Κλιματιστικά, προγράμματα, στελέχωση-Τα ανοιχτά κεφάλαια για ΥΠΑΝ που ανεβάζουν τη θερμοκρασία

Αρκετά καυτό αναμένεται να είναι το καλοκαίρι για το Υπουργείο Παιδείας, το οποίο καλείται να διαχειριστεί ταυτόχρονα αρκετά ανοιχτά κεφάλαια, μέσα σε ένα σύντομο χρονικό διάστημα, ενώ βρίσκεται υπό συνεχή παρακολούθηση, τόσο από την κοινωνία, τους γονείς και τους μαθητές, όσο και από τη Βουλή.

Κάθε χρόνο, μόλις η σχολική χρονιά μπαίνει στην τελική ευθεία, το Υπουργείο Παιδείας αρχίζει την προετοιμασία, ώστε η επόμενη χρονιά να μπει ομαλά και εντός των μηνών του καλοκαιριού να κλείνουν σημαντικά ζητήματα, που απαιτούνται για την ομαλή λειτουργία των σχολείων. Ζητήματα που ταλανίζουν κάθε χρόνο τον τομέα της παιδείας και κάθε χρονιά δημιουργούνται αντιδράσεις και εντάσεις.

Συγκεκριμένα, ανάμεσα στα ανοιχτά κεφάλαια που το Υπουργείο Παιδείας καλείται να αντιμετωπίσει είναι η έγκαιρη στελέχωση των σχολείων, η κατάλληλη προετοιμασία των σχολικών μονάδων, ενώ πιο έντονο φαινόμενο, την τρέχουσα σχολική χρονιά είναι το πολυσυζητημένο θέμα των κλιματιστικών, που αποτελεί ένα τρωτό σημείο για το Υπουργείο Παιδείας, καθώς επίσης και η αναδιοργάνωση των αναλυτικών προγραμμάτων, μία προσπάθεια που είχε ξεκινήσει από την προηγούμενη σχολική χρονιά.

Μετά το τελευταίο κουδούνι και στα Δημοτικά σχολεία, που είναι ένα μήνα μετά τα Γυμνάσια και τα Λύκεια και αφού υπάρχει καταγραφή όλων των δεδομένων, αναφορικά με τους μαθητές που θα φοιτήσουν σε Προδημοτική, Δημοτική, Μέση Γενική και Μέση Γενική Εκπαίδευση, οι αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου αρχίσουν την χαρτογράφηση των αναγκών και προχωρούν με τη στελέχωση των σχολείων. Ιδανικά, το συγκεκριμένο κεφάλαιο πρέπει να κλείσει πριν την έναρξη των μαθημάτων και συγκεκριμένα το αργότερο μέχρι μέσα Αυγούστου, ώστε οι εκπαιδευτικοί να γνωρίζουν τα καινούργια τους καθήκοντα και σε περίπτωση που το επιθυμούν, να υποβάλουν ένσταση στο διορισμό τους.

Τις προηγούμενες χρονιές οι φωνές που υπήρχαν από τις εκπαιδευτικές οργανώσεις δεν ήταν λίγες, δεδομένου ότι το Υπουργείο Παιδείας προέβαινε σε διορισμούς ακόμη και μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς. Το περασμένο καλοκαίρι, που ήταν ένα crash test για την Αθηνά Μιχαηλίδου δεν παρουσιάστηκαν τόσο έντονα προβλήματα με την στελέχωση των σχολείων, η οποία είχε δηλώσει, μάλιστα, ενώπιον της Βουλής, ότι υπήρχε άριστη συνεργασία με την Επιτροπή Εκπαιδευτικής Υπηρεσίας για την στελέχωση των σχολείων. Αυτό που αναμένεται να διαπιστωθεί είναι κατά πόσο θα παρατηρηθεί η ίδια εικόνα και την τρέχουσα σχολική χρονιά.

Πέραν της στελέχωσης, οι σχολικές μονάδες πρέπει να είναι έτοιμες και κτηριακά για να υποδεχτούν τους μαθητές, κάτι που σημαίνει ότι σε διάφορα σχολεία θα υπάρχουν εργοτάξια, δεδομένου ότι γίνονται είτε γενικές αναβαθμίσεις στις κτιριακές εγκαταστάσεις της μονάδας, είτε σεισμολογική αναβάθμιση, με το Υπουργείο Παιδείας να τονίζει πως για το συγκεκριμένο κεφάλαιο το ποσοστό έχει ξεπεράσει το 90%. Την προηγούμενη σχολική χρονιά είχαν αρχίσει αρκετά έργα, σε μεγάλο αριθμό σχολικών μονάδων και μεταξύ άλλων αφορούσαν και ανέγερση νέων σχολείων και αυτό δεν αποκλείει το γεγονός να συνεχίζουν και στην τρέχουσα σχολική χρονιά οι εργασίες.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Καυτό το καλοκαίρι για το ΥΠΑΝ-Πιέζει ο χρόνος για τα κλιματιστικά, ψάχνει λύσεις για τα σχολεία

Αχίλλειος πτέρνα του Υπουργείου τα κλιματιστικά

Παρά το γεγονός ότι η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας έχει αλλάξει τις διαδικασίες σε αρκετά κεφάλαια, που αποτελούσαν σημείο τριβής με τους συνεργάτες και εμπλεκόμενους φορείς στον τομέα της παιδείας, με αποτέλεσμα να είναι πιο αποτελεσματικές και να μην αφήνει παράθυρο για φωνές και συγκρούσεις, ένα μεγάλο κεφάλαιο αποτελεί την Αχίλλειο πτέρνα του και αυτό δεν είναι άλλο από την εγκατάσταση των κλιματιστικών. Αποτελεί ένα θέμα που συζητείται κάθε χρόνο και το προηγούμενο διάστημα ήταν έντονες οι φωνές, δεδομένου ότι επικρατούσαν αρκετά ψηλές θερμοκρασίες, για συνεχόμενο διαστήματα.

Για το συγκεκριμένο θέμα, το Υπουργείο Παιδείας είχε αναφέρει από την αρχή της προηγούμενης σχολικής χρονιάς, ότι προχωρούν οι διαδικασίες και οι μελέτες και σύντομα επρόκειτο να ξεκινήσει η εγκατάσταση. Για το συγκεκριμένο θέμα είχε τοποθετηθεί και ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας, ο οποίος είχε επισκεφτεί και Γυμνάσιο στην πρωτεύουσα και είχε ακούσει τα αιτήματα και τα παράπονα των παιδιών από πρώτο χέρι.

Οι ψηλές θερμοκρασίες των τελευταίων ημερών είχαν φέρει τους αρμόδιους προ των ευθυνών τους, ειδικά τους προηγούμενους κυβερνώντες, δεδομένου ότι για δεκαετίες το θέμα είχε παραμείνει στο συρτάρι και δεν υπήρξε κινητικότητα, με την Αθηνά Μιχαηλίδου να καλείται να βγάλει τα κάστανα από τη φωτιά, ενώ είχε αρχίσει μία έντονη συζήτηση, με πολιτικά κόμματα, οργανωμένους γονείς και εκπαιδευτικούς να ζητούν άμεσα αλλαγή και λήψη μέτρων.

Το Υπουργείο Παιδείας έχει ήδη αρχίσει τις διαδικασίες για τοποθέτηση των κλιματιστικών, στα πρώτα πενήντα σχολεία παγκύπρια, όπως είχε ανακοινωθεί και μάλιστα είναι έτοιμο για το επόμενο βήμα, αφού οι διαδικασίες έχουν προχωρήσει, έχουν κατατεθεί όλες οι προσφορές σε όλες τις εφορίες παγκύπρια και προχωρεί η εγκατάσταση, η οποία θα γίνεται σταδιακά. Στο μεταξύ, το Υπουργείο Παιδείας έχει ολοκληρώσει και την μελέτη για όλα τα σχολεία, καθώς στόχος του είναι να επισπεύσει την τριετία που έχει θέσει ως μέγιστο χρονικό διάστημα, για εγκατάσταση των κλιματιστικών.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Ανέλυσε το σχεδιασμό του για κλιματιστικά το ΥΠΑΝ-Ζητούν λύσεις οι γονείς, εξετάζουν μέτρα

Με νέα αναλυτικά προγράμματα τα σχολεία

Παράλληλα, ότι έχει ολοκληρωθεί και μία νέα καινοτομία που προωθούσε το Υπουργείο Παιδείας και αφορούσε τα αναλυτικά προγράμματα. Συγκεκριμένα, όλους τους προηγούμενους μήνες, οι αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Παιδείας είχαν φουλάρει μηχανές και είχαν αρχίσει την επικαιροποίηση των αναλυτικών προγραμμάτων, για να συνάδουν με τα όλες τις αλλαγές που έγιναν στα σχολεία.

Ουσιαστικά, 43 ομάδες εργασίας έχουν ασχοληθεί με τα μαθήματα που διδάσκονται στα σχολεία, μελέτησαν την ύλη και προέβησαν σε αναδιοργάνωση, αφαιρώντας στοιχεία και κεφάλαια που δεν διδάσκονται, αφού μετά από την ψήφιση της νομοθεσίας για αλλαγή στο σύστημα αξιολόγησης των μαθητών, η διδαχθείσα ύλη πρέπει να μειωθεί στο 60%. Την ίδια ώρα, οι ομάδες εργασίας πρόσθεσαν και νέα στοιχεία στην ύλη, ώστε να συνάδουν και με την εποχή που γίνονται τα μαθήματα, με στόχο να προωθούνται βασικές ικανότητες και δεξιότητες των μαθητών, οι οποίες θα προάγουν την κριτική σκέψη και τη δημιουργικότητα των μαθητών.

Εντός του επόμενου χρονικού διαστήματος το Υπουργείο Παιδείας αναμένεται να παραλάβει τα νέα αναλυτικά προγράμματα και θα τα προωθήσει άμεσα στα σχολεία, ώστε να τεθούν σε ισχύ με την έναρξη των μαθημάτων τον ερχόμενο Σεπτέμβριο.

Δειτε Επισης

Ανατροπή με την συλλογική σύμβαση στη ξενοδοχειακή βιομηχανία- «Όχι» ΠΑΣΥΞΕ στην πρόταση Παναγιώτου
Δεν κάνει πίσω ούτε ο ΟΚΥπΥ ούτε οι συντεχνίες-Ζήτησε νέα πρόταση για οικονομικά κριτήρια η Επ. Υγείας
Τραβά κόκκινη γραμμή η Μητρόπολη Κιτίου για μοναχούς Αββακούμ-Δεν προσχωρούν στους Παλαιοημερολογίτες
Άμεση ψήφιση νομοθεσίας για ξενόγλωσσα προπτυχιακά ζητούν Πρυτάνεις Πανεπιστήμιο Κύπρου και ΤΕΠΑΚ
Σε ομάδα εργασίας στις Βρυξέλλες το Γραφείο Εφόρου Ελέγχου Κρατικών Ενισχύσεων
Απαντά στους έντεκα ο Δήμαρχος Δρομολαξιάς–«Λειτουργούν ως ομάδα παρεμπόδισης επίτευξης έργου στον Δήμο»
Απέχουν έντεκα μέλη από το Δημοτικό Συμβούλιο Δρομολοξιάς-Ζητούν από τον Δήμαρχο να αλλάξει στάση
Με «εμφανείς αδυναμίες» ο νέος Διοικητικός Χάρτης της Κύπρου-Ετοιμάζεται από το Κτηματολόγιο
Υποψηφιότητα της Κύπρου για Συμβούλιο ΔΝΟ ανακοίνωσε η Υφυπουργός Ναυτιλίας
Βροχές και καταιγίδες στο καιρικό μενού-Ψυχρές αέριες μάζες θα επηρεάζουν το νησί από την Κυριακή