Οι ανησυχίες για τη χρήση κινητών που έπεσαν στο κενό και η δυσαρέσκεια για το mute στις συζητήσεις

«Βλέπουν το δέντρο αλλά χάνουν το δάσος». Μόνο αυτή η παροιμία αρμόζει στην περίπτωση της συζήτησης για τα κινητά στα σχολεία, αφού όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς εστιάζουν στη λεπτομέρεια ότι για κάποιες ώρες τα παιδιά δεν θα έχουν πρόσβαση στις συσκευές τους και αφήνουν την ουσία να περνά απαρατήρητη, που είναι το γεγονός ότι θα αλλάξει η εικόνα που παρατηρείται στα σχολεία και αφορά στην αποξένωση των μαθητών, ενώ πολύ πιθανό να βελτιώσει και τα μαθητικά αποτελέσματα, κάτι για το οποίο όλοι οι φορείς έχουν ισχυρή άποψη και θέλουν να αλλάξουν οπωσδήποτε.

Την περασμένη Τετάρτη είχε ανοίξει ενώπιον της Επιτροπής Παιδείας της Βουλής, η συζήτηση για την αλλαγή στους κανονισμούς λειτουργίας των σχολείων Μέσης Εκπαίδευσης (σ.σ. Γυμνάσια, Λύκεια και Τεχνικές Σχολές), ώστε να συνάδουν με τις αλλαγές που ψηφίστηκαν στα Δημοτικά και συγκεκριμένα να υπάρχει ξεκάθαρη ρήτρα για την απαγόρευση χρήσης κινητών τηλεφώνων, κατά τη διάρκεια της παραμονής των μαθητών στα σχολεία, μέχρι το τελευταίο κουδούνι της ημέρας. Κατά τη διάρκεια της συζήτησης, το Υπουργείο Παιδείας είχε αναφέρει πως η εν λόγω πρόταση προωθείται στη βάση επιστημονικών δεδομένων και στοιχείων από έρευνες, που έδειξαν ότι στις χώρες που έχει εφαρμοστεί μία τέτοια πρόνοια, τα δεδομένα με τις αποδόσεις των μαθητών είναι αρκετά βελτιωμένα σε σχέση με τις χώρες που δεν το εφαρμόζουν.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Ξεκαθαρίζει το ΥΠΑΝ για την απαγόρευση κινητών στα σχολεία-Η απάντηση σε Μιχαηλίδου

Την ίδια ώρα, κατά τη διάρκεια της συζήτησης, ακούστηκε πως τα κινητά είναι ένα εργαλείο στα χέρια των μαθητών, που προκαλεί αύξηση στην παραβατικότητα, δεδομένου ότι πολλές φορές υπάρχουν σκοπιμότητες πίσω από την βιντεοσκόπηση περιστατικών στα σχολεία. Κουδουνάκι θα έπρεπε να χτυπήσει η αναφορά του προέδρου της ΟΕΛΜΕΚ, Δημήτρη Ταλιαδώρου, ότι μαθητές αποφάσισαν να καταστρέψουν μία αίθουσα, ώστε να βγάλουν βίντεο, ενώ πολλές φορές ο κ. Ταλιαδώρος είχε κάνει αναφορές περί μιμητισμού, δηλαδή οι μαθητές αντέγραφαν περιστατικά που έβλεπαν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, όπως αυτά συνέβαιναν σε άλλα σχολεία.

Είναι αναμφισβήτητο ότι η ρίζα του προβλήματος για την βία και παραβατικότητα στα σχολεία είναι βαθιές και τα κινητά είναι μόνο ένα μέρος, όμως η συγκεκριμένη πρόταση έρχεται να συμβάλει στην αλλαγή. Η αναφορά του κ. Ταλιαδώρου φάνηκε ότι έπεσε εις ώτα μη ακουόντων, αφού οι πλείστοι βουλευτές δεν φάνηκαν να αντιδρούν. Αντιθέτως, παρά και τις ανησυχητικές αναφορές, τόσο για τη βία και παραβατικότητα, όσο και για το γεγονός ότι υπήρξε περίπτωση τελειόφοιτου μαθητή, που πιάστηκε με το κινητό στο πόδι εν ώρα εξετάσεων και κόπηκε, ακόμη και την επόμενη ημέρα, υπήρχαν δημόσιες τοποθετήσεις ότι το Υπουργείο Παιδείας παραπλάνησε και δεν έπεισε με τις προθέσεις του.

Το βασικό επιχείρημα όσων θεωρούν ότι η πρόταση αυτή δεν είναι εφαρμόσιμη, είναι ότι τα παιδιά πρέπει να έχουν πρόσβαση στην τεχνολογία, ώστε να συμβαδίζουν και με την εποχή, ενώ όπως ακούστηκε, το Υπουργείο Παιδείας έπρεπε να προωθεί κανονισμούς προς αυτή την κατεύθυνση. Ωστόσο, αγνόησαν τις αναφορές και υποδείξεις ότι η χρήση tablet και άλλων σύγχρονων την ώρα των μαθημάτων ή τις αναφορές ότι μαθητές δεν ήξεραν ούτε να ανοίξουν τους ηλεκτρονικούς υπολογιστές, όταν τους ζητήθηκε.

Στο μεταξύ, στο κενό φάνηκε ότι έπεσαν και οι ανησυχίες των γονιών ότι παιδιά νιώθουν αποξενωμένα ή ότι μαθητές μένουν μόνοι τα διαλείμματα, με μοναδική παρέα το κινητό τους τηλέφωνο, επειδή είτε δεν έχουν τις δεξιότητες για να κοινωνικοποιηθούν, είτε επειδή οι άλλοι επιλέγουν να τους απομονώσουν. Τουλάχιστον, αυτές οι αναφορές έπρεπε να είχαν προκαλέσει κάποια ανησυχία στους βουλευτές, όμως πέραν από συγκεκριμένους βουλευτές, κάποιοι επέλεξαν να αποπροσανατολίσουν τη συζήτηση, είτε με αναφορές σε κλιματιστικά, είτε σε αναφορές για προβλήματα στην εφαρμογή.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: «Μαθητές κατέστρεψαν αίθουσα για να βγάλουν βίντεο»-Διίστανται οι απόψεις για τα κινητά στα σχολεία

Το γεγονός ότι η πρόταση έμεινε στάσιμη, δείχνει ότι υπάρχει ένα χάσμα ανάμεσα στις πλευρές, που πρέπει να γεφυρωθεί. Το στοίχημα του Υπουργείου Παιδείας ήταν να ψηφιστούν οι κανονισμοί πριν το καλοκαίρι, για να ξεκινήσει η νέα χρονιά με νέα δεδομένα. Τα κενά που δημιούργησε το ίδιο το Υπουργείο Παιδείας, όταν δεν κάλυψε το θέμα με τις ποινές στους μαθητές που πιαστούν να χρησιμοποιούν τα κινητά τους τηλέφωνα, καθώς επίσης και στον τρόπο που θα εφαρμοστεί η πρόταση, ήταν και ένας από τους καταλυτικούς λόγους που η συζήτηση μεταφέρθηκε για τον Σεπτέμβριο.

Ωστόσο, η στάση της Επιτροπής Παιδείας δημιουργεί και κάποια ερωτήματα, νοουμένου ότι για άλλα θέματα υπήρχε πρόθεση να μπουν και επιπρόσθετες συνεδρίες, ακόμη και σε μέρες που δεν θα συνεδρίαζε η Επιτροπή, για να υπάρξει κατάληξη. Παρ’ όλα αυτά, δεν διαφάνηκε η ίδια πρόθεση στο συγκεκριμένο θέμα, κάτι που προκάλεσε δυσαρέσκεια στο Υπουργείο Παιδείας, το οποίο κατέθεσε το νομοσχέδιο με τη μορφή του κατ’ επείγοντος.

Το καλοκαίρι προβλέπεται να είναι γεμάτο, τόσο για το Υπουργείο Παιδείας, όσο και για τους εμπλεκόμενους φορείς, αν θέλουν να βρουν μία κοινή γραμμή για το θέμα, με την πορεία των συζητήσεων να ξεκαθαρίζει τις στάσεις και τις θέσεις του κάθε εμπλεκόμενου.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Κενά βάζουν φρένο στην απαγόρευση χρήσης κινητών στα σχολεία-Στο... αθόρυβο το νομοσχέδιο μέχρι νεοτέρας

Δειτε Επισης

Νέα σύλληψη αστυνομικού της Ελληνικής Βουλής για ενδοοικογενειακή βία
Άφησαν τρεις μέρες μέσα στο σπίτι του φονικού στην Εύβοια τον σκύλο της οικογένειας
Άλλοι 28 άνθρωποι έπεσαν νεκροί από ισραηλινά πλήγματα στη Γάζα-Ανάμεσα τους και παιδιά
«Στο σκαμνί» η γερμανική αστυνομία που ήξερε τα πάντα για τον ψυχίατρο-«Γιατί δεν τον σταματήσατε;»
Α. Αριστοτέλους στην Μαρωνίτικη κοινότητα-«Νιώθουμε περήφανοι για τους αγώνες και την προσφορά σας»
ΠτΔ: Εάν ανταποκριθεί θετικά η Τουρκία είναι δυνατό να τεθεί το Κυπριακό στις ράγες της διαπραγμάτευσης
Απεβίωσε ο νομικός Ευστάθιος Ευσταθίου-«Τίμησε την πατρίδα από πολλά σημαντικά βήματα»
Συντριβή ελικοπτέρου σε προαύλιο νοσοκομείου στην Τουρκία-Τουλάχιστον τέσσερις νεκροί
Δίνει μάχη για τη ζωή ο 52χρονος που υπέστη εγκαύματα από πυρκαγιά στη Λευκωσία-Ψάχνουν τα αίτια της φωτιάς
Απαντά στους τούρκους το ΥΠΕΞ-«Οι εθνικές επιδιώξεις μας αποτελούν επιδιώξεις της Ε.Ε»