Buggy φορτωμένα με επιβάτες παρανομούν σε δρόμους της Αγίας Νάπας-«Ελλιπής και ανύπαρκτη η Αστυνομία»

Παρά το γεγονός ότι πριν από την έναρξη της καλοκαιρινής περιόδου γινόταν λόγος για αυστηροποίηση των μέτρων για την αντιμετώπιση των παρανομιών που σημειώνονται από χρήστες τετράτροχων μοτοσικλετών και buggy, εντούτοις, η ανεξέλεγκτη κατάσταση που υπήρχε τα προηγούμενα καλοκαίρια, συνεχίζει να υφίσταται και φέτος, με τους ενοικιαστές να ρίχνουν το μπαλάκι στις Αρχές, οι οποίες είναι και οι αρμόδιες για τους σχετικούς ελέγχους.

Μετά και τον σοβαρό τραυματισμό τουρίστριας 27 ετών, από τη Γερμανία, τις προηγούμενες ημέρες, η οποία κάτω συνθήκες που διερευνώνται απώλεσε τον έλεγχο της μηχανής και εισήλθε στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας και ακολούθως ανατράπηκε σε παρακείμενο αυλάκι, το διαχρονικό ζήτημα των γουρούνων, επανήλθε στην επιφάνεια, συζητώντας για ακόμη μια φορά, τα μέτρα που θα έπρεπε να εφαρμόζονται, για αποφυγή δυσάρεστων καταστάσεων.

Την ώρα που η Αστυνομία, αναφέρει ότι κατά τις προηγούμενες ημέρες και συγκεκριμένα μεταξύ 5 και 8 Ιουλίου, μετά από ελέγχους που διενήργησαν τμήματα της Αστυνομικής Διεύθυνσης Αμμοχώστου προέκυψαν 217 τροχαίες καταγγελίες, οι οποίες αφορούσαν οδήγηση τετράτροχων μοτοσυκλετών και buggy χωρίς την χρήση προστατευτικού κράνους και ζώνης, οι ενοικιαστές των τετράτροχων, βγαίνουν μπροστά, διαψεύδοντας τα περί αυστηρών ελέγχων, κάνοντας λόγο για ελλιπή και ανύπαρκτη αστυνόμευση.

Από την πλευρά τους μάλιστα οι ενοικιαστές, ξεκαθαρίζουν ότι τηρούν κατά γράμμα τη νομοθεσία, διαμηνύοντας ότι προτού παραχωρήσουν προς ενοικίαση ένα όχημα, ελέγχουν εάν ο ενδιαφερόμενος είναι ενήλικας όπως και εάν κατέχει άδεια οδήγησης. Ωστόσο, η ευθύνη των ενοικιαστών, όπως υποστηρίζουν, σταματά από το χρονικό σημείο της αναχώρησης των χρηστών και πλέον η ευθύνη μετατοπίζεται στην Αστυνομία, η οποία είναι επιφορτισμένη με την εφαρμογή της νομοθεσίας, δηλαδή να επιτηρεί και να ελέγχει τους οδηγούς και εάν τηρούν τους κανόνες οδικής ασφάλειας.

Γεγονός, το οποίο επεσήμανε σε δηλώσεις του στον REPORTER, o πρόεδρος της Ένωσης Εκμίσθωσης Μηχανοκίνητων Οχημάτων (ΕΝΕΜΟ) Νίκος Στυλιανού, φέροντας ως παράδειγμα τον τρόπο που ενοικιάζονται οι τετράτροχες. «Όταν έρχονται οι ενδιαφερόμενοι για να ενοικιάσουν ένα buggy και είναι ενήλικες και με άδεια οδηγού, πώς μπορούμε να γνωρίζουμε πως όταν θα φύγουν από το μαγαζί μας τι θα κάνουν και ποιους θα μεταφέρουν μαζί τους; Δεν μπορούμε να κάνουμε τους αστυνομικούς και να τους παρακολουθούμε, αφού η δουλειά μας σταματά μέχρι τη νόμιμη ενοικίαση των οχημάτων, να εξηγήσουμε τους κινδύνους που διατρέχουν εάν δεν το οδηγούν μέσα στα νόμιμα πλαίσια και από εκεί και πέρα είναι ευθύνη της Αστυνομίας».

Οι τετράτροχες, τα buggy και τα σκούτερ, από τη στιγμή που είναι οχήματα τα οποία κυκλοφορούν στους δρόμους και είναι εγγεγραμμένα, έχουν κάθε δικαίωμα να κυκλοφορούν, σύμφωνα με τον κ. Στυλιανού, ο οποίος υπέδειξε ότι, «είναι αναπόφευκτα τα δυστυχήματα. Δεν μπορούμε να ρίξουμε το φταίξιμο στους χρήστες, ή στους ενοικιαστές ή στα μηχανήματα. Αυτό που δεν μπορούμε να κατανοήσουμε όμως, είναι τον λόγο για τον οποίο όταν γίνεται ένα δυστύχημα με buggy, φέρουμε ευθύνη εμείς. Όπως γίνονται δυστυχήματα με τα οχήματα και με τις μοτοσικλέτες, έτσι γίνονται και τα ατυχήματα με αυτού του είδους τα οχήματα».

Έτσι λοιπόν, οι ενοικιαστές, θεωρούν ότι αδίκως βρίσκονται στο μάτι του κυκλώνα για τα τροχαία που σημειώνονται με τετράτροχες, με τον κ. Στυλιανού να επαναλαμβάνει πως, «τα buggy, δεν παραχωρούνται από τους ενοικιαστές, σε κανένα ανήλικο, ούτε και σε πρόσωπα που δεν είναι κάτοχοι άδειας οδηγού τη συγκεκριμένης κατηγορίας οχημάτων που ενοικιάζουν. Εάν σε οποιοδήποτε υπάρχει η εντύπωση ότι οι ενοικιαστές νοικιάζουν τα οχήματα σε ανήλικους, προκαλούμε και απαιτούμε από την Αστυνομία να προβεί σε ελέγχους. Αλλά, οφείλουμε να πούμε ότι η αστυνόμευση είναι ελλιπής και ανύπαρκτη. Για παράδειγμα κάνοντας μια βόλτα στον δρόμο του Nissi Beach, θα αντικρύσεις ένα buggy με ακόμη τέσσερα άτομα μέσα σε αυτό. Ποιος πρέπει να τους καταγγείλει αυτούς; Δεν είναι η Αστυνομία;».

Πάντως, η εισήγηση για καθορισμό συγκεκριμένων δρόμων και ωραρίων για την κυκλοφορία των buggy, θεωρείται εντελώς λανθασμένη από τους ενοικιαστές, οι οποίοι διερωτώνται μέσω του προέδρου τους, «ποιος μπορεί να καθορίσει συγκεκριμένα δρομολόγια που θα ακολουθεί ένα όχημα που είναι εγγεγραμμένο με αριθμούς εγγραφής από την Κυπριακή Δημοκρατία; Πίσω από αυτή την εισήγηση, υπάρχει η σκέψη για να κλείσουν τις επιχειρήσεις θεωρούμε, διότι όταν έρθει ένας τουρίστας και του αναφέρουμε ότι το όχημα που ενοικιάζει για 24 ώρες, έχει το δικαίωμα να το χρησιμοποιεί για 12 ώρες, τότε σίγουρα θα μας γυρίσει την πλάτη. Αυτά δεν είναι μέτρα για αποφυγή των δυστυχημάτων, αλλά είναι πονηρές σκέψεις εναντίον των επιχειρήσεων. Δεν φτάνει που οι επιχειρήσεις λιμοκτονούν, αντί να κάνουν σκέψεις για να τοποθετήσουν αστυνόμευση για να ελέγχουν την κατάσταση στην Αγία Νάπα, κάνουν σκέψεις εναντίον των επιχειρήσεων».

Γίνεται αξιολόγηση των μέτρων τον Σεπτέμβριο στη Βουλή

Την ίδια ώρα, στα συρτάρια μπαίνει η συζήτηση που γίνεται ενώπιον της Βουλής, αφού μετά το καλοκαίρι όταν θα επαναρχίσουν οι Επιτροπές, πρόκειται να εξεταστούν τα μέτρα που λήφθηκαν από την Αστυνομία για τον έλεγχο των τετράτροχων.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο της Επιτροπής Μεταφορών της Βουλής, Μαρίνο Μουσιούττα, «το θέμα τέθηκε ως αυτεπάγγελτο ενώπιον της Βουλής και υπήρξε δέσμευση από πλευράς της Αστυνομίας, ότι θα εντείνονταν οι έλεγχοι και τις επόμενες μέρες είδαμε ότι καταγγέλθηκε αριθμός χρηστών τετράτροχων για διάφορες παρανομίες. Από τη στιγμή που βάσει Νομοθεσίας, δικαιούνται οι πολίτες να οδηγούν αυτού του τύπου μοτοσικλέτες, δεν μπορεί να γίνει κάτι περισσότερο. Το βασικό θέμα, είναι να υπάρχουν εντατικοί έλεγχοι για να μην χρησιμοποιούνται από άτομα που δεν δικαιούνται και δεύτερο να γίνονται έλεγχοι στους δρόμους για να εντοπίζονται όσοι παρανομούν».

Όπως ανέφερε επίσης ο κ. Μουσιούττας, το συγκεκριμένο θέμα πρόκειται να επανέλθει τον Σεπτέμβριο και εκεί θα μελετηθούν τα μέτρα της Αστυνομίας και θα αναμένουν επίσης τα στοιχεία από τις Αρχές, για να εξεταστούν όσα συνέβησαν κατά την καλοκαιρινή περίοδο, με την ελπίδα ότι δεν θα καταγραφούν άλλα ατυχήματα. «Σίγουρα, εάν η κατάσταση συνεχιστεί, είτε με μέτρα που θα λάβει η Αστυνομία, είτε μέσω Νομοθεσίας, θα εξετάσουμε τα ενδεχόμενα για ωράρια κυκλοφορίας και δρόμους που θα επιτρέπεται η χρήση τους. Αντικρύζουμε με ιδιαίτερη ανησυχία πάντως, κάποια buggy να κυκλοφορούν με περισσότερους επιβάτες απ’ όσους επιτρέπεται ή να αναπτύσσουν ταχύτητες απ’ ότι πρέπει», κατέληξε ο κ. Μουσιούττας.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Σε σοβαρή κατάσταση στην εντατική νοσηλεύεται 27χρονη έπειτα από τροχαίο στην Πάφο

Δειτε Επισης

Έλεγαν έκαναν έρευνες αλλά ήταν νεκρή στην ίδια της την πολυκατοικία-Εκτεθειμένο το ΤΑΕ Λεμεσού, σωρεία ερωτημάτων
Αλλαγές στη συνεργασία EUROPOL με ιδιώτες και επεξεργασία προσωπικών δεδομένων
Έργα κατά τις προσεχείς ημέρες, τα οποία θα επηρεάσουν την τροχαία κίνηση
Σοβαρός τραυματισμός 84χρονου-Συγκρούστηκε με όχημα, εγκατέλειψε τη σκηνή ο δεύτερος οδηγός
Διεύρυνση περιπτώσεων μεταφοράς κατάδικου σε άλλη χώρα για να εκτίσει ποινή
Πληρώνονται υπερωρίες μέχρι και τον Αύγουστο 2024 οι Αστυνομικοί ύψους €2,8 εκ.
Νεκρή στην πολυκατοικία όπου διέμενε εντοπίστηκε η 59χρονη που είχε δηλωθεί ελλείπουσα στη Λεμεσό
Χάθηκαν τα ίχνη της 13χρονης Κωνσταντίνας από την οικία της στη Λευκωσία (pic)
Στη Νομική Υπηρεσία ο φάκελος για τον ανήλικο που έστελνε email για βόμβες στα αεροδρόμια της Ελλάδας
Κολλημένες στην Εισαγγελία εννέα υποθέσεις για το σκάνδαλο Αββακούμ, σε εξέλιξη άλλες έξι