του έως τώρα ισχύοντος συστήματος «για να μπορούμε να το βελτιώσουμε και να το αναβαθμίσουμε, διότι μέλημά μας δεν είναι να προσληφθούν ή να μονιμοποιηθούν αριθμός εκπαιδευτικών, αλλά να διορίζονται οι καταλληλότεροι, είτε είναι νέοι, είτε μεγαλύτερης ηλικίας».

«Αναμένουμε να ξεκινήσει ο διάλογος από την Υπουργό Παιδείας εντός Σεπτεμβρίου για να έχουμε σύντομα τα αποτελέσματα αυτού του διαλόγου με όλους τους επηρεαζόμενους αλλά και το πώς απέδωσε το σύστημα έως αυτή τη στιγμή και πώς θα το εξελίξουμε για να έχουμε τους καλύτερους και ικανότερους εκπαιδευτικούς στα σχολεία μας», κατέληξε.

Πηγή: ΚΥΠΕ

Δειτε Επισης