Οι τρεις άξονες αλλαγών που άρχισαν να υλοποιούνται για τις κάμερες στα φώτα-Στο περίμενε για μείωση εξωδίκων
06:18 - 09 Ιουνίου 2024
Σε ακόμα περισσότερες διασταυρώσεις, που ελέγχονται με σύστημα φωτοεπισήμανσης, θα επεκταθούν οι αλλαγές που προωθεί το Υπουργείο Μεταφορών, με στόχο να κατευνάσει τις αντιδράσεις των οδηγών, που από την εφαρμογή του μέτρου μέχρι και σήμερα, διαμαρτύρονται έντονα, αφενός για την ευαισθησία των καμερών που θεωρούν πως τους τιμωρούν άδικα, αφετέρου για το ύψος των εξωδίκων, που είναι δυσανάλογα ψηλά με τη σοβαρότητα του αδικήματος που υπέπεσαν.
Το Υπουργείο Μεταφορών, ολοκλήρωσε τη μελέτη όλων των διασταυρώσεων και έχει καταλήξει σε συγκεκριμένες αποφάσεις, που για κάθε ελεγχόμενη διασταύρωση, είναι διαφορετική, αφού λήφθηκαν υπόψη και άλλοι παράγοντες, όπως η κίνηση και η ανάγκες τις κάθε περιοχής, αλλά και ο αριθμός των εξωδίκων που έχουν εκδοθεί μέχρι σήμερα.
Οι αλλαγές που αποφασίστηκαν και ξεκίνησε η υλοποίηση τους, κινούνται σε τρεις άξονες. Ο πρώτος έχει να κάνει με τον χρόνο που παραμένει αναμμένο το πράσινο ή το κόκκινο φανάρι και ο δεύτερος με τον συγχρονισμό του πράσινου για όσους θα στρίψουν δεξιά και όσους θα συνεχίσουν ευθεία. «Ανάλογα με την κάθε διασταύρωση μελετούμε τις ιδιομορφίες της και τις ιδιαιτερότητες της και αναλόγως προσαρμόζουμε διάφορες παραμέτρους, με σκοπό να γίνει πιο εύκολα διαχειρίσιμη η κατάσταση με τα πρόστιμα», δήλωσε στον REPORTER, ο υπουργός Μεταφορών Αλέξης Βαφεάδης.
Ένας τρίτος άξονας βελτιώσεων που ήδη άρχισε να εφαρμόζει το Υπουργείο Μεταφορών, αφορά τη βελτίωση των σημάνσεων, έτσι ώστε να είναι εντονότερα ορατό στους οδηγούς, το γεγονός ότι στα συγκεκριμένα φώτα τροχαίας, λειτουργεί σύστημα φωτοεπισήμανσης. «Όσο αφορά τις προειδοποιητικές σημάνσεις που έχουν εμφανιστεί στους δρόμους πριν φθάσει ο οδηγός στο σημείο που υπάρχουν τα συστήματα φωτοεπισήμανσης, σε λίγο καιρό θα υπάρχουν σε όλα τα σημεία», πρόσθεσε ο κ. Βαφεάδης.
Σημειώνεται πως τα πρώτα δύο μέτρα, θα εφαρμοστούν σε συγκεκριμένες διασταυρώσεις, αναλόγως του προβλήματος που διαπιστώθηκε ότι υπάρχει, ενώ η εντονότερη σήμανση, θα επεκταθεί σε όλες τις διασταυρώσεις που λειτουργεί το σύστημα φωτοεπισήμανσης. Συγκεκριμένα, το αρμόδιο Υπουργείο, έχει προχωρήσει ήδη στη ρύθμιση των χρονομέτρων στα φώτα τροχαίας που υπάρχουν εγκατεστημένες κάμερες στη διασταύρωση της Λεωφόρου Γρίβα Διγενή με την Προδρόμου, στη Λευκωσία, όπου έγινε συγχρονισμός του πράσινου βέλους με το πράσινο για όσους πηγαίνουν ευθεία. Στη Λάρνακα έγινε η ρύθμιση των χρονομέτρων στη διασταύρωση Σπύρου Κυπριανού με Αλέξανδρου Παναγούλη. Σύμφωνα με τον υπουργό Μεταφορών, Αλέξη Βαφεάδη, «αυτή η προσέγγιση του Υπουργείου Μεταφορών είναι βοηθητική, καθώς προσπαθούμε σε κάθε διασταύρωση να διαφοροποιήσουμε τον τρόπο λειτουργίας των φώτων, για να μην υπάρχουν αντιδράσεις από τους πολίτες».
Στα σκαριά κι άλλες αλλαγές μέσω Βουλής
Υπενθυμίζεται πως ενώπιον της Βουλής, εκκρεμούν μια σειρά από προτάσεις Νόμου, οι περισσότερες εκ των οποίων, αφορούν το ύψος των εξωδίκων. Το Υπουργείο Μεταφορών, τελεί σε στάση αναμονής, ενόψει των αποφάσεων της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Μεταφορών.
Σημειώνεται ότι, στην παρούσα φάση αυτό που ισχύει είναι πως όταν το όχημα πατήσει την πρώτη γραμμή, το πρόστιμο ανέρχεται στα 25 ευρώ, ενώ όταν πατήσει τη δεύτερη άσπρη γραμμή είναι στα 300 ευρώ. Η εισήγηση της πρότασης, η οποία είναι από τον πρόεδρο της Επιτροπής, Μαρίνο Μουσιούττα, είναι να παραμείνει το πρώτο πρόστιμο στα 25 ευρώ, αλλά όταν πατήσει τη δεύτερη γραμμή το όχημα και είναι στο δεύτερο τετράγωνο, αντί 300 ευρώ που είναι το πρόστιμο, να γίνει 85 ευρώ και η παραβίαση του κόκκινου σηματοδότη και όταν το όχημα περάσει απέναντι, το πρόστιμο να είναι στα 300 ευρώ.
Εάν περάσει αυτή η πρόταση από τους βουλευτές, τότε σύμφωνα με τον κ. Βαφεάδη, θα μελετηθεί κατά πόσον, θα μπορεί να συνδυαστεί με τις σκέψεις που γίνονται σε επίπεδο Υπουργείου. «Θα σκεφτούμε εάν θα φέρουμε ένσταση για τις συγκεκριμένες μειώσεις. Υπάρχουν ωστόσο ακόμη τέσσερις προτάσεις, οι οποίες βρίσκονται υπό συζήτηση, με τη κάθε μια να χρίζει ιδιαίτερης ανάλυσης και αναλόγως με το ποια θα περάσει, τότε θα αποφασίσουμε τα επόμενα βήματα και ποια θα είναι η τελική μας εισήγηση ενώπιον της Βουλής. Συνεπώς, τα όσα συζητηθούν και αποφασιστούν θα καταδείξουν και το πώς θα προχωρήσουμε με τις δικές μας ενέργειες».
Σημειώνεται ότι από την πλευρά του το Υπουργείο Μεταφορών, μετά από συνεδρία του Συμβουλίου Οδικής Ασφάλειας, κατέληξε στην εισήγηση όπως το πρώτο πρόστιμο για την πρώτη γραμμή να είναι στα 25 ευρώ, να παραμείνει επίσης στα 300 ευρώ το πρόστιμο για την παραβίαση της διάβασης πεζών, όπως και το πρόστιμο των 300 ευρώ για την παραβίαση του κόκκινου σηματοδότη και πέρασμα απέναντι, ωστόσο, η διαφοροποίηση της πρότασης, είναι ότι όσο αφορά την παραβίαση της διάβασης πεζών, να δύναται να μειωθεί στο μισό το πρόστιμο, εάν πληρωθεί εντός τριάντα ημερών.
Όπως εξήγησε ο υπουργός Μεταφορών, «αναμένουμε την απόφαση που θα λάβει η Κοινοβουλευτική Επιτροπή Μεταφορών για τις προτάσεις Νόμου που έχει ενώπιον της και αναλόγως θα προχωρήσουμε με τη δική μας εισήγηση, για να προχωρήσουν στη συνέχεια οι αποφάσεις ενώπιον της Ολομέλειας της Βουλής προς ψήφιση».