Παρέμβαση Υπηρεσίας Καταναλωτή για καταχρηστικές ρήτρες ζητά ο Σύνδεσμος Καταναλωτών
13:46 - 08 Ιουλίου 2024
Την παρέμβαση της Υπηρεσίας Προστασίας Καταναλωτή του Υπουργείου Ενέργειας, Εμπορίου και Βιομηχανίας ζητά με ανακοίνωση του ο Κυπριακός Σύνδεσμος Καταναλωτών, αναφορικά με το ζήτημα των καταχρηστικών ρήτρων στις συμβάσεις των τραπεζών.
Όπως σημειώνεται στην ανακοίνωση "η Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή δεν φαίνεται να ενεργεί μέσα στο πλαίσιο των υποχρεώσεών της για αποτελεσματική προστασία των καταναλωτών τόσο από τις καταχρηστικές ρήτρες όσο και άλλων δικαιωμάτων των καταναλωτών".
Ο Κυπριακός Σύνδεσμος Καταναλωτών αναφέρει ότι δέχθηκε γραπτό και «εκ πρώτης όψεως τεκμηριωμένο» παράπονο, ότι συγκεκριμένη τράπεζα «εξακολουθεί να έχει και να εφαρμόζει καταχρηστικό όρο σε συμβάσεις της που αφορά την πρόωρη εξόφληση δανείου».
Σύμφωνα με τον Σύνδεσμο, ο παραπονούμενος αποτάθηκε στον Διευθυντή της Υπηρεσίας Προστασίας Καταναλωτή, ο οποίος απάντησε ότι δεν μπορεί να εξετάσει την καταγγελία του γιατί οι αποφάσεις του δεν είναι εκτελεστές και αναμένει την απόφαση του Δικαστηρίου, στο οποίο ο Διευθυντής προσέφυγε πριν από τρία και πλέον χρόνια.
Αντίθετα, ο Σύνδεσμος αναφέρει ότι από το Μάιο 2021, με βάση το Νόμο 112(Ι)/2021, οι αποφάσεις του Διευθυντή της Υπηρεσίας Προστασίας Καταναλωτή "είναι εκτελεστές και του παρέχεται η εξουσία να επιβάλει ποινές, ακόμα και εκατομμυρίων ευρώ".
"Έχοντας υπόψη τις πρόνοιες της πιο πάνω νέας νομοθεσίας, γεννάται το ερώτημα γιατί ο Διευθυντής της Υπηρεσίας Προστασίας Καταναλωτή αποφεύγει να προχωρήσει σε νέα διερεύνηση εναντίον της τράπεζας με βάση το νέο νόμο, Ν. 112(Ι)/2021. Η συγκεκριμένη τράπεζα, ίσως και άλλες, εξακολουθεί να έχει και να εφαρμόζει καταχρηστικό όρο στις συμβάσεις της", συνεχίζει η ανακοίνωση.
Επιπρόσθετα, σύμφωνα με τον Σύνδεσμο Καταναλωτών, η συγκεκριμένη τράπεζα, εκ πρώτης όψεως, φαίνεται να παράβηκε και πρόνοιες του περί Συμβάσεων Πίστωσης για Καταναλωτές σε σχέση με Ακίνητα που προορίζονται για Κατοικία Νόμου του 2017, Νόμος 41(Ι)/2017, για την εφαρμογή των οποίων Αρμόδια Αρχή είναι και πάλι η Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή.
"Ο Κυπριακός Σύνδεσμος Καταναλωτών επαναλαμβάνει για πολλοστή φορά ότι είναι καιρός η Αρμόδια Αρχή να αντιληφθεί τον σκοπό και τον ρόλο της ύπαρξης της και να πάψει να στηρίζει τα συμφέροντα των τραπεζών. Είναι οι καταναλωτές που έχουν ανάγκη στήριξης και όχι οι τράπεζες", καταλήγει.
Πηγή: KΥΠΕ