Στην ακίδα του Υπ. Μεταφορών οι παρανομίες φορτηγών-Έρχεται 24ωρο... μάτι στους αυτοκινητοδρόμους

Ένα μεγαλεπήβολο σχέδιο,το οποίο θα λύσει το πρόβλημα που επικρατεί με τα φορτηγά που μεταφέρουν υπέρογκο φορτίο, έβαλε στόχο να υλοποιήσει το Υπουργείο Μεταφορών, σε μια προσπάθεια να διακόψει μια για πάντα τις επικίνδυνες συνήθειες που έχουν κάποιοι οδηγοί, οι οποίοι θέτουν σε κίνδυνο τόσο τις δικές τους, όσο και άλλες ανθρώπινες ζωές στους δρόμους της Κύπρου.

Το τελευταίο διάστημα, από τους συχνούς ελέγχους που γίνονται στους δρόμους, τόσο από την Αστυνομία, όσο και από το Τμήμα Οδικών Μεταφορών, έχει διαπιστωθεί ότι κάποια φορτηγά που κινούνται στους δρόμους κουβαλούν υπέρογκο φορτίο. Για το λόγο αυτό, ο υπουργός Μεταφορών έχει αποφασίσει να προχωρήσει με ελέγχους φωτοεπισήμανσης στους αυτοκινητοδρόμους, ώστε να ελεγχεται όλο το 24ωρο το βάρος των φορτηγών που διακινούνται στους δρόμους.

Ουσιαστικά, θα τοποθετηθεί στους αυτοκινητοδρόμους εξοπλισμός, ο οποίος, με την τεχνολογία που θα διαθέτει, θα μπορεί να μετρά το βάρος των φορτηγών και σε περίπτωση που ξεπερνούν το όριο θα εκδίδεται αυτόματα πρόστιμο.

Μιλώντας στον REPORTER για το σχέδιο που θα αρχίσει να τίθεται σε εφαρμογή, ο υπουργός Μεταφορών, Αλέξης Βαφεάδης, εξήγησε ότι από τα πρόστιμα που εκδίδονται αυτή τη στιγμή, από επιτόπιους ελέγχους, φαίνεται ότι συμβαίνουν πολλές παρανομίες στους δρόμους.

«Για παράδειγμα βλέπουμε μη αδειούχους οδηγούς να οδηγούν φορτηγά. Στα ταξί βλέπουμε να γίνεται πειρατεία, π.χ. λειτουργούν σαν ταξί οχήματα που δεν δικαιούνται. Βλέπουμε ότι οι ταχογράφοι δεν δουλεύουν. Το γεγονός ότι καταγράφονται είναι σημάδι για μας όχι μόνο να συνεχίσουμε τους ελέγχους, αλλά να βρούμε και τρόπο να τους εντατικοποιήσουμε», σημείωσε.

Ακολούθως, ο υπουργός τόνισε ότι για να λυθεί το πρόβλημα, «προχωρούμε σε μία δράση, η οποία ίσως χρειαστεί λίγο χρόνο για να υλοποιηθεί, αλλά θα υλοποιηθεί. Αυτή η δράση αφορά το αυτόματο ζύγισμα φορτηγών στους αυτοκινητόδρομους. Ένα από τα πιο μεγάλα προβλήματα που αντιμετωπίζουμε και είχαμε και κάποια ατυχήματα τους τελευταίους μήνες με φορτηγά, όπως στη Λεμεσό που φορτηγό έπεσε στο πλάι του δρόμου και έχασε το φορτίο του ή σε μια άλλη περίπτωση μια μπετονιέρα έπεσε και ως εκ θαύματος δεν είχαμε θύματα».

Αυτά τα παραδείγματα, εξήγησε ο υπουργός, δείχνουν ότι πρέπει να είμαστε ως κράτος ιδιαίτερα προσεχτικοί στα θέματα των φορτηγών. «Όταν τα φορτηγά είναι βαρυφορτωμένα κάνουν τις μεγαλύτερες ζημιές στο οδόστρωμα. Όταν το οδόστρωμα παρουσιάσει κυλώματα, είναι κίνδυνος για τους οδηγούς, διότι ένας μοτοσικλειτστής μπορεί να χάσει τον έλεγχο του οχήματός του ή οταν βρέξει λιμνάζει νερό και δημιουργούνται άλλοι κίνδυνοι».

Ως εκ τούτου, είπε, «τα φορτηγά που μεταφέρουν υπερβολικό φορτίο είναι κάτι που πρέπει να διαχειριστούμε», αναφέροντας ότι «θα το διαχειριστούμε βάζοντας αυτόματο σύστημα φωτοεπισήμανσης ειδικά για να ελέγχει τα φορτηγά με υπερβολικό φορτίο. Ουσιαστικά θα τα ζυγίζει μέσω της τεχνολογίας και θα εκδίδεται αυτόματο πρόστιμο. Όταν έχουμε 24ωρο έλεγχο στους αυτοκινητροδρόμους μας μέσω του συστήματος, αυτό το φαινόμενο θα εκλείψει».

Μια άλλη δράση που προωθούν, μέχρι να εφαρμοστεί ο 24ωρος έλεγχος, είναι η εντατικοποίηση των ελέγχων, αφού έτσι θέλουν να στείλουν ένα μήνυμα στους παραβάτες ότι το κόστος όταν παραβείς την νομοθεσία είναι πολύ μεγαλύτερο παρά όταν την εφαρμόσεις. «Μπορεί κάποιος να σκεφτεί να μεταφέρει περισσότερο φορτίο, γιατί δεν θα τον πάρει κανένας χαμπάρι και επειδή τον συμφέρει οικονομικά. Με τα μέτρα που λαμβάνουμε, αυτό θα γίνει ασύμφορο για τον ίδιο και το κόστος θα είναι μεγάλο για τους παραβάτες.

Κληθείς να τοποθετηθεί ως προς τον χρονικό ορίζοντα που χρειάζεται να να ετοιμαστεί ο 24ωρος έλεγχος, επισήμανε ότι αυτή τη στιγμή υπάρχει μέρος του εξοπλισμού, όπως και υποδομές στους αυτοκινητοδρόμους. «Αυτό που δεν υπάρχει, είναι το σύστημα το οποίο θα καταγράφει το βάρος σε μεγάλη ακρίβεια. Υπάρχει σύστημα που καταγράφει σε μερική ακρίβεια, αλλά όχι στο ποσοστό ακρίβειας που χρειαζόμαστε για το σύστημα φωτοεπισήμανσης».

Καταλήγοντας, ο κ. Βαφεάδης ανέφερε ότι θα χρειαστεί και μια αλλαγή στη νομοθεσία που προωθούν και υπολογίζει τους επόμενους έξι με εννέα μήνες να έχουν το καινούργιο σύστημα.

Δειτε Επισης

«Μαθητές καπνίζουν, σπάζουν παράθυρα, κρέμονται από τα παράθυρα»-Αρκετές καταγγελίες για λεωφορεία
«Αντισημιτική απόφαση από ένα μεροληπτικό όργανο»-Η πρώτη αντίδραση Νετανιάχου στο ένταλμα σύλληψης
Χάθηκαν τα ίχνη της 13χρονης Κωνσταντίνας από την οικία της στη Λευκωσία (pic)
Εντός έξι μηνών ολοκληρώνονται οι προσφορές για το δρόμο Πάφου και Πόλης-Εκτιμήσεις για κόστος 90 εκ.
Στη Νομική Υπηρεσία ο φάκελος για τον ανήλικο που έστελνε email για βόμβες στα αεροδρόμια της Ελλάδας
Στα τέλη Ιανουαρίου τοποθετεί την πενταμερή ο Τατάρ-Μίλησε για συμμετοχή ΗΒ «σε χαμηλότερο επίπεδο»
Κολλημένες στην Εισαγγελία εννέα υποθέσεις για το σκάνδαλο Αββακούμ, σε εξέλιξη άλλες έξι
Εντάλματα σύλληψης από το Διεθνές Ποινικό Δικαστήριο κατά Νετανιάχου, Γκάλαντ και Ντέιφ
Τραβά κόκκινη γραμμή η Μητρόπολη ΓΟΧ Κιτίου για μοναχούς Αββακούμ-Δεν προσχωρούν στους Παλαιοημερολογίτες
Σε διάλεξη της Ακαδημίας Νομικής Υπηρεσίας ο Δικαστής Σάββας Παπασάββα