Καταγγελίες για υπερβολικές χρεώσεις από συνεργεία αυτοκινήτων-Τέσσερα παράπονα σε ένα μήνα

Τέσσερα παράπονα από πολίτες, για πληρωμή χιλιάδων ευρώ σε συνεργεία αυτοκινήτων, έλαβε μέσα σε ένα μήνα ο Κυπριακός Σύνδεσμος Καταναλωτών, αριθμός πολύ υψηλός για τα δεδομένα, αφού για τέτοιας φύσεως υποθέσεις οι καταγγελίες που δέχεται είναι περίπου οκτώ με δέκα ανά έτος.

Αυτός ήταν ο λόγος που ο Σύνδεσμος προχώρησε την Τετάρτη σε ανακοίνωση με συστάσεις προς το κοινό, για τις ενέργειες που πρέπει να κάνουν όταν στέλνουν ή παραλαμβάνουν τα οχήματά τους από συνεργεία αυτοκινήτων.

Τα τέσσερα παράπονα αφορούσαν τεράστια ποσά που χρειάστηκαν να δώσουν οι πολίτες για επιδιόρθωση του οχήματός τους, τα οποία τελικά δεν επιδιορθώθηκαν, με αποτέλεσμα να αναγκαστούν σε κάποιες περιπτώσεις να τα μεταφέρουν σε άλλα συνεργεία για επισκευή.

Όπως εξήγησε στον REPORTER ο πρόεδρος του Κυπριακού Συνδέσμου Καταναλωτών, Μάριος Δρουσιώτης, τα δύο παράπονα αφορούσαν αντιπροσωπίες οχημάτων, ενώ τα άλλα δύο μεγάλα συνεργεία.

Ένα από τα παράπονα για μια εκ των αντιπροσωπιών, σύμφωνα με όσα τους κατήγγειλε πολίτης, ήταν ότι «πήρε το αυτοκίνητό του για επιδιόρθωση και του είπαν ότι κοστίζει 857 ευρώ. Τελικά χρειάστηκε 4300 για να επιδιορθωθεί, δεν του το έφτιαξαν και δημιουργήθηκαν άλλα προβλήματα, γιατί άνοιξαν την μηχανή του οχήματος».

Στη δεύτερη αντιπροσωπία, που μετέβη άλλος πολίτης, τους ανέφερε ότι «κάνει θόρυβο η σούστα του και του είπαν πόσο είναι το κόστος και τελικά πλήρωσε πολύ περισσότερα, κοντά στις τρεις χιλιάδες ευρώ. Ο θόρυβος συνεχίζει και τώρα θέλουν άλλα λεφτά για να του το επιδιορθώσουν».

Επιπλέον, οι άλλες δύο περιπτώσεις αφορούν μεγάλα συνεργεία. Στη μία περίπτωση, σύμφωνα πάντα με τον κ. Δρουσιώτη «πήγε πολίτης και του είπαν ότι το πρόβλημα που είχε χρειαζόταν να ανοίξει η μηχανή για να το επιδιορθώσουν. Του χρέωσαν 6000 ευρώ και συνέχισε να υφίσταται το πρόβλημα».

Στην τελευταία περίπτωση που έφθασε ενώπιον τους, αναφέρθηκε στον πολίτη ότι του άλλαξαν εξαρτήματα έναντι του ποσού των τριών χιλιάδων ευρώ και τελικά πήγε σε άλλο και του είπε ότι δεν του άλλαξαν τα εξαρτήματα, όπως καταγγέλλει ο κ. Δρουσιώτης.

Επισήμανε εξάλλου πως, «όλα αυτά έγιναν σε ένα μήνα και μιλάμε για μεγάλα ποσά. Έστειλα ήδη επιστολή στα συνεργεία των αντιπροσωπιών για να συναντηθούμε, να μας ενημερώσουν τι συμβαίνει. Έχουμε περίπου οκτώ με δέκα το χρόνο και για μικροποσά. Τώρα είχαμε τέσσερα σε ένα μήνα και έναντι ποσών χιλιάδων ευρώ».

Τα μέτρα που εισηγείται ο Σύνδεσμος

Ο Σύνδεσμος προτρέπει τους καταναλωτές να περιγράφουν γραπτώς στο συνεργείο την τυχόν βλάβη του αυτοκινήτου, ακόμα και στην περίπτωση που το αυτοκίνητο εισάγεται στο συνεργείο απλά για συνήθη συντήρηση και να ζητούν γραπτή απόδειξη της παραλαβής του αυτοκινήτου από το συνεργείο στην οποία να φαίνονται οι απαιτήσεις τους, όπως τις περιέγραψαν κατά την εισαγωγή του αυτοκινήτου στο συνεργείο.

Περαιτέρω καλεί όπως, σε περίπτωση που το αυτοκίνητο εισάχθηκε για επιδιόρθωση κάποιας βλάβης, πάντοτε, πριν την έναρξη των εργασιών, να ζητούν την έκθεση διάγνωσης της βλάβης από το συνεργείο, όπως επίσης και το εκτιμώμενο κόστος της επιδιόρθωσης, πριν το συνεργείο προβεί στις απαιτούμενες επιδιορθώσεις.

Καλεί τους καταναλωτές να ζητούν όπως η απόδειξη πληρωμής του συνεργείου για τις υπηρεσίες του να συνοδεύεται με πλήρη, λεπτομερή και σαφή περιγραφή των εργασιών που έγιναν στο αυτοκίνητο, όπως επίσης και των εξαρτημάτων που χρησιμοποιήθηκαν.

Εισηγείται ακόμα όπως, σε περίπτωση που θα αγοράσουν μεταχειρισμένο αυτοκίνητο, πάντοτε να έχουν τη διάγνωση δικού τους μηχανικού για την μηχανική κατάσταση του αυτοκινήτου που θα αγοράσουν και μετά να το αγοράσουν.

Πάντως, πηγή από τον Σύνδεσμο Ιδιοκτητών Συνεργείων Μηχανοκινήτων Οχημάτων, μιλώντας στον REPORTER, επισήμανε ότι θέση τους είναι πως οι πολίτες πρέπει να μεταβαίνουν σε εξουσιοδοτημένα συνεργεία, τα οποία είναι υποχρεωμένα δια Νόμου να εκδίδουν όλα τα απαραίτητα έγγραφα και περιγραφές για τις εργασίες που εκτελούν.

Δειτε Επισης