Επεκτείνεται το Pame Express στη Λεμεσό με υπεραστικές διαδρομές, δυο νέα σημεία Park & Ride στη Λάρνακα

Σε τροχιά υλοποίησης του πλάνου επέκτασης της υπηρεσίας Pame Express, βρίσκεται το Υπουργείο Μεταφορών, το οποίο προχωρεί με εντατικούς ρυθμούς την εφαρμογή των σημείων Park and Ride τόσο στη Λευκωσία, όπου εξυπηρετούνται καθημερινώς περίπου 700 επιβάτες, όσο και στις υπόλοιπες επαρχίες, με το βάρος να δίνεται περισσότερο στη Λεμεσό, η οποία φαίνεται να ταλανίζεται επίσης καθημερινώς, με κυκλοφοριακή συμφόρηση σε κεντρικές της αρτηρίες.

Αποτελεί παραδεκτό γεγονός, πως η εφαρμογή της υπηρεσίας Pame Express, έχει βοηθήσει σε ένα ικανοποιητικό βαθμό αρκετές εκατοντάδες συμπολίτες μας στο να μεταβαίνουν προς το κέντρο σε μερικά μόλις λεπτά, χωρίς να χρειάζεται να «μπλοκάρονται» στην κίνηση κατά τις ώρες αιχμής. Γι’ αυτό το λόγο, κρίνεται ως επιτακτική ανάγκη, η επέκταση της υπηρεσίας και σε άλλες πόλεις, με διαφορετικό ωστόσο τρόπο, καθώς η κάθε επαρχία έχει τις δικές της ιδιαιτερότητες.

Όσο αφορά τη Λευκωσία, το επόμενο Park & Ride που πρόκειται να δημιουργηθεί μετά το ΓΣΠ, είναι το Μακάρειο Στάδιο, το οποίο αν και ήδη χρησιμοποιείται από αρκετούς επιβάτες, πρόκειται να επισημοποιηθεί η χρήση του το επόμενο χρονικό διάστημα. «Το Pame Express, περιγράφει ουσιαστικά την ειδική γραμμή που δημιουργήθηκε για τα λεωφορεία, που έχει μειωμένο αριθμό στάσεων και επωφελείται από λεωφορειολωρίδες. Τη συγκεκριμένη υπηρεσία, προσπαθούμε να την επαναλάβουμε όπου υπάρχουν οι ίδιες συνθήκες. Δηλαδή, εξυπηρετείται μια συγκεκριμένη ομάδα πληθυσμού και αφού υπάρχουν οι λεωφορειολωρίδες, γίνεται πιο γρήγορη η διαδρομή», ανέφερε ο υπουργός Μεταφορών, Αλέξης Βαφεάδης, στον REPORTER.

H πρώτη πόλη που θα επεκταθεί η Υπηρεσία ωστόσο, είναι η Λεμεσός και αναμένεται να εφαρμοστεί από τις αρχές Σεπτεμβρίου, με κάποιες διαφοροποιήσεις. Όπως εξήγησε ο υπουργός, «επειδή είναι δύσκολο να δημιουργηθούν λεωφορειολωρίδες, θα τεθεί σε εφαρμογή η Intercity Εxpress, η οποία θα ξεκινάει από το Λιμάνι Λεμεσού και θα κατευθύνεται προς το Τσίρειο και τον αυτοκινητόδρομο, παραλαμβάνοντας επιβάτες που επιθυμούν να κινηθούν σε άλλες πόλεις, όπως Λάρνακα και Λευκωσία. Οπότε το μοντέλο του Pame Express, που εξυπηρετεί αστικές ανάγκες, θα το επαναλάβουμε στις υπεραστικές διαδρομές. Η διαφορά όμως σε σχέση με το Pame Express, είναι ότι δεν θα προσφέρετε δωρεάν η υπεραστική διαδρομή και το κόστος, αναμένεται να είναι το ίδιο με τη διαδρομή που χρεώνεται σήμερα ο κάθε επιβάτης».

Σημειώνεται ότι από τους χώρους που θα δημιουργηθούν στη Λεμεσό, δεν θα περνά μόνο η Intercity Express, αλλά και η βασική υπηρεσία του ΕΜΕΛ, με το υπουργείο Μεταφορών να ελπίζει ότι οι συγκεκριμένοι χώροι, θα μετεξελιχθούν σε επιβατικούς κόμβους.

Όσο αφορά τη Λάρνακα, παρά το γεγονός ότι η πόλη του Ζήνωνα δεν παρουσιάζει ιδιαίτερα προβλήματα, αυτό δεν σημαίνει σύμφωνα με τον υπουργό, ότι δεν θα προβεί σε ειδικές διαδρομές. «Έχουν προκηρυχθεί διαγωνισμοί και αναμένουμε προσφορές για την κατασκευή δυο Park & Ride, το ένα στη Ριζοελιά και το άλλο στον κυκλικό κόμβο του Καλού Χωριού. Το συγκεκριμένο έργο, επειδή εντάσσεται μέσα στα σχέδια της βιώσιμης αστικής κινητικότητας της Λάρνακας, υπάρχει ορίζοντας ολοκλήρωσης, μέχρι το 2026 καθώς είναι μια δέσμευση απέναντι στην Ε.Ε.», ανέφερε ο κ. Βαφεάδης.

Προβληματισμός για την έλλειψη οδηγών

Την ώρα που το Υπουργείο Μεταφορών προχωρεί στην επέκταση της υπηρεσίας Pame Express και σε άλλες επαρχίες, συνεχίζονται να παρατηρούνται τα προβλήματα με τις ελλείψεις οδηγών των λεωφορείων.

Όπως ανέφερε ο εμπορικός διευθυντής της Εταιρείας Δημοσίων Μεταφορών, Αλέξανδρος Καμπέρος, «ψάχνουμε συνεχώς οδηγούς μέσα από διάφορες καμπάνιες για να προσελκύσουμε επαγγελματίες στον χώρο. Πρόκειται για ένα παγκύπριο πρόβλημα, καθώς υπάρχει ένα υψηλό ποσοστό συνταξιοδότησης και δεν υπάρχει αρκετή προσέλευση νεών. Θεωρούμε ότι δεν υπάρχει η κατάλληλη προώθηση του επαγγέλματος και δεν γίνονται πολύ τακτικά οι εξετάσεις».

Ταυτόχρονα, ο κ. Καμπέρος, εξήγησε ότι σήμερα η υπηρεσία χρησιμοποιείται από 600 με 700 επιβάτες ημερησίως, αλλά αναμένεται ότι θα υπάρξει μια ελαφριά πτώση το επόμενο διάστημα, λόγω των καλοκαιρινών μηνών. «Είναι μια υπηρεσία η οποία έχει αγκαλιαστεί από τον κόσμο και κάνει μεγάλη διαφορά στην καθημερινότητα των πολιτών που επιθυμούν να μεταφερθούν προς το κέντρο της Λευκωσίας».

Πάντως, παρά τις ανησυχίες που εκφράστηκαν τους προηγούμενους μήνες για χρεώσεις στον χώρο στάθμευσης του ΓΣΠ, ο κ. Καμπέρος, διευκρίνισε ότι αυτός παραμένει όπως ήταν και δεν έχουν αρχίσει οι χρεώσεις στους πολίτες που αφήνουν τα οχήματά τους εκεί. Ωστόσο, σε περίπτωση που θα αρχίσει η χρέωση, το Υπουργείο Μεταφορών, πρόκειται να επιδοτεί τη χρέωση για τους επιβάτες των λεωφορείων.

Δειτε Επισης

Επενδύει στην πολιτιστική παιδεία η Κασσιανίδου-«Σημαντική και απαραίτητη»
Στο 86% η συμμόρφωση σε παρεμβάσεις της Επιτρόπου Διοίκησης, στο 53% σε εκθέσεις
Είδε κοινοτάρχες Λεμεσού ο ΥΠΕΣ-«Με οδηγίες ΠτΔ ξεκίνησε η καταγραφή αιτημάτων για αγροτικούς δρόμους»
Εκκρεμεί το 49% των υποθέσεων των αγνοούμενων-Εφαρμόζεται πλάνο με συγκεκριμένες δράσεις
Αύξηση 4,2% στις αφίξεις τουριστών-Η καλύτερη εννιαμηνία στην ιστορία του τουρισμού της Κύπρο
Πάνε σε 24ωρη απεργία οι οδηγοί λεωφορείων στην Πάφο στις 25 Νοεμβρίου
Μαθητές σε όλη την Κύπρο καταδικάζουν την ανακήρυξη του ψευδοκράτους (pics)
Συνεχίζονται οι διαβουλεύσεις του κλάδου έτοιμου σκυροδέματος με το Υπ. Εργασίας
Κυρίως αίθριος το πρωί ο καιρός, με νεφώσεις και μεμονωμένες βροχές μετά το μεσημέρι-Αναλυτικά η πρόγνωση
Πληρώνει ακριβά την ανομβρία το Κράτος-Πέραν των 88 εκατομμυρίων το κόστος για αφαλατωμένο νερό