Καταγγελίες πολιτών στο Σύνδεσμο Καταναλωτών για προσπάθεια εξαπάτησης μέσω μηνυμάτων

Αποδέκτης καταγγελιών που αφορούν προσπάθειες εξαπάτησης καταναλωτών μέσω μηνυμάτων SMS, ηλεκτρονικών μηνυμάτων (email) και εφαρμογών εγκατεστημένων στο κινητό έγινε το τελευταίο χρονικό διάστημα, ο Κυπριακός Σύνδεσμος Καταναλωτών (ΚΣΚ), ο οποίος προχωρεί σε συστάσεις προς το κοινό.

Σε ανακοίνωσή του ο Σύνδεσμος αναφέρει ότι «οι κυριότερες μορφές απάτης που καταγράφηκαν αφορούν το «ηλεκτρονικό ψάρεμα», ψευδείς διαγωνισμούς για απόκτηση δωροεπιταγών από αλυσίδες καταστημάτων, απάτη για απόκτηση δωρεάν αεροπορικών εισιτηρίων, απάτες για χορήγηση δανείων από μη αδειοδοτούμενους φορείς και απάτη με στοιχεία ξενοδοχειακών μονάδων που προσφέρουν υψηλά ποσοστά εκπτώσεων στους καταναλωτές.

Οι καταναλωτές οφείλουν να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί και σε περίπτωση που λάβουν τέτοιου είδους μηνύματα μέσω του ηλεκτρονικού τους ταχυδρομείου, μέσω SMS ή μέσω εφαρμογών, καλούνται αρχικά να αξιολογούν το ηλεκτρονικό μήνυμα ή SMS που έλαβαν.

Επίσης, προτού προβούν σε οποιαδήποτε ενέργεια, θα πρέπει να πραγματοποιούν τους απαραίτητους ελέγχους, συγκρίνοντας τη διεύθυνση με τα προηγούμενα πραγματικά μηνύματα που ενδεχομένως να έχουν λάβει από τις αυθεντικές εταιρείες.

Οι καταναλωτές θα πρέπει να ελέγχουν προσεκτικά για τυχόν ορθογραφικά, γραμματικά ή και συντακτικά λάθη και αν κάτι φαίνεται ύποπτο να αποφεύγουν να απαντούν στο μήνυμα ή να κάνουν απευθείας κλικ στον ηλεκτρονικό σύνδεσμο (link), όπως και να μην κάνουν πραγματοποίηση λήψης (download) του επισυναπτόμενου αρχείου ή εικόνας.

Στην περίπτωση προώθησης διαφημίσεων για ξενοδοχειακές μονάδες, ενδεχομένως να συνιστά απάτη όταν ζητείται από τον καταναλωτή να πληρώσει σε μετρητά ή μέσω τραπεζικής μεταφοράς, όπως με MoneyWise ή Western Union, ή ακόμα και σε εικονικά νομίσματα όπως τα Bitcoin. Αυτές οι μέθοδοι πληρωμής είναι δύσκολο να εντοπιστούν και τα χρήματα δεν επιστρέφονται.

Οι καταναλωτές καλούνται να ελέγξουν ότι ο ιστότοπος προσφέρει πλήρη στοιχεία επικοινωνίας και αναφέρει όρους και προϋποθέσεις, πολιτική επιστροφής χρημάτων και πολιτική απορρήτου.

Ο Κυπριακός Σύνδεσμος Καταναλωτών, καλεί τους καταναλωτές «σε περίπτωση διαπίστωσης παραβάσεων να επικοινωνούν αμέσως με την επιχείρηση μέσω email ή τηλεφώνου καθώς και με τον Κυπριακό Σύνδεσμο και την Αστυνομία Κύπρου.

Πηγή: ΚΥΠΕ

Δειτε Επισης

Απεβίωσε ο πατέρας του βουλευτή του ΔΗΣΥ Δημήτρη Δημητρίου
Τελέστηκε η κηδεία της μητέρας και των παιδιών στη Λεμεσό-«Να κρατήσουμε το φως που μας χάρισε η παρουσία τους»
BINTEO: Δείχνει τα δόντια της η Coral-Νυφάδες χιονιού και χαλάζι σε διάφορες περιοχές (Pics)
«Μάνα και γιοι, η μοίρα τους ένωσε στη ζωή και την αιωνιότητα»-Κηδεύτηκαν άλλοι τρεις ήρωες της εισβολής
Καταδικάζει τον τρόπο αντιμετώπισης και παράδοσης σορών ομήρων από Χαμάς το ΥΠΕΞ της Κύπρου
Στη Γερμανία ηπατολόγος από Κύπρο για εκπαίδευση
Πορτοκαλί προειδοποίηση για χαμηλές θερμοκρασίες, φθάνουν μέχρι και στους μείον έντεκα
Απάντηση Μιχαηλίδου για τις εκδρομές μαθητών στα κατεχόμενα-Ζητά παύση της το ΕΛΑΜ
Ο πατέρας του Κυπριανού για το θάνατο του παιδιού του στα Τέμπη-«Είχε κοκκινίλες στα χέρια του,μύριζε πολύ έντονα χημικά»
Η τελευταία πράξη του δράματος-Το ύστατο χαίρε στα θύματα της φονικής πυρκαγιάς στη Λεμεσό