Ξεπέρασαν τα 450 άτομα που κάλεσαν το 1480 σε ένα τρίμηνο-Τι αφορούσαν τα περισσότερα αιτήματα

Από την 1η Απριλίου 2024 έως την 30η Ιουνίου 2024, απευθύνθηκαν στη Γραμμή Βοήθειας 1480 συνολικά 461 άτομα, αναφέρει ανακοίνωση από το Υπουργείο Παιδείας σχετικά με τα στατιστικά στοιχεία της Γραμμής Βοήθειας 1480  για το 2ο τρίμηνο του 2024, προσθέτοντας ότι  η πλειοψηφία των αιτημάτων αφορούσε περιστατικά ηλεκτρονικού εγκλήματος.

Οπως αναφέρει, το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Κύπρου, του Υπουργείου Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας, ως συντονιστής του Κέντρου Ασφαλούς Διαδικτύου Κύπρου (https://www.cybersafety.cy) και της Γραμμής Βοήθειας 1480, παραθέτει τα στατιστικά στοιχεία ενημέρωσης, για την 2η τριμηνία του 2024 (1η Απριλίου 2024 έως την 30η Ιουνίου 2024).

Η Γραμμή Βοήθειας 1480 (Helpline) έχει ως στόχο να παρέχει σε παιδιά και έφηβες/έφηβους, νέες/νέους, γονείς, εκπαιδευτικούς, αλλά και στο ευρύτερο σύνολο, υπηρεσίες συμβουλευτικής και υποστήριξης, αναφορικά με την ασφαλή, υπεύθυνη και ηθική χρήση του Διαδικτύου και των ψηφιακών τεχνολογιών.

Από την 1η Απριλίου 2024 έως την 30η Ιουνίου 2024, απευθύνθηκαν στη Γραμμή Βοήθειας 1480 συνολικά 461 άτομα. Από το σύνολο των κλήσεων, 328 κλήσεις (71,2%) αφορούσαν υπηρεσίες της γραμμής, ενώ 133 κλήσεις (28,8%) δεν σχετίζονταν με τις παρεχόμενες υπηρεσίες και αφορούσαν σε πληροφόρηση, μεταξύ άλλων, για επιδόματα και βοηθήματα του Υπουργείου Εργασίας, Πρόνοιας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων κ.λπ.

Αναφορικά με το σύνολο των περιστατικών που αφορούσαν στις υπηρεσίες της Γραμμής Βοήθειας 1480, το 59,5% (N=195) ήταν γυναίκες/κορίτσια και το 40,5% (N=133), ήταν άντρες/αγόρια. Όσον αφορά στο προφίλ των ατόμων που κάλεσαν για βοήθεια και υποστήριξη, στην πλειοψηφία τους ήταν ενήλικα άτομα (N=325,  99,1%). Ένα μικρό ποσοστό (N=3, 0,9%) ήταν ανήλικα άτομα και αποτάθηκαν τη Γραμμή Βοήθειας 1480, για να αναφερθούν σε προσωπικές τους δυσκολίες στο Διαδίκτυο, όπως για παράδειγμα, περιπτώσεις διαδικτυακού εκφοβισμού. Σημειώνεται επίσης ότι μόλις το 1,5% (N=5) των κλήσεων από ενήλικα άτομα έγινε από γονείς/κηδεμόνες και εκπαιδευτικούς και αφορούσε σε διαδικτυακές δυσκολίες για εφήβους στο Διαδίκτυο.

Σχετικά με τους λόγους επικοινωνίας με τη Γραμμή , η πλειοψηφία των αιτημάτων αφορούσε περιστατικά ηλεκτρονικού εγκλήματος (N=236, 72%), δηλαδή την αντιμετώπιση παραβίασης της ιδιωτικότητας (hacking), οικονομικής απάτης ή κλοπής ταυτότητας, μέσω κοινωνικών δικτύων ή ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. Την ίδια στιγμή, ένα σημαντικό ποσοστό αιτημάτων (N=33, 10%) αφορούσε σε ζητήματα που εμπίπτουν στην κατηγορία της τεχνικής υποστήριξης.

Ένα μικρότερο ποσοστό (N=18, 5,5%) αφορούσε σε περιστατικά διαδικτυακού εκφοβισμού και επίσης, αξιοσημείωτο ποσοστό (N=17, 5,2%) αφορούσε περιστατικά σεξουαλικού εκβιασμού (sextortion). Από την άλλη, 2,4% (N=8) των κλήσεων αφορούσε καταγγελίες απορρήτου δεδομένων και συγκεκριμένα περιπτώσεις χρήσης πληροφοριών των καλούντων για δημιουργία λογαριασμών ή δημοσιοποίηση υλικού των καλούντων από άλλους χρήστες χωρίς τη συγκατάθεσή τους.

Στα σχετικά περιστατικά της τρέχουσας τριμηνίας καταγράφηκαν περιστατικά δημιουργίας ψεύτικων/ παραπλανητικών προφίλ και δημοσίευση αναρτήσεων που είχαν στόχο να ενοχλήσουν και να εκφοβίσουν εφήβους και ενήλικα άτομα. Στις σχετικές περιπτώσεις οι Λειτουργοί της γραμμής παρείχαν την κατάλληλη συμβουλευτική και ψυχολογική υποστήριξη στους/στις έφηβους και στους γονείς τους και προχώρησαν στις κατάλληλες ενέργειες σε συνεργασία με τις πλατφόρμες ΜΚΔ για διαγραφή των εν λόγω προφίλ αλλά και τις αρμόδιες αρχές για περαιτέρω ενέργειες υποστήριξης, αναφέρεται.

Όπως σημειώνεται, η Γραμμή Βοήθειας 1480, έχοντας ως στόχο τη διαρκή και την ποιοτική παροχή συμβουλών και υποστήριξης, σε πραγματικό χρόνο, από εκπαιδευμένους Λειτουργούς, σε θέματα σχετικά με την ασφαλή, υπεύθυνη και ηθική χρήση του διαδικτύου, στα παιδιά, τους/τις εφήβους και τις οικογένειές τους, συνεχίζει την παροχή των υπηρεσιών της, με βασική αρχή τη διασφάλιση ότι οι υπηρεσίες της συνάδουν με το Εθνικό Δίκαιο και είναι συνυφασμένες με την πτυχή της ευαισθητοποίησης και της άμεσης εξυπηρέτησης.   

Όλοι οι πολίτες μπορούν να αποταθούν στη Γραμμή Βοήθειας 1480, καλώντας, ανώνυμα και χωρίς χρέωση, στον αριθμό 1480 (ώρες λειτουργίας: Δευτέρα - Παρασκευή, 9.00 - 13.00 & 15:00 – 18:00, και Σάββατο 10:00 – 13:00), είτε αποστέλλοντας ηλεκτρονικό μήνυμα στη διεύθυνση 1480helpline@cyearn.pi.ac.cy , είτε μέσω ηλεκτρονικής φόρμας στην ιστοσελίδα https://www.cybersafety.cy/helpline-report είτε μέσω μηνυμάτων συνομιλίας (https://cybersafety.cy/helpline-chat/ ).

Πηγή: KYΠΕ

Δειτε Επισης

Υποβολή μεσολαβητικής πρότασης στον κλάδο έτοιμου σκυροδέματος
Η Κύπρος έχει τους πιο δυνατούς ρυθμούς ανάπτυξης στην ΕΕ
Στα €642 εκατ. ο προϋπολογισμός του Υφυπουργείου Πρόνοιας για το 2025
Απαράδεκτη κατάσταση σε συγκρότημα διαμερισμάτων στο Παραλίμνι-Ούτε πόρτες και παράθυρα δεν είχαν
Έπεσαν οι υπογραφές για τα αντιπλημμυρικά έργα στις Καμάρες-Ξεκινούν τον Ιανουάριο οι εργασίες
Ένα χρόνο μετά απάντησαν σε καταγγελία για βρεφονηπιοκομικό σταθμό οι ΥΚΕ-«Λειτουργεί χωρίς άδεια»
Πηγή πληροφόρησης για όλες τις υπηρεσίες ΓεΣΥ ο «Οδηγός του Ασθενή»
Δίωρη στάση εργασίας εργαζομένων στο Δήμο Λάρνακας στις 26 Νοεμβρίου
Ν. Χριστοδουλίδης: Σε εφαρμογή η Εθνική Στρατηγική για Πρόληψη και Διαχείριση της Βίας στα Σχολεία
Προειδοποιούν με αντιδράσεις οι κάτοικοι εάν δεν δοθεί προτεραιότητα στη διάνοιξη οδοφράγματος Κοκκίνων