Το πραξικόπημα, η εισβολή, οι κόντρες και μία ύλη που δεν καλύπτεται

Έντονη είναι η αντίδραση του ΑΚΕΛ για το γεγονός ότι στην εγκύκλιο που έχει σταλεί στα σχολεία, αναφορικά με τις δράσεις που μπορούν να γίνουν, αναφορικά με το θλιβερή πεντηκοστή επέτειο της τουρκικής εισβολής, το μαύρο καλοκαίρι του 1974, δεν υπάρχει καμία άμεση αναφορά στο πραξικόπημα, με τον ΓΓ του κόμματος να αποστέλλει επιστολή στον Πρόεδρο της Δημοκρατίας, τονίζοντας ότι «η Κυβέρνηση θα πρέπει να θέσει ξεκάθαρα το πολιτικό πλαίσιο των εκδηλώσεων και πρωτοβουλιών». Κι όλα αυτά, δύο μήνες μετά την κυκλοφορία της εν λόγω εγκυκλίου και λίγο πριν τις εκλογές, με τα ερωτήματα για την ώρα που επέλεξε το ΑΚΕΛ να φέρει στην επιφάνεια το θέμα να προκαλεί διάφορα ερωτηματικά.

Είναι αναντίλεκτο και κοινώς παραδεκτό ότι το πραξικόπημα και η τουρκική εισβολή είναι συγκοινωνούντα δοχεία και δεν μπορεί να υπάρχει αναφορά στο ένα και όχι στο άλλο γεγονός. Αυτού λεχθέντος θα μπορούσε να σκεφτεί κανείς ότι στις πράξεις που αφορούν την τουρκική εισβολή, θα υπάρχει ξεκάθαρη αναφορά και για το πραξικόπημα. Την ίδια ώρα, είναι επίσης λογικό επιχείρημα να θέλει κάποιος τη διασύνδεση των δύο τραγικών γεγονότων, που επέφεραν τη σημερινή κατάσταση της Κύπρου, με το 37% του εδάφους της υπό κατοχή.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Το ΑΚΕΛ ζητά να ξεκαθαρίσει ο ΠτΔ για τη μη συμπερίληψη του πραξικοπήματος στην εγκύκλιο του ΥΠΑΝ

Η εγκύκλιος που εστάλη στα σχολεία, υπογραφόμενη από τους διευθυντές όλων των βαθμίδων του Υπουργείου Παιδείας, τον περασμένο Φεβρουάριο, με τίτλο «Δράσεις για τη θλιβερή επέτειο των 50 χρόνων από την τουρκική εισβολή», αναφέρει συγκεκριμένα: «αναφορικά με το πιο πάνω θέμα και με αφορμή τη συμπλήρωση 50 χρόνων από το τραγικό γεγονός της τουρκικής εισβολής, το Υπουργείο Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας, στοχεύοντας να κρατήσει ζωντανή τη μνήμη των γεγονότων και των συνεπειών της τουρκικής εισβολής έχει συστήσει Διατμηματική Επιτροπή, η οποία και προτείνει δράσεις που είναι δυνατό να αναληφθούν από τα σχολεία όλων των βαθμίδων. Θα επιδιωχθεί, μέσα από τις διάφορες δράσεις, να γνωρίσουν οι νέες γενιές τα γεγονότα της τουρκικής εισβολής και τις συνέπειες της συνεχιζόμενης κατοχής της πατρίδας μας. Βασικός στόχος είναι να γνωρίσουν τον τόπο μας, να καλλιεργήσουν την αγάπη για τα κατεχόμενα μέρη μας και να συμβάλουν, με τις δικές τους δυνάμεις, στις προσπάθειες για επανένωση της πατρίδας μας και επιστροφή στις πατρογονικές μας εστίες.

Στο πλαίσιο του γενικού στόχου «Γνωρίζω, Δεν Ξεχνώ, Διεκδικώ», ο οποίος θα αποτελεί και υπό έμφαση στόχο καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους 2024 με συγκεκριμένο θέμα: Μνήμες Προσφυγιάς – Νόστος-Αγώνες για Ελευθερία, θα αναδειχθούν οι επί σειρά αγώνες του ελληνισμού για ελευθερία, ο ξεριζωμός, η προσφυγιά και η επιβίωση του Ελληνισμού στο πέρασμα των αιώνων».

Κι ενώ η εν λόγω εγκύκλιος εστάλη στα σχολεία ανά το παγκύπριο στις 26 Φεβρουαρίου 2024, στο προσκήνιο ήρθε την τελευταία εβδομάδα του Απριλίου, ένα μήνα και κάτι πριν τις εκλογές, με τα σενάρια περί προεκλογικών σκοπιμοτήτων να είναι έντονα. Πολλές φορές είδαμε αρκετά θέματα, που άλλα μικρά, άλλα μεγαλύτερα, μπήκαν στο στόχαστρο για προεκλογικούς λόγους, ανάμεσα σε αυτά και ο τομέας της παιδείας, που σε διάφορες περιστάσεις τα τελευταία χρόνια, είχε μετατραπεί σε «πεδίο μάχης» ανάμεσα σε Κυβέρνηση και αντιπολίτευση.

Ενώπιον της Βουλής είχε αρκετές φορές αναφερθεί ότι όταν στη μέση είναι τα παιδιά, δεν πρέπει να υπάρχουν κομματικά χρώματα και σκοπιμότητες και να παραμερίζονται διάφορες αντιπολιτευτικές αντιδράσεις. Αναφορές που ενώ θα έπρεπε να αποτελούν σημαία για όλους τους εμπλεκόμενους, εντούτοις στις πλείστες των περιπτώσεων παρατηρείται το αντίθετο και όταν βολεύει, έρχονται στην επιφάνεια θέματα και περιστατικά, για να χρησιμοποιηθούν ως σημεία που θα ενισχύσουν την πολιτική θέση και τις σκοπιμότητες των κομμάτων.

Στην προκειμένη περίπτωση το ΑΚΕΛ έρχεται να χρησιμοποιήσει την απουσία αναφοράς στο πραξικόπημα σε μία σχολική εγκύκλιο. Λίγους μήνες πριν ήταν η προηγούμενη Κυβέρνηση που υπεραμυνόταν των θέσεων της για το σύστημα αξιολόγησης των μαθητών, απορρίπτοντας διάφορες εκκλήσεις, για αναβολή εφαρμογής του θεσμού και επαναξιολόγησή του, με αποτέλεσμα να καταργηθεί τρία χρόνια μετά την εφαρμογή του. Κι όλα αυτά, έχοντας στη μέση τα παιδιά και το μέλλον τους. Πάντως, στην περίπτωση που θέλει να φέρει στην επιφάνεια το ΑΚΕΛ, ανοίγει και ένα άλλο μεγάλο κεφάλαιο. Αυτό της μακράς ύλης. Παρά το γεγονός ότι υπάρχει πρόθεση από το Υπουργείο Παιδείας να μειωθεί η διδαχθείσα ύλη, για αρκετά χρόνια πολλές γενιές μαθητών αποφοίτησαν από τα Λύκεια, χωρίς να έχουν φτάσει στο κεφάλαιο της ιστορίας της Κύπρου που αφορά το πραξικόπημα της 15ης Ιουλίους και της τουρκικής εισβολής. Αυτό φαίνεται και από το γεγονός ότι υπάρχουν νεαρά άτομα, που δεν έχουν άμεση σχέση με την πολιτική, που δεν γνωρίζουν το λόγο που ηχούν οι σειρήνες στις 15 Ιουλίου, στις 8:30 το πρωί.

Αυτή τη στιγμή, το Υπουργείο Παιδείας βρίσκεται σε μία διαδικασία για να επανεξεταστεί η διδαχθείσα ύλη, να γίνει αναπροσαρμογή με βάση τα δεδομένα που επικρατούς και να καταλήξουν οι αρμόδιοι ποια είναι τα αναγκαία κεφάλαια και ποια όχι, με στόχο παιδιά να αποφοιτούν από τα Λύκεια και να έχουν προλάβει να μάθουν κάποια από τα σημαντικότερα κεφάλαια της ιστορίας της Κύπρου και να μην εναποθέτουμε τις ελπίδες, οι νέοι να μαθαίνουν για το πραξικόπημα, την εισβολή και τα κατεχόμενα μέσα από προσωπικές εμπειρίες των παππούδων και των γιαγιάδων τους.

Δειτε Επισης

Έπεσαν οι υπογραφές για την πρώτη συλλογική σύμβαση στον ΟΚΥπΥ
Αυξήθηκαν οι αγορές αυτοκινήτων-Πάνω από σαράντα χιλιάδες αποκτήθηκαν σε δέκα μήνες
Αλλάζει ο καιρός το Σαββατοκυρίακο-Έρχονται βροχές και καταιγίδες
Πολύπλευρο το πρόβλημα της υπογεννητικότητας-Αγκάθι το κόστος ζωής και οι χαμηλοί μισθοί
Μηνύματα κατά της μισαλλοδοξίας και του αντισημτισμού από την Ολομέλεια της Βουλής
Η πτώση της τιμής των πετρελαιοειδών μείωσε τον πληθωρισμό-Αυξήσεις σε ψωμί, πατάτες και λαχανικά
Πέρασε εν μέσω αντιδράσεων ο συμπληρωματικός προϋπολογισμός ΟΑΥ-Πώς θα κατανεμηθούν τα 94 εκατομμύρια
Ανησυχία στα κατεχόμενα για την επιδημία της «γαλάζιας γλώσσας»-Πραγματοποιήθηκε ενημερωτική συνάντηση
Θέματα στρατηγικής συνεργασίας και περιβαλλοντικές προκλήσεις συζήτησαν Παναγιώτου-Σκυλακάκης
Βελτιωμένη η κατάσταση με τον «Ιππόδαμο»-Εγκρίθηκε ο προϋπολογισμός του ΕΟΑ Λάρνακας