Πρώτα στήσιμο της εφαρμογής και μετά επιλογή προϊόντων για το e-Kalathi-Πότε θα δοθεί στην αγορά
06:00 - 25 Ιουνίου 2024
Στο σωστό δρόμο φαίνεται ότι μπήκε η υλοποίηση της πλατφόρμας e-Kalathi, μετά την ψήφισή της από την Ολομέλεια της Βουλής τον περασμένο Δεκέμβριο, αφού η Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή είναι έτοιμη να περάσει στο επόμενο βήμα, μετά την κατοχύρωση της προσφοράς, που είναι το στήσιμο της εφαρμογής που θα δοθεί στους καταναλωτές.
Η απόφαση για δημιουργία μίας πλατφόρμας, στην οποία θα υπήρχαν όλα τα καταναλωτικά προϊόντα, από διάφορες επιχειρήσεις, ώστε να μπορούν οι καταναλωτές να συγκρίνουν, είχε αγκαλιαστεί από όλους, δεδομένου και της ακρίβειας που επικρατεί τα τελευταία χρόνια, συνεπεία των πολεμικών συγκρούσεων στην ευρύτερη περιοχή, καθώς και της αύξησης του πληθωρισμού. Ωστόσο, όταν άρχισαν οι συζητήσεις για τη συγκεκριμένη εφαρμογή, υπήρξαν αρκετές διαφωνίες, με αποτέλεσμα να περάσει από χίλια μύρια κύματα, μέχρι την πολυπόθητη ψήφιση τον περασμένο Δεκέμβριο.
«Το πρώτο βήμα ήταν η καταχώρηση της προσφοράς. Αυτό έγινε και πρέπει τώρα να εργαστούμε σκληρά για να στήσουμε την εφαρμογή. Άρχισε σιγά-σιγά να υλοποιείται το πρόγραμμα, όμως είμαστε σε αρχικά επίπεδα, επειδή μόλις την προηγούμενη εβδομάδα έγινε η καταχώρηση της προσφοράς», ανέφερε στον REPORTER ο διευθυντής της Υπηρεσίας Προστασίας Καταναλωτή, Κωνσταντίνος Καραγιώργης.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Πέρασε ομόφωνα από την Ολομέλεια το νομοσχέδιο για το e-kalathi
Πάντως, αυτό που τονίζεται είναι ότι πρώτα πρέπει να ολοκληρωθεί η διαδικασία του στησίματος της εφαρμογής και στη συνέχεια θα ακολουθήσει μία μελέτη, από πλευράς της Υπηρεσίας Προστασίας Καταναλωτή, σε συνεργασία με ειδική εταιρεία, ώστε να καταγράψουν την εικόνα που επικρατεί στην αγορά και στη συνέχεια να καταρτίσουν τον κατάλογο με τα προϊόντα.
«Είναι νωρίς ακόμη να αποφασίσουμε τα προϊόντα. Πρέπει να γίνουν άλλα βήματα πρώτα. Προφανώς πρέπει να αποφασιστεί στο επόμενο διάστημα, αλλά δεν είναι άμεση προτεραιότητα. Θα είναι βασικά προϊόντα που χρησιμοποιούνται από τα νοικοκυριά κάθε εβδομάδα. Για παράδειγμα, μπορεί να είναι το γάλα, πρέπει να μελετήσουμε ποια γάλατα θα βάλουμε μέσα, πόσες κατηγορίες και πόσες μάρκες. Όμως πρέπει να το δούμε με συγκεκριμένη εταιρεία, που έχει να κάνει με την αγορά, να δούμε τα δεδομένα που επικρατούν».
Υπενθυμίζεται πως το θέμα με τα προϊόντα που θα περιλαμβάνονται στην πλατφόρμα ήταν και ένα πεδίο σύγκρουσης ανάμεσα στην Υπηρεσία Προστασίας του Καταναλωτή και των βουλευτών, αφού όπως ακούστηκε ενώπιον της Βουλής, στις υπεραγορές υπάρχουν προϊόντα που μπορεί κάποιος να βρει στους φούρνους, κάτι που σημαίνει ότι δεν θα είναι συγκρίσιμες οι τιμές. Σημειώνεται πως στην πλατφόρμα του e-Kalathi θα περιλαμβάνονται μόνο προϊόντα από τις υπεραγορές με ετήσιο κύκλο εργασιών 5 εκατομμυρίων ευρώ και πάνω, ενώ μέσω αυτής θα παρουσιάζονται οι τιμές για 350 προϊόντα με τον ίδιο κωδικό αγοράς.
Μέχρι το τέλος του χρόνου θα ολοκληρωθεί
Η Υπηρεσία Προστασίας του Καταναλωτή, τους επόμενους μήνες, αναμένεται να εργάζεται πυρετωδώς, αφού πρέπει να ολοκληρώσει όλες τις διαδικασίες και να δώσει την εφαρμογή στο κοινό. Ορόσημο είναι πριν την λήξη του χρόνου να ολοκληρωθεί.
«Προτεραιότητά μας είναι μέχρι το τέλος του χρόνου να δώσουμε την εφαρμογή. Είχαμε την καθυστέρηση, λόγω των διαδικασιών στη Βουλή. Εμείς δουλέψαμε αρκετά για να φτάσουμε εδώ, είχαμε κάνει τις διαδικασίες των προσφορών αρκετά γρήγορα και θέλουμε να είναι σωστή η εφαρμογή».