Καταγγελίες πολιτών στο Σύνδεσμο Καταναλωτών για προσπάθεια εξαπάτησης μέσω μηνυμάτων

Αποδέκτης καταγγελιών που αφορούν προσπάθειες εξαπάτησης καταναλωτών μέσω μηνυμάτων SMS, ηλεκτρονικών μηνυμάτων (email) και εφαρμογών εγκατεστημένων στο κινητό έγινε το τελευταίο χρονικό διάστημα, ο Κυπριακός Σύνδεσμος Καταναλωτών (ΚΣΚ), ο οποίος προχωρεί σε συστάσεις προς το κοινό.

Σε ανακοίνωσή του ο Σύνδεσμος αναφέρει ότι «οι κυριότερες μορφές απάτης που καταγράφηκαν αφορούν το «ηλεκτρονικό ψάρεμα», ψευδείς διαγωνισμούς για απόκτηση δωροεπιταγών από αλυσίδες καταστημάτων, απάτη για απόκτηση δωρεάν αεροπορικών εισιτηρίων, απάτες για χορήγηση δανείων από μη αδειοδοτούμενους φορείς και απάτη με στοιχεία ξενοδοχειακών μονάδων που προσφέρουν υψηλά ποσοστά εκπτώσεων στους καταναλωτές.

Οι καταναλωτές οφείλουν να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί και σε περίπτωση που λάβουν τέτοιου είδους μηνύματα μέσω του ηλεκτρονικού τους ταχυδρομείου, μέσω SMS ή μέσω εφαρμογών, καλούνται αρχικά να αξιολογούν το ηλεκτρονικό μήνυμα ή SMS που έλαβαν.

Επίσης, προτού προβούν σε οποιαδήποτε ενέργεια, θα πρέπει να πραγματοποιούν τους απαραίτητους ελέγχους, συγκρίνοντας τη διεύθυνση με τα προηγούμενα πραγματικά μηνύματα που ενδεχομένως να έχουν λάβει από τις αυθεντικές εταιρείες.

Οι καταναλωτές θα πρέπει να ελέγχουν προσεκτικά για τυχόν ορθογραφικά, γραμματικά ή και συντακτικά λάθη και αν κάτι φαίνεται ύποπτο να αποφεύγουν να απαντούν στο μήνυμα ή να κάνουν απευθείας κλικ στον ηλεκτρονικό σύνδεσμο (link), όπως και να μην κάνουν πραγματοποίηση λήψης (download) του επισυναπτόμενου αρχείου ή εικόνας.

Στην περίπτωση προώθησης διαφημίσεων για ξενοδοχειακές μονάδες, ενδεχομένως να συνιστά απάτη όταν ζητείται από τον καταναλωτή να πληρώσει σε μετρητά ή μέσω τραπεζικής μεταφοράς, όπως με MoneyWise ή Western Union, ή ακόμα και σε εικονικά νομίσματα όπως τα Bitcoin. Αυτές οι μέθοδοι πληρωμής είναι δύσκολο να εντοπιστούν και τα χρήματα δεν επιστρέφονται.

Οι καταναλωτές καλούνται να ελέγξουν ότι ο ιστότοπος προσφέρει πλήρη στοιχεία επικοινωνίας και αναφέρει όρους και προϋποθέσεις, πολιτική επιστροφής χρημάτων και πολιτική απορρήτου.

Ο Κυπριακός Σύνδεσμος Καταναλωτών, καλεί τους καταναλωτές «σε περίπτωση διαπίστωσης παραβάσεων να επικοινωνούν αμέσως με την επιχείρηση μέσω email ή τηλεφώνου καθώς και με τον Κυπριακό Σύνδεσμο και την Αστυνομία Κύπρου.

Πηγή: ΚΥΠΕ

Δειτε Επισης

Υποβλήθηκαν 7.734 αιτήσεις στην «επιτροπή ακινήτων»-Αποφασίστηκε αποζημίωση 467.060.546 στερλινών
Εργαστήρια με θέμα τον αυτισμό πραγματοποίησε το ΥΠΑΝ
Για «αδιαφορία» στην τήρηση νομοθεσίας για θεσμό Επιτρόπου Εποπτείας ΓεΣΥ κάνει λόγο η Ισότητα
Πάνω από 90 παιδιά σε στέγες, 237 σε ανάδοχες οικογένειες-Πολλά τα κενά και τα προβλήματα
Αντιδρούν για το χαλλουμι και ετοιμάζουν συνάντηση οι αγελαδοτρόφοι-«Ευνοείται η παραγωγή στα κατεχόμενα»
Υπάλληλοι καθυστερούν να μεταβούν στη δουλειά-Τι καταγράφει έκθεση της Ελεγκτικής για τον ΟΚΥΠΥ
Συζήτησαν αλλαγές για την Τ.Α. Σιζόπουλος και Γιωρκάτζιης
Δύο μήνες μετά ακόμα περιμένει απαντήσεις για τα έργα στον Ακάμα η ΟΠΟΚ
Ζήτησε άμεσα τα στοιχεία στελέχωσης των Συμπλεγμάτων ο ΥΠΕΣ
Οκτώ τυχεροί κέρδισαν αλλά δεν εξαργύρωσαν τα λαχεία τους-Επιστρέφουν στο κράτος τα χρήματα εντός Νοεμβρίου