Θέλουν κουβούκλια, κάμερες και... πρόστιμα οι οδηγοί λεωφορείων-Τα μέτρα ασφαλείας που βάζουν στο τραπέζι

Η σταγόνα που ξεχείλισε το ποτήρι της οργής και της υπομονής, ήταν το δεύτερο περιστατικό βίας σε διάστημα μόλις μιας εβδομάδας, που σημειώθηκε σε βάρος οδηγού λεωφορείου στη Λευκωσία, με τις συντεχνίες των οδηγών να βγαίνουν μπροστά και να ζητούν σειρά από μέτρα για την προστασία του επαγγέλματος, αφού όπως υποστηρίζουν, βρίσκονται καθημερινώς εκτεθειμένοι σε κίνδυνο.

Παρά το γεγονός ότι έχει γίνει κατορθωτή η άμεση σύλληψη του θύτη από την Αστυνομία, ο οποίος επιτέθηκε στον οδηγό τόσο λεκτικά όσο και σωματικά, οι οδηγοί των λεωφορείων επιθυμούν όπως ληφθούν μέτρα προς συγκεκριμένη κατεύθυνση, ώστε να αποφεύγονται οι διαπληκτισμοί μεταξύ των ιδίων και επιβάτες. Μάλιστα, επειδή επικρατεί ένας έντονος αναβρασμός μεταξύ των οδηγών λόγω των διαδοχικών περιστατικών βίας, οι συντεχνίες ζήτησαν από τους επαγγελματίες όπως πιστώσουν χρόνο στο Υπουργείο Μεταφορών, προκειμένου να εξετάσει τα αιτήματά τους, προτού προχωρήσουν σε δυναμικά μέτρα αντίδρασης.

Αξίζει να σημειωθεί ότι πέραν των δυο περιστατικών που σημειώθηκαν μέσα σε μια βδομάδα, τους προηγούμενους μήνες υπήρξαν παρόμοια περιστατικά με μαθητές, με τους οποίους έρχονταν σε αντιπαράθεση οι οδηγοί.

Οι συντεχνίες ΣΕΓΔΑΜΕΛΙΝ-ΠΕΟ και ΟΜΕΠΕΓΕ-ΣΕΚ, πραγματοποίησαν την προηγούμενη Παρασκευή, την πρώτη τους συνάντηση, με τον συντονιστή των επιβατικών μεταφορών, στον οποίο κατατέθηκαν εισηγήσεις και απόψεις, για το πώς μπορεί να γίνει ασφαλέστερο το περιβάλλον και να δοθεί μεγαλύτερο αίσθημα ασφάλειας, το οποίο θα δημιουργεί αποτρεπτικές συνθήκες στους επιβάτες, που προτίθενται να προβούν σε τέτοιου είδους πράξεις.

Σε δηλώσεις του στον REPORTER, ο Γενικός Γραμματέας Μεταφορών της ΣΕΚ, Χαράλαμπος Αυγουστή, ανέφερε ότι, «κατατέθηκαν εισηγήσεις προς συγκεκριμένη κατεύθυνση, με τη δημιουργία ενός πρωτόκολλου αντιμετώπισης αυτών των περιστατικών, που θα ακολουθούν τόσο οι οδηγοί μέλη μας, όσο και οι υπόλοιποι αρμόδιοι, όπως είναι οι εταιρείες, η Αστυνομία και το Υπουργείο Μεταφορών, ώστε να γίνεται καλύτερη αντιμετώπιση των περιστατικών που σημειώνονται. Θέλουμε να δημιουργήσουμε τις κατάλληλες συνθήκες ασφάλειας για τους οδηγούς των λεωφορείων και σίγουρα, δεν μπορούν να έχουν ούτε αστυνομικό μαζί τους, ούτε φρουρό ασφάλειας, απλά θα ήταν καλό να καταρτιστεί ένα περιβάλλον το οποίο θα αποτρέπει αυτούς που έχουν στο μυαλό τους, να προβούν σε επιθετικές ενέργειες».

Τα μέτρα που τέθηκαν στο τραπέζι, είναι η δημιουργία κουβούκλιων στα λεωφορεία, όπως και η εγκατάσταση καμερών ασφάλειας, ωστόσο πρώτα θα πρέπει να ανάψει το πράσινο φως η Επίτροπος Προσωπικών Δεδομένων, καθώς οι συντεχνίες, εκτιμούν πως όταν υπάρχουν περιστατικά βίας, θα μπορεί η Αστυνομία να χρησιμοποιήσει το κλειστό κύκλωμα για τον εντοπισμό των δραστών. Επίσης, οι συντεχνίες ζητούν όπως τροποποιηθεί η νομοθεσία, ώστε οι ελεγκτές των λεωφορείων, να έχουν τη δυνατότητα να επιβάλουν πρόστιμο σε οποιοδήποτε δεν κατέχει εισιτήριο, ή ακόμη και να τον κατεβάσουν από το λεωφορείο, καθώς αυτή τη στιγμή δεν έχουν την εξουσία για να το πράξουν.

Επιπρόσθετα, μια άλλη εισήγηση που έχει βρεθεί στο τραπέζι, είναι να απλοποιηθεί η διαδικασία με τα χρήματα που εισπράττουν οι οδηγοί και να εφαρμοστούν τα ηλεκτρονικά εισιτήρια, ώστε οι πληρωμές να γίνονται με τις κάρτες και να μην έχουν λεφτά στα χέρια τους οι οδηγοί, αφού όπως γίνεται αντιληπτό, με τα μεγάλα ποσά σε κέρματα και χαρτονομίσματα, ελλοχεύουν μεγαλύτεροι κίνδυνοι για περιστατικά κλοπών.

Ερωτηθείς εάν υπάρχει ανταπόκριση από το Υπουργείο Μεταφορών στα αιτήματά τους, ο κ. Αυγουστή, ανέφερε ότι, «κατά την πρώτη συνάντηση με το Υπουργείο, τέθηκε στο τραπέζι η εγκατάσταση καμερών στα λεωφορεία και λάβαμε την υπόσχεση ότι θα επισπευσθεί το θέμα. Όσον αφορά το θέμα της ψηφιοποίησης των εισιτηρίων, αυτό είναι ευθύνη του Υπουργείου να τα επιθεωρήσει και να προχωρήσουν οι διαδικασίες για την χρήση των καρτών».

Αυτό που έχει διαφανεί πάντως, είναι πως τόσο οι συντεχνίες και οι εταιρείες των λεωφορείων, όσο και οι αρμόδιοι, βρίσκονται σε κοινή συνισταμένη και γι’ αυτό τον λόγο έχει αποφασιστεί όπως δοθεί πίστωση χρόνου, μέχρις ότου πραγματοποιηθεί νέα συνάντηση την επόμενη βδομάδα στην παρουσία του υπουργού, για να τεθούν εκ νέου στο τραπέζι τα αιτήματα των οδηγών. «Αφού βγήκε στην επιφάνεια το σοβαρό ζήτημα που απασχολεί τους οδηγούς λεωφορείων, αναμένουμε να δούμε πόσο γρήγορα μπορούν να επισπευσθούν οι διαδικασίες. Εάν συνεχίσουν όμως να αυξάνονται τα περιστατικά βίας, τότε θα πρέπει να ληφθούν άμεσα μέτρα. Το μόνο βέβαιο όμως, είναι ότι δεν θέλουμε να κλείσουμε εντελώς τα λεωφορεία και να ταλαιπωρήσουμε χιλιάδες κόσμο», κατέληξε ο κ. Αυγουστή.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Νέο περιστατικό βίας κατά εργαζομένων λεωφορείων καταγγέλλουν οι συντεχνίες

Δειτε Επισης

Υπ. Υγείας: Προτεραιότητα τα ανιχνευτικά προγράμματα ακοής
Ακύρωσε την κίτρινη προειδοποίηση για καταιγίδες η Μετεωρολογική Υπηρεσία
Στα 10 εκ. ευρώ η επέκταση και αναβάθμιση του Γενικού Νοσοκομείου Αμμοχώστου
Ισραηλινή όμηρος σκοτώθηκε από πλήγμα των IDF-Στους 120 οι νεκροί σε 48 ώρες στη Γάζα
ΠτΔ στην ΕΡΤ: Η βελτίωση των σχέσεων Ελλάδας-Τουρκίας ενισχυτική της δικής μας προσπάθειας
Β. Κασσιανίδου: Το Υφυπ. Πολιτισμού στηρίζει την ανάπτυξη της φιλαναγνωσίας
Τίθεται το βράδυ σε ισχύ η κίτρινη προειδοποίηση για καταιγίδες-Συστήνει προσοχή η Πολιτική Άμυνα
Νέα στοιχεία για τον θάνατο του βρέφους στη Ελλάδα-«Γεννήθηκε με κρανιοεγκεφαλικές κακώσεις»
Σχεδόν 1,000 περιστατικά βίας κατά γυναικών το 2022-2023-Στις 41 οι γυναικοκτονίες μέσα σε δέκα χρόνια
Στο κόκκινο η αγωνία για το Ουκρανικό-Ο Πούτιν ξεκινά μαζική παραγωγή του ασταμάτητου πυραύλου