Γιατί η Google έχει μείνει πίσω στην κούρσα της τεχνητής νοημοσύνης
08:11 - 17 Αυγούστου 2024
To μοντέλο τηλεργασίας που έχει υιοθετήσει η Google, φαίνεται πως έχει αμβλύνει την ανταγωνιστικότητα του κολοσού στην κούρσα της τεχνητής νοημοσύνης, χάνοντας έδαφος από τις ανταγωνίστριες OpenAI και Anthropic, λέει ο πρώην διευθύνων σύμβουλος και πρόεδρος της εταιρείας, Έρικ Σμιντ.
Ο δημιουργός του Gmail ανέφερε πρόσφατα ότι η Google έπαψε να εστιάζει στην τεχνητή νοημοσύνη κατά τη διάρκεια της αναδιοργάνωσης της Alphabet και πλέον επικεντρώνεται στη διατήρηση της κυριαρχίας της στις μηχανές αναζήτησης.
Σύμφωνα πάντως με τα τελευταία νέα, η Google φαίνεται ότι μεταβαίνει από τη ρύθμιση της 100% απομακρυσμένης εργασίας σε ένα υβριδικό μοντέλο.
Τα τελευταία χρόνια, η Google θεωρείται new kid in the block στον τομέα της τεχνητής νοημοσύνης.
«Η Google αποφάσισε ότι η ισορροπία μεταξύ επαγγελματικής και προσωπικής ζωής και το να πηγαίνεις σπίτι νωρίς και να δουλεύεις από το σπίτι ήταν πιο σημαντικά από την πρωτιά», δήλωσε εντελώς δηκτικά ο πρώην διευθύνων σύμβουλος της Google, Έρικ Σμιντ.
«Λυπάμαι που θα είμαι τόσο ωμός, αλλά η αλήθεια είναι ότι, αν όλοι σας αφήσετε το πανεπιστήμιο και πάτε να ιδρύσετε μια εταιρεία, δεν πρόκειται να αφήσετε τους ανθρώπους να εργάζονται από το σπίτι και να έρχονται μόνο μία μέρα την εβδομάδα, αν θέλετε να ανταγωνιστείτε τις άλλες startups». Ο Σμιντ ήταν διευθύνων σύμβουλος και πρόεδρος της Google από το 2001 έως το 2011, προτού παραδώσει τα ηνία τον συνιδρυτή της εταιρείας, Λάρι Πέιτζ.
Ο δημιουργός του Gmail, Paul Buchheit, στο ίδιο μήκος κύματος με τον Έρικ Σμιντ εκδήλωσε παρόμοιες απόψεις λέγοντας ότι η εταιρεία έχασε την ευκαιρία της να γίνει ηγέτης στην κατηγορία παρά τους τεράστιους πόρους της, συμπεριλαμβανομένων ταλαντούχων στελεχών και ευρείας πρόσβασης σε δεδομένα για εκπαίδευση.
Ο Buchheit ανέφερε ότι η Google παρέκαμψε την ιδρυτική της αποστολή για να γίνει εταιρεία τεχνητής νοημοσύνης αφού η Alphabet έκανε αναδιαρθρώσεις, τοποθετώντας τον διευθύνοντα σύμβουλο Sundar Pichai στο τιμόνι. Έτσι, η εστίαση της εταιρείας μετατοπίστηκε στη διατήρηση της κυριαρχίας της στις μηχανές αναζήτησης.
Η προσέγγιση για απομακρυσμένη εργασία είναι ένα σχετικά νέο φαινόμενο - τουλάχιστον για τους περισσότερους οργανισμούς -, αλλά υιοθετήθηκε ευρέως στο απόγειο της πανδημίας COVID-19 για να μετριαστεί η διάδοση του ιού.
Κι ενώ οι μέρες της πανδημίας έχουν περάσει εδώ και καιρό, πολλές εταιρείες διατήρησαν τη ρύθμιση για εργασία από το σπίτι, επικαλούμενες άνοδο της κερδοφορίας από τη μείωση του λειτουργικού κόστους και την ενίσχυση της παραγωγικότητας των εργαζομένων.
Πλέον, οι εργαζόμενοι της Google εργάζονται σε ένα υβριδικό μοντέλο, όπου περνούν «περίπου τρεις ημέρες στο γραφείο και δύο ημέρες όπου εργάζονται καλύτερα – είτε αυτό είναι στο γραφείο είτε στο σπίτι», σύμφωνα με την ετήσια έκθεση της εταιρείας για την ποικιλομορφία του 2022.
Η Google υιοθέτησε πέρυσι αυστηρότερες πολιτικές για την εργασία από απόσταση. Οι υπάλληλοι που εργάζονται δια ζώσης θα παρακολουθούνται για να βεβαιώνεται ότι τηρούν τον κανόνα των τριών ημερών την εβδομάδα στο γραφείο και οι διευθυντές θα μπορούν να συνυπολογίζουν τις απουσίες τους στις αξιολογήσεις απόδοσης. Το εργατικό δυναμικό στο σύνολό του έχει αντισταθεί σε τέτοιες αλλαγές.
Πηγή: imerisia.gr