Μειώνεται ο αριθμός των οδηγών λεωφορείων, πρόβλημα στην εφαρμογή του Door to door στα σχολεία

Έντονος προβληματισμός και ανησυχία επικρατεί στο Υπουργείο Μεταφορών, όσον αφορά στο ζήτημα που έχει προκύψει με την έλλειψη που υπάρχει με τους οδηγούς των λεωφορείων, με αποτέλεσμα να προκαλούνται αλυσιδωτές αντιδράσεις, τόσο για τις δημόσιες μεταφορές, όσο και για τα επιμέρους προγράμματα που εφαρμόζονται και αφορούν τις συγκοινωνίες για τα σχολεία. Ένα από αυτά τα προγράμματα είναι το Door to Door, που είχε ξεκινήσει μετά τον κορωνοϊό, ωστόσο με την κατάσταση που επικρατεί αυτή τη στιγμή, φαίνεται ότι η επέκτασή του είναι απομακρυσμένο σενάριο.

Το πρόγραμμα Door to door είχε τεθεί σε ισχύ πιλοτικά, την σχολική χρονιά 2022-2023 και αφορούσε την μετακίνηση μαθητών από την πόρτα του σπιτιού τους μέχρι την πόρτα του σχολείου και πίσω και είχε ικανοποιήσει την Κυβέρνηση, αφού αυτή τη στιγμή, όπως είχε ανακοινώσει σε απάντησή του στη Βουλή ο υπουργός Μεταφορών, Αλέξης Βαφεάδης, ότι εξυπηρετεί πέραν των 1,600 μαθητών σε 23 σχολεία. Παρά το γεγονός ότι έχει αγκαλιαστεί από τους πολίτες, το γεγονός ότι εδώ και περισσότερο από δώδεκα μήνες το Υπουργείο Μεταφορών ψάχνει οδηγούς λεωφορείων δημιουργεί πρόβλημα, καθώς δεν αφήνει περιθώρια στην Κυβέρνηση, για να προγραμματίζει την επέκτασή τους.

«Εμείς θέλουμε να επεκτείνουμε το πρόγραμμα σε όσα περισσότερα σχολεία μπορούμε, νοουμένου ότι λυθεί το πρόβλημα με τους οδηγούς. Δυστυχώς ακόμη δεν έχει λυθεί το πρόβλημα και γίνεται χειρότερο όσο περνά ο καιρός. Χωρίς οδηγούς δεν μπορούμε να βάλουμε νέες γραμμές. Το σοβαρό θέμα είναι ότι χάνουμε οδηγούς, επειδή αφυπηρετούν ή αλλάζουν δουλειά», εξήγησε στον REPORTER ο υπουργός Μεταφορών, Αλέξης Βαφεάδης.

Σημειώνεται πως αρκετές κοινότητες είχαν εκφράσει την πρόθεση να εφαρμόσουν το πρόγραμμα, καθώς θεωρούν ότι θα τους επιφέρει αρκετά οφέλη για τους γονείς, ωστόσο το πρόβλημα με τους οδηγούς λεωφορείων δένει τα χέρια στο Υπουργείο Μεταφορών, για να λάβει την απόφαση για επέκταση σε νέα σχολεία.

«Το Door to Door είναι δύο διαδρομές, μία το πρωί και μία το μεσημέρι. Είναι εύκολο να εφαρμοστεί αν υπάρχει ένας οδηγός λεωφορείου σε οποιαδήποτε κοινότητα, που θα μπορεί να αναλάβει τις διαδρομές, ως μερική απασχόληση, εμείς θα το στηρίξουμε. Αν υπάρχουν τέτοιες προτάσεις, εμείς καλούμε τις τοπικές αρχές να μας υποβάλουν αίτημα και θα το μελετήσουμε και θα επεκτείνουμε το πρόγραμμα».

Επεξεργάζεται κίνητρα η Κυβέρνηση

Το πρόβλημα με τους οδηγούς των λεωφορείων ήταν έντονο και την προηγούμενη χρονιά και το Υπουργείο Μεταφορών είχε στραφεί προς τη Βουλή, ώστε να καταστεί δυνατό να έρθουν οδηγοί από την Ελλάδα, για να καλυφτεί το κενό. Ο λόγος που το Υπουργείο επέλεξε τους οδηγούς από Ελλάδα βασίστηκε στο γεγονός ότι ήξεραν την γλώσσα και θα ήταν πιο εύκολη η συνεννόηση. Ωστόσο, αυτό το μέτρο, πλέον δεν μπορεί να εφαρμοστεί.

«Είναι δύσκολο να το κάνουμε πλέον, επειδή τα αποτελέσματα ήταν πολύ φτωχά. Δυστυχώς, η έλλειψη οδηγών είναι πανευρωπαϊκό και ψάχνουμε όλοι να βρούμε λύσεις. Δεν ξέρουμε πώς θα λυθεί και είμαστε σε διαβουλεύσεις με όλους τους εμπλεκόμενους, για να βρούμε κίνητρα και τρόπους για να προσελκύσουμε τους Κύπριους οδηγούς».

Ανάμεσα στα μέτρα που σκέφτεται το Υπουργείο Μεταφορών για να δώσει ελκυστικά κίνητρα προς τους οδηγούς είναι μέσω της κάλυψης του κόστους για να αποκτήσουν την επαγγελματική άδεια οδήγησης, αλλά και της χρηματοδότησης της εκπαίδευσης και επιμόρφωσης. Όμως, ακόμη δεν έχει παρθεί οποιαδήποτε απόφαση για το συγκεκριμένο θέμα, με τις συζητήσεις να βρίσκονται ακόμα σε εξέλιξη και εντός των επόμενων εβδομάδων δεν αποκλείεται να ληφθούν αποφάσεις, για απάμβλυνση του προβλήματος.

«Εμείς είμαστε σε επαφή με τις εταιρείες, που είναι οι αρμόδιοι για να προσλαμβάνουν οδηγούς, ώστε να λυθεί το θέμα. Υπάρχει μία διαδικασία για ανανέωση της συλλογικής σύμβασης, είναι κάτι που παρακολουθεί το Υπουργείο Εργασίας, όμως ελπίζω ότι μετά το πέρας της διαδικασίας, θα υπάρχουν δεδομένα που θα προσελκύσουν οδηγούς».

Δειτε Επισης

Σημαντικά καλύτερη η νέα συμφωνία με ΟΠΑΠ για το Υπ. Οικονομικών, διαφωνία Ελεγκτικής
Στα σκαριά δύο κέντρα στήριξης για διατροφικές διαταραχές-Εκπονείται Εθνική Στρατηγική
Κλειστά τα Τμήματα ΣΥΛ και ΣΑΛ λόγω μεταφοράς στον ΕΟΑ
Αναπροσαρμογή πολιτικών του κράτους για τους πρόσφυγες ζητά η ΠΕΠ
Στήριξη Βουλής στο έργο του ΤΕΠΑΚ εξέφρασε η Αννίτα Δημητρίου
Διαχειρίσιμο μέχρι στιγμής το πρόβλημα επηρεασμού του GPS λόγω των συρράξεων στο Ισραήλ
Επ. Κατεχόμενων Δήμων: Δεν είμαστε Ευρωπαίοι πολίτες δεύτερης κατηγορίας
Τέσσερις στους πέντε πολίτες ζητούν περισσότερες δράσεις για το κλίμα από τις χώρες τους
Διαμαρτυρία ΔΕΟΚ για χαμηλόμισθους έξω από το Υπουργείο Οικονομικών
Συνεχίζονται οι υψηλές θερμοκρασίες-Παραμένει στους 40 βαθμούς ο υδράργυρος