Με το δικό του δάσκαλο ξεκινά τα μαθήματα το σχολείο του Κορμακίτη-Θεσμοθετείται διαδικασία

Με τους καλύτερους οιωνούς ξεκινά η νέα σχολική χρονιά για τον κατεχόμενο Κορμακίτη, μετά την απόφαση του Υπουργικού Συμβουλίου να προωθήσει θεσμοθέτηση νέας διαδικασίας διορισμού των εκπαιδευτικών στα σχολεία του, να ικανοποιεί ένα διαχρονικό αίτημα των κατοίκων του χωριού. Ένα αίτημα που ήρθε στην επιφάνεια μετά την απόφαση που είχε παρθεί για την επαναλειτουργία του σχολείου από την Κυβέρνηση το περασμένο καλοκαίρι.

Η κοινότητα του Κορμακίτη είχε θέσει πολλάκις το θέμα τόσο ενώπιον της Επικεφαλής Ανθρωπιστικών Θεμάτων Αγνοουμένων και Εγκλωβισμένων, Άννας Αριστοτέλους, όσο και της υπουργού Παιδείας, Αθηνάς Μιχαηλίδου, όπως ακολουθηθεί η ίδια διαδικασία, που εφαρμόζεται για τα σχολεία του Ριζοκαρπάσου και της Αγίας Τριάδας και διοριστεί ο δάσκαλος που κατάγεται από τον κατεχόμενο Κορμακίτη, για να λειτουργήσει το σχολείο.

Προς αυτό το σκοπό, την προηγούμενη σχολική χρονιά είχε παρθεί απόφαση όπως αυτό γίνει κατ’ εξαίρεση, ενώ μετά την εν λόγω απόφαση του Υπουργικού, αναμένεται να θεσμοθετηθεί μία διαδικασία, που να ικανοποιεί αυτό το αίτημα και αφορά τόσο το Δημοτικό Σχολείο όσο και το νηπιαγωγείο.

«Για πρώτη φορά προωθούμε τους κανονισμούς για μεταθέσεις και διορισμούς και στον Κορμακίτη. Μέχρι τώρα είχαμε μόνο για το Ριζοκάρπασο και την Αγία Τριάδα. Με αυτή την απόφαση αναμένεται να διορθωθούν κάποιες στρεβλώσεις, ώστε να επιτρέπεται όπως διοριστούν όχι μόνο εγκλωβισμένοι και επανεγκατασταθέντες, αλλά και συγγενείς τους», εξήγησε στον REPORTER η υπουργός Παιδείας, Αθηνά Μιχαηλίδου.

Ουσιαστικά, με την εν λόγω απόφαση, το Υπουργείο Παιδείας θα βρίσκεται σε ανοιχτή γραμμή με το γραφείο της Επικεφαλής Ανθρωπιστικών Θεμάτων Αγνοουμένων και Εγκλωβισμένων, ώστε να λαμβάνουν ένα κατάλογο από τους κατοίκους του χωριού, για να έχουν εικόνα κατά πόσο τα ονόματα που θα βρίσκονται μπροστά τους και κατά πόσο θα πληρούν τα κριτήρια που θα οριστούν.

«Η συνεργασία με το γραφείο της Επικεφαλής για Ανθρωπιστικά Θέματα είναι απαραίτητη, για να γίνεται ένας καλύτερος έλεγχος και να μην δημιουργούνται προβλήματα. Το σημαντικό αυτής της απόφασης είναι ότι ρυθμίζεται το θέμα της λειτουργίας των σχολείων του Κορμακίτη, νηπιαγωγείου και Δημοτικού, για τα οποία υπάρχουν εκπαιδευτικοί που κατάγονται από το χωριό».

Σημειώνεται πως για το συγκεκριμένο θέμα είχε γίνει αναφορά και στη Βουλή, από τον τέως αναπληρωτή κοινοτάρχη του Κορμακίτη, Βαλεντίνο Κουμέττο, που ζητούσε όπως προωθηθούν οι διαδικασίες για διορισμό του δασκάλου του σχολείου. Το επόμενο διάστημα, το Υπουργείο Παιδείας αναμένεται να προωθήσει τους κανονισμούς για τροποποίηση της νομοθεσίας ενώπιον της Επιτροπής Παιδείας και στόχος είναι όπως ολοκληρωθεί η διαδικασία το συντομότερο δυνατό, ώστε να υπάρξει νομοθετική ρύθμιση. Πάντως, με την προώθηση της συγκεκριμένης απόφασης, το Υπουργείο Παιδείας θα είναι σε θέση να αξιολογεί τους εκπαιδευτικούς στον Κορμακίτη, όπως γίνεται και με τους εκπαιδευτικούς στα σχολεία του Ριζοκαρπάσου και των ελεύθερων περιοχών, ενώ θα μπορεί να αποστέλλει και εκπαιδευτικό υλικό.

Παράλληλα, στο πλαίσιο της ανοιχτής γραμμής συνεργασίας και επαφής που έχει ανοίξει από το γραφείο της Επικεφαλής Ανθρωπιστικών Θεμάτων Αγνοουμένων και Εγκλωβισμένων με τους εγκλωβισμένους και επανεγκατασταθέντες στα κατεχόμενα χωριά, έχει προωθηθεί αίτημα από πλευράς Άννα Αριστοτέλους για το θέμα, ώστε να υπάρξει αλλαγή και να ικανοποιηθεί το αίτημα που είχε κατατεθεί από τις τοπικές Αρχές.

«Το Υπουργικό Συμβούλιο με απόφαση του προωθεί τη ρύθμιση της δυνατότητας διορισμού ή μετάθεσης εκπαιδευτικών στο νηπιαγωγείο και δημοτικό σχολείο στον Κορμακίτη, με αντίστοιχο τρόπο που ρυθμίζεται για τα σχολεία στο Ριζοκάρπασο. Υπάρχουν σήμερα εκπαιδευτικοί που κατάγονται από το χωριό και οι οποίοι με την προώθηση της κανονιστικής ρύθμισης θα μπορούν να διοριστούν ή μετατεθούν στα συγκεκριμένα σχολεία. Η απόφαση είναι άλλη μία επιβεβαίωση ότι η Κυβέρνηση, ο ίδιος ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας, αντιμετωπίζει με ευαισθησία, κατανόηση και σεβασμό τα αιτήματα των εγκλωβισμένων και επανεγκατασταθέντων, οι οποίοι τονίζουμε για άλλη μια φορά πως έχουν τα ίδια δικαιώματα και προσπαθούμε μέσα από διάφορες ενέργειες και δράσεις, να έχουν τις ίδιες ευκαιρίες με όσους ζουν στις ελεύθερες περιοχές», σημείωσε η Επικεφαλής για Ανθρωπιστικά Θέματα Αγνοουμένων και Εγκλωβισμένων, Άννα Αριστοτέλους.

Σημειώνεται πως το γραφείο της κας. Αριστοτέλους και το Υπουργείο Παιδείας βρίσκονται σε ανοιχτή γραμμή, ώστε να παρέχεται η καλύτερη εκπαίδευση στα παιδιά που ζουν και φοιτούν στα σχολεία στα κατεχόμενα χωριά.

«Από την πρώτη στιγμή υπάρχει ανοικτή γραμμή με την Υπουργό Παιδείας και άριστη συνεργασία και στο πλαίσιο αυτής γίνονται τα απαραίτητα διαβήματα και λαμβάνονται οι ανάλογες αποφάσεις που στόχο έχουν να στηρίξουν τα παιδιά που φοιτούν στα σχολεία των κατεχόμενων χωριών μας. Και σε αυτό το σημείο επιτρέψετε μου να υπενθυμίσω την πρόσφατη απόφαση σε συνεννόηση με την Υπουργό Παιδείας να στηρίξουμε τα παιδιά του σχολείου Ριζοκαρπάσου καλύπτοντας όλα τα έξοδα του εκπαιδευτικού ταξιδιού στο εξωτερικό. Ενέργεια η οποία γίνεται για πρώτη φορά. Επειδή είναι πολύ σημαντική η εκπαίδευση αυτό που θέλω να διαβεβαιώσω είναι πως θα συνεχίσουμε να αντιμετωπίζουμε αυτά τα θέματα με ιδιαίτερη ευαισθησία».

Δειτε Επισης

Υποβλήθηκαν 7.734 αιτήσεις στην «επιτροπή ακινήτων»-Αποφασίστηκε αποζημίωση 467.060.546 στερλινών
Εργαστήρια με θέμα τον αυτισμό πραγματοποίησε το ΥΠΑΝ
Για «αδιαφορία» στην τήρηση νομοθεσίας για θεσμό Επιτρόπου Εποπτείας ΓεΣΥ κάνει λόγο η Ισότητα
Πάνω από 90 παιδιά σε στέγες, 237 σε ανάδοχες οικογένειες-Πολλά τα κενά και τα προβλήματα
Αντιδρούν για το χαλλουμι και ετοιμάζουν συνάντηση οι αγελαδοτρόφοι-«Ευνοείται η παραγωγή στα κατεχόμενα»
Υπάλληλοι καθυστερούν να μεταβούν στη δουλειά-Τι καταγράφει έκθεση της Ελεγκτικής για τον ΟΚΥΠΥ
Συζήτησαν αλλαγές για την Τ.Α. Σιζόπουλος και Γιωρκάτζιης
Ζήτησε άμεσα τα στοιχεία στελέχωσης των Συμπλεγμάτων ο ΥΠΕΣ
Οκτώ τυχεροί κέρδισαν αλλά δεν εξαργύρωσαν τα λαχεία τους-Επιστρέφουν στο κράτος τα χρήματα εντός Νοεμβρίου
Στη Γενεύη η Επ. Νομοθεσίας για αξιολόγηση Κύπρου για Οικονομικά, Κοινωνικά και Πολιτιστικά Δικαιώματα